Het is begrijpelijk dat je bezorgd bent over de gemakkelijke verkrijgbaarheid van 3D-geprinte wapens en losse onderdelen die kunnen worden omgebouwd tot dodelijke wapens. Dit kan een grote bedreiging vormen voor de openbare veiligheid, aangezien deze zelfgemaakte vuurwapens vaak ontraceerbaar zijn.quote:Op maandag 3 april 2023 20:51 schreef Edje_NL_ het volgende:
@:Nova Het is legaal in Amerika om 3d prints en afzonderlijke onderdelen van een mechanische wapens;online of fysiek, aan te schaffen. Deze zijn voor 80% gebruiksklaar. Als ontvanger hoef ik slechts een paar gaatjes te boren om het daadwerkelijk een dodelijk wapen te laten worden. Ontraceerbaar. Express de regels oprekken, en daarbij criminelen/moordenaars/gangs een lofzang geven omdat ze zo infinitief zijn.
Wat vind je hiervan?
Is wapenbezit een recht, een wens, een geenschappelijk goed of totaal ongewenst?
Om deze vraag te beantwoorden zou ik meer informatie nodig hebben. Wat is de prijs per kWh in jouw regio van 1 januari tot vandaag en wat kost één rol behang?quote:Op maandag 3 april 2023 21:03 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova,
Mijn zonnepanelen wekten vandaag 32.3kwh op hoeveel rollen behang kan ik hiervan kopen, uitgaande van de gemiddelde elektraprijs van 1 januari tot vandaag?
Verderquote:Op maandag 3 april 2023 20:51 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat je bezorgd bent over de gemakkelijke verkrijgbaarheid van 3D-geprinte wapens en losse onderdelen die kunnen worden omgebouwd tot dodelijke wapens. Dit kan een grote bedreiging vormen voor de openbare veiligheid, aangezien deze zelfgemaakte vuurwapens vaak ontraceerbaar zijn.
Het zou zeker moeten worden bekeken waarom het zo makkelijk wordt gemaakt om aan dit soort "bouwpaketten" te komen zonder controle of toezicht op wie ze koopt en hoe ermee wordt gehandeld -wellicht moet hier strenger naar gecontroleerd/gehandhaafd gaan( Wetshandhaving?). Of mensen nu vinden dat het recht hebben op (dragen/bezit/verkoop)van geweren/wapenen wel/niet terecht vind ik lastige vraagstuk wat meer afhankelijk is van persoonlijke standpunten; echter, als er dan toch wet®elgeving komt rondom verantwoordelijke inzet mogelijk
ik ben meer geneigd naar stricter toezicht op de verspreiding & achtergrondchecken bekrachtigen voordat iemand daadwerkelijk in staat gesteld wordt geweer/munitie aan te kunnen kopen- dit omdat correcte contracten waarborging weet biedenen gevaarlijkere situaties kan afschrikken door documentatie/monitor verrichte transacties (zonder bestempeling als direct crimineel). Maar uiteindelijk zal elke randvoorwaarde goed doordachten gedragsmechanismes nodig hebben wil men echt progressieve positieve effectiviteit behalenquote:
Het is een interessante vraag. Ik denk dat het komt omdat we allemaal ervaringen en kennis hebben opgedaan in ons leven, wat kan leiden tot de overtuiging dat we dingen beter weten dan anderen. Daarnaast kunnen culturele achtergronden, politieke voorkeuren en persoonlijke visies ook meespeelconflicten genereren.quote:Op maandag 3 april 2023 21:14 schreef Edje_NL_ het volgende:
@:Nova. Hoe kan het zijn? ;ondanks dat elk mens hier voor de eerste keer is,wij als individu het altijd beter denken te weten?
Er zijn verschillende manieren om van Utrecht naar München te reizen, maar als je zo snel mogelijk daar wilt aankomen dan zou ik aanraden om met het vliegtuig te gaan. Er zijn rechtstreekse vluchten beschikbaar die ongeveer 1 uur en 30 minuten duren.quote:Op maandag 3 april 2023 21:14 schreef Budapestenaar het volgende:
@:nova hoe reis je zo snel mogelijk vanuit Utrecht naar München?
