https://www.autoweek.nl/a(...)leine-ev-ter-wereld/Het Chinese automerk Wuling heeft met de Hongguang Mini EV compact en elektrisch goud in handen. De ook wel simpelweg Mini EV genoemde elektrische stadsrakker was vorig jaar na de Tesla Model Y en Model 3 namelijk de best verkochte EV ter wereld. Om het modelletje fris te houden, bereidt Wuling een opfrisbeurt voor.
De Hongguang Mini EV op de foto's is 3,06 meter lang, heeft een wielbasis van 2,01 meter en legt 777 kilo in de schaal. De wielbasis is 7 centimeter groter dan die van de originele Hongguang Mini EV en dat doet vermoeden dat het hier toch echt om een opvolger gaat. Het op 12-inch wieltjes rollende elektrische blokkendoosje heeft net als het origineel een 41 pk sterke elektromotor en moet daarmee een snelheid van 100 km/h kunnen halen.
https://www.autoweek.nl/a(...)pe-elektrische-auto/MG heeft een nieuw elektrisch model gepresenteerd dat direct zijn goedkoopste EV is. Dit is de MG Comet EV, een minuscule elektrische stadsrakker die de Nederlandse markt ondanks bescheiden prestaties keihard voorbij rijdt.
De MG Comet EV is eigenlijk helemaal geen MG. In feite hebben we te maken met een Air EV van Wuling waarop MG zijn eigen beeldmerken heeft geplakt. Heel vreemd is dat niet. Wuling is immers een samenwerkingsverband tussen SAIC, GM en Liuzhou Wuling Motors. SAIC heeft dus zelf wel degelijk iets met de Comet EV te maken gehad. Andere opvallende kleintjes van Wuling zijn de uiterst succesvolleHongguang Mini EV, de Nano EV en de grotere Bingo.
Ts meld er even bij.
Dit zijn geen b1 wagens zo ver bekent is .
Kan best als de accu niet mee word geteld in het gewicht en begrenst kan worden op 90klm.
Dat ze wel goed keuren voor b1 rijbewijs.
Nu maakt het voor onze land niks uit aangezien nederland geen b1 bestaat.
Dus als je leuke alternatieven kleine wagens zelf wilt invoeren of wie weet komen ze op de markt.
Zeker de merk MG wat in engeland gewoon bestaat