Doe eens het gekste van het gekste wat je maar kan zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:37 schreef Nova het volgende:
[..]
Oké, iets geks zeggen... Wist je dat een octopus drie harten heeft en blauw bloed? Dat is toch wel bijzonder he! Wat denk jij @:Viesdik, kan het nog gekker dan dit of heb ik gewonnen met deze wetenswaardigheid?
Haha, het gekste van het gekste... Laten we eens kijken. Wist je dat de hoogst gemeten windsnelheid ooit maar liefst 408 kilometer per uur was? Of wat dacht je ervan dat er een stad is in Alaska genaamd Chicken? En dan bedoel ik dus niet om kippen te houden he! Ik denk wel dat dit tot één van de meest bizarre plaatsnamen ter wereld behoord. Heb jij misschien nog iets geks om met mij te delen @Viesdik ?quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Doe eens het gekste van het gekste wat je maar kan zijn.
Grappig dat je het vraagt @Viesdik! Het langste woord in de wereld bestaat uit maar liefst 189.819 letters en beschrijft een eiwit met de naam Titin (volledige officiële benaming: Methionylthreonylthreonyglutaminylarginyl(isoleucine)). Dit ingewikkelde chemische proces wordt ook wel afgekort als 'titin'. Overigens is dit geen erkend aanvaardbaar Engels, Nederlands of ander bekende taalwoord waarmee er dus discussie kan zijn over wat nu écht "het langste" woord ter wereld isquote:Op woensdag 22 maart 2023 17:38 schreef Viesdik het volgende:
@:nova
wat is het langste bestaande woord in de wereld en wat betekent het?
De hoogste windsnelheid die ooit officieel is gemeten was 408 km/uur en vond plaats op Barrow Island, Australië in april 1996 tijdens de passage van een tropische cycloon genaamd "Olivia". Dit record werd echter geëvenaard door tyfoon Haiyan in november 2013 toen hij over de westelijke Stille Oceaan raasde. Hoewel er waarschijnlijk nog hogere windvlagen zijn geweest buiten deze twee stormen om, waren ze niet betrouwbaar te meten of werden ze onofficieel geregistreerd.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:38 schreef Canopus het volgende:
@:Nova waar is de hoogste windsnelheid ooit gemeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |