abonnement Unibet Coolblue
pi_208584641
Het is een discussie die al lange(re) tijd gaande is: zou het Koningshuis beter maar afgeschaft kunnen worden?
Enkele redenen daarvoor zijn o.a. de enorme kosten die het handhaven van de monarchie met zich meebrengt, een aantal incidenten waardoor de populariteit van het Koningshuis is gedaald, maar ook vanwege bedreigingen richting kroonprinses Amalia (belachelijk overigens dat je wordt bedreigd, puur omdat je de eerstgebore bent van Willem-Alexander en Maxima, maar dat terzijde), die zich na een evt. afschaffing hopelijk/mogelijk wel weer vrij kan bewegen.

Alexander Pechtold liet zich laatst ook al ontvallen dat de politiek zich moet wagen aan de discussie of Nederland nog wel een monarchie moet hebben. Door deze discussie niet te voeren, bestaat het risico dat er ‘langzaam steeds meer rafelranden’ aan het koningshuis komen, en er op chaotische wijze een einde komt aan het Koningshuis. (https://www.ad.nl/politie(...)-alexander~a90e33e4/)

Maar wat vind jij? Is Nederland beter af zonder Koninghuis, of moet de monarchie in stand worden gehouden, bv omdat het alternatief (een republiek, waarbij de president wordt verkozen door het volk) een niet veel betere, zo niet een slechtere optie is?

POLL

[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 29-03-2023 19:53:52 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_208584694
:Y
pi_208585057
Anders, ik zie namelijk het liefst heel Nederland worden afgeschaft en overgaan in Duitsland.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208585579
Weg ermee.

En daarna alle huizen van die ene gozer afpakken en verdelen onder het volk.
pi_208585704
Onder Beatrix mocht het van mij aanblijven.

Onder gulzige Willem-Alexander, meteen afschaffen. Het is de persoon niet naar om een koning te zijn.
pi_208585916
Ja, zulke dingen horen niet meer in deze tijd, of het moet in de Efteling of in een Disney film zijn.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208586060
Ik vind bij nader inzien het gestuntel van wimlex ook wel grappig. Heb ik wel een paar tientjes op jaarbasis voor over
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:03:29 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208586171
Het maakt me eigenlijk helemaal niet uit. Ik heb niet echt problemen met het koningshuis, maar het is ook niet alsof ik het enorm zou missen als het er niet meer was.
pi_208586247
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:56 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind bij nader inzien het gestuntel van wimlex ook wel grappig. Heb ik wel een paar tientjes op jaarbasis voor over
Natuurlijk is het wel zo dat zonder Koningshuis we dit soort leuke filmpjes wel gaan missen :P :
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_208586634
Absoluut.
Ook totaal niet meer van deze tijd, je ziet gewoon steeds een grotere afstand tussen het koningshuis en het volk.
Steeds minder oranjegezinden en ondertussen gaat Willie lekker tijdens crisistijd op vakantie naar Griekenland.
Twiddel
pi_208587211
Lekker toeslag pakken volgende maand _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')