abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208682109
Qua praktisch liggen de treinen vanuit Leiden naar Rotterdam er nog uit de 16e lees ik nu.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208682420
ja, dat wordt via utrecht rijden. Zie mezelf geen auto rijden na de marathon
pi_208682523
Tip voor mensen die in het centrum willen parkeren (zoals Hofplein): ik dacht daar vorig jaar rond 08:00u wel makkelijk aan te kunnen komen vanuit de richting A15 (het oosten), maar toen was het gehele centrum al hermetisch afgesloten voor autoverkeer. Ik moest toen terug de stad uit en over Noord Rotterdam het centrum vanuit westelijke richting inrijden. Als je daar niet bekend bent is dat best wel even stressen dan, dus houd hier rekening mee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208682823
Als je met de auto komt zou ik gewoon parkeren bij P&R Kralingse Zoom aan de A16 kant. Met de metro ben je vervolgens in 15 min bij de start.

Ik kwam er vorig jaar ook achter ja dat de hele stad al vanaf 0830 dicht is _O- moest mn hond ff bij de oppas brengen in Kralingen (zijstraat vd Boezemsingel) maar daarna nog met de auto naar Centraal. Hemelsbreed kilometer of 3, denk dat ik 30min aan t rijden ben geweest eer ik de stad uit was en toen idd via het noorden er weer in kwam.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 6 april 2023 @ 16:49:49 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208683691
Ik zit naar Amersfoort HM/M te kijken. Als mijn zooltjes goed gefixt worden, kan ik er misschien nog wel een marathon uitpersen :o
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208684911
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Tip voor mensen die in het centrum willen parkeren (zoals Hofplein): ik dacht daar vorig jaar rond 08:00u wel makkelijk aan te kunnen komen vanuit de richting A15 (het oosten), maar toen was het gehele centrum al hermetisch afgesloten voor autoverkeer. Ik moest toen terug de stad uit en over Noord Rotterdam het centrum vanuit westelijke richting inrijden. Als je daar niet bekend bent is dat best wel even stressen dan, dus houd hier rekening mee.
Parkeren bij Slinge of Kralingse zoom zoals gezegd gaat prima. Ik ga zelf met de trein en heb de luxe dat ik gebruik kan maken van een hotelkamer vlak bij de finish en dus ongeveer een kilometer van de start.
pi_208685492
Ik rij met een clubgenoot mee en we mogen lekker bij het NN-kantoor parkeren :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208689565
Normaal parkeer ik bij Meijerplein en dan is het 2 haltes met de metro. Groot parkeerterrein. Maar weet niet of ik de gok durf te nemen om daar te parkeren Als het vol is, zit je in de stress
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2023 @ 12:30:25 #109
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_208692005
Weet iemand wat voor gedachte erachter een snelle 5/10km een week voor de marathon zit?

Ik zie het wel vaker dat mensen dat doen en in mijn trainer zei dat ik dat ook wel kon doen maar ik ben even vergeten te vragen hoe dat dan werkt, wat is de gedachte daarachter? Ik heb op zich wel zin om nog ff een 5km hard te lopen namelijk :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_208692045
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:30 schreef DeLuna het volgende:
Weet iemand wat voor gedachte erachter een snelle 5/10km een week voor de marathon zit?

Ik zie het wel vaker dat mensen dat doen en in mijn trainer zei dat ik dat ook wel kon doen maar ik ben even vergeten te vragen hoe dat dan werkt, wat is de gedachte daarachter? Ik heb op zich wel zin om nog ff een 5km hard te lopen namelijk :D
Het idee is volgens mij dat je je lichaam nog even leegtrekt zodat je daarna een week maximaal op kan laden. Zelf doe ik dat niet, ik hou het zondag bij 5km rustig + 10km marathontempo + uitlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2023 12:36:50 ]
pi_208692296
Volgens mij is het ook wel een gebruik dat wat in onbruik is geraakt en achterhaald is door nieuwe inzichten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208692707
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zit naar Amersfoort HM/M te kijken. Als mijn zooltjes goed gefixt worden, kan ik er misschien nog wel een marathon uitpersen :o
Amersfoort is niet echt een inspirerend marathon parcours. En de marathon zit toch niet meer in het programma?

[ Bericht 3% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 07-04-2023 13:44:53 ]
pi_208692890
Een snelle 5 lijkt mij echt zinloos, dat is te kort om jezelf leeg te lopen, en je hebt die snelheid als het goed is nauwelijks getraind tijdens de marathontrainingen. Eerder een risico om nog een pijntje op te lopen dan dat het je nog wat oplevert 1 week van tevoren.
Vroeger deden mensen vaak inderdaad 10-15km voluit de week van tevoren zodat je je glycogeenvoorraad leeg trekt en het koolhydraten stapelen dan extra goed zou werken. Maar de nieuwste inzichten over koolhydraten stapelen zeggen dat dat niet nodig is, doordat je minder kilometers maakt stapel je bijna vanzelf al, het enige wat je hoeft te doen is de laatste 2 dagen vetten vervangen voor koolhydraten, dus wat minder vlees/kaas door je pasta en wat meer saaie pasta, brood met appelstroop en eventueel nog wat extra koolhydraten drinken in de vorm van sportdrank.

Ik zou je snelle 5km lekker bewaren tot een week of 4-6 na de marathon, als je goed herstelt bent kun je dan teren op die vorm die je voor de marathon hebt opgebouwd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 7 april 2023 @ 15:25:12 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208694024
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Amersfoort is niet echt een inspirerend marathon parcours. En de marathon zit toch niet meer in het programma?
Oh je hebt gelijk! :o alleen nog een soort trainingsparcours https://marathonamersfoort.nl/42-km-marathon/ . Wel de halve, dus dan ga ik waarsch. voor die. Datzelfde weekend is ook de Duisburg marathon... [edit: de aanmeldprocedure is wel heel weird en na 12-4 aanmelden en je komt niet in de uitslagen voor.. :S ]

[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 07-04-2023 15:36:04 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 7 april 2023 @ 15:41:18 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208694188
Oh Limburg heeft nu ook een wijnmarathon :P https://www.limburgwijnmarathon.nl/
pi_208694343
Iemand Utrecht wel eens gelopen? Ik krijg nu zo’n mail van hun marathon dus denk ff dat parcours checken….daar loop je gewoon 2x hetzelfde rondje van 21,1km :')
  vrijdag 7 april 2023 @ 16:08:04 #117
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208694371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:03 schreef kalinhos het volgende:
Iemand Utrecht wel eens gelopen? Ik krijg nu zo’n mail van hun marathon dus denk ff dat parcours checken….daar loop je gewoon 2x hetzelfde rondje van 21,1km :')
Wauw, geen zin in :P ze hebben 1 editie verknald door verkeerde wegafzettingen, geloof ik. Verder weet ik weinig van het evenement.
pi_208694396
quote:
Snap niet dat je dat als zo'n grote stad nog verkiest boven een volledige marathon.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208694599
Valt in het niet bij al jullie prestaties, maar ik heb deze week heerlijk een 10 en 12 km gelopen. Heerlijk weer, echt genoten voor mijn doen een prima tempo, 10 km/h.
Alius aliud dicit
pi_208694842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Snap niet dat je dat als zo'n grote stad nog verkiest boven een volledige marathon.
Ja idd. Terwijl je zou best een mooi rondje van 42k kunnen maken en dan bv nog via de Loosdrechtse plassen ofzo. Maar 2x hetzelfde rondje lijkt me killing voor je motivatie.
pi_208695202
quote:
Is in Eindhoven en Leiden ook lang zo geweest. Kan me voorstellen dat je met wat lager budget voor zo’n oplossing gaat.
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:47:01 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208695401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja idd. Terwijl je zou best een mooi rondje van 42k kunnen maken en dan bv nog via de Loosdrechtse plassen ofzo. Maar 2x hetzelfde rondje lijkt me killing voor je motivatie.
In 2014 was Eindhoven nog twee rondjes, dat wasmijn eerste marathon. De meest geestdodende vond ik echter de Two rivers marathon in Zaltbommel met 0 publiek, snijdende kou en eindeloos dezelfde weilanden.
pi_208695735
Verdorie, een week voor Rotterdam begint de binnenzijde (hiel) van de hardloopschoen kapot te gaan. :(
Wat moet ik doen, doorgaan of nog snel dezelfde type schoen kopen?
pi_208695775
quote:
Niet gelopen, maar woon in Utrecht dus ken het parcours wel.
Is echt vrij weinig aan, je start op het terrein van de universiteit en via weilanden en een paar saaie woonwijken naar het centrum.
Dat is nog wel een leuk stukje waar publiek staat, maar verder staat er echt geen hond :')
En dat 2x inderdaad.
pi_208695804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik ga in augustus een Ironman doen en daar is de marathon zelfs 4 rondjes van 10,5 km (in Kopenhagen).
Bij Ironmans is het wel gebruikelijk dat de marathon 2 of 4 rondjes is.
Heb eigenlijk geen race kunnen vinden waar het maar 1 rondje is helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')