Ja precies dat. Ik heb bij de vorige serie de eerste 4 afleveringen 4 keer gekeken omdat ik niet wilde dat er een eind aan kwamquote:Op zondag 26 maart 2023 17:15 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie ook altijd op tegen het kijken naar een laatste aflevering van een serie, juist om deze reden
Opnieuw kijken doe ik juist vrijwel nooit, dus dan ga je zo'n laatste aflevering ook in met de 'wetenschap' dat het de allerlaatste keer is en dat dat jammer isquote:Op zondag 26 maart 2023 17:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja precies dat. Ik heb bij de vorige serie de eerste 4 afleveringen 4 keer gekeken omdat ik niet wilde dat er een eind aan kwam![]()
Ik voel me gewoon niet mezelf, blegh. Hopelijk gaat het morgen beter
Maar als ze onafgerond gestopt worden, weet je toch eigenlijk ook niet dat je naar de laatste aflevering zit te kijken?quote:Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef jogy het volgende:
Vooral met series die onafgerond gestopt worden of series die superlang door zijn gegaan zoals Supernatural of straks Grey's anatomy ().
Voor de eerste variant ben ik nu iets terughoudender om meteen op een nieuwe Netflix serie te springen en voor de tweede heb ik de troost dat het me lang plezier/vermaak heeft gebracht.
Daarom wacht ik idd bij sommige series voor ik ernaar ga kijken, na de eerste verlenging loop ik het risico wel.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als ze onafgerond gestopt worden, weet je toch eigenlijk ook niet dat je naar de laatste aflevering zit te kijken?
Ja, ook zoiets. Een soap die voor tig jaar elke werkdag te zien is. Ik snap zeker wel dat je daar flink van de leg van kan zijn als het stopt.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:51 schreef maily het volgende:
Ik was helemaal naar na het stoppen van Neighbours op de BBC .....
Toch wel een dagelijks dingetje, zo'n soap ....
Ja daar heb ik het ook bij. Alcatraz en FlashForward onder andere.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb dat bij clifhangers van series die zijn gecanceld
Jerichoquote:Op zondag 26 maart 2023 18:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het ook bij. Alcatraz en FlashForward onder andere.
Zou kunnen, ik vergeet elke paar jaar waar ik ook alweer gebleven was, maar ga dan maar niet verder kijken want volgens mij was dat echt zo'n ultiem afraffelseizoennetjequote:Op zondag 26 maart 2023 19:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jericho is een kort 2e seizoen van gemaakt toch?
Als ik de goede serie voor me heb dan is S2 daarvan alleen maar gekomen omdat fans boos waren dat er geen einde was aan het verhaal omdat de serie gecancelled werd. S2 is ook korter dan S1.quote:Op zondag 26 maart 2023 19:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik vergeet elke paar jaar waar ik ook alweer gebleven was, maar ga dan maar niet verder kijken want volgens mij was dat echt zo'n ultiem afraffelseizoennetje
Ik kijk soms stiekem een film een tweede keer of derde keer maar ik merk wel dat ik afwijk van meeste mensen?quote:Op zondag 26 maart 2023 17:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is niet dat het ineens weg is, je kan het steeds overnieuw kijken, maar toch... Je hebt het al gezien. Het is niet meer nieuw.
Ik heb de laatste serie waarbij ik het had iets van 6 x terug gekekenquote:Op zondag 26 maart 2023 19:22 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ik kijk soms stiekem een film een tweede keer of derde keer maar ik merk wel dat ik afwijk van meeste mensen?
flashforward inderdaadquote:Op zondag 26 maart 2023 18:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het ook bij. Alcatraz en FlashForward onder andere.
Tja, de melancholie van: aan alles komt een eind.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
soms komt er een serie voorbij en ik voel me oprecht rot als het klaar is.
Een serie hoeft bij mij niet altijd steengoed te zijn om gemist te gaan worden. Ik kijk deze week de allerlaatste van The Walking Dead. Niet dat dat nou allemaal zo goed was de laatste paar jaar, maar het is elf seizoenen (is gelijk aan zo'n elf jaar) onderdeel van mijn leven geweest: in mijn geval is dat zo'n beetje één derde van mijn leven! Dat voelt dan wel even raar, ja.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:14 schreef ems. het volgende:
Alleen gehad bij The Wire en Sopranos. Maar dat is omdat het zulke goede series waren dat de karakters op je waren gegroeid. "Normale" goede series zoals Breaking Bad hebben dat effect niet.
Ah. Ik vond the walking dead echt zaaddodend dus ik had alleen maar een gevoel van opluchting toen ik halverwege seizoen 3 ermee stoptequote:Op maandag 27 maart 2023 11:27 schreef DjVero het volgende:
[..]
Een serie hoeft bij mij niet altijd steengoed te zijn om gemist te gaan worden. Ik kijk deze week de allerlaatste van The Walking Dead. Niet dat dat nou allemaal zo goed was de laatste paar jaar, maar het is elf seizoenen (is gelijk aan zo'n elf jaar) onderdeel van mijn leven geweest: in mijn geval is dat zo'n beetje één derde van mijn leven! Dat voelt dan wel even raar, ja.
Ik ga dat ook echt hebben bij Grey'squote:Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef jogy het volgende:
Vooral met series die onafgerond gestopt worden of series die superlang door zijn gegaan zoals Supernatural of straks Grey's anatomy ().
Voor de eerste variant ben ik nu iets terughoudender om meteen op een nieuwe Netflix serie te springen en voor de tweede heb ik de troost dat het me lang plezier/vermaak heeft gebracht.
Ik heb zeker een weekje nodig om te herstellen als Grey's Anatomy stopt, vanaf aflevering 1 gevolgd.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef jogy het volgende:
Dat ongemakkelijke gevoel dat je nooit zal weten wat er vervolgens kwam. Frustratie en irritatie omdat zo'n klotebedrijf niet iets moet starten wat ze niet afmaken. American Gods is voor mij zo'n seriequote:Op zondag 26 maart 2023 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb dat bij clifhangers van series die zijn gecanceld
Ken ook nog wel een paar goede jankfilms als je daar tips voor wilt!quote:Op zondag 26 maart 2023 17:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben meer mensen dat of ligt het gewoon aan mij?
Yep. Je hebt soms jaren gespendeerd met deze karakters en je bent geļnteresseerd in hoe hun leven zal verlopen. Het is niet vreemd dat het deel van je uit gaat maken en dat het einde voelt als afscheid nemen van personen en omgeving.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben meer mensen dat of ligt het gewoon aan mij?
Ik heb dat lang niet bij alles wat ik gekeken heb, maar soms komt er een serie voorbij en ik voel me oprecht rot als het klaar is. Ik kan het niet echt onder woorden brengen hoe ik me dan voel. Misschien een gevoel van rouw? Iets wat een deel van je leven is geweest en wat opeens afgelopen is? Afscheid nemen van de karakters uit de serie?
Het is niet dat het ineens weg is, je kan het steeds overnieuw kijken, maar toch... Je hebt het al gezien. Het is niet meer nieuw.
Herkent iemand dit?
Haha, voor mij is het een soort passie. Kan mijzelf compleet verliezen in de verhaallijnen en leef ook echt mee met de personages. Sommige mensen lezen om deze reden graag boeken, maar ik heb het echt met series. Films vind ik lastiger, dan heb ik moeite om mij te concentreren omdat de snelheid wat lager ligt vergeleken met een aflevering van een serie.quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:37 schreef oppiedoppie het volgende:
Maar vinden jullie het niet zonde van de tijd om zoveel tijd voor de tv door te brengen? Ik volg niks, heb geen Netflix en ook geen echte tv. Heb helemaal geen zin om elke dag iets te moeten kijken als gtst. Iedereen keek vroeger gtst, ging helemaal nergens over en heb toen besloten geen series te volgen. Films wčl. Maar ieder zn ding natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |