abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208566918
Stel je onderhoud qua kcal is 2400 kcal als je daarnaast 5 keer per week aan krachttraining doet.

Je eet op onderhoud, dus je zou in principe niet moeten afvallen.
Qua kg ben ik zwaarder de afgelopen 2 maanden, de cms rond mijn buik kleiner en rond mijn kont is dat toegenomen met 2 cm.

Hoe werkt dat principe? Ik snap niet hoe mijn lichaam slanker oogt als ik toch op onderhoud eet. Komt het omdat ik hard train en mijn lichaam zich daaraan aanpast en vet en spieren herverdeelt of is het wat anders?

Als mijn vraag niet helder is, kan ik herformuleren.
pi_208567002
De dichtheid van spiermassa is veel groter dan vetmassa.
Een kilo spier ziet er veel kleiner uit dan een kilo vet.

Ik vermoed dat je meer spieren hebt en je daardoor in gewicht toeneemt en tegelijkertijd minder vet hebt en je dus in omvang afneemt.

Eventueel kun je je vet- en spiermassa laten meten met die speciale weegschalen. Kun je daarmee je voortgang in de gaten houden.
pi_208567177
Zou het ook kunnen dat mijn onderhoud kcal niet goed berekend is? En dat ik daarom toch afval, heel geleidelijk?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 13:57:51 ]
pi_208567242
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:
Zou het ook kunnen dat mijn onderhoud kcal niet goed berekend is? En dat ik daarom toch afval, heel geleidelijk?

Ja dat kun je nooit 100% goed berekenen. Als je 5x in de week aan krachttraining doet maar verder op kantoor werkt en nooit beweegt, vind ik 2400 aan de hoge kant.
pi_208567366
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:07 schreef Remco het volgende:

[..]
Ja dat kun je nooit 100% goed berekenen. Als je 5x in de week aan krachttraining doet maar verder op kantoor werkt en nooit beweegt, vind ik 2400 aan de hoge kant.
Vond ik ook, maar ben best lang en heb wat overgewicht volgens de Westerse normen.
pi_208568029
Je bent spieren aan het kweken met 5 keer kracht training.
Zoals hierboven al aangegeven was is de dichtheid van spier hoger als dat van vet waardoor je slanker lijkt maar meer kan wegen.

Ook krijg je hier een bepaalde fysiek door, bredere schouders en vleugels, je borst zal groter zijn door de spieren waardoor de rest smaller zal ogen

Over het stukje overgewicht wat je hierboven aangeeft, kijk het na met een van die speciale weegschalen, juist door je spiermassa zul je meer wegen en technisch gezien overgewicht hebben, dat is redelijk normaal voor iemand die 5 keer per week kracht training doet, en ook je intake van 2400 kcal is dan niet heel gek, ookal doe je verder niet veel verbruiken je spieren alsnog energie, je moet alleen wel zorgen dat je gezonde kcal binnen krijgt en niet de ongezonde maar dat zul je waarschijnlijk wel weten
pi_208568447
Ik train al sinds 2019 ofzo, ik merk alleen dat er nu ineens iets anders is. Ik kon vroeger niet afvallen met 2400 kcal en was ervan overtuigd dat ik was aangekomen, tot mijn trainer mij ging meten.

Daarom was ik benieuwd naar dat proces. Ik kon vroeger alleen afvallen met 1900 kcal en dat nog met moeite.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 16:12:28 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:18:58 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_208569025
Ik snap de vraag niet zo goed, je vraagt of je kan afvallen als je op onderhoud eet, vervolgens zeg je dat je zwaarder bent geworden.
Je bent dus niet afgevallen.

Verder worden er prima antwoorden gegeven op wat er dan wel is gebeurd: je hebt meer spiermassa en minder vet door het trainen. Kortom, lekker bezig. Ga vooral zo door.
disclaimer
pi_208569049
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
Ik snap de vraag niet zo goed, je vraagt of je kan afvallen als je op onderhoud eet, vervolgens zeg je dat je zwaarder bent geworden.
Je bent dus niet afgevallen.

Verder worden er prima antwoorden gegeven op wat er dan wel is gebeurd: je hebt meer spiermassa en minder vet door het trainen. Kortom, lekker bezig. Ga vooral zo door.
Als ik slanker ben geworden zie ik dat als afvallen.
Ik had het idee dat je op onderhoud niet kon afvallen, hoe kan het dan dat ik slanker ben is de vraag wel. Is het herverdeling van gewicht? Minder vetcellen, meer spieren?
pi_208569050
Zonder foto's van je kont is dit moeilijk te beoordelen..fotos mogen ook via dm
Ik zwaai naar dieren.
pi_208569066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:21 schreef Geerd het volgende:
Zonder foto's van je kont is dit moeilijk te beoordelen..fotos mogen ook via dm
Kreeg gisteren te horen dat ik een 'fat ass' heb. Doe er je voordeel mee.
pi_208569076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:22 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Kreeg gisteren te horen dat ik een 'fat ass' heb. Doe er je voordeel mee.
GEKOMEN!
Ik zwaai naar dieren.
pi_208569326
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:07 schreef Remco het volgende:

[..]
Ja dat kun je nooit 100% goed berekenen. Als je 5x in de week aan krachttraining doet maar verder op kantoor werkt en nooit beweegt, vind ik 2400 aan de hoge kant.
Klopt krachttraining is niet bepaald een energievreter.
  woensdag 29 maart 2023 @ 07:14:39 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_208574913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Als ik slanker ben geworden zie ik dat als afvallen.
Ik had het idee dat je op onderhoud niet kon afvallen, hoe kan het dan dat ik slanker ben is de vraag wel. Is het herverdeling van gewicht? Minder vetcellen, meer spieren?
Het is ook geen exacte wetenschap allemaal. Noch kun je "exact op onderhoud eten".
Maar het antwoord is dus al gegeven. Inderdaad minder vet en meer spier.
disclaimer
pi_208574980
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Het is ook geen exacte wetenschap allemaal. Noch kun je "exact op onderhoud eten".
Maar het antwoord is dus al gegeven. Inderdaad minder vet en meer spier.
ja dit.
en, je lichaam wordt zo, hoe het het beste functioneert met weinig. dat kan dus ook betekenen dan je op gegeven moment weer gaat veranderen en spiermassa inlevert. als andere dingen meer aandacht eisen, zoals je warm houden of koel of je hersenen goed bedienen.

het lijkt me dan ook geen goed idee om zo op de rand te leven qua voeding. je zal er zeker van afvallen maar het kan ook iets gaan aantasten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')