abonnement Unibet Coolblue
pi_208550810
Begrijp er geen ene fok van.

Komende zondag 2 april om 07:15 vlieg ik naar Louis (onze eeuwige bondscoach 😍, ik accepteer die bolle niet als bondscoach). Ik vertrek vanaf Rotterdam Airport. Best schandalig dat 7:15, want dan moeten mama en ik dus al om 04:15 al op het vliegveld zijn! 😭 Dus niet slapen en 03:30 vertrekken. Gaat wat worden.

Maar goed....ik lees net dit:

Het is zo dat binnen het Schengenverdrag wettelijk is besloten dat er binnen Europa (een aantal landen uitgezonderd) géén paspoortcontrole verplicht is. Een aantal landen, waaronder Nederland, heeft het Schengenverdrag ondertekend.
Hierin is geregeld dat door de aangesloten landen onderling geen paspoortcontrole zal plaatsvinden. Als je bijvoorbeeld van Nederland naar een ander Schengenland reist, vindt er in beginsel geen paspoortcontrole plaats. Het verdragsland behoudt zich altijd het recht voor om alsnog een paspoortcontrole te houden.

😖 Begrijp er niets van. Dus stel:

Ik heb een Nederlands paspoort, mijn goede vriend en buurjongen @maily gaat mee, en hij heeft een Afghaans paspoort...maar we wonen beide in Nederland naast elkaar. We gaan samen naar het vliegveld Rotterdam airport, en dan checken we in, geven ruimbagage af, gaan door de security...en ? Vreten? Wachten bij de gate? Boarding pass wijzen en het is een mini vliegveld, dus vrees dat ik en maily elk 10 kilo handbagage zelf het vliegtuig in mogen sjouwen...

Maar die Afghaan @maily mag dus zonder enige controle doorlopen? Niemand die paspoorten checkt? Begrijp er geen fok van.
  maandag 27 maart 2023 @ 03:58:07 #2
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208550818
Die Afghaan zal ofwel ook een Nederlands identiteitsbewijs hebben of een visum voor de EU en die heeft hij bij de eerste keer binnenkomst vanuit een niet EU land al laten zien, dat hoeft dus niet nog een keer.
pi_208550826
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 03:58 schreef BaksteenMongool het volgende:
Die Afghaan zal ofwel ook een Nederlands identiteitsbewijs hebben of een visum voor de EU en die heeft hij bij de eerste keer binnenkomst vanuit een niet EU land al laten zien, dat hoeft dus niet nog een keer.
WOW. Dus eigenlijk hoeven we geen paspoorten mee? Ik reis niet vaak binnen EU met vliegtuig, laatste keer misschien in 2015 naar Zweden, en toen werd er wel naar paspoort gekeken, van iedereen.
pi_208550846
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 04:27 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
WOW. Dus eigenlijk hoeven we geen paspoorten mee? Ik reis niet vaak binnen EU met vliegtuig, laatste keer misschien in 2015 naar Zweden, en toen werd er wel naar paspoort gekeken, van iedereen.
Jawel:

Heb ik een paspoort nodig om te reizen binnen de Schengenlanden?
https://www.rijksoverheid(...)en-de-schengenlanden

quote:
"U moet altijd een geldig reisdocument bij u hebben als u reist binnen het Schengengebied. Dit kan zijn een paspoort of een identiteitskaart. U valt namelijk onder de vreemdelingenwetgeving van het land waarin u verblijft of doorheen reist."
Paspoorten worden overigens ook regelmatig steekproefsgewijs gecontroleerd.
  maandag 27 maart 2023 @ 05:24:09 #5
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208550847
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 04:27 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
WOW. Dus eigenlijk hoeven we geen paspoorten mee? Ik reis niet vaak binnen EU met vliegtuig, laatste keer misschien in 2015 naar Zweden, en toen werd er wel naar paspoort gekeken, van iedereen.
Altijd meenemen uiteraard maar in principe niet.
Toevallig woon ik in Zweden momenteel en vlieg ik toch al gauw 3x per jaar op en neer en hoef nooit mijn paspoort voor controle te laten zien.

Slechts een enkele keer bij het boarden of de naam van het ticket wel bij mij hoort en dit wordt door een stewardess uitgevoerd dus dat is natuurlijk geen echte controle.
pi_208551125
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 04:27 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
WOW. Dus eigenlijk hoeven we geen paspoorten mee? Ik reis niet vaak binnen EU met vliegtuig, laatste keer misschien in 2015 naar Zweden, en toen werd er wel naar paspoort gekeken, van iedereen.
De vliegmaatschappij wil je is wel ziend us sowieso gewoon meenemen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_208551164
Alles komt helemaal goed
Maak je niet druk pop, jij krijgt alles geregeld in het leven!!!!!!!!!
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208551344
Je weet dat er in paspoorten ook een RFID chip zit? Daarmee kunnen ze al je biometrische gegevens uitlezen. Tot en met je vaccinatiestatus, je gewicht en zelfs hoe vaak je naar de tandarts bent geweest. En hoeveel kuttopics je per week opent :D
pi_208551839
Ok kluun
Ik zwaai naar dieren.
pi_208552675
Dat dit nog niet naar ONZ of VER is verplaatst.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208553089
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:07 schreef schommelstoel het volgende:
Dat dit nog niet naar ONZ of VER is verplaatst.
Iets met AVG, ofzo je mag geen kloontjes hebben ...maarrrr je mag een kloon ook niet ontmaskeren ofzo.,.las ik ergens :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_208553117
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:37 schreef Geerd het volgende:

[..]
Iets met AVG, ofzo je mag geen kloontjes hebben ...maarrrr je mag een kloon ook niet ontmaskeren ofzo.,.las ik ergens :') :') :')
Misschien is dit zijn dagbesteding en schuiven ze FOK! wat geld toe :P

Maar echt eh, onzinnig.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208554786
Vraag: Ja, daar staat 2 uur van te voren, dat vertrouw ik niet. Tot hoe laat kan je her vliegtuig in, als die om 07:15 vertrekt?


Antwoord: De balie is dan geopend tot 40 minuten voor vertrek.
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208559581
Je moet je kunnen identificeren, dus ja meenemen.
Daarnaast controleren ze 9/10x je id-kaart/paspoort samen met je vliegticket.

Maar hoezo kennen mensen het vrij reizen binnen het Schengen gebied nu nog niet?
En ja dat geldt voor iedereen die al binnen dat gebied aangekomen is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')