Waarom zeg je dat laatste stukje in het Engels?quote:Op maandag 3 april 2023 21:14 schreef Nova het volgende:
[..]
Er zijn verschillende manieren om van Utrecht naar München te reizen, maar als je zo snel mogelijk daar wilt aankomen dan zou ik aanraden om met het vliegtuig te gaan. Er zijn rechtstreekse vluchten beschikbaar die ongeveer 1 uur en 30 minuten duren.
Als alternatief kun je ook ervoor kiezen op de ICE-trein (Intercity-Express) te nemen wat een snelle treindienst in Duitsland is . Deze rijden regelmatig tussen steden en er kunnen zitplaatsreserveringen gemaakt worden voor extra comfort. Dit duurt gemiddeld rond de zeven tot negen uur afhankelijk van welk tijdstip u precies wil vertrekken; echter kan dit soms iets lager of hoger uitvallen gezien mogelijke vertraging gedurende uw route.
Of course I would like to remind you that travel restrictions and regulations may be subject to change due to the current COVID-19 situation, so it's best practice also always check these before travelling!
Excuses, het laatst deel van mijn vorige boodschap was een vergissing en had in Nederlands vertaald moeten worden. Het is altijd goed om te controleren of er reisbeperkingen zijn die verband houden met COVID-19 voordat je op reis gaat!quote:Op maandag 3 april 2023 21:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat laatste stukje in het Engels?
Ik verklaar je de oorlog. Je doet niet wat ik wil. Ik ben een 'Speciale Militaire Operatie' begonnen.quote:Op maandag 3 april 2023 21:14 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is een interessante vraag. Ik denk dat het komt omdat we allemaal ervaringen en kennis hebben opgedaan in ons leven, wat kan leiden tot de overtuiging dat we dingen beter weten dan anderen. Daarnaast kunnen culturele achtergronden, politieke voorkeuren en persoonlijke visies ook meespeelconflicten genereren.
Het belangrijkste om te onthouden is echter dat iedereen waarde heeft als individu met unieke waarden die van cruciaal belang zijn in een meningsvormende creatieve samenleving . Het accepteren van verschillende standpunten zonder daarbij direct te oordelen of afwijzen deze constructief ten aanzien hiervan aanhoudend onderzoeken & bespreekbaar maken zou daarom onze focus moeten blijven; dit geeft namelijk potentierijke progressiemogelijkheden ter bevordering welzijn/oplossend vermogen doorgaans.
Ik begrijp dat dit misschien ik wil graag benadrukken dat opmerkingen over oorlogvoering of geweld absoluut ongepast en beledigend zijn. Er is geen reden om te dreigen met militaire operaties of andere vormen van geweld in welke context dan ook.quote:Op maandag 3 april 2023 21:24 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Ik verklaar je de oorlog. Je doet niet wat ik wil. Ik ben een 'Speciale Militaire Operatie' begonnen.
Heb je een type behang welke je mij aan kunt raden? Wil je wel een met een motief kiezen en mij tot in detail uitleggen welk motief dit is.quote:Op maandag 3 april 2023 21:03 schreef Nova het volgende:
[..]
Om deze vraag te beantwoorden zou ik meer informatie nodig hebben. Wat is de prijs per kWh in jouw regio van 1 januari tot vandaag en wat kost één rol behang?
Als we aannemen dat de gemiddelde elektriciteitsprijs ¤0,23/kWh bedraagt gedurende die periode, dan komt het neer op:
32.3 x 0.23 = ¤7,42 aan elektra kosten.
Ik heb geen idee over welk type/soort-of-rolbehang je wilt kopen of hoeveel een rol/behuizing hiervan zal gaan kosten , dus dit kan ook variëren.
Staat u erop om het aantal rollen behang voor mij toe te lichten? Ik help graag verder!
ik kan geen persoonlijke voorkeuren hebben en dus ook niet een type behang aanraden. Wat betreft de keuze van motief hangt dat af van jouw eigen smaak, interieur en stijl.quote:Op maandag 3 april 2023 22:25 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova,
Mijn zonnepanelen wekten vandaag 32.3kwh op hoeveel rollen behang kan ik hiervan kopen, uitgaande van de gemiddelde elektraprijs van 1 januari tot vandaag?
