abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208504169
Welke vragen stellen jullie bij een sollicitatie? In een eerste gesprek heb ik vooral al functie inhoudelijke vragen gesteld maar in een vervolggesprek zal ik ook aan tafel zitten met hopelijk mijn nieuwe directe collega's. Ik denk zelf aan vragen over wat zij van de organisatie vinden, hoe zij de sfeer binnen het team het beste kunnen omschrijven, etc.

Hebben jullie nog inspiratie? Dat mag ook zijn voor het gesprek over arbeidsvoorwaarden maar dat zal waarschijnlijk beperkt zijn omdat veel al in de vacature was aangegeven.
pi_208504197
Sowieso wat het loon is. Lijkt mij toch het belangrijkste.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_208504474
Hoe het bedrijf de inwerkperiode ziet verlopen en wat de belangrijkste werkzaamheden zullen zijn in de eerste 3 maanden.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 11:29:39 #4
414785 sirdanilot
pi_208504630
Ja ik vind dit ook wel een lastige

Ik heb meestal wel een aantal vragen maar ze blijven maar doorgaan met any other questions ? En op een gegeven moment sta ik dan met mijn mond vol tanden
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208504716
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:29 schreef sirdanilot het volgende:
Ja ik vind dit ook wel een lastige

Ik heb meestal wel een aantal vragen maar ze blijven maar doorgaan met any other questions ? En op een gegeven moment sta ik dan met mijn mond vol tanden
Dat los je op met: mijn laatste vraag is...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208504806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:29 schreef sirdanilot het volgende:
Ja ik vind dit ook wel een lastige

Ik heb meestal wel een aantal vragen maar ze blijven maar doorgaan met any other questions ? En op een gegeven moment sta ik dan met mijn mond vol tanden
"No other questions"
Het hoeft niet ingewikkeld.

@TS: ik ben altijd benieuwd waar en wanneer ik op word beoordeeld: wanneer ben ik volgens het bedrijf goed in mijn werkzaamheden.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 12:12:32 #7
414785 sirdanilot
pi_208505048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:43 schreef enlightenedwizza het volgende:

[..]
"No other questions"
Het hoeft niet ingewikkeld.

@:TS: ik ben altijd benieuwd waar en wanneer ik op word beoordeeld: wanneer ben ik volgens het bedrijf goed in mijn werkzaamheden.
Dan word ik altijd afgewezen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208505128
als je verder geen vragen hebt, kan je altijd vragen naar het verder verloop van de procedure. Spreken ze nog met ander kandidaten, wanneer duidelijkheid over een eventueel vervolggesprek. Dat is een elegante manier om het inhoudelijke deel af te sluiten.
pi_208505246
Ik zit aan de andere kant van de tafel.

Vragen die ik vaak krijg gaan over werkcultuur, werksfeer in het team, inhoud van het werk (diversiteit van de werkzaamheden), thuiswerkmogelijkheden, vervolg, etc.
Salaris komt eigenlijk nooit ter sprake, schaal en salarisindicatie staan in de vacature zelf.

Edit: Vragen over de eerste maanden worden ook veel gesteld. Inwerkperiode, hoe lang iemand nodig heeft om de organisatie te leren kennen (dit is belangrijk voor de functie) en hoe wij mensen onboarden.
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:09:32 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208506190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dan word ik altijd afgewezen
Dus het feit dat je geen vragen (meer) hebt is oorzaak van niet aangenomen worden? Hoe lang moet je dan precies doorgaan met vragen stellen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 15:23:08 #11
414785 sirdanilot
pi_208506907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Dus het feit dat je geen vragen (meer) hebt is oorzaak van niet aangenomen worden? Hoe lang moet je dan precies doorgaan met vragen stellen?
Over het algemeen geeft men mij geen redenen voor de afwijzing. Wat uitzonderingen hierop :

- niet enthousiast genoeg. Tsja wil je een acteur of een sales engineer :') Ik had toen dusdanig veel interview rondes gehad dat op een gegeven moment mijn vragen op waren.

- niet enthousiast genoeg + te junior (qua ervaring ) + niet voorbereid. Was bij een zaadbedrijf (enorme Amerikaanse IT organisatie ) dus hier hadden ze gewoon gelijk eigenlijk wat een klotetent om te werken zeg :r

- niet "sales " genoeg Tsja was een of andere vage shady start up en ik zou meteen "manager " worden dus ik vragen wat dat zou inhouden kwam er op neer dat het vooral een leuke functietitel was

En 9 van de 10 keer krijg je enkel een standaard mailtje en meer niet .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208506977
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:31 schreef Zombabe het volgende:
Ik zit aan de andere kant van de tafel.

Vragen die ik vaak krijg gaan over werkcultuur, werksfeer in het team, inhoud van het werk (diversiteit van de werkzaamheden), thuiswerkmogelijkheden, vervolg, etc.
Salaris komt eigenlijk nooit ter sprake, schaal en salarisindicatie staan in de vacature zelf.

Edit: Vragen over de eerste maanden worden ook veel gesteld. Inwerkperiode, hoe lang iemand nodig heeft om de organisatie te leren kennen (dit is belangrijk voor de functie) en hoe wij mensen onboarden.
En dan zeg jij natuurlijk dat het daar fantastisch is
pi_208507170
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:54 schreef WebBeestje het volgende:
Welke vragen stellen jullie bij een sollicitatie? In een eerste gesprek heb ik vooral al functie inhoudelijke vragen gesteld maar in een vervolggesprek zal ik ook aan tafel zitten met hopelijk mijn nieuwe directe collega's. Ik denk zelf aan vragen over wat zij van de organisatie vinden, hoe zij de sfeer binnen het team het beste kunnen omschrijven, etc.

Hebben jullie nog inspiratie? Dat mag ook zijn voor het gesprek over arbeidsvoorwaarden maar dat zal waarschijnlijk beperkt zijn omdat veel al in de vacature was aangegeven.
Vragen naar het team waar je mee samen komt te werken, wat is een gemiddelde leeftijd oid
Vragen wat zij leuk vinden aan het bedrijf waar ze voor werken.
Functie inhoudelijke vragen, hoe dynamisch is een werkdag of juist hoe gestructureerd
Wat wordt er van jou als werknemer verwacht de eerste maanden, hoe ziet hun inwerk plan eruit
  donderdag 23 maart 2023 @ 15:59:08 #14
177810 Evenveel
en niet minder
pi_208507309
Ik zou een beetje interesse tonen in het bedrijf zelf:
- Wat zijn ze de komende jaren van plan qua groei en innovatie?
- Wat zijn de leukste projecten/klanten/producten op het moment en waarom?
- Zijn er nog gebieden waar het bedrijf een pivot hoopt te maken?
- Wat zijn een aantal belangrijke learnings binnen het bedrijf geweest van de afgelopen paar jaar en wat betekent dat nu verder qua processen of cultuur?
- Hoe is de feedback cultuur binnen het bedrijf? Kun je elkaar een beetje makkelijk aanspreken op hoe dingen gegaan zijn?
- Wat voor ambities zijn er doorgaans binnen de teams?
- Wat voor groeimogelijkheden krijg je zelf?

etc.
Doei.
pi_208508585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:30 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En dan zeg jij natuurlijk dat het daar fantastisch is
Ja natuurlijk! Beste bedrijf ever.

Nee, ik ben zo eerlijk mogelijk. Ik vind het zelf een leuk bedrijf en werk er met plezier, we doen veel toffe dingen. Maar het is een grote organisatie en dat moet bij je passen. Politiek, veel processen en beslistafels, etc. Het blijft een mening natuurlijk, maar wel beide kanten belicht.
Uiteindelijk heb ik er ook meer aan als de sollicitant weet waarop hij/zij instapt. En door het voeren van een open gesprek kan ik ook beter inschatten of de sollicitant bij de organisatie past.

Dat gezegd hebbende, ik weet ook dat niet iedereen daarover eerlijk is. Als sollicitant is het wel belangrijk om daarop te letten.
pi_208510052
Bedankt voor de respons, met een aantal reacties kan ik wel wat. De arbeidsvoorwaarden zijn mij wel duidelijk omdat ze a) een ruime range van de schaal aangaven en b) ik al bij de recruiter een indicatie gaf wat ik wilde verdienen. Als ze daar niet mee akkoord zouden gaan was ik ook niet al op gesprek geweest en had ik ook niet een 'profielschets' hoeven laten maken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')