Volgens mij is het niet alleen Musk die dit roept.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Elon Musk staat echt helemaal onderaan de lijst van figuren uit de techwereld die je serieus moet nemen
AI is helemaal niet gevaarlijk. Mensen denken altijd aan Skynet-achtige zooi, maar hedendaagse AI is eerder een fruitvlieg dan een Skynet. Het enige gevaar is dat mensen het te serieus gaan nemen.
Wat je wel veel meer ziet is de robotisering van de mens. Ze mogen alleen volgens het proces werken en daar niet van afwijken.quote:Op donderdag 30 maart 2023 01:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat klinkt mooi op een feestje met veel domme mensen, maar kun je dit ook met cijfers onderbouwen?
Ik ben op dit moment aan het afstuderen in een master met AI als belangrijke pilaar.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:02 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet alleen Musk die dit roept.
Waarom zouden we wel moeten geloven wat jij hier post dan?
Heb jij wel echte kennis op dit vlak of ben een expert hier in?
Serieuze vraag.
Dus je bent eigenlijk nog een groentje/broekie op dit vlak maar blaast wel hoog van de toren.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment aan het afstuderen in een master met AI als belangrijke pilaar.
Maar China heeft niks, nada noppes; ze hebben 0; ze hebben niet eens de Chips om hun flopjes te draaien. Ik denk dat we China zwaar overschatten met alles dat ze zelf moeten bedenken.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
In dit geval is het wel constructief, want de twee wereldleiders op dit gebied zijn de VS en China. De VS kan de ontwikkeling dus wel pauzeren, maar het direct gevolg daarvan is dat China in de tussentijd een voorsprong op zal bouwen omdat zij geen behoefte lijken te hebben om te stoppen/pauzeren.
Het 'maar hij doet het ook'-argument is naar mijn mening bijna nooit van toepassing, het welbekende 'als hij in de sloot springt'-argumentatie.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt niet eens begrepen wat ik nu precies zei.
Mijn punt was dat regulering op dit punt vrij zinloos is, omdat er altijd wel ergens ter wereld een schurkenstaat zal zijn die niet meedoet.
Het is net zoiets als kernwapens verbieden. Je gaat je goddelijke gang maar, maar landen als China en Rusland zullen ze gewoon houden.
Daarenboven heb ik je een bron gegeven van mijn allesbehalve scherpe standpunt.
Je hoeft geen expert te zijn om al te knarsetanden als de naam Elon Musk weer eens opduikt. Wozniak is ook een fossiel inmiddels, in zijn jonge jaren was technologie nog iets dat je in een schuur in elkaar kon flansen, dus op het gebied van ai is dat ook alles behalve een autoriteit.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk nog een groentje/broekie op dit vlak maar blaast wel hoog van de toren.
Maar oke, dan ken je vast Emad Mostaque ook wel.
De man staat ook achter dit besluit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)waarschuwing-experts
Ik denk eerder het probleem is dat jij niet werkelijk onderzoek doet naar het bericht en het nieuws, maar je eigen emotie laat varen omdat je twee namen ziet staan.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoeft geen expert te zijn om al te knarsetanden als de naam Elon Musk weer eens opduikt. Wozniak is ook een fossiel inmiddels, in zijn jonge jaren was technologie nog iets dat je in een schuur in elkaar kon flansen, dus op het gebied van ai is dat ook alles behalve een autoriteit.
Ik zei net al dat het gevaar eerder is hoe mensen het gebruiken dan de technologie zelf, dat is ook een beetje de hoofdlijn van het artikel.
Mijn eerste post in dit topic was 50% kotsen op Elon (wat in elke context gewoon terecht is) en 50% commentaar op de manier waarop men op dit nieuws reageert, heeft verder niets met het artikel te makenquote:Op donderdag 30 maart 2023 11:20 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik denk eerder het probleem is dat jij niet werkelijk onderzoek doet naar het bericht en het nieuws, maar je eigen emotie laat varen omdat je twee namen ziet staan.
Niet erg gezond lijkt mij, als je dat eens opzij zou kunnen zetten dat kijk je verder dan je neus lang is en had je verder ook dat stukje reactie achterwegen kunnen laten.
Verder ben ik het wel vaak met je eens in het F1 topic
-quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap ook echt wel hoe het allemaal zit en waarom het een probleem is.
Ah op die manier, het kwam over of je alles in twijfel trok van de berichten/onderzoekers.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn eerste post in dit topic was 50% kotsen op Elon (wat in elke context gewoon terecht is) en 50% commentaar op de manier waarop men op dit nieuws reageert, heeft verder niets met het artikel te maken
Ik snap ook echt wel hoe het allemaal zit en waarom het een probleem is.
Een AI had die fout niet gemaaktquote:Op donderdag 30 maart 2023 11:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
-
Laat maar, ik las 'niet' in je bericht terwijl het er niet stond.
Kut AI.
En dat is over 50 jaar natuurlijk nog steeds zo.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
AI is helemaal niet gevaarlijk. Mensen denken altijd aan Skynet-achtige zooi, maar hedendaagse AI is eerder een fruitvlieg dan een Skynet.
Klinkt als een redelijk kansloze studie, dan.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment aan het afstuderen in een master met AI als belangrijke pilaar.
Maar goed dat ik 'is' gebruikte en niet 'wordt', anders had je nog zowaar een punt gehad ook.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat is over 50 jaar natuurlijk nog steeds zo.
De regelgeving is dan ook niet bedoeld voor wat er nu is.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:09 schreef xzaz het volgende:
Het 'maar hij doet het ook'-argument is naar mijn mening bijna nooit van toepassing, het welbekende 'als hij in de sloot springt'-argumentatie.
Nogmaals; AI zoals we dat nu kennen stelt bijna helemaal niks voor.
Cursus brAIlle?quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop dat andere, toekomstige AI-experts wel nadenken over de toekomst. Anders klinkt het wel als een recept voor:quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar goed dat ik 'is' gebruikte en niet 'wordt', anders had je nog zowaar een punt gehad ook.
quote:It is not known how the story ends, but the author dedicates this book to Scronkfinkle and his followers.
En het knulletje wil maar inhoudelijk van repliek gediend worden terwijl het knulletje alleen maar kan snerenquote:Op donderdag 30 maart 2023 11:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Klinkt als een redelijk kansloze studie, dan.
quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En het knulletje wil maar inhoudelijk van repliek gediend worden terwijl het knulletje alleen maar kan sneren
quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:25 schreef Fok-it het volgende:
En het knulletje wil maar inhoudelijk van repliek gediend worden terwijl het knulletje alleen maar kan sneren
Tja, aan de ene kant ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant: denk jij nog net zo over hoofdrekenen of navigeren!?quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:30 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet doen ? Je wilt toch weten waar je het over hebt, onderzoek doen, kennis ontwikkelen, kunde onderhouden en als dat onvoldoende blijkt te zijn meer doen om meer kennis te vergaren ?
Als je dat allemaal door een computer laat doen maak je jezelf niet nog dommer dan dat je al bent maar dan ben je ook gewoon dom. Mijn instelling is dat als je iets wil leren dat je daar ook iets voor moet doen. Door het voor je uit t laten kauwen leer je niks.
Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je classificeert als 'gevaarlijk'. Nee, AI gaat niet mensen overnemen, om ons massaal te vermoorden. Of allerlei andere fantasieverhalen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik denk sowieso niet dat een AI een 'wil' (dwz behoeften/wensen) zal ontwikkelen, mogelijk niet eens teneinde van zelfbehoud. Wel acht ik het mogelijk dat het door een mix aan input/informatieverwerking een voor ons ogenschijnlijk willekeurige of onnavolgbare doelstelling ontwikkelt waarbij de mensheid als collateral damage eindigt.quote:
Dit geldt ook bijvoorbeeld op dit domein, waar niet alleen de boomers maar ook de nieuwe generaties het veel te weinig over hebben: Do We Have a Right to Mental Privacy and Cognitive Liberty?.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:14 schreef theunderdog het volgende:
Ik maak mij op zich best zorgen om het feit dat ik het gevoel heb dat de achterlijke boomers in de politiek totaal niet weten hoe zich hierop aan te passen.
Absoluut.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik denk sowieso niet dat een AI een 'wil' (dwz behoeften/wensen) zal ontwikkelen, mogelijk niet eens teneinde van zelfbehoud. Wel acht ik het mogelijk dat het door een mix aan input/informatieverwerking een voor ons ogenschijnlijk willekeurige of onnavolgbare doelstelling ontwikkelt waarbij de mensheid als collateral damage eindigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |