abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 maart 2023 @ 15:39:57 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208544337
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:32 schreef Sapstengel het volgende:
Heb het een paar keer geprobeerd, maar inderdaad zwaar overgewaardeerd. Duur, middelmatig ijs met een hippe naam voor het smaakje en goede marketing.

Ik eet liever Hertog dan B&J.
Hertog was goed, zeer goed, totdat Unilever het overnam. Langzaam maar zeker werden de ingrediënten goedkoper en de recepten aangepast.
pi_208545452
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Okay, hun marketing is grappig, maar hun ijs vind ik niet bijzonder. Fabrieksijs van goede kwaliteit. Niets vergelijkbaars met versgedraaid ijs van verse ingrediënten. Helaas is dat laatste ook een zeldzaamheid en zijn de meeste ijssalons poederloeders die halffabricaten gebruiken. Niet voor niets maak ik mijn ijs al een jaar of 35 zelf
Hier een slechte ijssalon waar al het ijs een beetje hetzelfde smaakt :+ Matig.

Dan beter B&J. Maar ja, duur dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208549025
Vind het persoonlijk wel de wat lekkere ijssoorten. Hertog vind ik gewoon kut.

Het is wel gewoon een lekkere guilty pleasure, eet zo'n bak ook altijd in één keer op, maar ik haal het hooguit één of twee keer per jaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 27 maart 2023 @ 10:28:30 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208552225
Heb het al jaren niet meer gegeten, maar vroegah vond ik het Horeca ijs van Schöller Mövenpick erg goed.
pi_208578429
Gisteren de nieuwe Dulche De-Lish geprobeerd, helaas een tegenvaller persoonlijk.
Was op zich wel goed maar niet voor herhaling vatbaar.
Top was goed, lekker smaak maar het ijs zelf was gewoon normale caramel en te caramel je had alleen textuur afwisselingen van ijs, vloeibare caramel en caramel stukjes. en het smaakte imo niet naar dulce leche.

pi_208581338
Hazelnuttin but chocolate (Sundae) vind ik erg lekker.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_208581364
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Sharuun01 het volgende:
Gisteren de nieuwe Dulche De-Lish geprobeerd, helaas een tegenvaller persoonlijk.
Was op zich wel goed maar niet voor herhaling vatbaar.
Top was goed, lekker smaak maar het ijs zelf was gewoon normale caramel en te caramel je had alleen textuur afwisselingen van ijs, vloeibare caramel en caramel stukjes. en het smaakte imo niet naar dulce leche.

[ afbeelding ]
Thanks voor de waarschuwing! Zie het in bushokjes hangen en Dulce de Leche vind ik heerlijk maar gewoon karamel (op karamel op karamel) pas ik voor ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_208581407
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:27 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het persoonlijk wel de wat lekkere ijssoorten. Hertog vind ik gewoon kut.

Het is wel gewoon een lekkere guilty pleasure, eet zo'n bak ook altijd in één keer op, maar ik haal het hooguit één of twee keer per jaar.
Hagedas is veel lekkerder trust me
pi_208581467
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:42 schreef FutureFairytale het volgende:

Thanks voor de waarschuwing! Zie het in bushokjes hangen en Dulce de Leche vind ik heerlijk maar gewoon karamel (op karamel op karamel) pas ik voor ^O^
Ja, dit dus. Dol op dulce de leche, maar gewoon karamel is toch best anders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208583520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hagedas is veel lekkerder trust me
Die maar eens proberen. Welke smaken?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208587623
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 23:05 schreef Loll het volgende:

[..]
Hoe kan je zoiets zeggen? Hertog ijs is net een luchtige pudding. Hertog ijs smelt ook niet als het een tijdje buiten de vriezer bewaard word.
https://www.ijshuys.nl/smelttest/
pi_208587686
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die maar eens proberen. Welke smaken?
Caramel onder andere
  donderdag 30 maart 2023 @ 15:45:09 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208591907
quote:
Eerlijkheid gebied, als je ijs dat 850-900 gram de liter weegt diep invriest en langere tijd ingevroren laat, zoals fabrieksijs, is het niet schepbaar, maar kei en keihard.
Het is niet voor niets dat vers gedraaid ijs bij -12 tot -14 geschept wordt.
  donderdag 30 maart 2023 @ 15:48:14 #39
338319 ZarB
Piña colada
pi_208591939
Ik zit al een week in een intern conflict over wel/niet die dulce leche kopen, omdat ik die ook in t bushokje zag. Maar was al bang dat ie tegen zou vallen.

Ik vind die core-varianten lekker. En de caramel chew chew blijft m'n all time favorite. De topped vind ik ook lekker maar vooral vanwege de dikke toplaag dus. Daarna is t wel klaar.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208603008
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:48 schreef ZarB het volgende:
Ik zit al een week in een intern conflict over wel/niet die dulce leche kopen, omdat ik die ook in t bushokje zag. Maar was al bang dat ie tegen zou vallen.

Ik vind die core-varianten lekker. En de caramel chew chew blijft m'n all time favorite. De topped vind ik ook lekker maar vooral vanwege de dikke toplaag dus. Daarna is t wel klaar.
Ik sluit me helemaal bij je aan, die caramel sutra was echt heerlijk en de chew chew is ook echt lekker.
Beste aan deze is naar mijn inziens echt de top, daarna krijg je op verschillende manieren caramel en dat is minder.

Natuurlijk is idereen zijn smaak anders maar dit was mijn ervaring hiermee
pi_211054509
Topped Salted Caramel Brownie vind ik echt heerlijk en dan vooral door dikke toplaag die er bovenop ligt. De Strawberry cheesecake vind ik ook nog steeds erg lekker.

Er is weer een nieuwe smaak.. Sunny Honey Home. Roomijs met citroensmaak, een honing karamel saus en stukjes koek met citroensmaak. Die lijkt me ook heerlijk :9
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij er van begrijpt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')