abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 30 maart 2023 @ 21:54:15 #1
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_208596462
quote:
Menig succesvol zakenman kwam niet verder dan de middelbare school. Horecamiljonair Won Yip verliet al op z'n vijftiende de Zeeuwse schoolbanken.

De mavo rondt hij nog af, maar al na drie maanden stopt hij met de havo. Wat meespeelt is dat hij als rebelse tiener al zelfstandig woont en zichzelf moet bedruipen; het schoolgeld van 1000 gulden heeft hij niet. Maar minstens zo belangrijk zijn de clashes met leraren. ‘Neem nou zo’n docent economie. Als die het allemaal zo goed weet, dan staat hij niet voor de klas, maar is hij broker op Wall Street.’ De suggestie dat het leraarschap een roeping kan zijn lacht hij weg. ‘Haha, geloof je dat? Dat je in plaats van eten in dure restaurants, dikke sigaren en mooie meiden liever een leven lang voor een klas met pubers staat?’

Yip stelt dat succesvolle ondernemers altijd eigenwijs zijn. ‘Als iedereen linksaf gaat, wil jij rechtsaf. In een klas gaat dat fout.’ Ondernemen leer je volgens de Amsterdamse horecabaas door simpelweg te doen. ‘Je moet streetsmartworden. Negen keer onderuitgaan om de tiende keer op te kunnen staan.’ Toch denkt hij dat een iets langer verblijf in de schoolbanken hem een nog betere ondernemer had kunnen maken. ‘Dan had ik misschien makkelijker brieven kunnen schrijven en beter mijn talen gesproken.’

Toch stuurt Yip zijn kinderen gewoon naar school. Net als menig Quote 500-lid die zelf de nachtmerrie van hun leraren waren. Verrijk uw geest met het volledige verhaal in de nieuwste Quote. Bestel hem hier of neem in het kader van permanente educatie een abonnement.
Bron

Hoewel ik het een goede ontwikkeling vind dat steeds meer mensen er achter komen dat studeren niet per se zaligmakend is vind ik dergelijke uitspraken toch wel enigszins gevaarlijk. Won Yip is niet de eerste die dergelijke uitspraken doet. We herinneren ons waarschijnlijk het TikTok-filmpje nog wel van een jonge crypto-handelaar die zich afvroeg waarom ie naar zijn economieleraar zou moeten luisteren terwijl hij zelf al een paar ton had verdiend.

De gedachte die schuil lijkt te gaan achter dergelijke uitspraken is steenvast dat docenten losers zijn. Dit terwijl er al een lerarentekort is en vooral mannen lijken steeds minder vaak voor de klas te willen gaan staan. Dit soort sentimenten helpen daar niet bij.

Bovendien lijken ze financieel succes gelijk te stellen aan geluk en voldoening. Is dat waar we naartoe willen als samenleving?

POLL

[ Bericht 0% gewijzigd door Alexandrian op 30-03-2023 22:10:46 ]
Géén Oostenrijkse schilder
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 maart 2023 @ 21:56:52 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208596511
Neuh, natuurlijk is geld niet de belangrijkste graadmeter voor geluk. Iemand die 50 miljoen op de rekening heeft is echt niet per se gelukkiger dan iemand met een half miljoen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208596529
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:56 schreef heywoodu het volgende:
Neuh, natuurlijk is geld niet de belangrijkste graadmeter voor geluk. Iemand die 50 miljoen op de rekening heeft is echt niet per se gelukkiger dan iemand met een half miljoen :+
Een half miljoen is pure armoede, kun je niet eens een half rijtjeshuis voor kopen in Amsterdam.
  donderdag 30 maart 2023 @ 21:58:32 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208596535
Je kunt het beste middenklasse zijn.

Te weinig geld is kut en te veel geld ook.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:01:51 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208596590
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:54 schreef Alexandrian het volgende:
‘Neem nou zo’n docent economie. Als die het allemaal zo goed weet, dan staat hij niet voor de klas, maar is hij broker op Wall Street.’
Hier snapt iemand de essentie van economie als wetenschappelijke discipline niet helemaal geloof ik. Leuk voor Won Yip dat hij zo rijk geworden is, een groot econoom is er aan hem waarschijnlijk niet verloren gegaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208596594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
Je kunt het beste middenklasse zijn.

Te weinig geld is kut en te veel geld ook.
Hoe kun je nou teveel hebben, en hoezo is dat kut? Desnoods stook je er de haard mee aan als je er vanaf wilt, maar ik kan me dat niet voorstellen. Onder een matras ligt het ook niet in de weg. Terwijl als je te weinig hebt dan maak je niet zomaar wat bij.
pi_208596602
Je verzint nu ter plekke een quote in de topic titel die Yip helemaal niet gezegd heeft? :{

:')
pi_208596606
Economie als vak gelijkstellen aan de aandelenmarkt (Wall Street), man man man :')

Ik ben niet zo'n fan van dit soort artikelen, uiteindelijk is voor 99,999% van de mensen een opleiding de beste keuze om een goede toekomst te krijgen.
pi_208596611
Geld maakt niet gelukkig

Groetjes,
Een ervaringsdeskundige

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208596643
Rijke mensen zijn veelal ziek in hun hoofd. Denken dat ze 'self-made' zijn en dat de maatschappij ze dankbaar mag zijn in plaats van andersom. Wat ze ook massaal weigeren te zien is dat een gewoon leven ook een prima leven kan zijn. Niet iedereen hoeft er 'alles uit te halen'.

Ik snap ook niet waarom zoveel gewone mensen naar dit soort gekkies luisteren voor inspiratie. Leef je eigen leven met je familie en vrienden in plaats van de positie van iemand nastreven die extreem, extreem geluk heeft gehad.
pi_208596646
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van dit soort artikelen, uiteindelijk is voor 99,999% van de mensen een opleiding de beste keuze om een goede toekomst te krijgen.
Alleen is een goede opleiding die een baan oplevert die 3x modaal verdient helemaal niet weggelegd voor 99,999% van de mensen.
pi_208596667
Geld hebben kan gelukkig maken en geld niet hebben kan ongelukkig maken.

Ik heb t liever wel dan niet in de manier hoe we leven.
Daarbij gezegd, ben ook heel graag gezond en dat maakt me wel t gelukkigst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208596741
Leuk verhaal maar hoe gaat het met de meeste mensen die hun school niet afmaken, lang niet zo florisant.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:13:30 #14
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_208596782
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:02 schreef RamboDirk het volgende:
Je verzint nu ter plekke een quote in de topic titel die Yip helemaal niet gezegd heeft? :{

:')
Parafrase, onder meer vanwege de limiet wat het aantal tekens voor een TT betreft.

Dit lijkt gewoon simpelweg de achterliggende gedachte te zijn achter deze en vergelijkbare uitspraken. Met als belangrijk verschil dat Won niet zomaar iemand is maar een gerespecteerd ondernemer.
Géén Oostenrijkse schilder
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:21:06 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208596889
"Geld maakt niet gelukkig, zolang je maar genoeg hebt om je halve liters er in te kunnen klappen." :7



pi_208596908
Won Yip god
pi_208596913
Ik zie de TT overigens helemaal niet terugkomen in het interview. In tegendeel zelfs:

quote:
’ Toch denkt hij dat een iets langer verblijf in de schoolbanken hem een nog betere ondernemer had kunnen maken. ‘Dan had ik misschien makkelijker brieven kunnen schrijven en beter mijn talen gesproken.’
Die TT lijkt me niet geparafraseerd maar gewoon helemaal niet kloppen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208596914
Het is allebei niet nodig. Als je een hooggeleide G bent hoef je niet neer te kijken op vuilnismannen, en als je succesvol bent ondanks dat je weinig papieren hebt betekent dat niet dat mensen met meer papiertjes hun leven hebben vergooid. Waarom kun je niet tevreden zijn met je levensloop zonder daarvan afwijkende keuzes van anderen als verkeerd te zien?
pi_208596940
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:06 schreef Red_85 het volgende:
Geld hebben kan gelukkig maken en geld niet hebben kan ongelukkig maken.

Tot op zekere hoogte bij mij. Denk dat als ik 5k zou verdienen ik even gelukkig zou zijn als 2k. Zelfs met een miljoen. Maar er is wel een beetje een ondergrens. Van 1.4k zou ik wel iets ongelukkiger zijn, maar eigenlijk is dat ook gewoon maar iets mentaals wat je uit kan zetten als je je gewoon openstelt voor de kleine dingen in het leven. Maar de grens van meer geluk stopt bij mij wel boven de 2-2.2k denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208597012
Had de film over hem gezien en hij komt over als een onzeker mannetje op zoek naar validatie.

