abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:19:44 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208508758
mijn tv stoort, het beeld is niet constant, blokjes, geluid valt weg.
ned1 ned2 ned3 is nog redelijk te kijken maar verderop bijv. rtl en sbs dan zie je 't beeld van rtl op sbs met 't geluid van sbs dus 't gaat helemaal door elkaar.
stekkers van internet&tv eruit getrokken en weer aangezet maar dat helpt niet.

tv is kabel, wat is 't probleem dat het beeld stoort, geluid wegvalt en dat verschillende zenders door elkaar heen gaan ?
hoe dit op te lossen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door sturmpie op 23-03-2023 18:25:19 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:40:57 #2
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208509797
Heb je de TV de zenders opnieuw laten zoeken?
  donderdag 23 maart 2023 @ 21:56:13 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208511734
quote:
80s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:40 schreef Mano_ het volgende:
Heb je de TV de zenders opnieuw laten zoeken?
nee, ik heb alleen de stekkers eruit getrokken. hoe laat je zenders opnieuw zoeken ?
ik heb 'n samsung tv, heb al gekeken in het menu of ik iets kan resetten maar niks gevonden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208511870
quote:
Op donderdag 23 maart 2023 21:56 schreef sturmpie het volgende:

Nee, ik heb alleen de stekkers eruit getrokken. Hoe laat je zenders opnieuw zoeken ?
Ik heb 'n Samsung tv, heb al gekeken in het menu of ik iets kan resetten maar niks gevonden.
Heb je een decoder of een CI+-module ?
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:54:47 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208512509
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:04 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Heb je een decoder of een CI+-module ?
volgens mij CI+ want er zit zo'n kaart aan de achterkant. maar ik heb nu een nog groter probleem, heb fabrieksinstellingen gereset en nu vind hij geen kanalen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208513001
quote:
Op donderdag 23 maart 2023 22:54 schreef sturmpie het volgende:

Volgens mij CI+ want er zit zo'n kaart aan de achterkant. Maar ik heb nu een nog groter probleem, heb fabrieksinstellingen gereset en nu vindt hij geen kanalen.
Eerste ingeving: je antenne-signaal is veel te zwak.
pi_208514491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]
volgens mij CI+ want er zit zo'n kaart aan de achterkant. maar ik heb nu een nog groter probleem, heb fabrieksinstellingen gereset en nu vind hij geen kanalen
Vragen.

Heb je deze combo altijd gehad of is de telefoon vervangen

De CI+ modeulen welken versie is het ?
Heb je een CI+ 1.2modeulen deze kan je gratis bij Ziggo laten vervangen voor een versie 1.3 model (nodig bij nieuwe tv van af 2020)

Tv laten scannen zonder de CI+ modeulen daarna tv uit zetten en terugplaatsen.
Daarna weer laten zoeken.

CI+ modeulen kan ook gewoon versleten zijn.
Aangezien het een de/coderen is en is interne eigenlijk een mini pc .
  vrijdag 24 maart 2023 @ 10:11:45 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208514900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]
volgens mij CI+ want er zit zo'n kaart aan de achterkant. maar ik heb nu een nog groter probleem, heb fabrieksinstellingen gereset en nu vind hij geen kanalen
In het boekje (en vast ook op de website) van Ziggo staan de frequenties per regio. Die moet je invoeren, anders vindt ‘ie geen zenders.
pi_208514994
overstappen naar kpn

oude CI meuk eindelijk eens ontkoppelen uit die oude tv
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:50:24 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208525430
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:25 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vragen.

Heb je deze combo altijd gehad of is de telefoon vervangen

De CI+ modeulen welken versie is het ?
Heb je een CI+ 1.2modeulen deze kan je gratis bij Ziggo laten vervangen voor een versie 1.3 model (nodig bij nieuwe tv van af 2020)

Tv laten scannen zonder de CI+ modeulen daarna tv uit zetten en terugplaatsen.
Daarna weer laten zoeken.

CI+ modeulen kan ook gewoon versleten zijn.
Aangezien het een de/coderen is en is interne eigenlijk een mini pc .
't is 'n samsung UE55JU6670
na reset naar fabriekinstellingen vind de de tv geen kanalen.
internet op de tv werkt wel, ik kan youtube kijken maar geen tv zoals npo1 etc.. bij 't opstarten gaat de tv zoeken naar kanalen maar hij vind 0 kanalen en geeft later 'n melding: geen of zwak signaal.
voor de reset had ik wel alle kanalen maar ontzettend veel storing vandaar dacht ik doe 'n fabrieksreset zodat de kanalen opnieuw worden ingesteld misschien dat daarmee 't storingsprobleem wordt verholpen maar nu heb ik helemaal geen kanalen meer
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:52:10 #11
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208525450
quote:
80s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:40 schreef Mano_ het volgende:
Heb je de TV de zenders opnieuw laten zoeken?
fabrieksreset gedaan en 't probleem is nu dat de tv geen kanalen kan vinden.
voor de fabrieksreset had ik wel alle kanalen nu na de reset vind de tv geen kanalen
internet werkt wel, youtube etc.. werkt goed.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208525465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:50 schreef sturmpie het volgende:

[..]
't is 'n samsung UE55JU6670
na reset naar fabriekinstellingen vind de de tv geen kanalen.
internet op de tv werkt wel, ik kan youtube kijken maar geen tv zoals npo1 etc.. bij 't opstarten gaat de tv zoeken naar kanalen maar hij vind 0 kanalen en geeft later 'n melding: geen of zwak signaal.
voor de reset had ik wel alle kanalen maar ontzettend veel storing vandaar dacht ik doe 'n fabrieksreset zodat de kanalen opnieuw worden ingesteld misschien dat daarmee 't storingsprobleem wordt verholpen maar nu heb ik helemaal geen kanalen meer
Dit is een domme vraag maar ik ga het je toch stellen.

Je bent wel aan zoeken via de ci+ modeulen en niet via de ingebouwde analoge tuner van de tv.
Aangezien er geen anologe singaal meer bestaat.

Pak even de handleiding er bij dat je zeker weet dat je de ci+ input staat .
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:56:31 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208525508
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:52 schreef sturmpie het volgende:

[..]
fabrieksreset gedaan en 't probleem is nu dat de tv geen kanalen kan vinden.
voor de fabrieksreset had ik wel alle kanalen nu na de reset vind de tv geen kanalen
internet werkt wel, youtube etc.. werkt goed.
quote:
80s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:11 schreef Mano_ het volgende:

[..]
In het boekje (en vast ook op de website) van Ziggo staan de frequenties per regio. Die moet je invoeren, anders vindt ‘ie geen zenders.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:56:42 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208525514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:53 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dit is een domme vraag maar ik ga het je toch stellen.

Je bent wel aan zoeken via de ci+ modeulen en niet via de ingebouwde analoge tuner van de tv.
Aangezien er geen anologe singaal meer bestaat.

Pak even de handleiding er bij dat je zeker weet dat je de ci+ input staat .
die zoekt via interne tuner, digitaal
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:57:32 #15
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208525526
quote:
80s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:56 schreef Mano_ het volgende:

[..]
[..]

ja die frequenties die kloppen, die zijn al ingevuld en komen overeen met die van de provider Ziggo
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208525617
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:57 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja die frequenties die kloppen, die zijn al ingevuld en komen overeen met die van de provider Ziggo
Dan word het kabels na lopen.
Een kabel breuk of een kapotte kabel splitser is al voldoende om er voor te zorgen dat de boel gaat storen.
Kabels door meten kan je doen met een multimeter .
Wel op letten de kabels mogen niet aangesloten zijn op de tv of aan de stekkers van de muur.
Oja je kan ook kijken of je muur stekker niet kapot is.
Dat heb ik gehad bij me moeder.
Stekker gewisseld en de midde pin afgebroken.

En anders gewoon de nieuwe kasje aanvragen bij Ziggo.
De nieuwe mini box en dat werkt goed.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini

Enigste wat je kan doen als je een tweede tv heb controleren of je ci+ kapot is.
Dan werkt er niks.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:23:26 #17
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208525851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:03 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dan word het kabels na lopen.
Een kabel breuk of een kapotte kabel splitser is al voldoende om er voor te zorgen dat de boel gaat storen.
Kabels door meten kan je doen met een multimeter .
Wel op letten de kabels mogen niet aangesloten zijn op de tv of aan de stekkers van de muur.
Oja je kan ook kijken of je muur stekker niet kapot is.
Dat heb ik gehad bij me moeder.
Stekker gewisseld en de midde pin afgebroken.

En anders gewoon de nieuwe kasje aanvragen bij Ziggo.
De nieuwe mini box en dat werkt goed.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini

Enigste wat je kan doen als je een tweede tv heb controleren of je ci+ kapot is.
Dan werkt er niks.
als ik de nieuwe mini box aansluit is die CI+kaart dan niet meer nodig ?

deze tv is misschien al 10 jaar oud, ik heb die onlangs overgenomen en wat mij opviel is dat de bekabeling heel slecht is dus daar zit misschien de kern van 't probleem, daarbij is de CI+ kaart mogelijk opeens kapot.
maar omdat zenders door elkaar heen gingen en dat 't geluid weg viel en 't beeld slecht werd dat zou aan de slechte bekabeling kunnen liggen ? of zijn dat ook toevallig ook symptomen van 'n slecht werkende CI+kaart ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208526168
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:23 schreef sturmpie het volgende:

[..]
als ik de nieuwe mini box aansluit is die CI+kaart dan niet meer nodig ?

deze tv is misschien al 10 jaar oud, ik heb die onlangs overgenomen en wat mij opviel is dat de bekabeling heel slecht is dus daar zit misschien de kern van 't probleem, daarbij is de CI+ kaart mogelijk opeens kapot.
maar omdat zenders door elkaar heen gingen en dat 't geluid weg viel en 't beeld slecht werd dat zou aan de slechte bekabeling kunnen liggen ? of zijn dat ook toevallig ook symptomen van 'n slecht werkende CI+kaart ?
https://techtiek.nl/hoe-update-je-een-ci-module/

Hier staat meer info er over in.

Persoonlijk zal ik de nieuwe modeulen van ziigo mini aanvragen
Als deze geschikt is voor je abbo.
Dus even bellen en zeggen dat je ci+ modeulen kapot is en dat je een losse kasje nodig heb.

Voordeel van de nieuwe mini box is simpel.
Deze gebruikt internet en niet de ouwe Coax kabel die gesplits staat met je internet .
Dus je beeld is altijd goed zo lang je internet heb.

Bij me moeder hadden we nog de ouwe ziggo tv kast .
Dat kreng ging ook achterlijk doen .
Van storing tot strepen en blokken.
We hebben toen gemeld en de mini terug gekregen als vervanger .
Zij blij het werkt goed .
En we zijn gelijk van die coax kabel af die door het huis liep.

De mini met netwerk kabel of wifi .
Zo staat deze aangesloten bij me moeder via wifi namelijk.

De ci+ plus kaart heb je niet meer nodig.
En bij de volgende tv is het gewoon de hdmi stekker er in pluggen en ben je klaar.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 00:21:08 #19
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208526337
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:57 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
https://techtiek.nl/hoe-update-je-een-ci-module/

Hier staat meer info er over in.

Persoonlijk zal ik de nieuwe modeulen van ziigo mini aanvragen
Als deze geschikt is voor je abbo.
Dus even bellen en zeggen dat je ci+ modeulen kapot is en dat je een losse kasje nodig heb.

Voordeel van de nieuwe mini box is simpel.
Deze gebruikt internet en niet de ouwe Coax kabel die gesplits staat met je internet .
Dus je beeld is altijd goed zo lang je internet heb.

Bij me moeder hadden we nog de ouwe ziggo tv kast .
Dat kreng ging ook achterlijk doen .
Van storing tot strepen en blokken.
We hebben toen gemeld en de mini terug gekregen als vervanger .
Zij blij het werkt goed .
En we zijn gelijk van die coax kabel af die door het huis liep.

De mini met netwerk kabel of wifi .
Zo staat deze aangesloten bij me moeder via wifi namelijk.

De ci+ plus kaart heb je niet meer nodig.
En bij de volgende tv is het gewoon de hdmi stekker er in pluggen en ben je klaar.
klinkt goed
bedankt voor je reactie ! _O_
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 27 maart 2023 @ 23:24:53 #20
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208563265
ik heb weer kanalen, Delta blijkt de provider te zijn maar 't beeld is nog steeds niet helemaal goed, misschien 's met de Delta bellen, er zijn ook langdurige werkzaamheden in de straat hier, nieuwe gas&elektra
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 28 maart 2023 @ 00:22:52 #21
197456 ytram
...dacht je!
pi_208563451
Wat je ook nog kan doen, kijken waar de coaxkabel van Delta je huis binnenkomt. Daar de eerste aansluit mogelijkheid direct na een eventuele splitter/filter zoeken en je tv op zenders laten zoeken. 1 kabel gaat naar je modem, 1 naar je tv (ik ken delta niet, dus correct me if I’m wrong). Je CI module heeft niks met het vinden van zenders te maken, dus als er signaal op de kabel zit, zouden er zenders moeten worden gevonden. Je kan je CI module er ook uit halen. Je krijgt dan hoogstens de melding dat je de zender niet mag bekijken.

Ik ken de specifieke Samsung niet, maar zenders zoek je op DVB-C of cable/kabel, of digitale kanalen of iets dergelijks. DVB-s of DVB-T2. Als je niks vind kan je nog overwegen de kabel tussen je tv en het aansluit punt te vervangen, het liefste door een nieuwe prefab kabel, zodat je zeker weet dat hij goed is.

Als je weer zenders hebt gevonden kan je je CI module weer in je tv stoppen, let op dat de smartcard er goed om in zit (mocht je die eruit hebben gehaald). Sluit de tv aan op de originele plek, doet hij het daar niet, kabels controleren/repareren/vervangen. Bij digitale tv (DVB-C) is het alles of niets een klein breukje of een stekker die niet lekker in de tv past kan al een oorzaak zijn dat het niet werkt. Zelf laatst ook gehad, kabel bewogen en geen ontvangst meer, kabel terug bewogen en weer beeld. Mocht dit alles niet lukken, Delta bellen en je aansluiting laten controleren. Succes!

Edit: zonder ci module en smartcard heb je ook 30 vrije zenders via coax bij Delta: https://www.delta.nl/televisie/digitaal-zonder-smartcard/

[ Bericht 2% gewijzigd door ytram op 28-03-2023 00:34:07 ]
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')