Dat moeten ze en doen ze ook niet. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Jij wel, blijkbaar. Heb je t ze al eens gevraagd?quote:Op zondag 26 maart 2023 14:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Topicvraag is dus: Wat maakt deze mensen zo speciaal dat ze er gelijk mee moeten adverteren?
Ja, Ik krijg dan vaak als antwoord "Ik vind het toch belangrijk." of verschillende varianten daar van met dezelfde betekenis.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:36 schreef SwJ het volgende:
[..]
Dat moeten ze en doen ze ook niet. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Jij wel, blijkbaar. Heb je t ze al eens gevraagd?
Daarmee is je vraag beantwoord: ze (degenen die jij tegenkomt) vinden het belangrijk.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ja, Ik krijg dan vaak als antwoord "Ik vind het toch belangrijk." of verschillende varianten daar van met dezelfde betekenis.
Zeggen ze ook meteen welke geaardheid ze hebben en hoe ze aangesproken willen worden?quote:Op zondag 26 maart 2023 14:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ja, Ik krijg dan vaak als antwoord "Ik vind het toch belangrijk." of verschillende varianten daar van met dezelfde betekenis.
Nog nooit op Tinder oid gezeten zekerquote:Op zondag 26 maart 2023 14:36 schreef SwJ het volgende:
[..]
Dat moeten ze en doen ze ook niet. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen. Jij wel, blijkbaar. Heb je t ze al eens gevraagd?
Daar zou ik het als vegetariėr inderdaad ook in mijn bio vermelden, want zit niet te wachten op figuren die hun identiteit bouwen om vlees eten en die nog even een extra lapje vlees op de bbq gaan gooien ter compensatie van mijn vegetarisme.quote:
Jij doet precies hetzelfde als vegetariėr.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:56 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar zou ik het als vegetariėr inderdaad ook in mijn bio vermelden, want zit niet te wachten op figuren die hun identiteit bouwen om vlees eten en die nog even een extra lapje vlees op de bbq gaan gooien ter compensatie van mijn vegetarisme.
Onzin.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:07 schreef PS. het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde als vegetariėr.
Jij begint al met het in je bio te zetten zeg je zelf, waarom is dat überhaupt relevant?quote:Op zondag 26 maart 2023 16:13 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Onzin.
Ik ben geen vegetariėr en in mijn voorbeeld doe ik alsnog niets meer dan het in mijn bio vermelden. Ik reageer in mijn voorbeeld nog steeds niet pro-actief op andermans dieet, dus dat is niet hetzelfde als de vleestokkie die dat wel doet bij vegetariėrs.
Appels met peren.
Nou ik vind dat toch best relevant. Je moet maar net de BBQ-king van de buurt tegenkomen. Veel succes gaat die relatie over het algemeen niet hebben.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Jij begint al met het in je bio te zetten zeg je zelf, waarom is dat überhaupt relevant?
Dat is nou weer een voordeel van alleen wonen. Hoef je, als het om koken gaat, alleen aan jezelf te denken.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou ik vind dat toch best relevant. Je moet maar net de BBQ-king van de buurt tegenkomen. Veel succes gaat die relatie over het algemeen niet hebben.
Ik zou bv niet met een vegan kunnen samen leven, ik heb geen zin om 2 dingen te gaan koken en op echt alles te letten. Daar heb ik helemaal geen tijd voor. Of hij zou zijn eigen maaltje dagelijks moeten maken, dan doet ie lekker wat m wil. En dan eet ik zelf al bijna geen vlees.
Huh? Jij vult bij Tinderprofielen al in hoe in de toekomst de taken rondom eten verdeeld gaan worden al in? En het hoogst haalbare is dat hij zijn eigen maaltje maakt ipv gewoon voor jullie tweeėn kan koken?quote:Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou ik vind dat toch best relevant. Je moet maar net de BBQ-king van de buurt tegenkomen. Veel succes gaat die relatie over het algemeen niet hebben.
Ik zou bv niet met een vegan kunnen samen leven, ik heb geen zin om 2 dingen te gaan koken en op echt alles te letten. Daar heb ik helemaal geen tijd voor. Of hij zou zijn eigen maaltje dagelijks moeten maken, dan doet ie lekker wat m wil. En dan eet ik zelf al bijna geen vlees.
Ten eerste zit ik niet op tinder, ten tweede wil ik niet vegan eten (vooral wegens de afkeer voor peulvruchten ed die zeer belangrijk zijn voor een gezonde veganistische levensstijl) maar wil ik ook niet dat een vegan 'verplicht' mee moet eten met mijn soort eten. Ten derde wordt toch nog altijd vaak van de vrouw verwacht dat ze kookt en daar ik al bijna 60u per week werk ga ik echt niet 2 soorten eten maken buiten mijn werk. Ik ben al blij dat ik 1 keer degelijk kan koken.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:50 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Huh? Jij vult bij Tinderprofielen al in hoe in de toekomst de taken rondom eten verdeeld gaan worden al in? En het hoogst haalbare is dat hij zijn eigen maaltje maakt ipv gewoon voor jullie tweeėn kan koken?
Ik kook hier thuis 90% van de tijd. Mijn vriendin ongeveer eens per week. Toevallig eet zij wel vegetarisch, maar aangezien ik net als jij weinig vlees eet hoeven er nooit twee maaltjes gemaakt te worden.
Dit.quote:
Dit is ook mijn ervaring met mijn vriendin die vegetariėr is. Nu is haar reden waarom ze oorspronkelijk vegetariėr werd niet zo ideologisch en daarmee wendt ze discussie af met types die anders de aanval zouden inzetten.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:37 schreef Intint het volgende:
Ik ken veel vegans en vegetariers en ik heb dit letterlijk nog nooit van ze gehoord. De meesten proberen het onderwerp zelf te mijden maar worden vervolgens aangevallen door mensen die wel vlees eten met allerlei emotioneel gebral en drogredenen.
Ben zelf ook jaren vegetariėr geweest en mijn ervaring is dat als mensen ontdekken dat je vegetariėr bent dat mensen dan in de verdediging (of aanval?) gaan omdat ze denken dat een vegetariėr hun eetwijze, vlees eten, afkeurt. En dan komen er argumenten als 'een mens is bepaalde stoffen in vlees nodig' en 'we zijn nu eenmaal carnivoren' etc.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:37 schreef Intint het volgende:
[..]
Dit.
Ik ken veel vegans en vegetariers en ik heb dit letterlijk nog nooit van ze gehoord. De meesten proberen het onderwerp zelf te mijden maar worden vervolgens aangevallen door mensen die wel vlees eten met allerlei emotioneel gebral en drogredenen.
@:TS: blijkbaar wordt er een bepaalde snaar door je geraakt door mensen die niet willen bijdragen aan onnodig dierenleed. Ik denk dat je dat echter eerder bij jezelf moet zoeken dan met allerlei vreemde projecties te komen.
Dit heb ik ook ervaren als vegetariėr, ja.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:36 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb juist het gevoel dat vleeseters zich heel speciaal voelen. Hebben vaak de neiging om niet-vleeseters belachelijk te maken. Niet iedereen natuurlijk, maar maak het wel veel mee. Niet vlees eten schijnt ook een enorme afknapper te zijn, snap dat niet zo. Ik veroordeel ook niet iemand die wél vlees eet. Ieder zn eigen keus toch
Super zonde en onnodig imo. Maarja, helaas blijf je altijd zulke mensen houden haha.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:50 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit heb ik ook ervaren als vegetariėr, ja.
En vere voorbeelden hiervan zijn ook te vinden op fok.
Mijn vrouw is ook vegetariėr en vindt het prima dat ik wel vlees eet. Al eet ik alleen kip, kalkoen of vis. Ze maakt het zelfs voor mij klaar.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:36 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb juist het gevoel dat vleeseters zich heel speciaal voelen. Hebben vaak de neiging om niet-vleeseters belachelijk te maken. Niet iedereen natuurlijk, maar maak het wel veel mee. Niet vlees eten schijnt ook een enorme afknapper te zijn, snap dat niet zo. Ik veroordeel ook niet iemand die wél vlees eet. Ieder zn eigen keus toch
Dat lijkt me sterk. En voor elke persoon die dat ooit gezegd zou hebben zijn er vast 100 vleeseters die geen tafel zouden willen delen met een veganist.quote:Op donderdag 30 maart 2023 08:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Mijn vrouw is ook vegetariėr en vindt het prima dat ik wel vlees eet. Al eet ik alleen kip, kalkoen of vis. Ze maakt het zelfs voor mij klaar.
Maar je hebt een klein groepje extremen die zelfs vinden dat bijvoorbeeld als ze aan een grote lange tafel met 30 man zitten dat ze alsnog roepen "ik ben vegetariėr en niemand aan deze tafel mag vlees eten".
Maar dan wel op yoga-retraite op Bali gaan. Met het vliegtuig.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is een beetje een popie jopie model
kijk mij eens ik eet gen vlees....ik ben zo speicaal...ik denk aan de wereld ....en aan de toekomst van de volgende generaties...het milieu is zo belangrijk..bla bla bblaa blaaaaa
Daarom zit je ook op speciaal onderwijs?quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:51 schreef Selenophilia het volgende:
Mijn mama zegt dat ik speciaal ben
Het is in deze context wel relevant om te weten of je überhaupt wel wat mee maakt.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb dat nog nooit meegemaakt en ken ook niemand die dit heeft meegemaakt.
Veganisten geven daarmee tijdig aan dat ze dus niet slikken.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
"Hallo, Ik ben die en die en ik ben vegetariėr/vegan."
Ja goed, leuk voor je.
Maar waarom is dit één van de eerste dingen die ik binnen vijf minuten bij kennismaking over je moet weten?
"Ik eet geen vlees of dierlijke producten."
Ja, hardstikke leuk voor je, bedankt voor de informatie, maar ik ben nu ff onderweg naar Burger King. 🍔
Topicvraag is dus: Wat maakt deze mensen zo speciaal dat ze er gelijk mee moeten adverteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |