abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208799261
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 10:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Daar hadden ze vreemd genoeg bij de Halve van Rotterdam ook last van.
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208799520
Prachtige verhalen hier. Ik hoop zo erg dat ik mezelf weer naar marathon niveau kan trainen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208799710
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en alle horloges die snellere tijden aangeven en meer kilometers: dat is bijna altijd in Rotterdam ;) De GPS heeft niet zo'n goede ontvangst tussen alle hoge gebouwen in de binnenstad. Je zult best wel een paar honderd meter meer lopen dan de ideale lijn, maar het parcours is heus goed nagemeten dus daar kun je gewoon vanuit gaan ;)
Bovendien is een kilometer pas een kilometer bij 1001 meter als het parkoers gecertificeerd is. Dus een gecertificeerde marathon is langs de ideale lijn geen 42195 meter, maar 42237 meter.
pi_208799769
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.
Als jij finisht niet nee, maar als de grote meute finisht wel. Er gaat ook best veel publiek/familie in de tegengestelde richting die fuik in om mensen op te vangen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208799854
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag is trouwens ook nog Boston te volgen.. Ik weet niet of ik nog meer marathon aan kan :P
Is er een stream?

Start om 15:37 met Eliud Kipchoge en Evans Chebet

quote:
The world record holder and double Olympic champion has won 15 of 17 career marathons and picked up wins in 4 of the 6 Abbott World Marathon Majors. Pretty much the only thing left for the 38-year-old to do in his career is win Boston and New York before his planned retirement in 2024. Even with three former Boston champions in the field and 7 men entered with sub-2:05 personal bests, he has to be considered the heavy, heavy favorite.

Fellow Kenyan Evans Chebet might be his biggest threat – the defending champ won both Boston and New York in 2022 and has run 2:03:00 in a sprint finish in Valencia, showing he can deliver in both hilly, tactical races and quicker affairs. One of the very few criticisms one could levy against Kipchoge is his preference for flat, fast courses, but his victories in Tokyo and Rio show that he can thrive in championship-style racing and tough conditions as well.

https://citiusmag.com/202(...)view-eliud-kipchoge/
Record
Men: 2:03:02 (2011) Geoffrey Mutai
Women: 2:19:59 (2014) Buzunesh Deba
pi_208800102
Kheb gisteren ook denk ik wel 2 mensen gezien die 42km een vlag meedroegen…echt, wat haal je je op je hals en voor wat eigenlijk :')

Ik bedoel echt een vlag aan een (klein) vlaggenmastje die de renner in zn hand houdt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208800271
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Bovendien is een kilometer pas een kilometer bij 1001 meter als het parkoers gecertificeerd is. Dus een gecertificeerde marathon is langs de ideale lijn geen 42195 meter, maar 42237 meter.
Uiteindelijk kun je zoveel horloges dragen als je wilt, het enige dat telt zijn de borden langs de weg. Ik ben echt heel blij dat ik heel snel ben uitgegaan van de tijd op die kilometerpunten en niet die van mijn horloge.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208800305
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 10:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik had laatst een halve marathon van 21.08, ook niet netjes een halve en die rekende hij goed. Ben benieuwd wanneer hij dus iets een hele vindt. Wellicht alles vanaf 42km.
Ik heb er een van 41.99km in mijn Strava, en dat ziet ie iig niet als een marathon :'( (was de marathon in een ironman, had ook niet veel puf meer om nog meer te lopen :D )
  maandag 17 april 2023 @ 12:13:52 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208800331
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik heb er een van 41.99km in mijn Strava, en dat ziet ie iig niet als een marathon :'( (was de marathon in een ironman, had ook niet veel puf meer om nog meer te lopen :D )
Hoeveel per week train je voor een ironman eigenlijk?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208800371
quote:
99s.gif Op maandag 17 april 2023 12:07 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Uiteindelijk kun je zoveel horloges dragen als je wilt, het enige dat telt zijn de borden langs de weg. Ik ben echt heel blij dat ik heel snel ben uitgegaan van de tijd op die kilometerpunten en niet die van mijn horloge.
Vorig jaar tijdens de 1/2 van Rotterdam klopten die borden echt voor geen meter.
15km op het bord was 15,1 op mij horloge, en 16km op het bord was 15,8 op mijn horloge.

Hoorde tijdens het lopen meerdere mensen daarover klagen.

De hele marathon zal wellicht beter zijn afgestemd, maar voor m'n gevoel kan ik me ook niet blindstaren op de borden.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208800434
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2023 12:18 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Vorig jaar tijdens de 1/2 van Rotterdam klopten die borden echt voor geen meter.
15km op het bord was 15,1 op mij horloge, en 16km op het bord was 15,8 op mijn horloge.

Hoorde tijdens het lopen meerdere mensen daarover klagen.

De hele marathon zal wellicht beter zijn afgestemd, maar voor m'n gevoel kan ik me ook niet blindstaren op de borden.
Het staat weleens verkeerd, maar alle 5-tallen staan 100% goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208800509
Je kunt er meestal op rekenen dat waar er echte matten voor de tijdsmeting liggen, de kilometerpunten ook goed kloppen. Dit omdat er ook nog wel eens een nationaal record op een kortere afstand wordt gelopen tijdens een wedstrijd dan de wedstrijdafstand, en dan willen ze die tijdsmetingen gebruiken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208800713
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 11:51 schreef kalinhos het volgende:
Kheb gisteren ook denk ik wel 2 mensen gezien die 42km een vlag meedroegen…echt, wat haal je je op je hals en voor wat eigenlijk :')

Ik bedoel echt een vlag aan een (klein) vlaggenmastje die de renner in zn hand houdt.
Ik liep de eerste helft veel achter iemand die een shirt en grote vlag had van Iran. Ik heb twee keer gehoord dat iemand langs de kant riep: "Mexico!" waarop hij snel corrigeerde: "Iran! Iran!" :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208800797
Trots op jullie allen *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208800823
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2023 13:04 schreef Daantke het volgende:

[..]
Ik liep de eerste helft veel achter iemand die een shirt en grote vlag had van Iran. Ik heb twee keer gehoord dat iemand langs de kant riep: "Mexico!" waarop hij snel corrigeerde: "Iran! Iran!" :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja die ja! Die heb ik ook gezien bij de Boezemsingel. Dan denk ik (maar ik ben soms ook redelijk cynisch) oke leuk je hele shirt is al Iran (ik dacht ook Mexico :D ) wáárom zou je het jezelf zo moeilijk maken door óók nog eens een vlag mee te sjouwen?!
pi_208800907
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 12:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoeveel per week train je voor een ironman eigenlijk?
Verschilt natuurlijk, bij mij viel het wel mee. Langste week iets van 16 uur ofzo. Het is meer dat je maandenlang veel traint. Dus misschien heb ik maar een paar weken 15+ uur gedaan, maar wel maandenlang rond de 12 uur. En dat is het trainen, niet de tijd die erin gaat zitten. Zwemmen kost dan weer relatief veel tijd (je moet ernaartoe, omkleden, etc), en met fietsen kun je veiliger (minder blessuregevoelig) meer uren maken. Als ik meer uren had gedraaid, was dat zeker in het fietsen gaan zitten.
Maar maandenlang vantevoren bijna elk weekend zaterdag lange loop, zondag lange fietstocht. Het vergt behoorlijk wat discipline, en dat vond ik eigenlijk het lastigste van zo'n hele triathlon.
pi_208801069
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja die ja! Die heb ik ook gezien bij de Boezemsingel. Dan denk ik (maar ik ben soms ook redelijk cynisch) oke leuk je hele shirt is al Iran (ik dacht ook Mexico :D ) wáárom zou je het jezelf zo moeilijk maken door óók nog eens een vlag mee te sjouwen?!
Tja, waarom zou je uberhaupt een marathon lopen ;) Het is natuurlijk sowieso al iets wat je jezelf oplegt. En sommige mensen willen het extra speciaal maken en gaan niet voor een bepaalde tijd of zo. Ik zag de Iran-man ook inderdaad en ook nog iemand die als collectebus verkleed liep, inclusief een rammelend geldbusje..
pi_208801453
Ik zag de Iranman (niet te verwarren met Ironman :D) bij de CPC loop ook telkens in m'n buurt lopen _O-

En de hele tijd mensen opzwepen om te juichen, mooie dingen :D

quote:
99s.gif Op maandag 17 april 2023 12:26 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Het staat weleens verkeerd, maar alle 5-tallen staan 100% goed.
Dit wist ik niet. Goed om te weten :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208801471
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2023 13:04 schreef Daantke het volgende:

[..]

SPOILER
Een Mexicaan had wel een sombrero op z'n hoofd.
  maandag 17 april 2023 @ 14:26:19 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208801595
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Verschilt natuurlijk, bij mij viel het wel mee. Langste week iets van 16 uur ofzo. Het is meer dat je maandenlang veel traint. Dus misschien heb ik maar een paar weken 15+ uur gedaan, maar wel maandenlang rond de 12 uur. En dat is het trainen, niet de tijd die erin gaat zitten. Zwemmen kost dan weer relatief veel tijd (je moet ernaartoe, omkleden, etc), en met fietsen kun je veiliger (minder blessuregevoelig) meer uren maken. Als ik meer uren had gedraaid, was dat zeker in het fietsen gaan zitten.
Maar maandenlang vantevoren bijna elk weekend zaterdag lange loop, zondag lange fietstocht. Het vergt behoorlijk wat discipline, en dat vond ik eigenlijk het lastigste van zo'n hele triathlon.
Deed je ook wisseltrainingen?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208801603
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Tja, waarom zou je uberhaupt een marathon lopen ;) Het is natuurlijk sowieso al iets wat je jezelf oplegt. En sommige mensen willen het extra speciaal maken en gaan niet voor een bepaalde tijd of zo. Ik zag de Iran-man ook inderdaad en ook nog iemand die als collectebus verkleed liep, inclusief een rammelend geldbusje..
Ja oke das ook wel weer zo, uiteindelijk is t hele leven zinloos :P

Nu eens zoeken voor een leuke najaars halve marathon. Maatj van me gaat New York lopen beginnnov dus qua voorbereiding ergens in september/oktober een halve is wel leuk
pi_208801677
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 14:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Deed je ook wisseltrainingen?
Ja, vooral in de laatste maanden. Een wisseltraining die ik regelmatig 1 en 2 weken voor een halve triathlon deed was 3 uur fietsen (1ste uur rustig, laatste 2 uur op wedstrijdtempo) en dan 15km lopen (eerste 10km op wedstrijdtempo, laatste 5km rustig). Meesta andere koppeltrainingen zijn gericht op de overgang fietsen-lopen. Dan liep ik slechts een paar km na een fietstraining. Met die langere races is het, mijns inziens, minder van belang. De wissel duurt vaak langer (zeker bij grote races als Challenge en IM), met tenten waar je je in omkleed (en kunt zitten), en lange wisselzones. Bij kleine en kortere races moet je veel sneller omschakelen. Vooral de omschakeling zwemmen naar fietsen kan best lastig zijn. Van horizontaal naar vertikaal sporten heeft een behoorlijke impact op je hartslag, die schiet omhoog.
Ik wilde graag een long-day doen voor mijn ironman, maar dat schoot erbij in. Het idee is dat je dan ongeveer net zo lang bezig bent, maar wel iets. Bijv eerst een uur zwemmen, naar huis, ff ontbijten, dan 5-6 uur fietsen, uurtje rust, dan 2,5 uur lopen. Dan kun je voeding enzo goed testen, dat is wel belangrijk voor zo'n lange dag sporten. Wat verteer je goed, wat is niet te vies dat je het ook naar binnen krijgt, hoeveel kun je ervan op, etc.
Verschil halve en hele triathlon vond ik toch wel heel groot, ik doe liever een halve. Dat is ook meer racen. Je zwemt wat harder, fietsen is toch redelijk pushen, en bij het lopen ook. Bij een hele ben je bij het zwemmen en fietsen vooral bezig niet te hard te gaan en rustig te blijven, en bij het lopen, zeker de laatste 20km, vooral bezig met overleven.
pi_208802466
Wat een marathon was het weer. Had niet echt op dit weer gerekend. Maar misschien daarom
wel een PR gelopen.…. mijn oude PR met 25 seconden verbroken. Heb zeer genoten.

Het was erg druk langs de kant. Maar ook op het parcours. Vooral bij de drankpostem leek het we de Dolle Dwaze Dagen. Iedereen dook op het eerste bekertje dat ze zagen.

Tot en met 36 km heerlijk gelopen. Daarna moeten vechten tegen de kramp. Die er gelukkig niet in schoot.

Nu met de beentjes omhoog en dan straks op naar Marathon van Honolulu in december
pi_208802860
Man man man ..lekker bezig geweest mensen!!! Kom ik weer aan met mijn 10k rondje _O- _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')