abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 26 maart 2023 @ 14:33:51 #1
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208543461
"Hallo, Ik ben die en die en ik ben vegetariėr/vegan."

Ja goed, leuk voor je.
Maar waarom is dit één van de eerste dingen die ik binnen vijf minuten bij kennismaking over je moet weten?
"Ik eet geen vlees of dierlijke producten."
Ja, hardstikke leuk voor je, bedankt voor de informatie, maar ik ben nu ff onderweg naar Burger King. 🍔

Topicvraag is dus: Wat maakt deze mensen zo speciaal dat ze er gelijk mee moeten adverteren?
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 14:36:16 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_208543487
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:

Topicvraag is dus: Wat maakt deze mensen zo speciaal dat ze er gelijk mee moeten adverteren?
Dat moeten ze en doen ze ook niet. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Jij wel, blijkbaar. Heb je t ze al eens gevraagd?
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 26 maart 2023 @ 14:40:21 #3
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208543558
quote:
99s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:36 schreef SwJ het volgende:

[..]
Dat moeten ze en doen ze ook niet. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Jij wel, blijkbaar. Heb je t ze al eens gevraagd?
Ja, Ik krijg dan vaak als antwoord "Ik vind het toch belangrijk." of verschillende varianten daar van met dezelfde betekenis.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 14:41:19 #4
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_208543575
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ja, Ik krijg dan vaak als antwoord "Ik vind het toch belangrijk." of verschillende varianten daar van met dezelfde betekenis.
Daarmee is je vraag beantwoord: ze (degenen die jij tegenkomt) vinden het belangrijk.
F.K.A. SuperwormJim
  Spellchecker zondag 26 maart 2023 @ 14:41:39 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208543582
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ja, Ik krijg dan vaak als antwoord "Ik vind het toch belangrijk." of verschillende varianten daar van met dezelfde betekenis.
Zeggen ze ook meteen welke geaardheid ze hebben en hoe ze aangesproken willen worden?
pi_208543657
ik heb dat nog nooit meegemaakt en ken ook niemand die dit heeft meegemaakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208543706
quote:
99s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:36 schreef SwJ het volgende:

[..]
Dat moeten ze en doen ze ook niet. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Jij wel, blijkbaar. Heb je t ze al eens gevraagd?
Nog nooit op Tinder oid gezeten zeker :') ?
pi_208543714
Het is een beetje een popie jopie model

kijk mij eens ik eet gen vlees....ik ben zo speicaal...ik denk aan de wereld ....en aan de toekomst van de volgende generaties...het milieu is zo belangrijk..bla bla bblaa blaaaaa
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_208543790
Alleen mensen met een minderwaardigheidscomplex voelen dat zo aan.
pi_208543843
Ik stel mezelf altijd voor met behulp van een PowerPoint. Daarin leg ik gewoon even uit waarom ik veel beter ben (veganist zijnde) dan de overige simpele zielen in de kamer. Is het voor iedereen duidelijk. :Y
pi_208544222
Today on things that never happened.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 26 maart 2023 @ 15:39:45 #12
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_208544335
Komt door hun slechte jeugd.
soooo, da's mooi!
pi_208544403
Hey TS, vertel eens wat meer over je bezoek aan de Burger King, hoeveel grammen vleesch heb je daar verorberd?
pi_208544642
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Nog nooit op Tinder oid gezeten zeker :') ?
Daar zou ik het als vegetariėr inderdaad ook in mijn bio vermelden, want zit niet te wachten op figuren die hun identiteit bouwen om vlees eten en die nog even een extra lapje vlees op de bbq gaan gooien ter compensatie van mijn vegetarisme.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208544830
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Daar zou ik het als vegetariėr inderdaad ook in mijn bio vermelden, want zit niet te wachten op figuren die hun identiteit bouwen om vlees eten en die nog even een extra lapje vlees op de bbq gaan gooien ter compensatie van mijn vegetarisme.
Jij doet precies hetzelfde als vegetariėr.
pi_208544914
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:07 schreef PS. het volgende:

[..]
Jij doet precies hetzelfde als vegetariėr.
Onzin.

Ik ben geen vegetariėr en in mijn voorbeeld doe ik alsnog niets meer dan het in mijn bio vermelden. Ik reageer in mijn voorbeeld nog steeds niet pro-actief op andermans dieet, dus dat is niet hetzelfde als de vleestokkie die dat wel doet bij vegetariėrs.

Appels met peren.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 26 maart 2023 @ 16:14:56 #17
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208544936
Door een gebrek aan dierlijke voeding krijgen ze rare hersenkronkels :')
pi_208544964
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:13 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Onzin.