Best sneu, heeft hij helemaal niet nodig. Geniet gewoon van het leven zou ik zeggen.
pi_208597050
Won Yip heeft ook dat TikTok-filmpje gekeken :')
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208597078
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:30 schreef Terrorizer het volgende:
Had de film over hem gezien en hij komt over als een onzeker mannetje op zoek naar validatie.

Best sneu, heeft hij helemaal niet nodig. Geniet gewoon van het leven zou ik zeggen.
Was echt een flutdocu mijns inziens, maar dat komt ook meer op conto van de maker. Je ziet hem 90% van de tijd de patser uithangen (quelle surprise). Enige interessante was die levensfilosofie icm familiegeschiedenis in en uit China. Dat kwam helaas maar zelden.
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:35:40 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208597088
Geld maakt niet gelukkig, armoede maakt wel ongelukkig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:52:06 #24
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_208597319
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is allebei niet nodig. Als je een hooggeleide G bent hoef je niet neer te kijken op vuilnismannen, en als je succesvol bent ondanks dat je weinig papieren hebt betekent dat niet dat mensen met meer papiertjes hun leven hebben vergooid. Waarom kun je niet tevreden zijn met je levensloop zonder daarvan afwijkende keuzes van anderen als verkeerd te zien?
Eens. Ik vind het echter wel van belang dat dit soort verhalen verteld blijven worden om het beeld te nuanceren dat velen hebben over studeren. Dat dit soms gepaard gaat met het afgeven op hoogopgeleiden is inderdaad onnodig maar wel degelijk te verklaren door allerlei maatschappelijke opvattingen.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_208597608
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:52 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Eens. Ik vind het echter wel van belang dat dit soort verhalen verteld blijven worden om het beeld te nuanceren dat velen hebben over studeren.
Wat voor verhalen? Won Yip heeft niet gezegd dat docenten losers zijn. Hij zegt zelfs dat ie waarschijnlijk een betere ondernemer was geweest als ie wat langer op school was gebleven.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 31 maart 2023 @ 00:57:36 #26
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_208597971
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 23:26 schreef recursief het volgende:
Wat voor verhalen?
Succesverhalen van mensen die niet hebben gestudeerd.
quote:
Won Yip heeft niet gezegd dat docenten losers zijn.
Hij lacht de suggestie dat doceren een roeping zou kunnen zijn letterlijk weg. De TT is inderdaad wat scherp maar dat komt onder meer vanwege de limiet van het aantal tekens dat een TT mag hebben en bovendien lijkt de achterliggende gedachte gewoon te kloppen.
quote:
Hij zegt zelfs dat ie waarschijnlijk een betere ondernemer was geweest als ie wat langer op school was gebleven.
Dat lijkt tegenstrijdig inderdaad maar hoeft dat niet te zijn omdat het in essentie verder weinig zegt over zijn mening over docenten.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_208598040
Won Yip die tijdens de lockdowns iedere keer huilie huilie kwam doen op tv.
pi_208598298
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:22 schreef recursief het volgende:

Die TT lijkt me niet geparafraseerd maar gewoon helemaal niet kloppen.
Nee er moest eigenlijk 'Soundos' staan.
pi_208598338
Ik had een vriendin die een oude rijke vent had gebagd en die nu overal verkondigt dat arme mensen profiteurs en losers zijn. Terwijl het enige wat zij ooit bereikt had het pijpen van een rimpelpik is.
pi_208598343
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 00:57 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Succesverhalen van mensen die niet hebben gestudeerd.
[..]
Hij lacht de suggestie dat doceren een roeping zou kunnen zijn letterlijk weg. De TT is inderdaad wat scherp maar dat komt onder meer vanwege de limiet van het aantal tekens dat een TT mag hebben en bovendien lijkt de achterliggende gedachte gewoon te kloppen.
[..]
Dat lijkt tegenstrijdig inderdaad maar hoeft dat niet te zijn omdat het in essentie verder weinig zegt over zijn mening over docenten.
Docentschap is ook een ondankbare hondenbaan. Je bent gek als je dat wil ondanks de hoge burnoutrate en de onopgevoede leerlingen. Nooit meer.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 06:30:33 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208598380
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 05:34 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Docentschap is ook een ondankbare hondenbaan. Je bent gek als je dat wil ondanks de hoge burnoutrate en de onopgevoede leerlingen. Nooit meer.
Voor sommigen is het een roeping en/of een interessante uitdaging.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 06:42:46 #32
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208598399
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:13 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Parafrase, onder meer vanwege de limiet wat het aantal tekens voor een TT betreft.

Dit lijkt gewoon simpelweg de achterliggende gedachte te zijn achter deze en vergelijkbare uitspraken. Met als belangrijk verschil dat Won niet zomaar iemand is maar een gerespecteerd ondernemer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 00:57 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Succesverhalen van mensen die niet hebben gestudeerd.
[..]
Hij lacht de suggestie dat doceren een roeping zou kunnen zijn letterlijk weg. De TT is inderdaad wat scherp maar dat komt onder meer vanwege de limiet van het aantal tekens dat een TT mag hebben en bovendien lijkt de achterliggende gedachte gewoon te kloppen.
[..]
Dat lijkt tegenstrijdig inderdaad maar hoeft dat niet te zijn omdat het in essentie verder weinig zegt over zijn mening over docenten.
Nee wat jij doet is gewoon onwaarheden plaatsen en quotes verzinnen. Vervolgens plak je er een eigen anekdotisch verhaal aan en verkondigd dit als een nieuwsitem :') Eigenlijk zou dit topic gewoon de prullenbak in moeten.
pi_208598439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:56 schreef heywoodu het volgende:
Neuh, natuurlijk is geld niet de belangrijkste graadmeter voor geluk. Iemand die 50 miljoen op de rekening heeft is echt niet per se gelukkiger dan iemand met een half miljoen :+
Gemiddeld anders wel.

Een (uit onderzoek vastgestelde) graadmeter voor geluk is een goed huwelijk (of relatie, de vorm heeft volgens mij geen invloed). Maar ook met een goed huwelijk ben je niet per definitie gelukkiger.

Jouw redenatie gaat derhalve mank.
pi_208598450
Met Won Yip ben ik het wel eens dat we veel te veel waarde toekennen aan het huidige onderwijs dat alleen maar gehoorzame werknemers probeert af te leveren die niet slim genoeg zijn om kritische vragen te stellen, maar net slim genoeg om zoveel mogelijk geld op te leveren voor de ‘eigenaren’ van de EU.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 07:18:03 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208598499
Won Yip met zijn kleine pip.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 08:09:42 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208598831
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 07:01 schreef VEM2012 het volgende:
Met Won Yip ben ik het wel eens dat we veel te veel waarde toekennen aan het huidige onderwijs dat alleen maar gehoorzame werknemers probeert af te leveren die niet slim genoeg zijn om kritische vragen te stellen, maar net slim genoeg om zoveel mogelijk geld op te leveren voor de ‘eigenaren’ van de EU.
Nah, oneens. Iedereen kan horeca-ondernemer worden. Of wc papier handelaar.

Maar zonder al die mensen die technische natuurkunde, lucht&ruimtevaart technologie of toegepaste wiskunde gestudeerd hebben. Had jij geen GSM in je handen, het ziekenhuis geen CT scanner staan en Won Yip geen kassa om 3 bacootjes en een bordje vlammetjes op aan te slaan :) .
pi_208599209
Won Yip vergeet dat de halve wereld wat empathischer is dan hij. Het feit dat hij dit soort uitspraken doet geeft al aan dat hij weinig zelfreflectie/empathisch vermogen/inbeelden in anderen kent. Meestal een voorwaarde om als zelfstandige razendsnel rijk te worden. Over lijken gaan zeg maar (niet letterlijk, maar je moet hard kunnen zijn, vooral naar anderen toe).
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:03:59 #38
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208599241
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 07:01 schreef VEM2012 het volgende:
Met Won Yip ben ik het wel eens dat we veel te veel waarde toekennen aan het huidige onderwijs dat alleen maar gehoorzame werknemers probeert af te leveren die niet slim genoeg zijn om kritische vragen te stellen, maar net slim genoeg om zoveel mogelijk geld op te leveren voor de ‘eigenaren’ van de EU.
_O-
pi_208599265
Ben het grotendeels met hem eens.
Een leraar is eerder een soort van oppas in vermomming.

School is niks anders dan een habilitatiecentrum voor werkers - wennen aan nine-to-five en luisteren naar je Führer zodat beide ouders het alvast kunnen doen
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:23:58 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208599387
Ik heb op het hbo een docent gehad die zei dat docenten allemaal gefaald waren in het bedrijfsleven.
Daarna is hij directeur geworden bij de lokale ABN-Amro
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_208599409
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:02 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Hoe kun je nou teveel hebben, en hoezo is dat kut? Desnoods stook je er de haard mee aan als je er vanaf wilt, maar ik kan me dat niet voorstellen. Onder een matras ligt het ook niet in de weg. Terwijl als je te weinig hebt dan maak je niet zomaar wat bij.
Kijk naar al die lui die van ellende niet weten wat ze met hun miljoenen moeten doen.

En wat is “te veel geld” een miljoen op de bank is leuk, maar echt veel is het niet, je koopt een huisje, een auto en je kan wat meer op vakantie. Maar dan is het ook op.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:37:36 #42
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208599482
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:23 schreef nils7 het volgende:
Ik heb op het hbo een docent gehad die zei dat docenten allemaal gefaald waren in het bedrijfsleven.
Daarna is hij directeur geworden bij de lokale ABN-Amro
Op het hbo geldt dat wel voor veel docenten ja :D . Echt, mijn god, wat een volk geeft daar les :N .
Maar basis, middelbaar, universitair ligt dat anders als ik zo terugkijk naar de mensen die ik tegen gekomen ben vroeger.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:39:07 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208599494
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:35 schreef Leandra het volgende:
Geld maakt niet gelukkig, armoede maakt wel ongelukkig.
Dit, geld alleen maakt wellicht niet gelukkig, maar geldzorgen maakt mensen ongelukkig.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:43:35 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208599521
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:26 schreef 111210 het volgende:

[..]
Kijk naar al die lui die van ellende niet weten wat ze met hun miljoenen moeten doen.

En wat is “te veel geld” een miljoen op de bank is leuk, maar echt veel is het niet, je koopt een huisje, een auto en je kan wat meer op vakantie. Maar dan is het ook op.
Mensen met miljoenen zijn vaak vooral bezig met die miljoenen. Er komt een hoop gezeik bij kijken. Van "hoe blijf ik rijk" tot "zijn die mensen oprecht geïnteresseerd in mij, of is dat vanwege mijn geld". En dan zijn dit er 2 van de vele zorgen die je er gratis bij krijgt.

Ergo, met veel geld krijg je er ook geldzorgen bij. Alleen de andere kant op ;) .
pi_208599525
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:26 schreef 111210 het volgende:

[..]
Kijk naar al die lui die van ellende niet weten wat ze met hun miljoenen moeten doen.

Dan krijg je dit:

  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:44:50 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208599527
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit, geld alleen maakt wellicht niet gelukkig, maar geldzorgen maakt mensen ongelukkig.
Maar als je ongelukkig bent om andere redenen dan geldzorgen dan is dat niet weg als je ineens meer of veel geld hebt.

Maar geldzorgen zijn ook zonder andere zaken wel vernietigend voor je geluksgevoel.
Als die geldzorgen permanent zijn dan is het net alsof je van loopgraaf naar loopgraaf gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:48:03 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208599551
Ik ben het niet helemaal met hem eens. Ik heb heel goede docenten gehad, maar ook veel slechte. Van de goede heb ik veel geleerd, inzichten gekregen, hebben me verder gebracht. De slechte zorgden voor demotivatie en leerden me niets van belang.
Waar volgens mij een flinke fout zit in ons onderwijssysteem is dat er vooral aangeleerd wordt je examens te halen, niet daadwerkelijk inzicht of begrip van de materie. Zie maar al te vaak dat mensen met VWO en HBO of Uni het meest basale begrip of inzicht van rekenen of exacte vakken ontbreekt. Heb het geeneens over hogere wiskunde. Geen wonder ook dat zoveel mensen die hoogopgeleid zijn de meest onzinnige esoterische humbug als geloofwaardig zien.
Je wordt op school lastig gevallen met allerlei onzinnige zaken, maar niemand die je verteld hoe je je financiën goed op orde brengt en houdt, zeg maar dingen die écht belangrijk zijn in je leven.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:49:52 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208599562
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar als je ongelukkig bent om andere redenen dan geldzorgen dan is dat niet weg als je ineens meer of veel geld hebt.
Klopt helemaal.
quote:
Maar geldzorgen zijn ook zonder andere zaken wel vernietigend voor je geluksgevoel.
Als die geldzorgen permanent zijn dan is het net alsof je van loopgraaf naar loopgraaf gaat.
Eens
pi_208599602
Tja iemand die zeer succesvol is en dan denkt dat hij weet hoe het bij andere mensen moet gaan.

Zelfoverschatting.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2023 @ 09:56:58 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208599612
Te weinig geld maakt ongelukkig, niet andersom.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')