abonnement Unibet Coolblue
pi_208463721
Wat vind Thijs zelf hiervan eigenlijk?

Iemand een tweet gezien? Of een KLB topic?
  maandag 20 maart 2023 @ 11:43:51 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208463722
Die tweets zijn natuurlijk belachelijk, maar om zo iemand daar tien jaar later nog voor te ontslaan? Belachelijk. Ga even met zo'n persoon zitten en vraag hem dat account te verwijderen. Ik vind het ook bijzonder dat dit niet gevonden is toen zo'n man werd aangenomen, helemaal als het onder zijn eigen naam gewoon op het internet stond.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 20 maart 2023 @ 11:45:49 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208463751
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het ook bijzonder dat dit niet gevonden is toen zo'n man werd aangenomen,
Formeel mag een werkgever er helemaal niet naar zoeken tijdens een sollicitatieprocedure. Maar dat hebben ze in dit geval wel gedaan en ze wisten het, en ze hebben geoordeeld dat ze het geen probleem vonden omdat de man "een tweede kans verdiende" (voor wat dan? Hij is toch geen crimineel?). Pas toen er #ophef kwam, vond de school ineens dat het toch niet kon en dat die zogenaamde tweede kans niet zo'n goed idee was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 maart 2023 @ 11:57:04 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208463921
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 23:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Over een wild vreemd iemand heen pissen is geen humor; dat is vooral denigrerend. En daarom is Thijs afgevallen als kandidaat leraar. Hij heeft een verkeerde mindset; zelfhaat en automatisch dus ook haat naar anderen. Zo iemand wil je gewoon niet voor de klas hebben staan om onze nieuwe generatie op te voeden. Goed besluit van deze school dus.
Iemand kan in 10 jaar tijd toch veranderen?
Krekker is de bom!
  maandag 20 maart 2023 @ 12:05:57 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208464012
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:57 schreef KreKkeR het volgende:
Iemand kan in 10 jaar tijd toch veranderen?
Think again.

  maandag 20 maart 2023 @ 12:08:03 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208464043
Dat is een tweet van, neem ik aan, 2011?
  maandag 20 maart 2023 @ 12:10:12 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208464070
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:08 schreef Gunner het volgende:
Dat is een tweet van, neem ik aan, 2011?
Hij kwam pas in 2013 op twitter, dus nee.

Noemt zich op zijn twitter account een literair wonder overigens.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 20-03-2023 12:22:00 ]
  maandag 20 maart 2023 @ 12:14:44 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208464123
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hij kwam pas in 2013 op twitter, dus nee.

Noemt zich op zijn twitter account een literair wonder overigens.
ik zie onder je plaatje een datum staan van 19 mei 11 staan. Ongelukkige notatie, maar het geeft iets van een datum aan?
pi_208464142
Niet een keer gelachen
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 20 maart 2023 @ 12:16:54 #110
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208464146
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:14 schreef Gunner het volgende:
ik zie onder je plaatje een datum staan van 19 mei 11 staan. Ongelukkige notatie, maar het geeft iets van een datum aan?
ok

pi_208464300
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hij kwam pas in 2013 op twitter, dus nee.

Noemt zich op zijn twitter account een literair wonder overigens.
Sarcasme mode aan, nou nou echt ernstige vergrijpen hoor echt goede redenen om deze man maar op straat te gooien. :')
pi_208464348
Ik kan wel begrijpen dat zijn carrière als standup comedian mislukt is. :')
Het is koud, het is guur....
pi_208464364
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hij kwam pas in 2013 op twitter, dus nee.

Noemt zich op zijn twitter account een literair wonder overigens.
Op het internet mag iedereen lekker zichzelf voordoen zoals ie wil, ook als grap.

Doe het dan alleen anoniem. :')
-nee-
  Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 12:38:59 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208464408
Zelfs voor FOK! is deze humor te matig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 12:39:52 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208464423
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:16 schreef LordVoldermort het volgende:
Niet een keer gelachen
Dit is nog slechter dan mijn gemiddelde poging in VBL.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 20 maart 2023 @ 12:43:18 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208464477
Misschien moet Justis voortaan je online historie ook maar gaan meenemen bij de beoordeling van je VOG :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208464752
What's next, leerkrachten Nederlands verbieden om Reve te behandelen in de lessen als dat slecht valt bij een ouder of leerling? Wat een vertrutting.

De enige fout die Thijs heeft gemaakt is om als jonge twintiger een publiek terrein als speelveld te kiezen waarin niets wordt vergeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208464796
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
What's next, leerkrachten Nederlands verbieden om Reve te behandelen in de lessen als dat slecht valt bij een ouder of leerling? Wat een vertrutting.

De enige fout die Thijs heeft gemaakt is om als jonge twintiger een publiek terrein als speelveld te kiezen waarin niets wordt vergeten.
Maar daarvan is toch helemaal geen sprake? Een leerkracht mag zeggen en vinden wat hij/zij wil. Maar de school heeft dan natuurlijk niet de verplichting om hem/haar bij zich te houden.

Zo heeft het toch altijd gewerkt? je mag ook gerust van mening zijn dat alle dementerende een spuitje moeten krijgen. Maar als je dat roept, twittert terwijl je op een dementerende afdeling werkt.....
  maandag 20 maart 2023 @ 13:07:42 #119
33189 RM-rf
1/998001
pi_208464861
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:02 schreef theunderdog het volgende:
Maar de school heeft dan natuurlijk niet de verplichting om hem/haar bij zich te houden.
Dat hebben ze wél: Als die school wel een contractuele verplichting aangegaan is, is dat wél een verplichting waar ze niet zomaar onderuit komen, op basis van een "ójee, we hebben ons opeens bedacht".

Ook niet met wat achteraf gezeik dat ze 'plots' problemen hebben met tweets, die voorheen gewoon bij de directie bekend waren ("En dat terwijl de schoolleiding wist van de extreme berichten toen hij in dienst werd genomen").
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208464887
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat hebben ze wél: Als die school wel een contractuele verplichting aangegaan is, is dat wél een verplichting waar ze niet zomaar onderuit komen, op basis van een "ójee, we hebben ons opeens bedacht".

Ook niet met wat achteraf gezeik dat ze 'plots' problemen hebben met tweets, die voorheen gewoon bij de directie bekend waren ("En dat terwijl de schoolleiding wist van de extreme berichten toen hij in dienst werd genomen").
Je hebt toch gelezen dat die ontslagen is?
  maandag 20 maart 2023 @ 13:09:17 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208464890
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat hebben ze wél: Als die school wel een contractuele verplichting aangegaan is, is dat wél een verplichting waar ze niet zomaar onderuit komen, op basis van een "ójee, we hebben ons opeens bedacht".

Ook niet met wat achteraf gezeik dat ze 'plots' problemen hebben met tweets, die voorheen gewoon bij de directie bekend waren ("En dat terwijl de schoolleiding wist van de extreme berichten toen hij in dienst werd genomen").
Wel als er een proeftijd in die contractuele verplichting is afgesproken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 maart 2023 @ 13:10:54 #122
33189 RM-rf
1/998001
pi_208464917
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je hebt toch gelezen dat die ontslagen is?
ontslag kun je aanvechten en het lijkt me dat deze persoon alle reden daartoe heeft als er een getekend contract is en zeker als de directie bij het ondertekenen al op de hoogte was van de betreffende tweets..

Zo ontzettend makkelijk is het niet om naar lust en laune een werknemer zomaar te ontslaan, ook niet als deze ooit wat weinig grappige tweets gemaakt heeft.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208464930
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ontslag kun je aanvechten en het lijkt me dat deze persoon alle reden daartoe heeft als er een getekend contract is en zeker als de directie bij het ondertekenen al op de hoogte was van de betreffende tweets..

Zo ontzettend makkelijk is het niet om naar lust en laune een werknemer zomaar te ontslaan, ook niet als deze ooit wat weinig grappige tweets gemaakt heeft.
Er kan heel veel in theorie. Maar ik denk dat deze man geen schijn van kans maakt.
  maandag 20 maart 2023 @ 13:17:36 #124
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208465015
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:10 schreef RM-rf het volgende:
ontslag kun je aanvechten en het lijkt me dat deze persoon alle reden daartoe heeft als er een getekend contract is en zeker als de directie bij het ondertekenen al op de hoogte was van de betreffende tweets..

Zo ontzettend makkelijk is het niet om naar lust en laune een werknemer zomaar te ontslaan, ook niet als deze ooit wat weinig grappige tweets gemaakt heeft.
We kunnen op zich een verzoek tot reeksen doen, maar ik vermoed dat Thijs niet meer op deze school voor de klas komt te staan.
pi_208465080
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 10:17 schreef nietzman het volgende:
Okay dit is dus fophef over fophef uit 2013 toen Thijs dorpsdichter wou worden en die rel was in 2014 al over gewaaid.
[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)e-op-zijn-kop-zette/

Wat een stelletje laffe torren bij die school. Kijk nu op de twitter van die gast en je ziet wat leutig amateursatire waarin je precies ziet wat voor onschuldig vlees je in de kuip hebt. De enige reden dat die tweets nu nog voor ophef zorgen is vanwege het gedoe in 2013 omdat een natte tosti van een of ander literatuurblog die tweets gespiegeld heeft.
Inderdaad, volgens mij is dit de voornaamste bron https://coenpeppelenbos.b(...)thijs-poelhekke.html

Al had ik trouwens de eigenaar van dat blog wel gevraagd om die zooi een keer te deleten na 10 jaar.

Dit is wel een wat vreemd citaat van de docent in kwestie

quote:
De ontslagen Poelhekke bestrijdt juist dat hij afstand zou hebben genomen van zijn teksten. ,,Ik schaam me niet voor een foute grap." Teksten van zijn hand die rondgingen op de Hengelose school, waren uit z'n verband gerukt, zegt de docent. ,,Als je bepaalde teksten van Twitter uit z'n verband haalt, dan kan dat racistisch overkomen. Als er een specifieke gebeurtenis bij hoort, dan is dat wel relevant."
Beter had hij gewoon gezegd dat dit wat domme jeugdige onbezonnenheid was, nu neemt hij er nog geen afstand van, dan vraag je wel een beetje om problemen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 20 maart 2023 @ 13:25:19 #126
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_208465096
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:33 schreef Tengano het volgende:
Tja, niet helemaal onbegrijpelijk. Dat joch heeft daarnaast niet eens gevoel voor humor, maar heeft gewoon issues als je dit grappig vindt. Bij KLB zou hij zich wss prima thuis voelen.

Maar het zou mijn leraar niet zijn :{w

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik snap wel waarom die ander werk is gaan zoeken, echt totaal niet grappig
  maandag 20 maart 2023 @ 13:31:22 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208465173
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:25 schreef Tiemie het volgende:
ik snap wel waarom die ander werk is gaan zoeken, echt totaal niet grappig
Nee grappig is het zeker niet. Maar iemand zonder humor kan nog wel voor de klas komen te staan; dat kan niet zo'n kwaad.

Maar als je kijkt naar wat deze jongen grappig vindt dan zie je letterlijk iets ziekelijks. Iets waar je jonge kinderen in de klas, die daar worden opgevoed, niet dagelijks aan wilt bloot stellen en door laten beinvloeden. Ik ken de zaak verder niet maar ik kan me ook nog voorstellen dat ouders zich in deze zaak gemengd hebben en hun beklag hebben gedaan.
pi_208465206
Hij heeft ook nog wel recente tweets, die ik niet onder mijn eigen naam zou posten, maar hij dus wel.

twitter
٩๏̯͡๏)۶
pi_208465338
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:23 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dit is wel een wat vreemd citaat van de docent in kwestie
[..]
Beter had hij gewoon gezegd dat dit wat domme jeugdige onbezonnenheid was, nu neemt hij er nog geen afstand van, dan vraag je wel een beetje om problemen.
Ik vind dat wel van een mate van eerlijkheid getuigen. Waarom afstand nemen van iets waar je geen spijt van hebt? Eigenlijk kan ik dat meer waarderen dan mensen die zich overdreven melodramatisch figuurlijk op de knieeen werpen om vergiffenis te smeken voor daden die nou ook weer niet zo ernstig zijn.
  maandag 20 maart 2023 @ 13:54:24 #130
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208465454
Thijs is gewoon niet geschikt om jonge mensen te richten en te onderwijzen. Deze tweet is een half jaar oud. Zo'n idioot hoort gewoon niet voor de klas te staan. Punt.

@KreKkeR had al gevraagd of je in tien jaar tijd kon veranderen. Nou @KreKkeR dat is gruwelijk ingewikkeld en complex en eigenlijk is het antwoord nee. Het beste wat je kunt doen is je eigen issues onder ogen zien er er anders mee dealen. Maar je karakter wordt vooral in je jeugd gevormd en daar kun je over het algemeen weinig aan bijstellen.

En je ziet in de tweet hieronder dat Thijs na 10 jaar nog steeds niet snapt wat wel en niet not done is.
twitter
  maandag 20 maart 2023 @ 14:00:12 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208465538
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:54 schreef Tengano het volgende:
Thijs is gewoon niet geschikt om jonge mensen te richten en te onderwijzen. Deze tweet is een half jaar oud. Zo'n idioot hoort gewoon niet voor de klas te staan. Punt.
Ja, niks punt. Je moet jouw persoonlijke mening niet verwarren met een universele waarheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 maart 2023 @ 14:10:26 #132
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208465684
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:54 schreef Tengano het volgende:
Thijs is gewoon niet geschikt om jonge mensen te richten en te onderwijzen. Deze tweet is een half jaar oud. Zo'n idioot hoort gewoon niet voor de klas te staan. Punt.

@:Krekker had al gevraagd of je in tien jaar tijd kon veranderen. Nou @:Krekker dat is gruwelijk ingewikkeld en complex en eigenlijk is het antwoord nee. Het beste wat je kunt doen is je eigen issues onder ogen zien er er anders mee dealen. Maar je karakter wordt vooral in je jeugd gevormd en daar kun je over het algemeen weinig aan bijstellen.

En je ziet in de tweet hieronder dat Thijs na 10 jaar nog steeds niet snapt wat wel en niet not done is.
[ twitter ]
Mwah, waarom? Dit kun je met wat goede wil nog onder het kopje "maatschappijkritisch" scharen. De rest was i.m.o. gewoon puberale meuk.
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 14:22:42 #133
8781 crew  Frutsel
pi_208465856
quote:
Docent Nederlands Montessori College Twente bliksemsnel ontslagen om oude grappen op internet

De nieuwe docent Nederlands van het Montessori College Twente Hengelo staat pas twee dagen voor de klas als de schoolleiding ingrijpt en hem linea recta naar huis stuurt. Reden? Leerlingen hebben hun kersverse docent gegoogeld en vinden extreme en seksueel getinte teksten van zijn hand op social media. Vanwege de ophef daarover ziet de directie zich genoodzaakt de docent op het matje te roepen en hem naar huis te sturen. En dat terwijl de school op de hoogte was van het bestaan van de teksten toen hij werd aangenomen.
De school heeft de ouders van de klassen waaraan de docent les gaf per brief geïnformeerd over het bliksemontslag. In de brief wordt de naam van betreffende leraar genoemd, maar niet inhoudelijk ingegaan op wat er op internet van hem te vinden zou zijn. Wel schrijft de school dat er een onhoudbare situatie is ontstaan door dingen die de docent in het verre verleden op internet heeft gezet.
Het regionale dagblad Tubantia beschreef de ontslagkwestie in een artikel, waarin een aantal gewraakte teksten van de docent voorbijkwam. Zo zou hij hebben geschreven: 'Blijf jullie poep-en-plasmasturbatieselfies vooral delen, ik krijg er maar geen genoeg van!'

Verontwaardiging
Opvallend echter zijn de tientallen verontwaardigde reacties onder het krantenartikel van mensen die zich ergeren over de handelswijze van de school. Het Montessori College Twente wordt een 'Brave Hendrikken-school' genoemd, met een 'deug-directie, deug-leraren en deugleerlingen'.
In verreweg de meeste reacties wordt het ontslag 'belachelijk' genoemd en wordt het voor de weggestuurde leraar Nederlands opgenomen. Een man die in Heino woont, in het verleden stadsdichter van de gemeente Raalte was en carrière als standup-comedian probeerde te maken.
In die hoedanigheid maakte hij wellicht wat al te frivool gebruik van zijn artistieke vrijheid door het plaatsen van confronterende, seksueel getinte grappen op social media. 'Niemand die daar destijds -10 jaar geleden- van schrok, je zou ze hooguit kunnen beschrijven als slechte grappen', is de teneur in de reacties van mensen die met hem meeleven.

Paniekvoetbal
De middelbare school in Hengelo, die zich afficheert als een moderne en dynamische school voor mavo-havo-vwo niveau, krijgt er van langs: 'Ruggegraat van een tuinslang', 'Paniekvoetbal' en 'Denk dat leerlingen echt wel wat meer gewend zijn hoor.'
De directie wordt verweten dat ze niet in gesprek is gegaan met docent, leerlingen en ouders. "Ze hadden allemaal om tafel moeten gaan zitten in de klas. Een gemiste kans om media-onderwijs in de praktijk te brengen en de kwestie als voorbeeld te laten dienen om leerlingen te laten zien wat internet doet met dingen die hebt hebt gepost, zelfs al is dat tien jaar geleden", zo valt in de reacties te lezen.

Goede referenties
De school wist van het verleden van de docent uit Heino en zijn prikkelende teksten op social media. Daarover is gesproken voordat de man als leraar werd aangenomen op school. Maar vanwege zijn goede referenties van andere scholen durfde de schoolleiding het wel aan. Totdat er direct na zijn aanstelling toch 'gedoe' ontstond over zijn teksten op internet en het besluit bliksemsnel werd genomen om weer afscheid van de docent te nemen.
De schooldirectie wil desgevraagd niet reageren op het verzoek om een toelichting waarom de docent werd ontslagen voor feiten die al voor zijn aanstelling bekend waren en ook uitvoerig zouden zijn besproken en gewogen.

Interne gesprekken

Nathalie Gerritsen van de Openbare Scholen Gemeenschap Hengelo (OSG), waarvan het Montessori College Twente deel uitmaakt, meldt dat er momenteel interne gesprekken worden gevoerd met de school. "Ook met betreffende docent."

In het belang van dat proces is het niet goed om hierover nu ook naar buiten toe te communiceren, verklaart ze. Of het kan betekenen dat de deur nog op een kier staat voor een mogelijke terugkeer van de docent, wil ze niet bevestigen. "Hij zou zijn ontslagen? Dat staat in de krant, ja. Maar hoe we als OSG met deze kwestie willen omgaan is onderwerp van de interne gesprekken die we eerst nog moeten voeren."
  maandag 20 maart 2023 @ 14:26:29 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208465887
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:54 schreef Tengano het volgende:
Thijs is gewoon niet geschikt om jonge mensen te richten en te onderwijzen. Deze tweet is een half jaar oud. Zo'n idioot hoort gewoon niet voor de klas te staan. Punt.

@:Krekker had al gevraagd of je in tien jaar tijd kon veranderen. Nou @:Krekker dat is gruwelijk ingewikkeld en complex en eigenlijk is het antwoord nee. Het beste wat je kunt doen is je eigen issues onder ogen zien er er anders mee dealen. Maar je karakter wordt vooral in je jeugd gevormd en daar kun je over het algemeen weinig aan bijstellen.

En je ziet in de tweet hieronder dat Thijs na 10 jaar nog steeds niet snapt wat wel en niet not done is.
[ twitter ]
Gewoon benieuwd: wat denk jij dat hij met deze tweet wil zeggen? Wat zijn bedoeling of punt is? Ik weet wel hoe ik het interpreteer, maar ik ben benieuwd wat jij hier uit opmaakt alvorens mijn interpretatie te geven om de discussie al niet direct in een richting te sturen.
  maandag 20 maart 2023 @ 14:26:30 #135
481998 K21
Cappuccino
pi_208465888
Nog pijnlijker dan de AliExpress Theo Maassen grappen zelf is het tien jaar lang stug door blijven posten ondanks het compleet uitblijven van likes en antwoorden. :') Ergens trek je dan toch je conclusies?
  maandag 20 maart 2023 @ 14:44:44 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208466070
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:26 schreef K21 het volgende:
Nog pijnlijker dan de AliExpress Theo Maassen grappen zelf is het tien jaar lang stug door blijven posten ondanks het compleet uitblijven van likes en antwoorden. :') Ergens trek je dan toch je conclusies?
Dus hij blijft wel principieel aan zijn merk vasthouden. Hij verandert niet voor/door de haters.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 20 maart 2023 @ 15:21:21 #137
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208466535
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:26 schreef Repentless het volgende:
Gewoon benieuwd: wat denk jij dat hij met deze tweet wil zeggen? Wat zijn bedoeling of punt is? Ik weet wel hoe ik het interpreteer, maar ik ben benieuwd wat jij hier uit opmaakt alvorens mijn interpretatie te geven om de discussie al niet direct in een richting te sturen.
Ik kan niet in het hoofd van Thijs kijken, maar wat ik aan zijn uitlatingen zie is dat hij de behoefte heeft om zich extreem uit te laten. En ook dat heeft een reden waar ik verder maar niet op inga, want dan vinden mensen weer dat ik invul.

Anyway we leven in een maatschappij die al extreem genoeg van zichzelf is en dat wordt alsmaar erger. Dat betekent dat kinderen vooral in hun jeugd grootgebracht dienen te worden met een beetje fatsoenlijke normen en waarden. Ze krijgen daarna nog genoeg kansen om te ontsporen en op FOK! terecht te komen.

En een leraar die de behoefte heeft om zichzelf extreem uit te laten is daarmee niet zo geschikt om de basis van onze maatschappij te vormen en te richten. Ook niet als hij verder perfect Nederlands kan onderwijzen.

Veel mensen denken later terug aan wat sommige leraren of andere belangrijke mensen uit hun jeugd ooit gezegd hebben of specifiek tegen hun gezegd hebben. Ik heb dat ook en ik ben niet de enige. Dat zou dus ook gebeuren met kinderen uit de klas van Thijs. En het is dan ook wenselijker dat er iemand voor zo'n klas staat met een normaler en fatsoenlijker profiel dan dat van Thijs Poelhekke.

Daarnaast is deze reply de zoveelste uitleg van wat ik eerder bedoelde en ik meen mij zelf zo voldoende duidelijk gemaakt te hebben zodat ik het er verder bij kan laten; ook als anderen het dus niet met mij eens zijn, wat voor mij helemaal prima is.
  maandag 20 maart 2023 @ 15:47:55 #138
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208466940
Humor is een vrij ruim begrip, er bestaan ook mensen die moeten lachen om Tineke Schouten :')

Belachelijke reden om iemand weg te sturen.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 20 maart 2023 @ 15:49:07 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208466957
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:47 schreef Enchanter het volgende:
er bestaan ook mensen die moeten lachen om Tineke Schouten
Hier schrik ik van.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208467160
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik kan niet in het hoofd van Thijs kijken, maar wat ik aan zijn uitlatingen zie is dat hij de behoefte heeft om zich extreem uit te laten. En ook dat heeft een reden waar ik verder maar niet op inga, want dan vinden mensen weer dat ik invul.

Anyway we leven in een maatschappij die al extreem genoeg van zichzelf is en dat wordt alsmaar erger. Dat betekent dat kinderen vooral in hun jeugd grootgebracht dienen te worden met een beetje fatsoenlijke normen en waarden. Ze krijgen daarna nog genoeg kansen om te ontsporen en op FOK! terecht te komen.

En een leraar die de behoefte heeft om zichzelf extreem uit te laten is daarmee niet zo geschikt om de basis van onze maatschappij te vormen en te richten. Ook niet als hij verder perfect Nederlands kan onderwijzen.

Veel mensen denken later terug aan wat sommige leraren of andere belangrijke mensen uit hun jeugd ooit gezegd hebben of specifiek tegen hun gezegd hebben. Ik heb dat ook en ik ben niet de enige. Dat zou dus ook gebeuren met kinderen uit de klas van Thijs. En het is dan ook wenselijker dat er iemand voor zo'n klas staat met een normaler en fatsoenlijker profiel dan dat van Thijs Poelhekke.

Daarnaast is deze reply de zoveelste uitleg van wat ik eerder bedoelde en ik meen mij zelf zo voldoende duidelijk gemaakt te hebben zodat ik het er verder bij kan laten; ook als anderen het dus niet met mij eens zijn, wat voor mij helemaal prima is.
En ga jij nog wat doen vandaag of eehhh
  maandag 20 maart 2023 @ 16:06:08 #141
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208467201
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:43 schreef Selenophilia het volgende:
Wat vind Thijs zelf hiervan eigenlijk?

Iemand een tweet gezien? Of een KLB topic?
Of KLB van een leeglopend forum mainstream bekend is in NL. 🤣
  maandag 20 maart 2023 @ 16:13:09 #142
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208467317
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:33 schreef Tengano het volgende:
Tja, niet helemaal onbegrijpelijk. Dat joch heeft daarnaast niet eens gevoel voor humor, maar heeft gewoon issues als je dit grappig vindt. Bij KLB zou hij zich wss prima thuis voelen.

Maar het zou mijn leraar niet zijn :{w

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik namens de KLB groep spreek als ik zeg: verdubbel en geef aan de volgende
  maandag 20 maart 2023 @ 16:20:32 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208467429
twitter
  maandag 20 maart 2023 @ 16:27:43 #144
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208467543
Ik denk eigenlijk dat het onderzoek bij die sollitatie naar die tweets vooral een oppervlakkige scan is geweest van de meest recente tweets, en die gaan nog wel. Maar als je heel ver terug zoekt tot in 2011 kom je pas uit bij wat die kinderen uit de klas wel gevonden hebben. En met die 'nieuwe' inzichten werd Thijs waarschijnlijk ineens heel snel naar buiten begeleid na zijn eerste twee dagen proeftijd.

[ Bericht 46% gewijzigd door Tengano op 20-03-2023 16:34:21 ]
  maandag 20 maart 2023 @ 16:32:56 #145
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_208467601
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 16:20 schreef Tengano het volgende:
[ twitter ]
Mjah volgens mij ben jij echt totaal ongeschikt om deze tweets te interpreteren.

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Tengano het volgende:
Veel mensen denken later terug aan wat sommige leraren of andere belangrijke mensen uit hun jeugd ooit gezegd hebben of specifiek tegen hun gezegd hebben. Ik heb dat ook en ik ben niet de enige. Dat zou dus ook gebeuren met kinderen uit de klas van Thijs. En het is dan ook wenselijker dat er iemand voor zo'n klas staat met een normaler en fatsoenlijker profiel dan dat van Thijs Poelhekke.
Ja get, een docent die je bij blijft omdat 'ie je aan het denken zet. The humanity.
Ik ga naar huis.
  maandag 20 maart 2023 @ 16:45:45 #146
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208467810
Als dorpsdichter viel Thijs al niet zo goed bij de bevolking van Raalte. Zij waren veel meer gecharmeerd van Benne Solinger die zijn voorganger was.



[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 20-03-2023 17:47:59 ]
pi_208468404
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 16:45 schreef Tengano het volgende:
Als dorpsdichter viel Thijs al niet zo goed bij de bevolking van Raalte. Zij waren veel meer gecharmeerd van Benne Solingen die zijn voorganger was.

Laten ze dan die Benne Solingen aannemen daar op die eliteschool. |:(

Man man man … dit heeft toch werkelijk niks met het onderwerp te maken? :{w
pi_208468516
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:54 schreef Tengano het volgende:
Thijs is gewoon niet geschikt om jonge mensen te richten en te onderwijzen. Deze tweet is een half jaar oud. Zo'n idioot hoort gewoon niet voor de klas te staan. Punt.

@:Krekker had al gevraagd of je in tien jaar tijd kon veranderen. Nou @:Krekker dat is gruwelijk ingewikkeld en complex en eigenlijk is het antwoord nee. Het beste wat je kunt doen is je eigen issues onder ogen zien er er anders mee dealen. Maar je karakter wordt vooral in je jeugd gevormd en daar kun je over het algemeen weinig aan bijstellen.

En je ziet in de tweet hieronder dat Thijs na 10 jaar nog steeds niet snapt wat wel en niet not done is.
[ twitter ]
Jij maakt niet uit wat wel en niet done is, dat lijk jij niet te vatten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 20 maart 2023 @ 17:43:43 #149
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208468609
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 17:26 schreef r_one het volgende:
Laten ze dan die Benne Solingen aannemen daar op die eliteschool. |:(

Man man man … dit heeft toch werkelijk niks met het onderwerp te maken? :{w
Het punt is dat de gemeentschap van Raalte al niet zo content was met Thijs als nieuwe dorpsdichter. Als hij dan ook nog wordt aangesteld om jouw kinderen les te geven dan doe je als school iets verkeerd als je daar geen rekening mee houdt.

En die video hierboven geeft dus aan hoe er lang geleden al over Thijs als nieuwe dorpsdichter gedacht en gesproken werd. Thijs was blijkbaar een enorme schok na Benne Solinger.

En ik denk ook niet dat Willem of Maxima de moeite hadden willen nemen om Thijs even een hart onder riem te willen steken met zijn humor over door burka's heen pissen en vrouwen met kanker neuken.

Benne lag gewoon veel beter bij de mensen.



Als Benne er nog geweest was had hij wss zijn gruwel uitgesproken dat Thijs nota bene ook nog als leraar Nederlands was aangesteld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 20-03-2023 17:54:43 ]
pi_208468679
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar daarvan is toch helemaal geen sprake? Een leerkracht mag zeggen en vinden wat hij/zij wil. Maar de school heeft dan natuurlijk niet de verplichting om hem/haar bij zich te houden.

Zo heeft het toch altijd gewerkt? je mag ook gerust van mening zijn dat alle dementerende een spuitje moeten krijgen. Maar als je dat roept, twittert terwijl je op een dementerende afdeling werkt.....
En je hebt gelezen dat de schoolleiding wist van de extreme berichten en na twee (!) dagen is gezwicht voor de ontstane ophef?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')