Dat ze een weerwoord geeft op kritiek, prima. Dat er mensen zijn die haar grappig vinden, ook prima. Ik vind het volslagen kut en kan er nog niet om glimlachen. Maar ieder zijn smaak.
Waar ik echter bijna niet meer tegen kan, zijn dit soort teksten:
quote:
"Het is onzekerheid bij hem. Dit soort cabaretiers waren vroeger vernieuwend. Maar nu ben ik degene die vernieuwend is. Alleen ik lijk niet op je, dus denk je automatisch dat ik je vijand ben."
Nee, het is geen "onzekerheid". Hij vindt het gewoon zwaar kut wat je doet en niet grappig. Dat mag. Iemand met het track record van Van 't Hek, die in zijn eentje al meerdere malen een aantal weken Carré heeft uitverkocht en ook alle andere grote theaters in Nederland en België meerdere avonden achtereen binnen no time uitverkoopt, wordt natuurlijk in de verste verte niet "onzeker" van een marginale cabaretičre. Dan overschat je jezelf echt schromelijk, want tot nu toe kun je er alleen maar van dromen dat je als solo-artiest in die grote theaters staat, laat staan dat je ze meerdere avonden achtereen uitverkoopt.
Van 't Hek was op zijn 41e al een gevestigde naam, waar mensen ook naar uitkeken wanneer het op tv werd uitgezonden. Die status heeft zij in de verste verte nog niet bereikt en het wijst er ook niet op dat ze daar ook maar bij in de buurt komt.
En dan dat "vijand"-geneuzel. "Als je me niet leuk vindt, ben je tegen me".

Nee, iemand vindt wat je doet gewoon niet leuk, niet grappig en slechte cabaret. Dan ben je geen vijand, dan vind je iets gewoon niet goed.