abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211544518
treurig verhaal.
Die vrouw is daar een aantal keer op vakantie geweest en toen bedacht "dit is een heerlijk leven, wat zijn de mensen aardig".

Nu klopt dat, maar die mensen die je dan treft die leven van de toeristen, hoe aardiger die doen, hoe meer fooi ze krijgen.

Ik ben daar zelf meermaals geweest en je kunt daar op veel resorts heerlijk toeven, echter heb ik ook vaak "medelijden" met het personeel. Die werken vaak diensten van 12 uur, 7 dagen per week en wonen in zeer matige appartementen. Nu hebben die medewerkers het alsnog beter dan veel andere Egyptenaren maar goed.

Zij is dus nu op het niveau dat ze daar kan gaan werken voor een Egyptisch salaris en ook zo wonen. En dat is dus "hard voor weinig".

Komt ze er achter dat ze beter hier had kunnen blijven werken en 2/3 x per jaar daarheen om heerlijk in de zon te liggen.

Wellicht kun je daar ook prima wonen (er zijn best wat mooie appartementencomplexen aan of dichtbij de zee) maar dat moet je dus pas doen als je je schaapjes op het droge hebt.
pi_211545804
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:45 schreef koemleit het volgende:
treurig verhaal.
Die vrouw is daar een aantal keer op vakantie geweest en toen bedacht "dit is een heerlijk leven, wat zijn de mensen aardig".

Nu klopt dat, maar die mensen die je dan treft die leven van de toeristen, hoe aardiger die doen, hoe meer fooi ze krijgen.

Ik ben daar zelf meermaals geweest en je kunt daar op veel resorts heerlijk toeven, echter heb ik ook vaak "medelijden" met het personeel. Die werken vaak diensten van 12 uur, 7 dagen per week en wonen in zeer matige appartementen. Nu hebben die medewerkers het alsnog beter dan veel andere Egyptenaren maar goed.

Zij is dus nu op het niveau dat ze daar kan gaan werken voor een Egyptisch salaris en ook zo wonen. En dat is dus "hard voor weinig".

Komt ze er achter dat ze beter hier had kunnen blijven werken en 2/3 x per jaar daarheen om heerlijk in de zon te liggen.

Wellicht kun je daar ook prima wonen (er zijn best wat mooie appartementencomplexen aan of dichtbij de zee) maar dat moet je dus pas doen als je je schaapjes op het droge hebt.
Ik vind het eerder triest naar de lokale bevolking. Nul aanpassing en nul verdieping in het land. Zelfs als je op vakantie bent in een dergelijk land zie je de armoede of je moet verschrikkelijke oogkleppen en desinteresse hebben voor anderen. Ik erger me dood aan haar...
pi_211545809
Of iig de enorme kloof in de bevolking.
pi_211547898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind het eerder triest naar de lokale bevolking. Nul aanpassing en nul verdieping in het land. Zelfs als je op vakantie bent in een dergelijk land zie je de armoede of je moet verschrikkelijke oogkleppen en desinteresse hebben voor anderen. Ik erger me dood aan haar...
ze ging er wel in als een toerist, met alleen Euro's op zak.
In de toeristenwinkeltjes nemen ze die probleemloos aan en geven ze eventueel ponden terug. Dat is downtown natuurlijk wel anders.

Dat je de armoede ziet wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet moet gaan wonen. Haar "probleem" is nu dat zij zelf die armoede gaat ervaren/ervaart.

Met geld kun je daar als god in Frankrijk leven. Zelfs met maar een beetje geld kun je daar als god in Frankrijk leven.
Haar probleem is dat ze dat geld daar wil verdienen, op een manier zoals de locals het ook doen. (leuren met troep op het strand). Dat wil dus zeggen dat ze ook een inkomen als een local heeft.

Het is alleen lekker wonen als je een west-Europees inkomen hebt. Anders is het armoe troef.
pi_211553227
Ik moest ook wel een beetje grinniken, in Nederland zei ze dat ¤5 per ‘haarbehandeling’ wil gaan vragen. Ze moet rond kunnen komen van ¤400 per maand.

Die manager wil 50/50. Haha.
pi_211554563
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:41 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik moest ook wel een beetje grinniken, in Nederland zei ze dat ¤5 per ‘haarbehandeling’ wil gaan vragen. Ze moet rond kunnen komen van ¤400 per maand.

Die manager wil 50/50. Haha.
Dan moet ze zoveel haar verven dat na een paar maanden half Egypte met gekleurd haar rond loopt :7
pi_211579754
Vanaaf waren bij "Hoe gaat het nu met" , oa Peter en Sandia. Die kennen we van de Hare Krishna-beweging en dat in Spanje wilden voortzetten als spiritueel centrum. Maar dat loopt (uiteraard) nog voor geen meter o|O
Zwembad ziet er nog steeds uit als een septic tank
Peter heeft nog steeds een viezig staartje en werkt nu als callcenter medewerker :')
Sandia is uit armoe maar een Tik Tok dienstverlening gestart. Een soort waarzeggen op afstand :')
Oh en het handjevol geïnteresseerden in hun centrum zijn alleen maar Nederlanders die er wonen }:|
pi_211579772
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 23:00 schreef Dutch_view het volgende:
Vanaaf waren bij "Hoe gaat het nu met" , oa Peter en Sandia. Die kennen we van de Hare Krishna-beweging en dat in Spanje wilden voortzetten als spiritueel centrum. Maar dat loopt (uiteraard) nog voor geen meter o|O
Zwembad ziet er nog steeds uit als een septic tank
Peter heeft nog steeds een viezig staartje en werkt nu als callcenter medewerker :')
Sandia is uit armoe maar een Tik Tok dienstverlening gestart. Een soort waarzeggen op afstand :')
Ja! Echt een puinzooi. Ook wel naïef om te denken dat je op giften kan leven terwijl ze volgens mij niet veel op de tafel brengen

Vind het stel in Polen ook wel apart. Nog steeds geen fatsoenlijk gesprek kunnen voeren of aansluiting hebben...
pi_211579779
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 23:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja! Echt een puinzooi. Ook wel naïef om te denken dat je op giften kan leven terwijl ze volgens mij niet veel op de tafel brengen

Vind het stel in Polen ook wel apart. Nog steeds geen fatsoenlijk gesprek kunnen voeren of aansluiting hebben...
Die vrouw in Polen was ook niets veranderd, die heeft nog steeds de broek aan. Haar man had niets in te brengen o|O ~O>
pi_211579817
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 23:06 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Die vrouw in Polen was ook niets veranderd, die heeft nog steeds de broek aan. Haar man had niets in te brengen o|O ~O>
Haha ja
Ach ze houden elkaar zo in stand
pi_211580411
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:45 schreef koemleit het volgende:
treurig verhaal.

Ben er regelmatig geweest vanwege de goedkope vakanties en ook nog een keer een job gedaan voor de aardige Egyptenaren en ze zijn aardig want ze verdienen aan je over het algemeen. Zou er niet willen wonen door de armoe, vervuiling en uiterst corrupte overheid die het arme volk laat stikken. Vraag me trouwens af wat je leert met 3 maanden opleiding bij een call center
life is like a box of chocolates
pi_211651463
De mannen in Frankrijk hebben t goed voor elkaar :Y
Heb eens rondgekeken met Google streetview daar, valt me op hoeveel daar leeg staat in dat dorp.
Dat zal vast exemplarisch zijn voor het hele platteland

[ Bericht 40% gewijzigd door Dutch_view op 17-12-2023 21:01:27 ]
  donderdag 29 februari 2024 @ 11:35:40 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212631027
Vanavond weer een nieuwe:

In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Het Roer Om emigreren Patrick en Willeke naar Curaçao. Zij willen een miniresort runnen in Willemstad. Maar eenmaal op het eiland dreigt hun droom compleet in duigen te vallen.

Zij verruilen hun vertrouwde tabakszaak voor het zonnige Curaçao.
In Willemstad heeft het stel een stuk land gekocht, met als doel er een miniresort te openen. Op het perceel staan al enkele een- en tweekamerappartementen. Daarnaast nemen de ondernemers vier houten chalets mee uit Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212638224
quote:
3s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer een nieuwe:

In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Het Roer Om emigreren Patrick en Willeke naar Curaçao. Zij willen een miniresort runnen in Willemstad. Maar eenmaal op het eiland dreigt hun droom compleet in duigen te vallen.

Zij verruilen hun vertrouwde tabakszaak voor het zonnige Curaçao.
In Willemstad heeft het stel een stuk land gekocht, met als doel er een miniresort te openen. Op het perceel staan al enkele een- en tweekamerappartementen. Daarnaast nemen de ondernemers vier houten chalets mee uit Nederland.
Klinkt weer vermakelijk :+
pi_212638435
Heerlijk *G*
pi_212638634
Wat ziet zij er oud uit voor haar leeftijd :o
  donderdag 29 februari 2024 @ 20:41:52 #142
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_212638819
Budget gehalveerd, dat hakt erin :o
pi_212639675
Wel sneu die mensen. Ze hebben bij mij een grote gunfactor
Weet niet waarom trouwens. Alleen ik had ze succes gewenst
  donderdag 29 februari 2024 @ 21:30:34 #144
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212639686
Sympathiek stel wel
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:29:42 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212640554
Kijken het nu terug.
Ik word een beetje gestoord van dat neppe lachje van die vrouw.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:33:41 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212640584
Bouwpakket chalet zonder bouwtekening of instructies.
Lekker slim. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:36:39 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212640616
Zoon neemt de tabakszaak over. Denk niet dat ze daar de hoofdprijs voor hebben gekregen.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:37:37 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212640625
Patrick is wel flink afgevallen.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:40:29 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212640653
Wat is het nou? 50 euro of 100 euro per nacht voor de verhuur van de chalets?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:45:49 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212640696
Dus in het vervolg maar wel een deposit vragen als mensen een chalet willen gaan huren.
Wel zielig dat die Colombianen niet kwamen opdagen.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')