abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208518096
Dat zijn behoorlijk schokkende onthullingen. Het blijft opmerkelijk dat dit land maar rustig zijn gang kan gaan met de eigen burgers op de meest mensonterende manieren te onderdrukken.
quote:
Rapport legt 'systeem van massageweld' in gevangenissen Noord-Korea bloot

Martelingen, onwettige executies, gedwongen abortussen en uithongering: een rapport over de omstandigheden in Noord-Koreaanse gevangenissen brengt ernstige mensenrechtenschendingen aan het licht. Tien jaar nadat de Verenigde Naties een commissie hadden ingesteld om dit soort misstanden in het land te onderzoeken, lijkt er weinig te zijn verbeterd, zo concludeert het rapport.

Onderzoekers van non-profitorganisatie Korea Future, gericht op mensenrechten in het geïsoleerde Oost-Aziatische land, spraken met honderden ex-gevangenen, getuigen en voormalige gevangenismedewerkers die het land zijn ontvlucht. Ook bestudeerden ze officiële gevangenisdocumenten en satellietbeelden om een gedetailleerd beeld te krijgen van het leven in Noord-Koreaanse gevangenissen.

De resultaten zijn schrikbarend. In het rapport worden enkele zaken uitgelicht van gevangenen die de grens probeerden over te steken naar China of Zuid-Korea, een misdaad in Noord-Korea. Een zwangere vrouw van in de dertig werd in China bijvoorbeeld gearresteerd en toen ze zeven of acht maanden zwanger was, onderging ze een gedwongen abortus. In het rapport staan 56 gevallen van gedwongen abortus.

Uithongeren

Een andere veelgebruikte vorm van marteling is uithongering, blijkt uit het rapport. Een man van in de veertig kreeg gedurende zijn straf van zeven jaar en negen maanden dagelijks slechts 80 gram voedsel, vergelijkbaar met het gewicht van een kleine appel. De man at kakkerlakken en kleine knaagdieren om meer voedingsstoffen binnen te krijgen. De onderzoekers registreerden 987 voorbeelden van uithongering in hun rapport.

Op basis van de verzamelde data zegt Korea Future dat martelingen en mishandelingen in het 'normale' strafstelsel van Noord-Korea nog omvangrijker zijn dan in de bekendere kampen met politieke gevangenen. In totaal zegt de organisatie meer dan duizend voorbeelden van marteling te hebben geregistreerd, naast honderden voorbeelden van verkrachting en ander seksueel geweld.

Het doel van het Noord-Koreaanse strafsysteem is om mensen die zich niet volgens de regels van de autoriteiten gedragen te isoleren van de maatschappij, zoals voorgeschreven door de hoogste leider Kim Jong Un, zo staat in het rapport.

Onderzoekscommissie VN

De bevindingen komen naar buiten in de week dat het tien jaar geleden is dat de VN een speciale onderzoekscommissie aanstelde om mensenrechtenschendingen in Noord-Korea te onderzoeken.

Die commissie concludeerde in 2014 dat de Noord-Koreaanse regering systematisch mensenrechten schond, waaronder de vrijheid van meningsuiting en godsdienst, bewegingsvrijheid en toegang tot voedsel. Daarnaast maakten de autoriteiten zich volgens de VN schuldig aan discriminatie.

'VN-Veiligheidsraad kan weinig tegen Noord-Korea beginnen'

Noord-Korea-deskundige Casper van der Veen zegt dat er tien jaar geleden veel aandacht was voor de bevindingen van de VN-commissie, maar dat die niet hebben geleid tot concrete veranderingen.

"De VN-Veiligheidsraad kan weinig tegen Noord-Korea beginnen omdat China en Rusland er andere ideeën op nahouden wat betreft mensenrechtenschendingen." Die twee landen zijn permanente leden van de Veiligheidsraad, waardoor de VN weinig slagkracht heeft als het gaat om sancties, aldus Van der Veen.

"De VN hebben eerder wel sancties opgelegd vanwege het kernwapenprogramma van Noord-Korea, maar nooit vanwege mensenrechtenschendingen. Je ziet dat Noord-Korea zich ondanks die sancties toch staande weet te houden en dit soort vreselijke dingen kan blijven doen."

Van der Veen bezocht het kantoor van Korea Future vorig jaar en zegt dat de onderzoekers lang aan dit rapport hebben gewerkt. "Noord-Koreanen die het land ontvluchten gaan vaak naar Zuid-Korea. Sommigen willen in gesprek met dit soort organisaties. Zij zijn hele waardevolle bronnen om een beeld te krijgen van de situatie in Noord-Korea."

De onderzoekers van Korea Future, dat kantoren heeft in Seoul, Londen en Den Haag, concluderen dat er bijna tien jaar later nog altijd sprake is van ernstige mensenrechtenschendingen in het land en dat de VN er niet in is geslaagd om de Noord-Koreaanse regering hiervoor ter verantwoording te roepen.

Ze stellen dat ze de identiteit van meer dan vijfhonderd personen hebben kunnen achterhalen die betrokken zouden zijn bij de mishandelingen. "Dat zijn allemaal actieve deelnemers in een systeem van massageweld binnen het Noord-Koreaanse strafsysteem", aldus het rapport.

Korea Future nodigt westerse landen uit om gerichte sancties in te stellen voor individuele hooggeplaatste Noord-Koreanen en organisaties die verantwoordelijk zijn voor de ernstige mensenrechtenschendingen.

Daarnaast hoopt Korea Future dat landen die internationale misdrijven vervolgen actie ondernemen. Zo roept de organisatie onder meer Nederland op de verantwoordelijken te vervolgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208518107
Elk land is soeverein en verantwoordelijk voor zijn eigen burgers
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208518172
Nog meer sancties? Hoeveel sancties lopen er al tegen dat land?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 15:10:50 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208518174
Ik denk dat als het land ooit weer open gaat we zullen schrikken van de verhalen op dezelfde manier van hoe men schrok toen we leerde over de kampen in Duitsland. Waarschijnlijk zal men dan roepen dat dit nooit hadden moeten laten gebeuren.

Het is niet het enige rapport natuurlijk. Verhalen van kinderen die koeienpoep moeten eten om te overleven in de strafkampen gaan nu al tientallen jaren terug. En massale verkrachtingen, martelingen, etc.

In feite is het land gewoon een gigantisch strafkamp met de hoofdstad als bewakerspost.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208520139
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zijn behoorlijk schokkende onthullingen. Het blijft opmerkelijk dat dit land maar rustig zijn gang kan gaan met de eigen burgers op de meest mensonterende manieren te onderdrukken.
[..]

Waarom vind je dat opmerkelijk? Wat had je dan verwacht?
pi_208520185
Heeft Baudet, Kim Jong Un al zijn held genoemd?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208520414
Geef ik niks om
Dat is noord Korea een eigen land waar ze zelf over mogen beslissen.
Willen ze veranderen moet de bevolking maar gaan opstaan.
En dan gezamelijk met ze alle .
Wat niet gaat gebeuren omdat de angst onder elkaar zo groot is .
Dat de bevolking onder elkaar al verraden naar hun leider .

Muur om heen en vergeten.
pi_208520436
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat als het land ooit weer open gaat we zullen schrikken van de verhalen op dezelfde manier van hoe men schrok toen we leerde over de kampen in Duitsland. Waarschijnlijk zal men dan roepen dat dit nooit hadden moeten laten gebeuren.

Het is niet het enige rapport natuurlijk. Verhalen van kinderen die koeienpoep moeten eten om te overleven in de strafkampen gaan nu al tientallen jaren terug. En massale verkrachtingen, martelingen, etc.

In feite is het land gewoon een gigantisch strafkamp met de hoofdstad als bewakerspost.
ooit heb ik iemand gesproken die daar naar vakantie is gegaan. En ja dat kan echt.
In de hoofdstad merk je niks hiervan, tenminste het deel wat je mag zien. Verder zijn er reizen naar het binnenland en merk je er ook niet zoveel van, wat je mag zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208520456
Heeft iemand nog die gifjes van die mooie optocht van een aantal jaar geleden?

Daar zaten best wel knappe dames bij.

Laten we ze ontwapenen.

Wacht, China wilt niet mee, mission abort....
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208520476
Maar eerlijk is eerlijk, het enige land dat iets van positive verandering in Noord-Korea kan brengen is China. En China mengt zich niet in interne aangelegenheden tenzij ze er beter van kunnen worden.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208522193
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat als het land ooit weer open gaat we zullen schrikken van de verhalen op dezelfde manier van hoe men schrok toen we leerde over de kampen in Duitsland. Waarschijnlijk zal men dan roepen dat dit nooit hadden moeten laten gebeuren.

Nah, dat verwacht ik niet. Iedereen weet wat er met de Oeigoeren gebeurt en er is niemand die iets doen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_208522298
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:22 schreef eudaemonia het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, het enige land dat iets van positive verandering in Noord-Korea kan brengen is China. En China mengt zich niet in interne aangelegenheden tenzij ze er beter van kunnen worden.
Als je denkt dat China iets geeft om mensenlevens dan kom je van een oude kermis thuis.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:34:11 #13
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208522381
Dit zal toch voor weinig mensen als een verrassing komen, neem ik aan?
pi_208522910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:15 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geef ik niks om
Dat is noord Korea een eigen land waar ze zelf over mogen beslissen.
Willen ze veranderen moet de bevolking maar gaan opstaan.
En dan gezamelijk met ze alle .
Wat niet gaat gebeuren omdat de angst onder elkaar zo groot is .
Dat de bevolking onder elkaar al verraden naar hun leider .