Ik ben geen vegetariėr en in mijn voorbeeld doe ik alsnog niets meer dan het in mijn bio vermelden. Ik reageer in mijn voorbeeld nog steeds niet pro-actief op andermans dieet, dus dat is niet hetzelfde als de vleestokkie die dat wel doet bij vegetariėrs.

Appels met peren.
Jij begint al met het in je bio te zetten zeg je zelf, waarom is dat überhaupt relevant?
pi_208545028
Sinds ik vegetariėr ben heb ik dat gevoel gewoon. Iedereen anders dan ik, is een untermensch, en ik ben übermensch. Deal with it.
Eens kijken
  Beste/leukste mod 2022 zondag 26 maart 2023 @ 16:26:59 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_208545102
Nooit meegemaakt. Maar het is wel een lekkere edgy take van TS. Heel leuk verzonnen, ga zo door.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208545135
Misschien hebben ze een open ruggetje gevuld met mayo, curry en uitjes.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_208545222
TS heeft zelf de drang om te benadrukken dat hij vlees eet, geen haar beter dus.
pi_208545289
Je leeft maar 1 keer waarom zou je zelf beperkingen opleggen :)

rot op met die groen idioten :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 18:12:20 #24
441859 crew  Lenny77
pi_208546536
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:16 schreef PS. het volgende:

[..]
Jij begint al met het in je bio te zetten zeg je zelf, waarom is dat überhaupt relevant?
Nou ik vind dat toch best relevant. Je moet maar net de BBQ-king van de buurt tegenkomen. Veel succes gaat die relatie over het algemeen niet hebben.
Ik zou bv niet met een vegan kunnen samen leven, ik heb geen zin om 2 dingen te gaan koken en op echt alles te letten. Daar heb ik helemaal geen tijd voor. Of hij zou zijn eigen maaltje dagelijks moeten maken, dan doet ie lekker wat m wil. En dan eet ik zelf al bijna geen vlees.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208546898
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou ik vind dat toch best relevant. Je moet maar net de BBQ-king van de buurt tegenkomen. Veel succes gaat die relatie over het algemeen niet hebben.
Ik zou bv niet met een vegan kunnen samen leven, ik heb geen zin om 2 dingen te gaan koken en op echt alles te letten. Daar heb ik helemaal geen tijd voor. Of hij zou zijn eigen maaltje dagelijks moeten maken, dan doet ie lekker wat m wil. En dan eet ik zelf al bijna geen vlees.
Dat is nou weer een voordeel van alleen wonen. Hoef je, als het om koken gaat, alleen aan jezelf te denken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_208546945



[ Bericht 30% gewijzigd door D. op 09-04-2023 08:37:29 ]
pi_208547038
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou ik vind dat toch best relevant. Je moet maar net de BBQ-king van de buurt tegenkomen. Veel succes gaat die relatie over het algemeen niet hebben.
Ik zou bv niet met een vegan kunnen samen leven, ik heb geen zin om 2 dingen te gaan koken en op echt alles te letten. Daar heb ik helemaal geen tijd voor. Of hij zou zijn eigen maaltje dagelijks moeten maken, dan doet ie lekker wat m wil. En dan eet ik zelf al bijna geen vlees.
Huh? Jij vult bij Tinderprofielen al in hoe in de toekomst de taken rondom eten verdeeld gaan worden al in? En het hoogst haalbare is dat hij zijn eigen maaltje maakt ipv gewoon voor jullie tweeėn kan koken?

Ik kook hier thuis 90% van de tijd. Mijn vriendin ongeveer eens per week. Toevallig eet zij wel vegetarisch, maar aangezien ik net als jij weinig vlees eet hoeven er nooit twee maaltjes gemaakt te worden.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 20:53:11 #28
441859 crew  Lenny77
pi_208548737
quote:
11s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:50 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Huh? Jij vult bij Tinderprofielen al in hoe in de toekomst de taken rondom eten verdeeld gaan worden al in? En het hoogst haalbare is dat hij zijn eigen maaltje maakt ipv gewoon voor jullie tweeėn kan koken?

Ik kook hier thuis 90% van de tijd. Mijn vriendin ongeveer eens per week. Toevallig eet zij wel vegetarisch, maar aangezien ik net als jij weinig vlees eet hoeven er nooit twee maaltjes gemaakt te worden.
Ten eerste zit ik niet op tinder, ten tweede wil ik niet vegan eten (vooral wegens de afkeer voor peulvruchten ed die zeer belangrijk zijn voor een gezonde veganistische levensstijl) maar wil ik ook niet dat een vegan 'verplicht' mee moet eten met mijn soort eten. Ten derde wordt toch nog altijd vaak van de vrouw verwacht dat ze kookt en daar ik al bijna 60u per week werk ga ik echt niet 2 soorten eten maken buiten mijn werk. Ik ben al blij dat ik 1 keer degelijk kan koken.
Dus ik zeg niet dat ik nee zeg tegen een veganist, ik zeg gewoon nee tegen mee eten met zijn menu en vooral het maken er van :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208549221
Ik zou er niet aan moeten denken om samen te zijn met iemand die t.o.v. een afwijkende eetgewoonte heeft. Ik wil gewoon gevarieerd eten zonder elke keer gezeik wat er precies in zit.

Allergieėn is een ander verhaal, dat zijn vaak toch vrij specifieke dingen en daar kan iemand niets aan doen. Al zou ik een glutenallergie wel lastig vinden om mee te dealen.
pi_208555044
Het is mij echt nog nooit overkomen dat iemand al tijdens zijn of haar introductie (of kort daarna) ongevraagd laat weten dat diegene vegetariėr eet. Het klinkt als een cliché dat al heel lang bestaat over met name veganisten, maar waar eigenlijk niet zoveel van klopt.

TS, hoe vaak is het jou overkomen?
pi_208555076
Nuja, is meteen duidelijk wat groentemeisje van een eventuele relatie verwacht, toch?

Wie kom jij trouwens tegen dat ze gelijk dit onderwerp aansnijden? Ik heb nog nooit iemand ontmoet met wie ik al na vijf minuten over voedsel praat. _O- Of is de onderbuik aan het werk?
pi_208555125
Als vegetariėr voel ik mij moreel verheven boven jullie walgelijke carnisten en dat mogen jullie weten ook 😇
pi_208555179
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:32 schreef NaarMensje het volgende:
Today on things that never happened.
Dit.

Ik ken veel vegans en vegetariers en ik heb dit letterlijk nog nooit van ze gehoord. De meesten proberen het onderwerp zelf te mijden maar worden vervolgens aangevallen door mensen die wel vlees eten met allerlei emotioneel gebral en drogredenen.

@TS: blijkbaar wordt er een bepaalde snaar door je geraakt door mensen die niet willen bijdragen aan onnodig dierenleed. Ik denk dat je dat echter eerder bij jezelf moet zoeken dan met allerlei vreemde projecties te komen.
pi_208555283
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:37 schreef Intint het volgende:
Ik ken veel vegans en vegetariers en ik heb dit letterlijk nog nooit van ze gehoord. De meesten proberen het onderwerp zelf te mijden maar worden vervolgens aangevallen door mensen die wel vlees eten met allerlei emotioneel gebral en drogredenen.
Dit is ook mijn ervaring met mijn vriendin die vegetariėr is. Nu is haar reden waarom ze oorspronkelijk vegetariėr werd niet zo ideologisch en daarmee wendt ze discussie af met types die anders de aanval zouden inzetten. :P
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208586584
Ik heb juist het gevoel dat vleeseters zich heel speciaal voelen. Hebben vaak de neiging om niet-vleeseters belachelijk te maken. Niet iedereen natuurlijk, maar maak het wel veel mee. Niet vlees eten schijnt ook een enorme afknapper te zijn, snap dat niet zo. Ik veroordeel ook niet iemand die wél vlees eet. Ieder zn eigen keus toch :)
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:48:19 #36
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208586727
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:37 schreef Intint het volgende:

[..]
Dit.

Ik ken veel vegans en vegetariers en ik heb dit letterlijk nog nooit van ze gehoord. De meesten proberen het onderwerp zelf te mijden maar worden vervolgens aangevallen door mensen die wel vlees eten met allerlei emotioneel gebral en drogredenen.

