abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2023 @ 19:10:27 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208671201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:08 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Onze inkomens zijn gescheiden.
Ja, leuk voor jullie, maar zo werkt dat niet.
Als je belastingaangifte doet verdeel je de aftrekposten toch ook zo dat jullie het meeste terugkrijgen?

En de verrekening?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208671207
quote:

[..]
Blijkbaar niet hè.
pi_208671260
Natuurlijk zijn de inkomens gescheiden. Het gaat om de uitgaven
pi_208671270
quote:

[..]
Lijkt me niet realistisch als jij 1000 euro per maand verdient.
pi_208671288
Ik kan het toch niet laten deze er in te gooien :@

Manager PR/Moderator woensdag 5 april 2023 @ 19:28:46 #156
269689 crew  Viv
pi_208671497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 18:59 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Jij hoeft mijn schuld niet af te betalen :')

Ik beweer toch nergens dat ik volledige/ gedeeltelijke kwijtschelding wil. Ik wil het bedrag volledig afbetalen, maar wel op een redelijke manier. Niet een kwart van mijn inkomen, vind dat absurd.
Zoals ik al zei, dat bedrag is precies berekend op volledige aflossing aan het einde van die 15 jaar. Betaal je minder, dan blijft er een restschuld staan die kwijtgescholden wordt.
  woensdag 5 april 2023 @ 19:35:46 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208671651
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 01:25 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
In welke tijd leef jij?

Het is toch van de zotte dat haar man mee moet betalen aan een schuld die zij alleen is aangegaan voordat ze getrouwd zijn?

Kom op dat kun je zelf toch ook wel bedenken? :?
Ja, het zou logischer zijn als ze stopt met werken zodat wij d'r schuld kunnen betalen :{w
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 5 april 2023 @ 19:36:53 #158
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208671675
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja, het zou logischer zijn als ze stopt met werken zodat wij d'r schuld kunnen betalen :{w
Dat heeft ze nergens genoemd, en zoals ik al zei was mijn aangedragen optie nog niet bekend bij haar.
pi_208671744
Heb je je studie trouwens wel afgemaakt?
Alius aliud dicit
pi_208671922
Bedankt voor de inzichten in ieder geval. Ik zal eens contact opnemen met duo en kijken wat ze kunnen betekenen.

En uiteraard ga ik mijn studieschuld betalen. Het is alleen even puzzelen op welke wijze.
pi_208672554
quote:

[..]
Jullie houden het binnen jullie huishouden misschien gescheiden. Maar hoe jullie de huishoudpot verdelen is niet van belang. Dat is een privé aangelegenheid.

Voor veel inkomensafhankelijke regelingen telt jullie verzamelinkomen simpelweg als één eenheid. Alles van na jullie trouwdatum onder beperkte huwelijkse voorwaarden is namelijk van jullie beiden. Dus ook jullie gezamenlijk inkomen is van jullie beiden, juridisch gezien. En omdat het net zo veel van jou als van je huwelijkspartner is, mag jij een deel van dat gezamenlijk inkomen gewoon gebruiken om je schuld aan de samenleving af te lossen.
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 20:38:17 #162
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208673133
quote:

[..]
Maar voor DUO niet. Die realiteit gaat niet veranderen hoe graag je dat ook wil. Daarbij, nogmaals, dit gaat niet om jullie gezamenlijke inkomen of of het eerlijk is voor hem.

Dit gaat er om dat het oneerlijk is voor jou, in jouw ogen, want wat jou stoort is dat je een kwart van je inkomen kwijt bent. Dit is puur eigenbelang. Daar kun je omheen willen draaien maar dat is gewoon wat het is.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 5 april 2023 @ 21:03:08 #163
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208673852
Waarom zijn jullie getrouwd als je wist dat de gevolgen zijn dat je meer alimentatie en meer aan DUO moet betalen?

Ben je niet gewoon teleurgesteld in jezelf dat je een niet zo snuggere keuze hebt gemaakt?
Spoilers!
pi_208673979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 20:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar voor DUO niet. Die realiteit gaat niet veranderen hoe graag je dat ook wil. Daarbij, nogmaals, dit gaat niet om jullie gezamenlijke inkomen of of het eerlijk is voor hem.

Dit gaat er om dat het oneerlijk is voor jou, in jouw ogen, want wat jou stoort is dat je een kwart van je inkomen kwijt bent. Dit is puur eigenbelang. Daar kun je omheen willen draaien maar dat is gewoon wat het is.
Ja, dit ontken ik niet.

Ik baal ervan dat ik een kwart van mijn inkomen kwijt ben, want zoals aangegeven zijn onze inkomens gescheiden en dan is een kwart best veel als je dat moet afdragen.

Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat hij een bedrag moet afdragen als ik geen inkomen meer zou hebben.
pi_208674072
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom zijn jullie getrouwd als je wist dat de gevolgen zijn dat je meer alimentatie en meer aan DUO moet betalen?

Ben je niet gewoon teleurgesteld in jezelf dat je een niet zo snuggere keuze hebt gemaakt?
Nee, want we hebben samen kinderen en hebben een fijn leven samen.

Het financiële gedeelte is balen, maar verandert uiteindelijk niets aan de liefde ;)

Het enige wat niet zo slim is geweest, is dat ik er zo'n (financiële) bende van heb gemaakt tijdens mijn studie, maar goed. Iedereen maakt fouten :P
pi_208674316
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:10 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ja, dit ontken ik niet.

Ik baal ervan dat ik een kwart van mijn inkomen kwijt ben, want zoals aangegeven zijn onze inkomens gescheiden en dan is een kwart best veel als je dat moet afdragen.

Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat hij een bedrag moet afdragen als ik geen inkomen meer zou hebben.
Het is je meermaals verteld - er is niet zoiets als "jouw inkomen" of de "inkomen van jouw partner". Er is alleen "jullie inkomen". En je terugbetaling is daarop gebaseerd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Manager PR/Moderator woensdag 5 april 2023 @ 21:29:34 #167
269689 crew  Viv
pi_208674449
@CaVaBien hoe werkt dat "onze inkomens zijn gescheiden" dan in jullie verdere huishouden? Koop je bijvoorbeeld jouw kleding altijd van jouw salaris? En betaal je altijd jouw eigen aandeel van etentjes, vakanties, etc? De energierekening, wordt die ook gedeeld? 50%/50% of naar rato?

Hier beschouwen we al sinds het begin van het samenwonen (en dat is nu bijna 20 jaar geleden) al onze inkomsten en uitgaven als gezamenlijk. Dus ik kan me zo weinig voorstellen bij het bovenstaande, zeker als je getrouwd bent en samen een kind hebt. :)
pi_208674647
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:23 schreef miro86 het volgende:

[..]
Het is je meermaals verteld - er is niet zoiets als "jouw inkomen" of de "inkomen van jouw partner". Er is alleen "jullie inkomen". En je terugbetaling is daarop gebaseerd.
Ja, ik snap het, maar in de praktijk is dat bij ons dus niet zo.
  woensdag 5 april 2023 @ 21:35:08 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208674711
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:33 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ja, ik snap het, maar in de praktijk is dat bij ons dus niet zo.
Dus als jullie zouden scheiden heb je ook geen partneralimentatie nodig?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208675239
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:29 schreef Viv het volgende:
@:CaVaBien hoe werkt dat "onze inkomens zijn gescheiden" dan in jullie verdere huishouden? Koop je bijvoorbeeld jouw kleding altijd van jouw salaris? En betaal je altijd jouw eigen aandeel van etentjes, vakanties, etc? De energierekening, wordt die ook gedeeld? 50%/50% of naar rato?

Hier beschouwen we al sinds het begin van het samenwonen (en dat is nu bijna 20 jaar geleden) al onze inkomsten en uitgaven als gezamenlijk. Dus ik kan me zo weinig voorstellen bij het bovenstaande, zeker als je getrouwd bent en samen een kind hebt. :)
Zijn best veel koppels die zo leven. Mij niet gezien!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208675312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:29 schreef Viv het volgende:
@:CaVaBien hoe werkt dat "onze inkomens zijn gescheiden" dan in jullie verdere huishouden? Koop je bijvoorbeeld jouw kleding altijd van jouw salaris? En betaal je altijd jouw eigen aandeel van etentjes, vakanties, etc? De energierekening, wordt die ook gedeeld? 50%/50% of naar rato?

Ja, daar komt het wel een beetje op neer. Wij hebben allebei een eigen rekening.

Met zijn inkomen worden de kosten voor het huis betaald (staat op zijn naam). Ik betaal de energiekosten. Hij de wekelijkse boodschappen en ik de boodschappen die ik tussendoor haal.

Verder betalen we onze zorgverzekeringen, telefoonkosten, kleding, verzorgingsspullen allebei apart.

Ik regel de kleding voor onze kinderen en hij de verzorgingsproducten, zoals luiers etc. Hij betaalt de kosten van het oudste (bonus)kind. Ik koop ook af en toe iets voor haar, maar in principe draagt hij de kosten.

Uitjes/ vakanties betaalt hij vaak. En als ik een keer een etentje/ uitje regel, betaal ik het.

Verder delen we de opvangkosten van onze dochter.
pi_208675675
Om die reden wordt het dus lastig als ik een kwart van mijn inkomen moet afdragen. Met die aflossing heb ik 1000 euro aan vaste lasten bij elkaar en blijft er verder vrij weinig over :P
pi_208675700
Wat werkt, dat werkt :)
  woensdag 5 april 2023 @ 22:02:04 #174
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208675722
Leg het gewoon voor aan je man. Wat de situatie is en dat je er van baalt. Geen druk opleggen. Geen verwachtingen uitspreken. En hopen op het beste. En o ja, ook over je kennelijke trots heen stappen die je aan de huwelijkse voorwaarden ontleent, 'ik hou mijn eigen broek op'. Ziek worden, ergo, niet zo veel en niet op niveau kunnen werken had je niet voorzien.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 5 april 2023 @ 22:35:30 #175
51385 baskick
Juist ja!
pi_208676652
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door baskick op 05-04-2023 22:47:41 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')