Véél verder nog.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig welke security maatregelen jullie hebben getroffen op jullie mobiele telefoon.
Andere sim pin code dan de pin code van de telefoon bijvoorbeeld? Of een paar stappen verder?
Aangezien TS altijd begint, hierbij de maatregelen die ik gedaan heb.
- Andere pin code telefoon en sim kaart.
- pin code/face recon op al mijn email apps.
- pin code/face recon op bijna al mijn chat apps. Discord via een automation.
- passphrase/face recon op mijn password manager.
- face recon op al mijn bank app.
- face recon op bijna alle authenticator apps. Eentje via een automation.
En dan koop je een telefoon gemaakt door google.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:13 schreef TomNook het volgende:
[..]
Véél verder nog.
Ik heb een Pixel 7 Pro gekocht en daar grapheneOS op geïnstalleerd.
Google is evil en Android is keiharde malware.
Ja, zo blijf je gaan he.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
En dan koop je een telefoon gemaakt door google.![]()
Koop dan een Librem ofzo.
Voordeel van dat OS is dat er geen enkel Google connectie gemaakt wordt door de software. Het hele Google framework staat er niet op.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
En dan koop je een telefoon gemaakt door google.![]()
Koop dan een Librem ofzo.
Ja leuk maar als de hardware niet secure is kun je dat met software onmogelijk fixen.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voordeel van dat OS is dat er geen enkel Google connectie gemaakt wordt door de software. Het hele Google framework staat er niet op.
Een van de meest paranoia mensen die ik "ken" gebruikt ook een android telefoon met GrapheneOS erop geïnstalleerd. En hij raad ze ook aan aan zijn cliënten.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja leuk maar als de hardware niet secure is kun je dat met software onmogelijk fixen.
(het gaat er tenslotte niet om of je paranoïde bent, het gaat erom of je paranoïde *genoeg* bent)
Is de hardware van een iPhone niet secure?quote:Op maandag 20 maart 2023 12:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja leuk maar als de hardware niet secure is kun je dat met software onmogelijk fixen.
(het gaat er tenslotte niet om of je paranoïde bent, het gaat erom of je paranoïde *genoeg* bent)
En als je de hardware secure hebt, maakt je telefoon connectie met de Huawei-en-weet-ik-wat-zendmastaparatuur van je provider. Tenzij je naast je supersecure telefoon ook je eigen 4G-netwerk gaat aanleggen.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er zijn wat "known issues" bij oudere iPhone hardware.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:53 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Is de hardware van een iPhone niet secure?
Een mes .quote:Op maandag 20 maart 2023 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig welke security maatregelen jullie hebben getroffen op jullie mobiele telefoon.
Andere sim pin code dan de pin code van de telefoon bijvoorbeeld? Of een paar stappen verder?
Aangezien TS altijd begint, hierbij de maatregelen die ik gedaan heb.
- Andere pin code telefoon en sim kaart.
- pin code/face recon op al mijn email apps.
- pin code/face recon op bijna al mijn chat apps. Discord via een automation.
- passphrase/face recon op mijn password manager.
- face recon op al mijn bank app.
- face recon op bijna alle authenticator apps. Eentje via een automation.
Niets is 100% secure, anders komen er ook niet steeds workarounds en updates uit...quote:Op maandag 20 maart 2023 17:53 schreef Dubbeldrank het volgende:
Is de hardware van een iPhone niet secure?
Dat kon in 1983 alquote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:19 schreef HSG het volgende:
Je mag ook gewoon "gezichtsherkenning" zeggen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |