Drive to Survive fans.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Mijn schoondochter is er eentje van, die moet je dan een beetje onderwijzen en dan kijken ze toch weer anders, ze is wel gaan kijken vanwege DTS.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik hoor misschien bij de minderheid, maar ik vind het niks. Ik snap wel dat crashes bij de sport horen, maar ook bij een normale start hoop ik altijd maar dat iedereen door de eerste bocht komt. Dat er gelijk een stuk of wat auto's in de prak gaan vlak na de start vind ik altijd zonde van de race. Verderop in de race, als er gewoon hard geracet wordt tussen twee coureurs, of als Leclerc weer eens de bocht mist, heb ik er minder moeite mee. Bij zo'n 'startcrash' heb je gewoon ook altijd een hoop onschuldige slachtoffers en persoonlijk geniet ik daar dus niet van.
Ik snap wat je zegt, maar de meerderheid ziet dat anders.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:08 schreef Jane het volgende:
Ik vind het strategiespel eigenlijk het boeiendste van F1. Ik geef toe dat ik de sport eigenlijk pas echt ben gaan waarderen sinds ik dat door begon te krijgen. Ik heb vroegah, in de jaren 80/90 op het open net, ook vaak genoeg F1 gezien zonder me er echt in te verdiepen en toen waren crashes voor mij ook de grootste sensatie.
Maar net als velen ben ook ik pas weer gaan kijken sinds Max meedoet en ben heel anders tegen de sport aan gaan kijken. Gelukkig bieden de graphics en de info die je tegenwoordig hebt tijdens de race ook de mogelijkheid om de strategieën beter te volgen. Al dan niet geslaagde under- of overcuts, banden die op de dag van de race ineens niet werken enz., dat zijn eigenlijk de dingen waar ik voornamelijk van op het puntje van m'n stoel zit.
Natuurlijk kun je altijd hebben dat een late SC je goede strategie teniet doet, maar dat hoort er wel bij. Zo'n tombola op het einde waarbij je groot risico loopt buiten je schuld van de baan te worden gereden, gaat mij net een stap te ver. Ik baal bijv. van Alpine afgelopen zondag.
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Het ding is dat er hele hordes mensen zijn, vooral in de VS waar F1 als een sport geen ene reet voorstelt, die alles kijken voor de drama en de show. Dat is ook het publiek waar zo keihard op in gezet wordt door al die vage nieuwe dingen zoals sprintraces.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mijn schoondochter is er eentje van, die moet je dan een beetje onderwijzen en dan kijken ze toch weer anders, ze is wel gaan kijken vanwege DTS.
Hard maar fair racen, een goede strategie en coureurs die presteren op de top van hun kunnenquote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Dus eigenlijk moet alles simpeler worden gemaakt voor de Amerikanenquote:Op dinsdag 4 april 2023 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat er hele hordes mensen zijn, vooral in de VS waar F1 als een sport geen ene reet voorstelt, die alles kijken voor de drama en de show. Dat is ook het publiek waar zo keihard op in gezet wordt door al die vage nieuwe dingen zoals sprintraces.
Nu je het over Amerikanen hebt... Wat ik altijd jammer vind aan Indycar - of iig hoe het in beeld wordt gebracht - is dat je daar de strategie heel moeilijk kunt volgen. Ik begrijp ook wel dat dat moeilijker is als de strategie vooral te maken heeft met de hoeveelheid brandstof die ze tanken, maar toch zou het leuk zijn om er iets meer inzicht in te hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet alles simpeler worden gemaakt voor de Amerikanen
Perez stratenkoning!quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig hebben we de komende 4 races weer 3 stratenraces
@:Nattekat
Volgens mij gooien ze daar soms gewoon een yellow flag/caution erin om het wat spannender te maken (of is dat bij Nascar?).quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Nu je het over Amerikanen hebt... Wat ik altijd jammer vind aan Indycar - of iig hoe het in beeld wordt gebracht - is dat je daar de strategie heel moeilijk kunt volgen. Ik begrijp ook wel dat dat moeilijker is als de strategie vooral te maken heeft met de hoeveelheid brandstof die ze tanken, maar toch zou het leuk zijn om er iets meer inzicht in te hebben.
Maar misschien ligt het aan mij. Dat kan ook natuurlijk.
Competition Yellow ja. Weet niet of dat bij Indy of Nascar is, maar het was in ieder geval ook bij de Stadium Super Trucksquote:Op dinsdag 4 april 2023 16:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Volgens mij gooien ze daar soms gewoon een yellow flag/caution erin om het wat spannender te maken (of is dat bij Nascar?).
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Competition Yellow ja. Weet niet of dat bij Indy of Nascar is, maar het was in ieder geval ook bij de Stadium Super Trucks
Die sport moet het sowieso van het spektakel hebben, niet zo zeer van racecraft, dus daar snap ik het wel.
Ik weet het en toch is het eigenlijk best welquote:Op dinsdag 4 april 2023 16:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.
Zo'n bewuste gele vlag om het veld weer bij elkaar te krijgen komt vooral aan het einde van een race, en heette een 'debris caution', om de schijn op te houden dat het was om rommel op te ruimen. Vaak bestond die rommel uit een blikje wat door een marshall zelf over de vangrail aan de binnenkant was gegooid of uberhaupt niet. Dat was bij NASCAR en komt nog maar weinig voor omdat ze daar nu regels en stage-racing voor hebben bedacht. Er is 2 keer per race sowieso een caution waardoor het veld voor de laatste 40% van de race altijd bij elkaar gebracht wordt.
Kijk, weer wat geleerd. Thanks!quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.
Zo'n bewuste gele vlag om het veld weer bij elkaar te krijgen komt vooral aan het einde van een race, en heette een 'debris caution', om de schijn op te houden dat het was om rommel op te ruimen. Vaak bestond die rommel uit een blikje wat door een marshall zelf over de vangrail aan de binnenkant was gegooid of uberhaupt niet. Dat was bij NASCAR en komt nog maar weinig voor omdat ze daar nu regels en stage-racing voor hebben bedacht. Er is 2 keer per race sowieso een caution waardoor het veld voor de laatste 40% van de race altijd bij elkaar gebracht wordt.
Is hier niet eerder over geklaagd door andere coureurs?quote:Op woensdag 5 april 2023 10:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Perez heeft er een zondebok bij: de zon
Zelfs ook door Verstappen maarjaquote:Op woensdag 5 april 2023 10:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Is hier niet eerder over geklaagd door andere coureurs?
Nee, ik bedoel ook in het verleden (had ik erbij moeten zetten).quote:
Ja, zeiden ze ook op F1TV in ieder geval.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:28 schreef Jane het volgende:
Heb ik nou goed gehoord dat er ideeën zijn om van Australië een avondrace te maken?
Dacht dat ik zoiets opving afgelopen weekend, maar ik weet niet meer waar. Iemand die er meer over weet?
quote:Op woensdag 5 april 2023 10:28 schreef Jane het volgende:
Heb ik nou goed gehoord dat er ideeën zijn om van Australië een avondrace te maken?
Dacht dat ik zoiets opving afgelopen weekend, maar ik weet niet meer waar. Iemand die er meer over weet?
Welnee, dient geen enkel doel en verpest het concept alleen maar. Stratencircuits waren ook ooit speciaal en iets om naar uit te kijken, nu heb ik er een pokkehekel aan gekregen. Alleen Monaco gedoog ik nog omdat dat weer net iets anders is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |