abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8394865
Wie heeft dat ook wel 's, dat je via chat of gewoon irl nix te zeggen hebt?
Dan wil je wel praten maar weet je niet wat.. hoe kan je dat verhelpen??
pi_8394930
Gewoon niks zeggen.

Als je alleen maar praat, kun je niet luisteren. Nix mis mee om af en toe gewoon je bek te houden.
Maar geen probleem van maken dus.

Unox, the worst operating system.
  maandag 10 februari 2003 @ 19:21:49 #3
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_8394943
Zo vaak , boeie , kan toch , je hoeft niet altijd iedereen de oren van de kop te ouwehoeren
pi_8394981
Regelmatig. Gewoon een leeg moment. Kan iedereen gebeuren.
Valt weinig aan te doen hoor.
Het kan ook zo af en toe best lekker zijn
pi_8394986
Ja ok, maar je moet toch wat zeggen om nieuwe vrienden/kenissen te maken?
pi_8395001
............................
pi_8395018
Sommige mensen kunnen dat niet.. die MOETEN perso iets zeggen.. Soms wil ik gewoon even stilte...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_8395032
Heb ik zo vaak last van

Ik maak me er niet meer zo druk om. Ik ga me ook geen moeite meer doen om iets te verzinnen wat ik zou kunnen zeggen. Ik praat alleen nog als ik er zin in heb en weet wat ik moet zeggen.

Op commando praten lukt me niet. Als de ander de stilte irritant vindt dan verzint die persoon maar wat slaps om te zeggen.

pi_8395035
shit

ik wil nu eigenlijk een film-quote doen over een "uncomfortable silence" uit Pulp Fiction.... maar kom er even niet op

Maar die quote klopt als een bus in ieder geval.

hopende op aanvulling van andere PF kenners

pi_8395126
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:24 schreef Pushit het volgende:
shit

ik wil nu eigenlijk een film-quote doen over een "uncomfortable silence" uit Pulp Fiction.... maar kom er even niet op

Maar die quote klopt als een bus in ieder geval.

hopende op aanvulling van andere PF kenners

"That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence."
Unox, the worst operating system.
pi_8395190
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:28 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

"That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence."

Die bedoelde ik ja.

pi_8395318
Ik vind stillere mensen ook gewoon prettiger. Mensen die echt continu blijven lullen daar word ik gewoon moe van. Vaak gaat het ook nergens over en dan word ik al snel moe van al dat gelul.

word ook moe van mezelf nu

maandag 10 februari 2003 @ 20:05:54 #13
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8396025
Neuh, vrij weinig last van. Om eerlijk te zijn val ik zelden stil. Er zijn ook maar weinig mensen die mij echt 'stil' kunnen krijgen.
Verder ben ik wel rustig qua persoontje, trouwens.. maar praten is altijd een sterk punt geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 10-02-2003 20:07]

(Un)masking for the greater good.
pi_8396075
simpel, gewoon niets zeggen.
Er hoeft toch ook niet altijd gepraat te worden.

Zelfs in een relatie.

pi_8396249
Mijn zwijgen is oorverdovend
pi_8396307
Ik heb het af en toe wel eens .
pi_8397548
Mjah ik weet niet.. zal ook wel teveel aan mezelf liggen

Probleem is, met mensen die ik al ken gaat dat makkelijker.. maar met nieuwe mensen die ik wil leren kennen niet.. zou niet weten waar het over te hebben, en ja zo kunnen zei jou of jij hun ook nauwelijks beter leren.

maandag 10 februari 2003 @ 21:44:24 #18
39827 Jaap_
Ga je eigen subtitle lezen!
pi_8398794
Ik heb precies hetzelfde, het gebeurt me erg vaak en maakt niet uit bij wie. Helaas krijg ik zo nu en dan te horen dat ik stil en saai ben =(
Daardoor gaan die stiltes zo rot aanvoelen.
A Flea still believes the blood of those who wouldn't harm a Flea
pi_8400217
Talk to the face 'cos the tits aint listening!
  maandag 10 februari 2003 @ 22:36:19 #20
39827 Jaap_
Ga je eigen subtitle lezen!
pi_8400451
Eigenlijk is het echt een probleem, m'n beste vriendin zegt het regelmatig maar ik weet niet wat ik eraan moet doen
A Flea still believes the blood of those who wouldn't harm a Flea
pi_8402354
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:44 schreef Jaap_ het volgende:
Ik heb precies hetzelfde, het gebeurt me erg vaak en maakt niet uit bij wie. Helaas krijg ik zo nu en dan te horen dat ik stil en saai ben =(
Same here
If Matrix was here, he'd laugh too
  dinsdag 11 februari 2003 @ 10:42:14 #22
29670 Chub
terug van weggeweest :D
pi_8406411
Dit is zo'n moment....
Just Keep Smiling :)
pi_8406555
Grappig,

Dat heb ik ook soms. Dat ik totaal geen inspiratie heb om wat te zeggen. Misschien wel zin. Dan moet die ander echt beginnen en dan gaat het wel goed. een bepaalde state of mind is dat

pi_8406571
Ik vind het nooit erg wanneer zoiets gebeurt, maar helaas wordt daar wel eens anders over gedacht. Van die mensen die helemaal flippen als het een keer even stil is
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_8406652
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:44 schreef Jaap_ het volgende:
Het gebeurt je... nou ja, je bent het toch echt zelf die je mond houdt.

Ik herken het wel, ik heb die neiging ook een beetje, maar ik dwing mezelf wel om te praten. Anderen verantwoordelijk maken voor een leuk gesprek is ook niet fair.

Je probleem is wellicht dat je denkt niets te melden te hebben dat de ander zou kunnen interesseren, en daarom houd je je mond maar. met als gevolg dat je door anderen als saai persoon gezien wordt. Je bereikt dan precies wat je wilt voorkomen.
Je kunt jezelf aanleren om meer open en spraakzaam te zijn, maar dan moet je wel zelf die drempel overwillen.

Stel wat vragen of vertel gewoon over wat je boeit en bezighoudt en bepaal niet bij voorbaar voor die ander dat hij/zij daar niet in geinteresseerd zou zijn.

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_8406678
Als je niks te zeggen hebt, dan moet je gewoon die kaken op elkaar houden.

Simpel toch?

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_8414080
tja kheb het ook nog steeds... de 1e paar weken dan lul je met iemand gigantisch veel en daarna wordt het steeds minder.. maar als je elkaar in het echt ziet heb je vaak wel iets te vertellen dat is ook grappig.. en anders is er altijd een andere oplossing om in plaats van praten iets anders te doen bijvoorbeeld knuffelen of een zoentje is altijd leuk
" Werkend brein! "
pi_8616522
Ik wou toch weer ff kicken, want ik zit er toch soms best mee..

Ik heb nu ook weer via via te horen gekregen, dat ik erg stil ben.
Maar het probleem is, bij mijn vrienden ben ik niet stil. Helemaal niet, maar ik denk vooral dat dat komt, omdat zei meestal de 1e zijn die tegen me gaan lullen, of over dingen die ons interesseren.

Maar mensen waar ik nieuwe contacten mee wil leggen gaat vaak moeizaam. Meestal moet degene die contact wil leggen toch wat zeggen neem ik aan, maar dan weet ik vaak geen fuck te zeggen. Ja over iets wat je ziet ofzo, maar voor de rest
En dat vind ik nu net best kut.

pi_8619142
Tja, toch wel vrij herkenbaar. Ik heb het vooral bij mensen waar ik een goede indruk op wil maken (potentiele vriendinnen enzo). Bij lui waar het me geen bal interesseerd wat ze van me denken lul ik erg goed mee en ben ik zeeer brutaal/adrem maar zodra ik er over na ga denken dan verander ik bijna in een stotterende moron
Smile and the world smiles with you. Fart and you stand alone.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:52:28 #30
40807 4rnoud
pain is love
pi_8642330
Heb hier zelf ook wel btje last van, en dan met name bij (leuke) meisjes . Eerst had ik het alleen bij onbekenden (man of vrouwtje, maakte niet uit) dat ik gewoon niks wist te zeggen, ondertussen is dat wel wat verbeterd. Mensen die ik eigenlijk niet of nauwelijks ken, mensen uit een andere klas bijv. die eenzelfde keuzemodule volgen op school, daarmee lul ik nu ook wel. Je moet jezelf gewoon dwingen iets te zeggen, en hoe vaker je dat daadwerkelijk doet, hoe makkelijker het de volgende keer is. Het hoeft ook niet echt ergens over te gaan, als je maar iets zegt wat jullie bijv. gemeen hebben, zoals "Wat vond jij nou van die nieuwe leraar?" of "Volgende week eindelijk weer vakantie heh! Ga jij nog wat doen?". Gewoon iets simpels om het gesprek op gang te krijgen, en in mijn ervaring, als ik eenmaal aant lullen ben dan lukt het wel.

Bij meisjes die ik niet echt 'leuk' vind, daarmee kan ik ook wel lullen, maar meisjes die ik echt leuk vind en wel aan zou willen spreken, dat lukt me gewoon niet Ik klap dan echt dicht gewoon, vreselijk. Al moet ik zeggen dat het na een paar biertjes al minder wordt, maar dat is gewoon valsspelen

pi_8642353
Je hoeft toch niet altijd iets te zeggen. Een stilte kan juist megacool zijn . (c) Pulp Fiction.
[i]We're Gods. Lousy little Gods who control the lifes of the people we create.[/i]
  zaterdag 22 februari 2003 @ 19:43:06 #32
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_8652914
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:52 schreef 4rnoud het volgende:

Bij meisjes die ik niet echt 'leuk' vind, daarmee kan ik ook wel lullen, maar meisjes die ik echt leuk vind en wel aan zou willen spreken, dat lukt me gewoon niet Ik klap dan echt dicht gewoon, vreselijk.

same here!

je zou 'ns hier kunnen kijken, deze site heeft mij ook wel wat geholpen:

http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/spreken/begin.htm

keep up the good work!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')