abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208576781
2024 gaan de gemeenten de energietoeslag niet opnieuw uitvoeren. Dat schrijft de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) in een brief aan het ministerie van Sociale Zaken. "Landelijke uitvoeringsorganisaties moeten hun verantwoordelijkheid nemen."
De gemeenten zijn belast met het toekennen van energietoeslagen voor huishoudens die door de hoge energierekeningen niet meer kunnen rondkomen. Mocht het kabinet besluiten dat er in 2024 weer een energietoeslag komt, dan moet de Belastingdienst deze taak op zich nemen, vindt de VNG.

'Landelijke maatregelen landelijk uitvoeren'
Peter Heijkoop, wethouder in Dordrecht en VNG-woordvoerder, is stellig: "Dit jaar en vorig jaar hebben gemeenten de verantwoordelijkheid genomen voor het met spoed uitvoeren van een energietoeslag. Het is niet reëel om van hen te verwachten dat zij dit in 2024 voor een derde keer uitvoeren."

De gemeenten vinden dat de Rijksoverheid haar verantwoordelijkheid ontloopt, legt hij uit: "Wij vinden het hoog tijd dat landelijk inkomensondersteunende maatregelen landelijk worden uitgevoerd. Wij zijn niet bereid om volgend jaar nogmaals een stap naar voren te doen."

Bron voor meer info

https://eenvandaag.avrotr(...)van-crisissituaties/

Zat er dik in dus.
Anderen kant groot gelijk ook.
De overheid schruift alles van zicht af naar anderen toe.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 10:42:18 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208576928
Gasprijs is ook weer heel laag nu. Is een toeslag nog wel nodig?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 11:21:47 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_208577487
Sloeg sowieso al nergens op om dit bij de gemeenten neer te leggen. Maar blijkbaar konden de ICT systemen bij de belastingdienst het niet aan om het bij de andere toeslagen te voegen
pi_208577563
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:21 schreef noodgang het volgende:
Sloeg sowieso al nergens op om dit bij de gemeenten neer te leggen. Maar blijkbaar konden de ICT systemen bij de belastingdienst het niet aan om het bij de andere toeslagen te voegen
De belasting dienst .
Moet gewoon compleet herzien worden.
Gewoon een reset gaan geven door over te stappen naar nieuwe software .
Gewoon in een keer naar een nieuwe systeem.
En de ouwe systeem voor het laaste gebruiken voor die jaar voor de belasting
Daarna gewoon uitschakelen.
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:28:40 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208577595
quote:
84s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:42 schreef Starhopper het volgende:
Gasprijs is ook weer heel laag nu. Is een toeslag nog wel nodig?
Even afgezien van de gasprijs, moeten we het sowieso blijven doen. op een gegeven moment is het wel leuk geweest.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 12:40:25 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208578617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:25 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De belasting dienst .
Moet gewoon compleet herzien worden.
Gewoon een reset gaan geven door over te stappen naar nieuwe software .
Gewoon in een keer naar een nieuwe systeem.
En de ouwe systeem voor het laaste gebruiken voor die jaar voor de belasting
Daarna gewoon uitschakelen.
The great reset.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 12:45:13 #7
186611 Haags
pi_208578675
Als de prijzen nog even blijven dalen dan loont het straks om na de zomer weer een vast contract voor energie aan te gaan. Dan heb je die toeslagen volgend jaar sowieso niet meer nodig.
Zonder wrijving geen glans
pi_208578835
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:21 schreef noodgang het volgende:
Sloeg sowieso al nergens op om dit bij de gemeenten neer te leggen. Maar blijkbaar konden de ICT systemen bij de belastingdienst het niet aan om het bij de andere toeslagen te voegen
Er had sowieso beter gekeken moeten worden naar al die toeslagen. Mijn jaar afrekening was 1750 euro (Vattenfall variabel) afgelopen januari, mijn buren hebben hetzelfde huis met dezelfde ketel en konden daar ook op uitkomen.

Trek ik daar 2x190 compensatie vanaf kom ik op 1350 uit.

Mijn buurman zit onder het minimum en heeft 1300 toeslag gekregen

Als hij hetzelfde stookt als ik en het zelfde contract had, dan had hij netto voor 50 euro het hele jaar stroom en gas kunnen gebruiken

Koekkoek
  woensdag 29 maart 2023 @ 13:11:52 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208579014
Centraliseren en uitbreiden ipv alles maar bij individuele gemeentes op te schuiven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2023 @ 13:40:02 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208579382
Ah, dat dingetje waar ik geen recht op heb omdat ik officieel nog recht heb op stufi (een lening dus) :')
Dat ik nooit geleend heb en dat ik al maanden geen recht meer had op een lening is natuurlijk niet relevant.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')