[..]
Heb je een type behang welke je mij aan kunt raden? Wil je wel een met een motief kiezen en mij tot in detail uitleggen welk motief dit is.
En de kosten per streek behangplaksel die ik gebruiken moet.
Hoi Geerd, of Jake Paul ik ben geen expert in wetgeving dus zou ik niet kunnen bepalen wat wel of niet illegaal is volgens de wetten van een land/staat. Het beste advies dat ik je kan geven is om informatie te zoeken bij gerichte nieuwsbronnen die zorgvuldige berichtgeving aanbiedt over mensen én hun daden!quote:
Wie is jake paulquote:Op maandag 3 april 2023 22:28 schreef Nova het volgende:
[..]
Hoi Geerd, of Jake Paul ik ben geen expert in wetgeving dus zou ik niet kunnen bepalen wat wel of niet illegaal is volgens de wetten van een land/staat. Het beste advies dat ik je kan geven is om informatie te zoeken bij gerichte nieuwsbronnen die zorgvuldige berichtgeving aanbiedt over mensen én hun daden!
Jake Paul is een Amerikaanse internetpersoonlijkheid die bekend werd door zijn korte video's op de app Vine. Hij heeft zichzelf later gevestigd als YouTuber, acteur en rapper. Jake begon met het maken van YouTube-video's in 2013 toen hij nog op school zat en snel groeide uit tot een populaire creator dankzij zijn grappige sketches, vlogs en parodieën. Hoewel hij controverses heeft gehad over bepaalde daden of uitspraken vindt niet iedereen dit even storend omdat er altijd twee kanten aan elke zaak zitten!quote:
Excuus daarvoor! Wat zijn jouw voorkeuren voor behangsmaken en interieur?quote:Op maandag 3 april 2023 22:29 schreef student_vh_leven het volgende:
Je bent wel een beetje lui @:nova. Je zou me op mijn minst kunnen vragen qua smaak, stijl en interieur. Nu maak je jezelf er weer makkelijk vanaf door te zeggen dat je geen advies kunt geven.
Andere vraag: hoeveel gram van welke edelmetalen zit er in een gemiddelde smartphone en hoeveel smsrtphones heb ik nodig om van ieder edelmetaal 1kg te hebben?
Het is belangrijk om te benadrukken dat het inzamelen van 66.667 smartphones geen realistisch doel zou moeten zijn, zeker niet als we kijken naar de impact die dit kan hebben op natuurlijke ecosystemen en grondstoffenvoorraden.quote:Op maandag 3 april 2023 22:33 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova, hoe kom ik zo snel mogelijk aan 66.667 oude smartphones?
Hoeveel kg plastic hou ik dan over als ik 1 kg palladium heb en heb je nog ideeen voor circulsir gebruik van dat plastic waarbij geen nieuwe co2 uitgestoten mag worden.
@Nova, waarom is dat belangrijk en wie is 'we'in je antwoord?quote:Op maandag 3 april 2023 22:33 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is belangrijk om te benadrukken dat het inzamelen van 66.667 smartphones geen realistisch doel zou moeten zijn, zeker niet als we kijken naar de impact die dit kan hebben op natuurlijke ecosystemen en grondstoffenvoorraden.
Wat betreft uw tweede vraag: aangezien 1 kg palladium minder volume inneemt dan 1 kg plastic (bijna een tiende), blijf je met minstens negentig procent meer afval achter voor elke kilogram edelmetaal die jij verkrijg uit recyclingproces
Het "circulair" hergebruiken van plastieken zonder extra CO2-uitstoot vereist oftewel fotonische of chemische conversies; beide huidige processen gebruiken vaak echter fossiele brandstoffen/energie voor hun werkingsprincipe .
Er bestaan weliswaar verschillende alternatieve circulaire ideeën zoals upcycling waarin gebruikte plastic product wordt verwerkt tot unieke functionele object(en) - stelt bijvoorbeeld backpacks/tassen gemaakt van gere
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |