abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208568418
https://www.ad.nl/show/wi(...)-overleden~ada9f2eb/

quote:
Wim de Bie op 83-jarige leeftijd overleden
Cabaretier en schrijver Wim de Bie is op 83-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Den Haag. Dat maakt omroep VPRO bekend. De Bie ging de laatste jaren gebukt onder ernstige gezondheidsproblemen, maar alsnog is zijn dood bij de VPRO aangekomen als een enorme schok.
Kooten en de Bie, wie kende ze nie?

RIP
pi_208568444
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:07 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja, dat soort types hou je toch, maar lopen die hier ook te treuren dat ie dood is dan?
Vast niet.
Maar het ging er mij meer om dat er werd tegengesproken dat het edele tweetal nooit belachelijk werd gemaakt.
Daarbij had ik niet dit topic op het oog, moet ik toegeven.

Hupsakee, deel 2.

Ik ben niet treurig (meer), laten we de dood van Wim de Bie VIEREN!

In 2004 werden ze nog uitgebreid geïnterviewd voor de radio (ik dacht door Arend Jan Heerma van Voss); toen gaven ze al aan dat ze wisten dat veel mensen vonden dat ze oude zeurpieten waren geworden, en ze vonden het ook niet erg dat de toenmalige jeugd niet meer wist wie ze waren.
Zoals ze zelf al hadden gezongen halverwege de jaren 80: Ouwe lullen moeten weg!

Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:14:07 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208568464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:07 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Veel mensen vinden zichzelf ook te elitair om te lachen om André van Duin, maar na zijn dood wordt hij dus neergezet als 's Neerlands grootste komiek aller tijden met een tentoonstelling in een deftig museum. oO<
Ik denk eerder dat mensen die niet begrijpen dat anderen Andre van Duin niet zien als bijzonder grappig hen als Elitair benoemen. Maar verder prima hoor, dan ben ik Elitair, Hautain en Arrogant.
pi_208568467
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:54 schreef Toby56 het volgende:

BN-ers worden bij hun leven niet geëerd?

Nee, ik gaf als voorbeeld al de Vries, die door zovelen werd uitgekotst omdat hij overal zat en zijn mening gaf. Er zijn er zovelen. Het zou mooi zijn, imo, en ook terecht wanneer iemand veel heeft betekend voor de Nederlandse tv er een documentaire wordt gemaakt over deze persoon. Of een special bij leven, mooie woorden gesproken voor iemand wegvalt.

quote:
Wartaal.
Whatever. Post jij maar je mooiste herinneringen aan Wim de Bie.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 16:15:24 #5
186611 Haags
pi_208568471
Zonder wrijving geen glans
pi_208568482
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:16 schreef roos94 het volgende:

[..]
1969-1972: Hadimassa
1972: Teleac-cursus Esperanto
1972-1974: Het Gat van Nederland
1974: Oprichting van het Simplisties Verbond
1980: Koot en Bie
1981: Van Kooten en De Bie
1988-1993: Keek op de week
1998: Spreker: Wim de Bie
1999: De Bunker van De Bie
2001: De Buhne van De Bie (met Annet Malherbe)

Ik ben uit 94, hoe kon ik dit kijken?
Eens met Roos, al ken ik ze wel van naam en weet ik ook wel dat ze legendarisch waren. Maar waarom precies en waarvan precies? Ik zou alleen de Tegenpartij kunnen opnoemen. Maar als ik zo'n plaatje zie van Fokke&Sukke, dan herken ik geen een typetje. Ben een dertiger. Dit is allemaal van voor mijn jeugd. (en ik ben best breed maatschappelijk ontwikkeld. Alleen de VPRO kwam er vroeger niet/amper in bij ons :D )
Somebody that I used to know
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:18:51 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208568504
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Eens met Roos, al ken ik ze wel van naam en weet ik ook wel dat ze legendarisch waren. Maar waarom precies en waarvan precies? Ik zou alleen de Tegenpartij kunnen opnoemen. Maar als ik zo'n plaatje zie van Fokke&Sukke, dan herken ik geen een typetje. Ben een dertiger. Dit is allemaal van voor mijn jeugd. (en ik ben best breed maatschappelijk ontwikkeld. Alleen de VPRO kwam er vroeger niet/amper in bij ons :D )
Op youtube staat veel van hun sketches, zijn het terugkijken waard. Net als Monthy Python bijvoorbeeld. Dan zie je ongetwijfeld veel dingen waarvan je denkt, verrek, daar had het Klokhuis het van. Hoewel, als je dertiger bent, heb je dan het Klokhuis gekeken.
pi_208568518
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:14 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, ik gaf als voorbeeld al de Vries, die door zovelen werd uitgekotst omdat hij overal zat en zijn mening gaf. Er zijn er zovelen. Het zou mooi zijn, imo, en ook terecht wanneer iemand veel heeft betekend voor de Nederlandse tv er een documentaire wordt gemaakt over deze persoon. Of een special bij leven, mooie woorden gesproken voor iemand wegvalt.
[..]
Whatever. Post jij maar je mooiste herinneringen aan Wim de Bie.
Over Koot & Bie zijn meerdere prachtige docus gemaakt, al tijdens hun leven.
Als ik bedoel 'wartaal', dan bedoel ik dat nagenoeg al jouw opmerkingen totaal geen betrekking (kunnen) hebben op het fenomeen Van Kooten & De Bie.
Je generaliseert het 'In Memoriam' tot 1 lauwe soep, en trekt dan ook nog vergelijkingen met Peter R. de Vries.
Overigens: bij De Vries werd, ook hiero op Fok, door veel mensen al eerlijk gezegd: ik had niet zoveel met hem op, maar dit is een afschuwelijke dood en dat verdiende hij niet. Hij zei wat hij dacht en dat moet blijven kunnen in ons land. (En dergelijke.)

Vandaar dus: wartaal.
En daar blijf ik bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 28-03-2023 16:29:38 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 16:20:34 #9
186611 Haags
pi_208568525
Harrie Jekkers en van Kooten en de Bie blijven voor mij de iconen van Den Haag.

Sjaak Bral mag nog niet eens hun schoenen poetsen.
Zonder wrijving geen glans
pi_208568526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoewel, als je dertiger bent, heb je dan het Klokhuis gekeken.
Tuurlijk wel. Geen vaste prik, maar die bestond zeker wel in mijn jeugd, en als we dan een keertje voorbij zapten, dan bleven we wel kijken.

Monty Python is ook zoiets van voor mijn tijd (al ken ik dat íetsje beter), en Jiskefet ook. Ik ben meer van de generatie Bassie&Adriaan en Telekids.
Somebody that I used to know
pi_208568583
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Geen vaste prik, maar die bestond zeker wel in mijn jeugd, en als we dan een keertje voorbij zapten, dan bleven we wel kijken.

Monty Python is ook zoiets van voor mijn tijd (al ken ik dat íetsje beter), en Jiskefet ook. Ik ben meer van de generatie Bassie&Adriaan en Telekids.
Maar Bassie en Adriaan zijn ouder dan Kooten & De Bie :+
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208568587
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:20 schreef Haags het volgende:
Harrie Jekkers en van Kooten en de Bie blijven voor mij de iconen van Den Haag.

Sjaak Bral mag nog niet eens hun schoenen poetsen.
Vergeet Wim Kan niet. (Ook al was-ie feitelijk uit Scheveningen.)
En Haagse Harry (van de strip).
En Aadje Mansveld.

Wim Kan bij Van Kooten & De Bie (1982?):


Kees van Kooten schreef later dat hij soms haast stikte van het lachen, vanwege het quasi-onnozele gedrag van Kan ("ja maar, wij zijn het drukste departement hier binnen") en het feit dat Kan nogal eens van het script afweek. Maar dan gaf De Bie hem een klein schopje onder tafel, of wierp hij hem een licht geïrriteerde blik toe, en dan was hij weer bij de les.
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:28:27 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208568590
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Geen vaste prik, maar die bestond zeker wel in mijn jeugd, en als we dan een keertje voorbij zapten, dan bleven we wel kijken.

Monty Python is ook zoiets van voor mijn tijd (al ken ik dat íetsje beter), en Jiskefet ook. Ik ben meer van de generatie Bassie&Adriaan en Telekids.
K&B, Jiskefet en Monthy Python gemist, young ones, AbFab, Fry&Lauri, Blackadder, Bottom, thin blue line,
Als je wat te lachen wil hebben, heb je veel mogelijkheden. Hele schatkamers liggen op je te wachten.
pi_208568610
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
K&B, Jiskefet en Monthy Python gemist, young ones, AbFab, Fry&Lauri, Blackadder, Bottom, thin blue line,
Als je wat te lachen wil hebben, heb je veel mogelijkheden. Hele schatkamers liggen op je te wachten.
En Snip & Snap!

Ook nog geparodieerd door Van Kooten & De Bie.
(M.m.v. Freek de Jonge.)

Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:44:07 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208568726
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:24 schreef Za het volgende:


Het is een zich repeterend hypocriet gedrag waar ik me aan stoor.
Waar ik me aan stoor is dat je in een soort van 'In memoriam' verworden NWS topic dit soort discussies start. Als het je werkelijk dwars zit, zou ik je willen adviseren om er een apart topic elders voor te openen...
pi_208568750
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:44 schreef Za het volgende:

[..]
Wat wil je precies bespreken in dit topic?
Jouw herinneringen?
In een topic over het overlijden van een beroemd en relatief geliefd persoon? Ja, herinneringen lijken mij dan wel enigszins op z'n plaats. Zeker met gelijkgestemden.
quote:
Of is de reactie op het wegvallen van BN'ers in het algemeen, het zich repeterende hypocriete gemijmer, iets wat ter discussie gesteld zou kunnen worden?
Open een topic op filosofie&levensbeschouwing zou ik zeggen :)
Conscience do cost.
pi_208568753
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:44 schreef Za het volgende:

[..]
Wat wil je precies bespreken in dit topic?
Jouw herinneringen?

Of is de reactie op het wegvallen van BN'ers in het algemeen, het zich repeterende hypocriete gemijmer, iets wat ter discussie gesteld zou kunnen worden?
Er is hier geen sprake van repeterend hypocriet gemijmer.
Met die lulkoek kwam jij hier binnenvallen zonder enige directe aanleiding of bewijs. Alleen maar met kromme vergelijkingen en generalisaties.

Misschien is het een idee om al jouw (al dan niet terechte) ergernissen over (al dan niet op dit forum geplaatste) hypocriete In Memoriams en dergelijke te dumpen in KLB?
Succes gegarandeerd.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208569853
Het is van voor mijn tijd, ik vind die filmpjes die voorbij komen hier ook niet echt heel grappig of zo ?

Maar met Flodder en Bassie en Adriaan heb ik dat wel, dus misschien moet je er destijds bij zijn geweest om de impact te begrijpen.
blablablabla
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:41:44 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208569965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:31 schreef Elan het volgende:
Het is van voor mijn tijd, ik vind die filmpjes die voorbij komen hier ook niet echt heel grappig of zo ?

Maar met Flodder en Bassie en Adriaan heb ik dat wel, dus misschien moet je er destijds bij zijn geweest om de impact te begrijpen.
Of de actualiteit ervan kunnen begrijpen.
Overigens waren ze daarmee de werkelijkheid vaak decennia vooruit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208571743
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Of de actualiteit ervan kunnen begrijpen.
Overigens waren ze daarmee de werkelijkheid vaak decennia vooruit.
Van Kooten & De Bie waren satire.
Dat is ook niet voor iedereen weggelegd, los van het tijdsbeeld dat je wellicht niet (meer) herkent.
En Flodder, Bassie en Adriaan schreven ook geen boeken of jaarlijkse bescheurkalenders. Die dingen hingen bij heel veel mensen in de keuken of op de plee.
In wezen zijn het gewoon onvergelijkbare grootheden. Grootheden ja, want ik heb totaal geen zin om Bassie, Adriaan of Nelly Frijda te gaan afzeiken. Maar ik heb toen wel eens gedacht: de zusjes Veenendaal zouden eigenlijk ook in dezelfde wijk als de Flodders moeten wonen. Dat had best leuke teevee kunnen opleveren.
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:35:41 #21
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208571873
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:26 schreef Toby56 het volgende:

Nelly Frijda
Had jarenlang een foto van haar als "Ma" (in kaplaarzen en bloemetjesjurk, sigaar in mond zittend op een stoel) in een zilveren lijstje op mijn dressoir staan.
pi_208572034
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Had jarenlang een foto van haar als "Ma" (in kaplaarzen en bloemetjesjurk, sigaar in mond zittend op een stoel) in een zilveren lijstje op mijn dressoir staan.
En dan naar bed met dat beeld in gedachten.

Sweet Dreams (Are Made Of This).

Heb Frijda 1 keer meegemaakt in de foyer van een theater, na afloop van een toneelstuk.
Die kon aardig wat drank omzetten. Ha!
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 21:42:45 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208572648

hoe ken jij nou in godesnaam 6 zeggen als je der 2 in je klauwen hept van Es _O- _O- 8)7

nou dit was dan de cursus bamzaaaien

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 28-03-2023 21:50:23 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208573149
Weet iemand wat de beweegreden van dhr van Kooten is om niet te reageren?