@:TS: blijkbaar wordt er een bepaalde snaar door je geraakt door mensen die niet willen bijdragen aan onnodig dierenleed. Ik denk dat je dat echter eerder bij jezelf moet zoeken dan met allerlei vreemde projecties te komen.
Ben zelf ook jaren vegetariėr geweest en mijn ervaring is dat als mensen ontdekken dat je vegetariėr bent dat mensen dan in de verdediging (of aanval?) gaan omdat ze denken dat een vegetariėr hun eetwijze, vlees eten, afkeurt. En dan komen er argumenten als 'een mens is bepaalde stoffen in vlees nodig' en 'we zijn nu eenmaal carnivoren' etc.
To BG or not to BG!
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:49:48 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208586746
Omdat het een religie is voor velen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:50:54 #38
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208586763
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:36 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb juist het gevoel dat vleeseters zich heel speciaal voelen. Hebben vaak de neiging om niet-vleeseters belachelijk te maken. Niet iedereen natuurlijk, maar maak het wel veel mee. Niet vlees eten schijnt ook een enorme afknapper te zijn, snap dat niet zo. Ik veroordeel ook niet iemand die wél vlees eet. Ieder zn eigen keus toch :)
Dit heb ik ook ervaren als vegetariėr, ja.
En vere voorbeelden hiervan zijn ook te vinden op fok.
To BG or not to BG!
pi_208586767
Mijn mama zegt dat ik speciaal ben
pi_208587009
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:50 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dit heb ik ook ervaren als vegetariėr, ja.
En vere voorbeelden hiervan zijn ook te vinden op fok.
Super zonde en onnodig imo. Maarja, helaas blijf je altijd zulke mensen houden haha.
pi_208588410
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:49 schreef Molo het volgende:
Omdat het een religie is voor velen
Leg eens uit aub.
pi_208588431
Ik herken wel dat vlees eten voor sommigen bijna religieus is en dan voelen ze zich aangevallen als iemand dat niet doet. En dan projecteren ze op de andere dat het voor diegene een religie is terwijl dat eigenlijk voor henzelf zo is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208588532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:36 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb juist het gevoel dat vleeseters zich heel speciaal voelen. Hebben vaak de neiging om niet-vleeseters belachelijk te maken. Niet iedereen natuurlijk, maar maak het wel veel mee. Niet vlees eten schijnt ook een enorme afknapper te zijn, snap dat niet zo. Ik veroordeel ook niet iemand die wél vlees eet. Ieder zn eigen keus toch :)
Mijn vrouw is ook vegetariėr en vindt het prima dat ik wel vlees eet. Al eet ik alleen kip, kalkoen of vis. Ze maakt het zelfs voor mij klaar.

Maar je hebt een klein groepje extremen die zelfs vinden dat bijvoorbeeld als ze aan een grote lange tafel met 30 man zitten dat ze alsnog roepen "ik ben vegetariėr en niemand aan deze tafel mag vlees eten".
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_208588566
Toch vreemd dat ik die nog nooit ben tegengekomen terwijl ik heel veel vegetariėrs ken. Sowieso is vegetariėr zijn voor de gemiddelde motivatie om dat te zijn (dierenleed en/of milieu) een beetje half werk en dan is heel extreem zijn wel bijzonder. (Wat niet onverlet laat: nog altijd beter een inconsequente idealist dan een cynische klootzak)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208588600
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Mijn vrouw is ook vegetariėr en vindt het prima dat ik wel vlees eet. Al eet ik alleen kip, kalkoen of vis. Ze maakt het zelfs voor mij klaar.

Maar je hebt een klein groepje extremen die zelfs vinden dat bijvoorbeeld als ze aan een grote lange tafel met 30 man zitten dat ze alsnog roepen "ik ben vegetariėr en niemand aan deze tafel mag vlees eten".
Dat lijkt me sterk. En voor elke persoon die dat ooit gezegd zou hebben zijn er vast 100 vleeseters die geen tafel zouden willen delen met een veganist.
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:17:28 #46
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208588651
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:26 schreef itchycoo het volgende:
dat diegene vegetariėr eet.
Ik acht TS hiertoe in staat.
pi_208588679
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is een beetje een popie jopie model

kijk mij eens ik eet gen vlees....ik ben zo speicaal...ik denk aan de wereld ....en aan de toekomst van de volgende generaties...het milieu is zo belangrijk..bla bla bblaa blaaaaa
Maar dan wel op yoga-retraite op Bali gaan. Met het vliegtuig.
pi_208588684
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:51 schreef Selenophilia het volgende:
Mijn mama zegt dat ik speciaal ben
Daarom zit je ook op speciaal onderwijs?
pi_208588687
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb dat nog nooit meegemaakt en ken ook niemand die dit heeft meegemaakt.
Het is in deze context wel relevant om te weten of je überhaupt wel wat mee maakt.
pi_208588698
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
"Hallo, Ik ben die en die en ik ben vegetariėr/vegan."

Ja goed, leuk voor je.
Maar waarom is dit één van de eerste dingen die ik binnen vijf minuten bij kennismaking over je moet weten?
"Ik eet geen vlees of dierlijke producten."
Ja, hardstikke leuk voor je, bedankt voor de informatie, maar ik ben nu ff onderweg naar Burger King. 🍔

Topicvraag is dus: Wat maakt deze mensen zo speciaal dat ze er gelijk mee moeten adverteren?
Veganisten geven daarmee tijdig aan dat ze dus niet slikken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')