Muur om heen en vergeten.
:')
pi_208523830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ooit heb ik iemand gesproken die daar naar vakantie is gegaan. En ja dat kan echt.
In de hoofdstad merk je niks hiervan, tenminste het deel wat je mag zien. Verder zijn er reizen naar het binnenland en merk je er ook niet zoveel van, wat je mag zien.
Heb ooit een docu gezien van iemand die zogenaamd het echte leven ging filmen in Noord Korea. Hij werkte netjes mee met de autoriteiten en deed bijv. de camera uit als ze daarom vroegen... Wat ze niet wisten dat hij ook een verborgen camera bij had en zo kon filmen hoe van alles gestaged was.

Is kijken of ik hem nog terug kan vinden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:08:22 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208524632
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zijn behoorlijk schokkende onthullingen. Het blijft opmerkelijk dat dit land maar rustig zijn gang kan gaan met de eigen burgers op de meest mensonterende manieren te onderdrukken.
Noord Korea heeft al de maximale hoeveelheid sancties gekregen, er zijn geen andere drukmiddelen meer.
Ze worden gesteund door China die hun bevoorraad (niet veel maar genoeg om het regime staande te houden).

Militair valt er niet in te grijpen, ook niet als NK geen nukes had aangezien ze gesteund worden door 2 communistische supermachten met een 'oneindige' hoeveelheid soldaten.

Tis triest maar er valt niets aan te doen...
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:12:12 #17
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208524696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Heb ooit een docu gezien van iemand die zogenaamd het echte leven ging filmen in Noord Korea. Hij werkte netjes mee met de autoriteiten en deed bijv. de camera uit als ze daarom vroegen... Wat ze niet wisten dat hij ook een verborgen camera bij had en zo kon filmen hoe van alles gestaged was.

Is kijken of ik hem nog terug kan vinden.
Alle respect hoor, voor mensen die dat doen. Tegelijkertijd heb ik er dan ook weer geen enkel medelijden mee wanneer buitenlanders "op vakantie" dertig jaar in een Noord-Koreaanse kerker verdwijnen als dit door de autoriteiten ontdekt wordt en dat als een overtreding van de lokale wetten wordt beschouwd. Niet omdat ik het een terechte of proportionele straf vind voor een dergelijk 'vergrijp', maar omdat men willens en wetens het risico neemt en daarmee dus aanvaardt in een uitermate geïsoleerd land dat geen uitleveringsverdragen kent.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:52:39 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208526137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Elk land is soeverein en verantwoordelijk voor zijn eigen burgers
Nee, een staat die haar eigen burgers systematisch de dood injaagt, daar moet de internationale gemeenschap op ingrijpen. Het is alleen vervelend dat bij een dreigende inval Seoul genuked wordt en het daardoor niet kan.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 00:30:23 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208526385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, een staat die haar eigen burgers systematisch de dood injaagt, daar moet de internationale gemeenschap op ingrijpen. Het is alleen vervelend dat bij een dreigende inval Seoul genuked wordt en het daardoor niet kan.
Seoul zal niet worden genuked. Dat ligt gewoon binnen artillery range van Noord-Korea (en dus ook te dichtbij voor een nuke). Die nukes zijn puur bedoeld om Amerika af te schrikken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208526816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Heb ooit een docu gezien van iemand die zogenaamd het echte leven ging filmen in Noord Korea. Hij werkte netjes mee met de autoriteiten en deed bijv. de camera uit als ze daarom vroegen... Wat ze niet wisten dat hij ook een verborgen camera bij had en zo kon filmen hoe van alles gestaged was.

Is kijken of ik hem nog terug kan vinden.
Was het deze?

https://www.nytimes.com/2(...)ary-north-korea.html
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_208528394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, een staat die haar eigen burgers systematisch de dood injaagt, daar moet de internationale gemeenschap op ingrijpen. Het is alleen vervelend dat bij een dreigende inval Seoul genuked wordt en het daardoor niet kan.
Dat speelt alleen bij genocide.

Daarom is er bijna nergens actieve genocide meer en wordt het past vastgesteld na afloop. Dan hoef je niet meer in te grijpen.
Dat er geen actieve genocide meer is, is gewoon een definitie kwestie. Vanwege deze internationale regel na wo2 moet dit, maar niemand wil het, dus is er spontaan nog nauwelijks actieve genocide.

Stel een land "bevrijd" de bevolking dan mogen ze dat op eigen kosten 500 jaar bezetten, want de bevolking kan geen democratie aan, want dat verplicht verliezers om hun verlies te accepteren en een onderdrukt volk zal indiviueel nooit verlies accepteren wat dan voelt als nieuwe onderdrukking.

Een democratie werkt alleen als de verliezers hun verlies accepteren.

[ Bericht 14% gewijzigd door sjorsie1982 op 25-03-2023 10:08:33 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208528458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Heb ooit een docu gezien van iemand die zogenaamd het echte leven ging filmen in Noord Korea. Hij werkte netjes mee met de autoriteiten en deed bijv. de camera uit als ze daarom vroegen... Wat ze niet wisten dat hij ook een verborgen camera bij had en zo kon filmen hoe van alles gestaged was.

Is kijken of ik hem nog terug kan vinden.
dat had ik niet aangedurfd als ik daar zou zijn.... je wordt gegarandeerd geexecuteerd als ze dat doorhebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')