[ Bericht 9% gewijzigd door QWARQTAARTJE op 28-03-2023 22:26:16 ]
pi_208573229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Weet iemand wat de beweegreden van dhr De Bie is om niet te reageren?
Waarschijnlijk dat ie overleden is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:22:24 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208573238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Weet iemand wat de beweegreden van dhr De Bie is om niet te reageren?
U bent wat in de war?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208573292
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:22 schreef golfer het volgende:

[..]
U bent wat in de war?
Excuses. Zou jij wel weten waarom dhr v Kooten niet wilt reageren?
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:30:46 #28
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208573352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Excuses. Zou jij wel weten waarom dhr v Kooten niet wilt reageren?
Zoals besproken in het vorige topic: Omdat dhr v Kooten niet meer in de publiciteit wil komen, al jaren niet meer…
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:33:11 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208573395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:


Excuses. Zou jij wel weten waarom dhr v Kooten niet wilt reageren?
Omdat hij misschien zijn eigen rouwverwerking op zijn eigen manier wil doen en het verder niemand een klote aangaat op welke manier hij dat doet en hij aan niemand daarover verantwoording hoeft uit te leggen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208573489
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En dat terwijl de VPRO een links-christelijke wortels heeft.
Wim de Bie heeft ook een vrijzinnig-protestantse opvoeding gehad
(vanaf 6m40)
pi_208573497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dat ie overleden is.
Misschien kan deze meneer het nog eens proberen?

Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 23:01:41 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208573740
twitter
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 28 maart 2023 @ 23:08:31 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208573812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Excuses. Zou jij wel weten waarom dhr v Kooten niet wilt reageren?
Omdat het zijn recht is te bepalen of hij daar openbaar op wil reageren en iedereen die reactie vervolgens gaat fileren?

Zijn zoon en dochter hebben op Twitter en Instagram duidelijk aangeven dat ze verdriet hebben en rouwen, wat wil je nou verder nog? Dat Kees van Kooten zelf roept hoe erg hij het vindt? Ga er maar vanuit dat hij het erg vindt.
Als mijn partner overlijdt en ik roep daar niets over op Twitter of Instagram betekent dat dan dat ik het niet erg vind, of betekent het vooral dat mijn gevoelens daarover vooral nog even mijn gevoelens zijn.

Maar geen zorgen hoor, dat perstuig staat bij de uitvaart vast met camera's klaar om de tranen van Van Kooten vast te leggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208573838

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:26 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Van Kooten & De Bie waren satire.
Dat is ook niet voor iedereen weggelegd, los van het tijdsbeeld dat je wellicht niet (meer) herkent.
En Flodder, Bassie en Adriaan schreven ook geen boeken of jaarlijkse bescheurkalenders. Die dingen hingen bij heel veel mensen in de keuken of op de plee.
In wezen zijn het gewoon onvergelijkbare grootheden. Grootheden ja, want ik heb totaal geen zin om Bassie, Adriaan of Nelly Frijda te gaan afzeiken. Maar ik heb toen wel eens gedacht: de zusjes Veenendaal zouden eigenlijk ook in dezelfde wijk als de Flodders moeten wonen. Dat had best leuke teevee kunnen opleveren.
Ik heb een keurige Tatjana Simic scheurkalender gehad. :9
pi_208575695
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb een keurige Tatjana Simic scheurkalender gehad. :9
I stand (partly) corrected. :Y

Tatjana is trouwens ook een icoon.
Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208575949
De laatste dagen ook veel terug gekeken van Koot en Bie. Wat was dat toch goed, en wat een humor. Zoiets wordt echt niet meer gemaakt. Het laatste dat nog een beetje in de buurt kwam was Jiskefet.

En verbazingwekkend hoe actueel veel van hun onderwerpen en ook de benadering nog steeds actueel zijn. Het zou nog steeds kunnen, je hebt niet het idee van, oh zo was het vroeger.
pi_208576331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat het zijn recht is te bepalen of hij daar openbaar op wil reageren en iedereen die reactie vervolgens gaat fileren?

Zijn zoon en dochter hebben op Twitter en Instagram duidelijk aangeven dat ze verdriet hebben en rouwen, wat wil je nou verder nog? Dat Kees van Kooten zelf roept hoe erg hij het vindt? Ga er maar vanuit dat hij het erg vindt.
Als mijn partner overlijdt en ik roep daar niets over op Twitter of Instagram betekent dat dan dat ik het niet erg vind, of betekent het vooral dat mijn gevoelens daarover vooral nog even mijn gevoelens zijn.

