abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:53:21 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212640741
Toch gun ik ze dat het allemaal gaat lukken om hun droom waar te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212655829
Zaak verkocht aan zoon van 22 en die kan dan geen hypotheek krijgen?
life is like a box of chocolates
  donderdag 7 maart 2024 @ 11:44:43 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212726245
Vanavond:

In Het Roer Om nemen Jeroen en Daisy afscheid van hun vertrouwde leventje in het Drentse Gieten. Samen met hun drie jonge kinderen reizen ze per camper het avontuur tegemoet. De eindbestemming ligt nog niet vast, maar het idee is om in Zuid-Europa een B&B te beginnen.

Hun dromen worden echter al snel ingehaald door de realiteit. Wanneer de kinderen ook nog last krijgen van heimwee, begint het stel steeds vaker te twijfelen aan hun beslissing.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:07:12 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212734506
Altijd fijn opbeurend en ondersteunend,zo'n moeder die zegt dat ze hoopt dat het allemaal mislukt .
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:11:19 #155
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212734579
Haha. Totaal planloos.
Van Spanje naar Zweden.
Naar de Poolcirkel. _O-
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:31:37 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212734875
Koud. Sneeuw. Eenzaamheid. Donker.
Auto ongeluk.
Fijn hoor. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_212736353
Catastrofe.
Geen idee hebben wat je wil, naar Spanje en dan uitkomen op de poolcirkel met kleine kinderen erbij :{
Verbaast zijn dat het er zo donker en koud is :|W
Verder vrij saai, gebeurde maar weinig.
Wel knap van het ene dochtertje dat ze al zo goed Zweeds sprak.
pi_212736937
geen plan, geen idee.
en nu woon je dus in de middel of nowere met 30km verderop een dorpje met 1000 inwoners.
In de winter is het -30 en de hele dag donker. De stroom valt om de haverklap uit. Je hebt een kutbaantje in een bakkerij, die B&B's komen nooit van de grond.

Verder zeggen ze in het begin "we willen de kinderen laten zien dat er meer is dan een schermpje".
Maar je ziet ze de hele tijd voor de tv of de Ipad, dus ipv van in Nederland naar een scherm turen doen ze dat nu in Zweden. In de middel of nowere (bijna) geen sociaal leven mogelijk.

Die mensen zijn daar gekomen en hebben gedacht "mooie omgeving, hier gaan we wonen" zonder verder enig idee.
Net als over de eventuele verhuur van die cabines, "ja moeten we even kijken wat we kunnen vragen in de buurt".
Als dat je plan is, dan maak je toch een berekening met wat je kosten zijn, en wat je opbrengsten kunnen/moeten zijn?

Bij hen tegenover heeft iemand gewoon dat huis verlaten zonder te verkopen, gewoon omdat ze er absoluut niet meer willen zijn. Die man die het huis van z'n opa verkoopt voor een habbekrats, dat is echt niet omdat het daar zo leuk is.

Maar op de een of andere manier zijn zulke mensen toch altijd tevreden met hun keuzes, of ze willen het niet toegeven, of ze zien gewoon echt niet in dat ze nu een kutbaantje hebben, in een kutkoude omgeving, dat dus vrijwel alle omstandigheden minder zijn dan in Nederland waar ze vanaf kwamen.

Ik denk ook dat ze er over 5 jaar niet meer wonen.
pi_212738895
Zo zet hem nu aan. Lijkt erop dat het drama gaat worden...

Arme kinderen weer
pi_212739329
Oh het valt mee :) gelukkig maar
  vrijdag 8 maart 2024 @ 12:59:04 #161
3542 Gia
User under construction
pi_212740083
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:44 schreef koemleit het volgende:
geen plan, geen idee.
en nu woon je dus in de middel of nowere met 30km verderop een dorpje met 1000 inwoners.
In de winter is het -30 en de hele dag donker. De stroom valt om de haverklap uit. Je hebt een kutbaantje in een bakkerij, die B&B's komen nooit van de grond.

Verder zeggen ze in het begin "we willen de kinderen laten zien dat er meer is dan een schermpje".
Maar je ziet ze de hele tijd voor de tv of de Ipad, dus ipv van in Nederland naar een scherm turen doen ze dat nu in Zweden. In de middel of nowere (bijna) geen sociaal leven mogelijk.

Die mensen zijn daar gekomen en hebben gedacht "mooie omgeving, hier gaan we wonen" zonder verder enig idee.
Net als over de eventuele verhuur van die cabines, "ja moeten we even kijken wat we kunnen vragen in de buurt".
Als dat je plan is, dan maak je toch een berekening met wat je kosten zijn, en wat je opbrengsten kunnen/moeten zijn?

Bij hen tegenover heeft iemand gewoon dat huis verlaten zonder te verkopen, gewoon omdat ze er absoluut niet meer willen zijn. Die man die het huis van z'n opa verkoopt voor een habbekrats, dat is echt niet omdat het daar zo leuk is.

Maar op de een of andere manier zijn zulke mensen toch altijd tevreden met hun keuzes, of ze willen het niet toegeven, of ze zien gewoon echt niet in dat ze nu een kutbaantje hebben, in een kutkoude omgeving, dat dus vrijwel alle omstandigheden minder zijn dan in Nederland waar ze vanaf kwamen.

Ik denk ook dat ze er over 5 jaar niet meer wonen.
Dit. Heb ook met stijgende verbazing zitten kijken. Puur de drang om in het buitenland te willen wonen. Stel je was daar geboren, dan was Nederland het buitenland en prima wonen. Beter dan de hele dag donker, -32 (in november al!)

Hier staan we 's zomers met een korte broek en topje bij zo'n vuurton met een biertje. Daar doen ze dat, voor de fun?, in 4 lagen kleding waarin je je nauwelijks kunt bewegen.

Tja, kinderen passen zich makkelijk aan, gelukkig, maar wanneer kunnen zij nu afspreken bij vriendjes van school? Met de bus heen en met de bus terug, niemand om mee te spelen.

En die B&B heb ik ook een hard hoofd in. Denk niet dat het een heel toeristische plek is, namelijk. Misschien dat die camperplekken 's zomers nog wat opleveren, want 's winters ga je daar niet rijden met een camper.
pi_212740153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit. Heb ook met stijgende verbazing zitten kijken. Puur de drang om in het buitenland te willen wonen. Stel je was daar geboren, dan was Nederland het buitenland en prima wonen. Beter dan de hele dag donker, -32 (in november al!)

Hier staan we 's zomers met een korte broek en topje bij zo'n vuurton met een biertje. Daar doen ze dat, voor de fun?, in 4 lagen kleding waarin je je nauwelijks kunt bewegen.

Tja, kinderen passen zich makkelijk aan, gelukkig, maar wanneer kunnen zij nu afspreken bij vriendjes van school? Met de bus heen en met de bus terug, niemand om mee te spelen.

En die B&B heb ik ook een hard hoofd in. Denk niet dat het een heel toeristische plek is, namelijk. Misschien dat die camperplekken 's zomers nog wat opleveren, want 's winters ga je daar niet rijden met een camper.
Ook dat ze eerst naar Spanje waren gereden, en dat ie later zegt "ja die hitte kan ik toch niet tegen".
Dat is allemaal "goed praten" dat ze nu in de tering kou zitten, ze waren namelijk voor de zomer Spanje alweer uit. En als je niet tegen de hitte kan, waarom was je dan überhaupt naar Spanje?

Het kwam mij over als "als we ons huis verkopen hebben we 130K" daar kunnen we leuke dingen van doen!!
Verder somde ze op hoe weinig kosten ze hadden, ja nogal wiedes, als je geen huis hebt, heb je daar ook geen kosten aan.

Ik heb gisteren nog een vlog gekeken van ze, en ze hebben zelf een eigen site, "de avonaturenfamilie" maar dat komt allemaal nietecht van de grond. (zon 3k views per vlog). Maar het lijkt erop dat moeders graag had gehoopt dat ze van het vloggen zouden kunnen leven, en zo lekker de wereld rond.
Reality -30 geen dachlicht en werken in een fabrieksbakkerij.

Die mensen moeten spijt hebben, dat kan niet anders.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 13:13:35 #163
3542 Gia
User under construction
pi_212740242
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 13:05 schreef koemleit het volgende:

Ik heb gisteren nog een vlog gekeken van ze, en ze hebben zelf een eigen site, "de avonaturenfamilie" maar dat komt allemaal nietecht van de grond. (zon 3k views per vlog). Maar het lijkt erop dat moeders graag had gehoopt dat ze van het vloggen zouden kunnen leven, en zo lekker de wereld rond.
Reality -30 geen dachlicht en werken in een fabrieksbakkerij.

Die mensen moeten spijt hebben, dat kan niet anders.
Hoe komen ze er ook bij dat half Nederland hun zo interessant zullen vinden dat ze hun vlog gaan volgen. Echt, zo heel bijzonder is het niet en ook totaal niet interessant om te volgen.
Ben benieuwd naar 'hoe is het nu met', in de toekomst, als de jongste ook op school zit en moeders de hele dag alleen thuis zit te vloggen. Ik hoef de rooskleurig voorgestelde vlogs niet te zien.
pi_212740879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoe komen ze er ook bij dat half Nederland hun zo interessant zullen vinden dat ze hun vlog gaan volgen. Echt, zo heel bijzonder is het niet en ook totaal niet interessant om te volgen.
Ben benieuwd naar 'hoe is het nu met', in de toekomst, als de jongste ook op school zit en moeders de hele dag alleen thuis zit te vloggen. Ik hoef de rooskleurig voorgestelde vlogs niet te zien.
Ik zie zoveel mensen die denken dat ze met vloggen geld kunnen verdienen, ze komen bijna allemaal van een koude kermis thuis. Ik heb veel van die bedelsites gezien (met een knop, buy me a coffee of zoiets).

Ik heb de aflevering net gekeken, wat een saai stel, gek dat dat vloggen niet echt werkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Managarm op 08-03-2024 17:44:18 ]
  zaterdag 9 maart 2024 @ 16:02:27 #165
16715 Mylene
*schatje*
pi_212755805
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
De moeder werkt inmiddels ook, in een hotel. Hij heeft promotie gemaakt.
pi_212755906
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 16:02 schreef Mylene het volgende:

[..]
De moeder werkt inmiddels ook, in een hotel. Hij heeft promotie gemaakt.
Nou dan doen ze het goed toch :)
  zaterdag 9 maart 2024 @ 16:16:30 #167
16715 Mylene
*schatje*
pi_212755920
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nou dan doen ze het goed toch :)
Ja, ik ben geabonneerd op hun YouTube kanaal, vind het wel leuk om te volgen.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 19:51:30 #168
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_212759250
Ik ben wel eens in Överkalix geweest. Hartstikke mooi hoor, maar geen bruisende plek om iets toeristisch te openen. Campings zijn er ook al gewoon. En de route naar Rovaniemi/Noordkaap loopt er ook al niet langs. Of je moet afbuigen van de hoofdroute.

Kortom, ik zou niet weten hoe je met camperplaatsen je brood zou kunnen verdienen. Zeker in een land waar je met je camper letterlijk overal gratis mag staan , de natuur onmetelijk groot is en de mooie plekjes om te overnachten om elke hoek tevoorschijn komen. En als ze dan toch camperaars weten te trekken moet je alles in twee zomermaanden verdienen. De rest van het jaar komt er niemand langs.

Ik gun ze heel veel, maar dit plan lijkt me onmogelijk om van te leven. Maar vandaar nu allebei in loondienst waarschijnlijk.

Overigens hebben ze op dit moment ook helemaal geen bedrijf in Zweden op hun naam staan.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_212766647
Beetje vreemd verhaal en kennissen doen het nu omgekeerd, hebben een soort camping in Zweden voor een paar jaar en zoeken nou iets in een warmer land. Volg ze weleens want ooit plannen gehad naar Zweden te gaan maar buiten de natuur en goedkope huizen is het te donker en te koud en zomers stikt het er van de muggen.
Inmiddels zijn ze de ratrace ontvlucht en beiden weer in loondienst, weinig anders dan NL
  zondag 10 maart 2024 @ 10:17:48 #170
16715 Mylene
*schatje*
pi_212767555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik ben wel eens in Överkalix geweest. Hartstikke mooi hoor, maar geen bruisende plek om iets toeristisch te openen. Campings zijn er ook al gewoon. En de route naar Rovaniemi/Noordkaap loopt er ook al niet langs. Of je moet afbuigen van de hoofdroute.

Kortom, ik zou niet weten hoe je met camperplaatsen je brood zou kunnen verdienen. Zeker in een land waar je met je camper letterlijk overal gratis mag staan , de natuur onmetelijk groot is en de mooie plekjes om te overnachten om elke hoek tevoorschijn komen. En als ze dan toch camperaars weten te trekken moet je alles in twee zomermaanden verdienen. De rest van het jaar komt er niemand langs.

Ik gun ze heel veel, maar dit plan lijkt me onmogelijk om van te leven. Maar vandaar nu allebei in loondienst waarschijnlijk.

Overigens hebben ze op dit moment ook helemaal geen bedrijf in Zweden op hun naam staan.
Hij zei 1800 te verdienen toen hij de bakkerij begon, inmiddels promotie, dan zal het wel meer zijn. Is leven zo duur dan?

Inmiddels hebben ze een gastenverblijf af, ze doen op hun YouTube kanaal ook aan ´betaalde promotie´, dit keer een oplaadbare accu met toeters en bellen.
pi_212768473
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 12:59 schreef Gia het volgende:
om vervolgens lek gestoken te worden door de ontelbare muggen die daar in het warme seizoen massaal aanwezig zijn
  zondag 10 maart 2024 @ 22:01:19 #172
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_212779421
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 10:17 schreef Mylene het volgende:

[..]
Hij zei 1800 te verdienen toen hij de bakkerij begon, inmiddels promotie, dan zal het wel meer zijn. Is leven zo duur dan?

Hypotheekvrij wonen scheelt natuurlijk enorm. En 3 kinderen is in Zweden ook 450 euro aan kinderbijslag per maand. Met één loon zou het dan wel kunnen, denk ik. Maar ik begreep dat zij nu ook werk heeft.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_212781776
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Hypotheekvrij wonen scheelt natuurlijk enorm. En 3 kinderen is in Zweden ook 450 euro aan kinderbijslag per maand. Met één loon zou het dan wel kunnen, denk ik. Maar ik begreep dat zij nu ook werk heeft.
en geen alcohol drinken :-) maar hoe zit het met boodschappen en benzine, alles leek ver weg te zitten
pi_212781971
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:04 schreef hondonspain het volgende:

[..]
en geen alcohol drinken :-) maar hoe zit het met boodschappen en benzine, alles leek ver weg te zitten
Dat dorpje van 1000 inwoners was toch redelijk in de buurt?
pi_212782152
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:16 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat dorpje van 1000 inwoners was toch redelijk in de buurt?
30 minuten rijden toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')