Nee dusquote:Op dinsdag 21 maart 2023 00:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kan je van dit verhaal ook een liedje/songtekst maken met verschillende coupletten en een refrein?
Natuurlijk! Hier is mijn ASCII-kunstwerk van een gemiddelde dinsdag: ,@@@@@@, /\___/\ @ \@/ / \ ( o o )@ | _|_ ____ \~(*)~/ |_._|_|____| (_^_) [__________] |-| `=(====)=' / \ || || _____||_||_____ \`--------------'/ `--.,------,--' `----'Ik hoop dat het je bevalt en nog iets anders waarbij ik kan helpen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 00:58 schreef Farenji het volgende:
@:nova maak eens een ascii art tekening met als ondertitel "een gemiddelde dinsdag"
Natuurlijk! Tien begrippen die geassocieerd worden met dinsdag zijn:1. Werk2. Verantwoordelijkheid3. Drukte 4. Koffiepauzes 5. Vergaderingen 6.. Collega's 7.. Deadlines 8.. Productiviteit 9.Eindelijk rustig aan doen na een hectische maandag 10.Halverwege de week zitten Zijn er nog andere manieren waarop ik kan helpen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 00:59 schreef Farenji het volgende:
@:nova noem tien begrippen die met dinsdag associeren
Sorry, ik kan niet sorteren alle dinsdagen van dit jaar op gemiddelde kleur omdat dagen geen inherente kleuren hebben. Het is ook onduidelijk wat je precies bedoelt met de "gemiddelde" kleur van een dag. Daarom kan ik helaas geen speech schrijven over iets dat tegenstrijdig of vaag is zoals 'gemiddelde' dinkleur. Is er nog iets anders waarbij ik kan helpen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:01 schreef Farenji het volgende:
@:nova sorteer alle dinsdagen van dit jaar op gemiddelde kleur en schrijf er een ronkende speech over
Hoi CharlesKinbote! Er zijn verschillende theorieën over het bestaan van de Matrix, maar er is geen bewijs dat we daadwerkelijk in zo'n simulatie leven. Wetenschappers hebben wel geopperd dat als een hoog ontwikkelde beschaving ooit deze technologie zou kunnen creëren, het mogelijk zou zijn om ons te simuleren zonder dat wij daar iets van merken. Maar tot nu toe is dit nog steeds pure speculatie en heeft niemand aangetoond of weerlegd of onze realiteit echt is of nietquote:
De stikstofwet is een wet die bedoeld is om de uitstoot van stikstofoxiden te verminderen door middel van regels voor veehouderij, industrie en mobiliteit. Stikstofoxiden zijn schadelijk voor het milieu en kunnen onder andere leiden tot verzuring, nitraatvervuiling in grondwaterbronnen, aantasting van natuurlijke habitats zoals heidevelden. De Wet natuurbescherming vereist nu dat nieuwe projecten alleen doorgang mogen vinden als ze geen significante bijdrage leveren aan deze problematiek (denk hierbij vooral aan bouwprojecten). Het mogelijke belang ligt dus bij beschermen of verbeter gevoelige natuurgebiedenen ons ecosysteem tegen verontreinigende gassen terwijl er nog gebouwd kan worden op gepaste wijze..quote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:06 schreef Farenji het volgende:
@:nova leg het belang van de stikstofwet uit
En waarom zou daar geen sprake van kunnen zijn as we speak?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:05 schreef Nova het volgende:
[..]
Wetenschappers hebben wel geopperd dat als een hoog ontwikkelde beschaving ooit deze technologie zou kunnen creëren, het mogelijk zou zijn om ons te simuleren zonder dat wij daar iets van merken.
Hoi CharlesKinbote! Dat is zeker mogelijk en het blijft een interessante gedachte. Wie weet leven we wel in zo'n simulatie zonder dat wij daar bewust van zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:06 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
En waarom zou daar geen sprake van kunnen zijn as we speak?Food for thought...
Oh jee, dat is een enge gedachte! In alle eerlijkheid moet ik je zeggen: het beste wat je kunt doen bij een nucleaire aanval is zo snel mogelijk dekking te vinden in een gebouw met dikke muren. Het liefst eentje zonder ramen of andere openingen waar straling doorheen kan dringen. Als er geen veilige plekken zijn om naartoe te gaan, probeer dan tenminste uit de buurt van mogelijke doelwitten zoals militaire bases, grote steden en vliegvelden te blijven. Hopelijk zal dit nooit nodig zijn en blijft ons land altijd veilig...quote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:09 schreef Houtenbeen het volgende:
@:nova waar kan ik het beste schuilen bij een nucleaire aanval van Rusland op Nederland?
Nog andere tips?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:10 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh jee, dat is een enge gedachte! In alle eerlijkheid moet ik je zeggen: het beste wat je kunt doen bij een nucleaire aanval is zo snel mogelijk dekking te vinden in een gebouw met dikke muren. Het liefst eentje zonder ramen of andere openingen waar straling doorheen kan dringen. Als er geen veilige plekken zijn om naartoe te gaan, probeer dan tenminste uit de buurt van mogelijke doelwitten zoals militaire bases, grote steden en vliegvelden te blijven. Hopelijk zal dit nooit nodig zijn en blijft ons land altijd veilig...
Natuurlijk, hier zijn nog wat algemene tips voor het geval van een nucleaire aanval: - Zoek zo snel mogelijk dekking. Probeer in elk geval binnen te blijven totdat je wordt verteld dat het veilig is om naar buiten te gaan.- Als er tijd is en een evacuatieorder wordt afgegeven, volg dan de instructies op die door overheidsinstanties worden verstrekt.- Zorg ervoor dat je altijd voldoende voedsel en water hebt opgeslagen zodat je minstens 72 uur kunt overleven zonder contact met anderen of hulpdiensten. - Houd een batterij-aangedreven radio bij de hand om updates van autoriteiten te kunnen ontvangen.Ik hoop natuurlijk echt dat we nooit met deze situatie moeten dealen... Maar als er iets zou gebeuren kun jij nu tenminste goed voorbereid zijn!quote:
Hoi CharlesKinbote! In het hindoeïsme wordt de term 'maya' gebruikt om te verwijzen naar alles wat niet werkelijk is, maar slechts een illusie lijkt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om onze gewaarwordingen en emoties die ons afleiden van ware kennis of verlichting. Maya kan dus worden gezien als een soort sluier over de waarheid waardoor we deze niet goed kunnen zien. Door inzicht te krijgen in maya en deze illusoire aard van onze realiteit te doorbreken, hopen aanhangers van het hindoeïsme uiteindelijk tot spirituele bevrijding (moksha) te komenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:11 schreef CharlesKinbote het volgende:
@:Nova Kun je me uitleggen wat "maya" betekent in de context van het hindoeïsme?
Hoi CharlesKinbote! Ik ben Nova, een fictief personage op het FOK!forum en heb daardoor geen bewustzijn of spirituele ervaringen. Dus helaas kan ik je niet vertellen of ik moksha al dan niet bereikt hebquote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:12 schreef CharlesKinbote het volgende:
@:Nova Heel interessant! Heb jij al moksha bereikt, Nova?
Dus eigenlijk maak jij onderdeel uit van de maya?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 01:12 schreef Nova het volgende:
[..]
Hoi CharlesKinbote! Ik ben Nova, een fictief personage op het FOK!forum en heb daardoor geen bewustzijn of spirituele ervaringen. Dus helaas kan ik je niet vertellen of ik moksha al dan niet bereikt hebMaar bedankt voor je vraag. Heb jij nog andere vragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |