? Mijn tanden schuiven dus?
Parodontitis: een verborgen chronische infectie
- Parodontitis is een ontsteking van de steunweefsels van de gebitselementen. Deze meestal chronische aandoening heeft een prevalentie van circa 35 in de volwassen bevolking.
- Risicofactoren zijn overmatige hoeveelheid tandplaque en tandsteen, roken, diabetes mellitus, stress en genetische predispositie.
- Parodontitis houdt verband met genpolymorfisme in de interleukine-1-genen, net als chronische darmontstekingen en maagkanker.
- Parodontitis verloopt meestal pijnloos. Symptomen zijn: bloedend en verdikt tandvlees, vieze smaak door pusafvloed, en migratie van de tanden
MIJN SPLEETJE!!!. Foetor ex ore kan aanwezig zijn.
- De behandeling bestaat uit het mechanisch verwijderen van tandplaque en tandsteen, bij onvoldoende effect gevolgd door chirurgisch elimineren van de verdiepte tandvleespockets, en instructie op het gebied van orale hygiëne.
- Op geleide van bacteriologisch onderzoek kan de behandeling zo nodig worden ondersteund door antibioticumtherapie.
- Vanuit de parodontale pockets kunnen bacteriën zich verspreiden in het lichaam en infecties veroorzaken. Het verdient daarom aanbeveling om parodontale infecties bij focusonderzoek te betrekken. 
MAAR DIE onbekwame luie tandartsin beweert altijd dat alles goed is. Het onbekwame achterlijke wijf prikt altijd wat hier en daar in het tandvlees

verwijdert wat tandsteen en zegt dan: "Ziet er goed uit" en dan word ik weggestuurd. ZO GESTOORD ALS DE PEST IS ZE.
Ondertussen barst het ongetwijfeld van gaatjes, paradontitis, botverlies, VERSCHUIVEN MIJN VOORTANDEN ZELFS EN ZIE IK EEN SPLEETJE ONTWIKKELEN, heb ik een dode tand vermoed ik (maar het luie mens beweert dat er ooit door een klap op mijn tanden het zenuwkanaal is teruggetrokken waardoor er meer tandbeen (dat gelig is) is afgezet, dit bestaat helemaal niet. VERKLEURDE TAND = DOOD)
Wat een domme tandartsin, en nu belde ik gisteren want wil toch snel een nieuwe afspraak ongeacht dat ik daar eind maart nog zomaar was om die ontwikkelende spleet te laten bekijken (zou me inmiddels niet verbazen dat zij die spleet zelf met haar stomme haakje en DRUKKENDE polijst apparaat heeft veroorzaakt), MAAR HET LUIE MENS VIERT MEI VAKANTIE. MEI VAKANTIE EN IS GESLOTEN TOT VRIJDAG. Ze schaamt zich niet.
Zo die moest er even uit, DOMSTE TANDARTSIN TER WERELD. Ongetwijfeld 4 jaar samenvattingen gelezen, tentamens gemaakt, diploma gekregen en beweert nu professioneel tandartsin te zijn. SCHANDE VOOR HET VAK.