abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 27 maart 2023 @ 22:36:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_208562647
Voor Niels Hartman is het maandag een bijzondere dag. De in Schoonhoven geboren middenvelder speelt mogelijk in De Kuip zijn eerste interland voor Gibraltar.

Hartman had anderhalf jaar geleden ook zicht op een interland tegen het land van zijn ouders. Het papierwerk was niet op tijd rond om daadwerkelijk met Gibraltar te spelen. Sterker nog, zijn debuut voor de Britse kroonkolonie laat nog op zich wachten.

Vrijdag was Hartman er dichtbij. De middenvelder maakte tot zijn grote vreugde voor het eerst deel uit van de selectie van Gibraltar. Hij zag vanaf de bank hoe zijn land in Estádio Algarve, waar Gibraltar naar was uitgeweken, met 0-3 ten onder gaan tegen Griekenland.

'Het is een enorme eer en een enorm genoegen te worden opgeroepen voor Gibraltar', vertelde Hartman in de aanloop naar de wedstrijd tegen Nederland. 'Zo'n wedstrijd tegen Griekenland was waanzinnig om mee te maken. Ik heb nooit gespeeld in stadions al deze.'

Maandag wacht een mogelijk nog specialer moment. Zijn interlanddebuut in zijn geboorteland tegen spelers als Memphis Depay en Virgil van Dijk. 'Het is ongelooflijk. Dat zijn spelers van het hoogste niveau ter wereld. Het is gek om voor te stellen dat ik morgen met zulke spelers op een veld sta. Mijn ouders zullen in het stadion zijn, zodat ze live mijn reactie kunnen zien. Ik denk dat ze heel trots en heel blij voor me zullen zijn.'

Ook Oranje-bondscoach Ronald Koeman is bekend met de aanwezigheid van Hartman. 'Ze hebben met Hartman zelfs een Nederlander, die moeten we maar in de gaten houden', zie hij met een knipoog tijdens de persconferentie.

Het is nog de vraag of Gibraltar-bondscoach Julio Ribas een beroep zal doen op Hartman. De keuzeheer hoopt op een beter resultaat dan de vorige ontmoeting in De Kuip. 'Nederland is een mooi land en we zijn daarom altijd blij om hier te komen en een geweldige ploeg als Nederland te ontmoeten.'

In de 80ste minuut. _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 27 maart 2023 @ 22:44:39 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208562841
Prachtig toch :D
  maandag 27 maart 2023 @ 22:45:49 #3
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208562853
Had hij maar voor het Nederlands elftal gekozen |:( :')
pi_208563000
_O_ Hartman genot
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
  maandag 27 maart 2023 @ 23:53:11 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208563364
grappig dat Gibraltar 'n nationaal voetbalteam heeft terwijl 't 20K inwoners heeft en amper 7km² groot.
Gibraltar is officieel 'n brits overzees gebied, online staat niet direct dat Gibraltar 'n land is al komt 't wel uit met 'n eigen voetbalteam voor EK kwalificaties, ik vind dat b'tje raar eerlijk gezegd.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 maart 2023 @ 07:39:53 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208563837
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:53 schreef sturmpie het volgende:
grappig dat Gibraltar 'n nationaal voetbalteam heeft terwijl 't 20K inwoners heeft en amper 7km² groot.
Gibraltar is officieel 'n brits overzees gebied, online staat niet direct dat Gibraltar 'n land is al komt 't wel uit met 'n eigen voetbalteam voor EK kwalificaties, ik vind dat b'tje raar eerlijk gezegd.
Ach, het is natuurlijk niet zo dat er geen teams in de WK-kwalificatie meedoen uit plekken met een vergelijkbaar of kleiner inwoneraantal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208563879
Dus de scouts van Gibraltar moeten clubs als Loughborough University F.C. in de gaten houden.. wat een werk
Alsof iedereen precies weet waar dit over gaat
Het gaat over een jasje van goud
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 09:29:39 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_208564537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 07:46 schreef nils_22 het volgende:
Dus de scouts van Gibraltar moeten clubs als Loughborough University F.C. in de gaten houden.. wat een werk
Ach, voor Koeman is Toulouse te ver.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 13:27:31 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_208566897
Wie heeft de TT veranderd ? :(

Waar bij Oranje het chagrijn er van alle kanten af spatte na de 3-0 zege op Gibraltar, daar beleefde één Nederlander in elk geval de avond van zijn leven. De 22-jarige Niels Hartman, geboren in Schoonhoven, maakte zijn debuut voor Gibraltar tégen het Nederlands elftal in de Kuip.

Normaal gesproken speelt hij voor zo’n honderd man op het negende niveau van Engeland bij Loughborourgh University. Sinds gisteren mag Niels Hartman zich international noemen. In de 86ste minuut mocht hij invallen bij Gibraltar tégen het land waar hij werd geboren. Precies zoals hij had gehoopt. ,,Het is moeilijk om je voor te stellen, want een stadion met 50.000 man heb ik nog nooit meegemaakt, maar het was heel indrukwekkend. Dat is het goede woord denk ik, heel mooi”, zei Hartman na afloop.

,,Een droom die uitkwam, zeker”, zei de 22-jarige defensieve middenvelder. ,,Je internationale debuut maken in de Kuip is natuurlijk extra speciaal", aldus Hartman, die vooraf nog geen garantie had op zijn debuut. ,,De coach vertelde dat de kans aanwezig was, maar dat was ook zo tegen Griekenland (toen bleef hij de hele wedstrijd op de bank, red.). Hij zei dat ik erin zou komen als ik iets kon betekenen voor het team en dat ik anders mijn kans moest afwachten. Gelukkig heb ik mijn debuut gekregen, hartstikke mooi.”

Sinds Hartman bezig was met het aanvragen van een Gibraltarees paspoort, hoopte hij ooit in grote stadions tegen grote namen te spelen. Ondanks de nederlaag had hij dan ook de avond van zijn leven: ,,Het is nog steeds een nederlaag, dus je kan dan nooit supertevreden zijn, vind ik. Maar we hebben onszelf wel verbeterd. Er zit echt verbetering in Gibraltar als voetballand”, aldus Hartman, die volop vrienden en familie op de tribune had zitten in Rotterdam. ,,Mijn ouders, mijn vriendin, vrienden: hartstikke leuk dat ze allemaal gekomen zijn.”

Vooraf gaf Hartman al aan dat hij hoopte een shirtje te ruilen met een van de Oranje-internationals, maar dat hij ook eigenlijk wel zijn eigen debuutshirt wilde behouden. ,,Misschien moet ik shirtje ruilen zonder dat van mij weg te geven”, zei hij vooraf. Of dat gelukt is? ,,Haha ja, ik heb nu het shirtje van Daley Blind (die zijn 101ste interland voor Oranje speelde, red.) en ook dat van mijzelf gehouden”, laat hij verheugd weten.

https://www.ad.nl/nederla(...)rukwekkend~a235c016/

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')