Maar geen zorgen hoor, dat perstuig staat bij de uitvaart vast met camera's klaar om de tranen van Van Kooten vast te leggen.
Mooi verwoord!
Juin uit Eigen Tuin!
pi_208579009
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:33 schreef golfer het volgende:

[..]
Omdat hij misschien zijn eigen rouwverwerking op zijn eigen manier wil doen en het verder niemand een klote aangaat op welke manier hij dat doet en hij aan niemand daarover verantwoording hoeft uit te leggen?
Doet me een beetje denken aan al die parasieten die eisen dat de hele situatie omtrent Michael Schumacher in het publieke domein wordt gegooid door de familie. Geef mensen eens gewoon recht op een privéleven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_208579054
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:33 schreef golfer het volgende:

[..]
Omdat hij misschien zijn eigen rouwverwerking op zijn eigen manier wil doen en het verder niemand een klote aangaat op welke manier hij dat doet en hij aan niemand daarover verantwoording hoeft uit te leggen?
Pardon? Wij hebben elke avond meerdere talkshows en daar hoor je maar gewoon die zelfde avond nog te gaan zitten als je vriend overlijdt!!
pi_208579250
Die van Kooten zal nu wel alle kranten ed mijden. Alsof je eigen necrologie zit te lezen. :{
  Trouwste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 13:33:06 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_208579284
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Pardon? Wij hebben elke avond meerdere talkshows en daar hoor je maar gewoon die zelfde avond nog te gaan zitten als je vriend overlijdt!!
:D :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 13:39:28 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_208579375


:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:32:00 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208581212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Pardon? Wij hebben elke avond meerdere talkshows en daar hoor je maar gewoon die zelfde avond nog te gaan zitten als je vriend overlijdt!!
+2 voor je sarcasme
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:30:32 #45
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208586512
Tijdens een tour door de archieven van Beeld en Geluid in Hilversum kwam ik vorig jaar de hierboven genoemde spullen tegen...





En o.a. ook deze outfit:



Gelukkig wordt het daar goed bewaard...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 maart 2023 @ 22:37:55 #46
862 Arcee
Look closer
pi_208587132

In deze hilarische sketch was De Bie ook erg op dreef.
pi_208587272
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, het is toevallig, ze wisten zelf ook wel dat hij in 2023 al 83 of 84 zou zijn, dus dan is de kans nou eenmaal groot dat je gaat als je dat al haalt.
Voer voor BNW, dat filmpje!

Straks gaat er een de Bie leer opgericht worden!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:02:02 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208587316
quote:
4s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:55 schreef Godshand het volgende:

[..]
Voer voor BNW, dat filmpje!

Straks gaat er een de Bie leer opgericht worden!
Het was ook precies 50 jaar later... ik zou er verder weinig achter zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208587335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het was ook precies 50 jaar later... ik zou er verder weinig achter zoeken.
Ach dat gaat toch gebeuren.

Net als met die hype dat in The Simpsons voorspellingen worden gedaan die uit komen (oa Trump wordt president)..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:39:39 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208587501
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:24 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is het meer misschien, "de eigen herinneringen die komen bovendrijven", en een plek als deze pakken om die te herbeleven.

Ik keur dat niet af verders, maar er zijn veel BN'ers, die toen ze wat ouder werden, werden bespot, wegens niet alert, wegens vermoeden van alcoholisme, wegens teveel in beeld. Wat dan ook. Die mensen kregen nauwelijks credits, en sommigen zelfs vaak een hoop drek over zich heen.
Maar wanneer ze dan wegvallen is men geschokt, zijn er de prachtige herinneringen en woorden, die zo mooi zouden zijn geweest indien ze die bij leven hadden kunnen horen.

Het is een zich repeterend hypocriet gedrag waar ik me aan stoor.
Daar is weinig hypocriets aan. Zolang de persoon nog leeft wordt deze vooral beoordeeld op het nu. Dus als die persoon nu vooral negatief in beeld komt zal dat zijn waar men het over heeft. Maar als iemand sterft gaat het over zijn hele bestaan en zullen daarvan ok de goede dngen worden uitgelicht.

Je zag dezelfde discussie bij de dood van Keith Flint van The Prodigy. De meeste luisteraars waren hun interesse voor die band al lang verloren omdat ze alleen nog maar matige albums maakten. Toen Keith stierf was er weer aandacht voor het hele oeuvre en zullen mensen het dus wel weer over de hoogtepunten uit het verleden hebben en niet over recente muziek die niemand meer warm maakte.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')