Competition Yellow ja. Weet niet of dat bij Indy of Nascar is, maar het was in ieder geval ook bij de Stadium Super Trucksquote:Op dinsdag 4 april 2023 16:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Volgens mij gooien ze daar soms gewoon een yellow flag/caution erin om het wat spannender te maken (of is dat bij Nascar?).
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Competition Yellow ja. Weet niet of dat bij Indy of Nascar is, maar het was in ieder geval ook bij de Stadium Super Trucks
Die sport moet het sowieso van het spektakel hebben, niet zo zeer van racecraft, dus daar snap ik het wel.
Ik weet het en toch is het eigenlijk best welquote:Op dinsdag 4 april 2023 16:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.
Zo'n bewuste gele vlag om het veld weer bij elkaar te krijgen komt vooral aan het einde van een race, en heette een 'debris caution', om de schijn op te houden dat het was om rommel op te ruimen. Vaak bestond die rommel uit een blikje wat door een marshall zelf over de vangrail aan de binnenkant was gegooid of uberhaupt niet. Dat was bij NASCAR en komt nog maar weinig voor omdat ze daar nu regels en stage-racing voor hebben bedacht. Er is 2 keer per race sowieso een caution waardoor het veld voor de laatste 40% van de race altijd bij elkaar gebracht wordt.
Kijk, weer wat geleerd. Thanks!quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.
Zo'n bewuste gele vlag om het veld weer bij elkaar te krijgen komt vooral aan het einde van een race, en heette een 'debris caution', om de schijn op te houden dat het was om rommel op te ruimen. Vaak bestond die rommel uit een blikje wat door een marshall zelf over de vangrail aan de binnenkant was gegooid of uberhaupt niet. Dat was bij NASCAR en komt nog maar weinig voor omdat ze daar nu regels en stage-racing voor hebben bedacht. Er is 2 keer per race sowieso een caution waardoor het veld voor de laatste 40% van de race altijd bij elkaar gebracht wordt.
Is hier niet eerder over geklaagd door andere coureurs?quote:Op woensdag 5 april 2023 10:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Perez heeft er een zondebok bij: de zon
Zelfs ook door Verstappen maarjaquote:Op woensdag 5 april 2023 10:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Is hier niet eerder over geklaagd door andere coureurs?
Nee, ik bedoel ook in het verleden (had ik erbij moeten zetten).quote:
Ja, zeiden ze ook op F1TV in ieder geval.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:28 schreef Jane het volgende:
Heb ik nou goed gehoord dat er ideeën zijn om van Australië een avondrace te maken?
Dacht dat ik zoiets opving afgelopen weekend, maar ik weet niet meer waar. Iemand die er meer over weet?
quote:Op woensdag 5 april 2023 10:28 schreef Jane het volgende:
Heb ik nou goed gehoord dat er ideeën zijn om van Australië een avondrace te maken?
Dacht dat ik zoiets opving afgelopen weekend, maar ik weet niet meer waar. Iemand die er meer over weet?
Welnee, dient geen enkel doel en verpest het concept alleen maar. Stratencircuits waren ook ooit speciaal en iets om naar uit te kijken, nu heb ik er een pokkehekel aan gekregen. Alleen Monaco gedoog ik nog omdat dat weer net iets anders is.quote:
Behalve dan dat het daar dan 22.00 uur 's avonds is ipv dat het overdag is zoals in Melbourne ...quote:Op woensdag 5 april 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een sport Liberty, geen Amerikaanse show waar toevallig ook nog geracet wordt.
Jullie race in Las Vegas begint op exact dezelfde tijd.
Terwijl dat toch echt optochtje rijden isquote:Op woensdag 5 april 2023 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee, dient geen enkel doel en verpest het concept alleen maar. Stratencircuits waren ook ooit speciaal en iets om naar uit te kijken, nu heb ik er een pokkehekel aan gekregen. Alleen Monaco gedoog ik nog omdat dat weer net iets anders is.
Monaco is speciaal, het is een hele andere soort race dan alle anderen en zit echt nog wel leuk strategisch spel achter. Stratencircuit nummer 4523534 is gewoon meer van hetzelfde en geen donder meer aan, wiel aan wiel rijden ga je daar ook niet zien, alleen saaie drs acties.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Terwijl dat toch echt optochtje rijden is
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat dit idee helemaal niets te maken heeft met de hoeveelheid daglicht. De race is midden in de nacht voor 80% van de VS, en zal in Europa vast ook iets minder live kijkers trekken door het vroege tijdstip.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Behalve dan dat het daar dan 22.00 uur 's avonds is ipv dat het overdag is zoals in Melbourne ...
Monaco is niet zoals al die anderen, het is een heel ander type stratencircuit. Wat is daar niet aan te snappen?quote:Op woensdag 5 april 2023 10:49 schreef Evenstar het volgende:
Ja dat snap ik dan weer niet. Hekel hebben aan stratencircuits, maar dan wel Monaco gedogen. Als er dan één circuit is waar je geen kut aan hebt is het Monaco wel. Leuk alle historie etc, maar ik wil leuke races zien. Als ik een geschiedenisles wil zijn er andere opties.
Australië en Canada zijn gewoon echte circuits die toevallig ook nog dienst doen als normale wegenquote:Op woensdag 5 april 2023 10:51 schreef Evenstar het volgende:
Uiteindelijk maakt het mij persoonlijk niet uit of iets een stratencircuit is of niet. Het gaat er om wat voor race het oplevert. Baku heeft vaak prima races, Australië ook, Canada ook.
Daarentegen is Monaco vaak zaaddodend en zo zijn er ook "echte" circuits waar je nauwelijks een leuke GP kan rijden. Hongarije is vaak ook kut als er niks bijzonders aan het handje is.
Omdat het 9 van de 10 keer echt saaie races oplevert. Dat iets anders is wil niet zeggen dat het meteen goed is.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Monaco is niet zoals al die anderen, het is een heel ander type stratencircuit. Wat is daar niet aan te snappen?
Zelfs Singapore, een race die ik jarenlang ook echt kon waarderen, vind ik niets meer tegenwoordig.
Ja, zo kan ik het ookquote:Op woensdag 5 april 2023 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Australië en Canada zijn gewoon echte circuits die toevallig ook nog dienst doen als normale wegen
Saai is relatief. Als elke race zonder inhaalacties op de baan saai is in jouw ogen, ja, dan is het snel gedaan natuurlijk. Maar ik kan nog genieten van het strategische spel dat Monaco brengt, zeker afgelopen jaar was zeker geen slechte race. Het enige wat ik jammer vind is dat moderne wagens er helemaal niet meer in kunnen halen.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat het 9 van de 10 keer echt saaie races oplevert. Dat iets anders is wil niet zeggen dat het meteen goed is.
Enige leuke bij Monaco is de kwalificatie, in de races zelf gebeurt meestal bijzonder weinigquote:Op woensdag 5 april 2023 10:49 schreef Evenstar het volgende:
Ja dat snap ik dan weer niet. Hekel hebben aan stratencircuits, maar dan wel Monaco gedogen. Als er dan één circuit is waar je geen kut aan hebt is het Monaco wel. Leuk alle historie etc, maar ik wil leuke races zien. Als ik een geschiedenisles wil zijn er andere opties.
Nah strategie is natuurlijk ook een onderdeel van een race en daar kan ik zeker van genieten, maar zelfs dat heeft erg weinig nut in Monaco, behalve als iemand zit te slapen (hallo Ferrari).quote:Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Saai is relatief. Als elke race zonder inhaalacties op de baan saai is in jouw ogen, ja, dan is het snel gedaan natuurlijk. Maar ik kan nog genieten van het strategische spel dat Monaco brengt, zeker afgelopen jaar was zeker geen slechte race. Het enige wat ik jammer vind is dat moderne wagens er helemaal niet meer in kunnen halen.
Als de concurrentie geen vooruitgang boekt en RB een beetje betrouwbaar blijft, wordt alles een RB feestjequote:Op woensdag 5 april 2023 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook
Baku vind ik zelf meestal ook prima te doen. Jeddah levert ook prima races op eigenlijk tot nu toe.
Edit: Las Vegas wordt wel een RB feestje met die mooie rechte stukken
True truequote:Op woensdag 5 april 2023 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als de concurrentie geen vooruitgang boekt en RB een beetje betrouwbaar blijft, wordt alles een RB feestje
Vegas moet je gewoon in het donker rijden, anders is het visueel nog minder aantrekkelijk dan Bakuquote:Op woensdag 5 april 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat dit idee helemaal niets te maken heeft met de hoeveelheid daglicht. De race is midden in de nacht voor 80% van de VS, en zal in Europa vast ook iets minder live kijkers trekken door het vroege tijdstip.
Hoezo zo kan jij dat ook? Het is toch overduidelijk dat Australië en Canada totaal niet lijken op Baku en Jeddah?quote:Op woensdag 5 april 2023 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook
Baku vind ik zelf meestal ook prima te doen. Jeddah levert ook prima races op eigenlijk tot nu toe.
Edit: Las Vegas wordt wel een RB feestje met die mooie rechte stukken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |