Ze waren langer/later op tv.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 16:27 schreef nils_22 het volgende:
[..]
Maar Bassie en Adriaan zijn ouder dan Kooten & De Bie
Itt Van Kooten en De Bie.quote:
Beide fenomenen hadden ook een grote invloed op onze taal.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Itt Van Kooten en De Bie.
Die sterven nooit.
Ook op hun zijn de woorden van Cruijff van toepassing, want in zekere zin zijn zij ook onsterfelijk.
Er schijnt ook een soort van overzichtswerk oid te zijn, enkele jaren geleden gemaakt door Kees van Kooten, met allerlei knipsels die hij nog had. Volgens mij is dat een ontzettend rijk gevuld boek. (nooit ingezien, maar toen een interview over gehoord op de radio).quote:Op vrijdag 31 maart 2023 10:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Beide fenomenen hadden ook een grote invloed op onze taal.
In wezen ben ik dus onsterfelijk, ofschoon dat niet bijzonder is, want neem Koot en Bie, wie ook onsterfelijk is.
Klopt iets van zolderkamer opruimen met duizenden artikelen en zo.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Er schijnt ook een soort van overzichtswerk oid te zijn, enkele jaren geleden gemaakt door Kees van Kooten, met allerlei knipsels die hij nog had. Volgens mij is dat een ontzettend rijk gevuld boek. (nooit ingezien, maar toen een interview over gehoord op de radio).
2017 alweer, tjonge, tijd gaat vlug: https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9200000072712068/
(overigens (vooral?) van Van Kooten zelf). Wel een grappig vormgegeven boek.
Het is ook van voor mijn tijd. En toch kan ik het waarderen. Het is gewoon mijn soort humor.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 16:20 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Geen vaste prik, maar die bestond zeker wel in mijn jeugd, en als we dan een keertje voorbij zapten, dan bleven we wel kijken.
Monty Python is ook zoiets van voor mijn tijd (al ken ik dat íetsje beter), en Jiskefet ook. Ik ben meer van de generatie Bassie&Adriaan en Telekids.
Klopt, maar dat hadden een boel mensen niet leuk gevondenquote:Op maandag 3 april 2023 10:26 schreef Leandra het volgende:
Het is uitzonderlijk hoe actueel, en dus tijdloos, hun werk is.
Een groot deel had je ook vrijwel ongewijzigd nu kunnen maken.
...en ook nog eens een witte man met een 'Blackface'-geschiedenis:quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Helaas achter een betaalmuur, maar er is nu hier een beetje gedoe omtrent een eerbetoontje van Wim. Gemeenteraadslid stelde voor een straat naar de Bie te noemen, maar datzelfde gemeenteraadslid wilde iets eerder juist dat er geen enkele straat meer naar "witte mannen" vernoemd zou worden.![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230407_33934164
quote:Kees van Kooten: 'Alsof een deel van mijzelf is gestorven'
2 uur geleden
in STERREN
Hoewel Kees van Kooten vlak na het nieuws over het overlijden van Wim de Bie aangaf niet te willen reageren, heeft hij dat deze week alsnog gedaan in de Vpro-gids. ,,Er is iets definitief afgesloten."
Hoezo parodie, dit is onderdreven van hoe de realtiteit is.quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:59 schreef Symphonic het volgende:
Ook een prachtige parodie op de bureaucratie
Bijdeze. Met video.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Helaas achter een betaalmuur, maar er is nu hier een beetje gedoe omtrent een eerbetoontje van Wim. Gemeenteraadslid stelde voor een straat naar de Bie te noemen, maar datzelfde gemeenteraadslid wilde iets eerder juist dat er geen enkele straat meer naar "witte mannen" vernoemd zou worden.![]()
Die heeft duidelijk de meermanscel niet gezien waar De Bie een geweldige tirade houdt over een eerbetoon na de dood.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |