Lagere prijzen.quote:Op maandag 3 april 2023 17:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Meer auto's maar lagere marges. Ik begrijp dat met name dat laatste bij beleggers tot zorgen leidt.
Oh je bedoelt waardestijging?quote:
Ah zo. Ja had ik ook moeten doen. Maar heb toen maar heel weinig gekocht.quote:
Doe je ook een optiestrategie op Shell uit?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 10:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik wil weer een aantal call's schrijven, dus laat maar doorstijgen.
Ik probeer de verwachtingswaarde die in de optiepremie zit verdisconteert, te cashen. Dus meestal schrijf ik OTM opties. Puts als ik de aandelen wil hebben, daarna call's om ze weer kwijt te raken. Die laatste met een strikedatum na een dividenduitkering, dan krijgt het aandeel even een knauw en sommige optiebeleggers "vergeten" dat. Heb ik zowel dividend als de optiepremie.quote:Op maandag 3 april 2023 23:17 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Doe je ook een optiestrategie op Shell uit?
Ben er sinds kort mee begonnen, alleen gedekt schrijf ik opties.
Ik probeer puts te schrijven van rond de 26 in de money en calls rond de 28,5 ook als het kan in the money en als looptijd max 2 maanden tot expiratie.
Wat ik nu doe is soms wachten tot de koers omhoog/omlaag tot die 26/28,50 euro haalt en dan pas ga ik opties te schrijven. Hierdoor staat mijn geld soms een tijdje ‘stil’. Ik vraag me dan af of dat het meest effectief is qua rendementen.
Ik zou ook out of the money opties kunnen schrijven met wat langere looptijd maar daar krijg je minder premie voor. Maar misschien is dat toch beter als koersen een tijdje voortkabbelen.
Met andere woorden: voer je ook zo’n strategie uit? En wacht je dan ook tot koop/verkoopmomenten?
Is natuurlijk een goed punt. Dat zal sowieso de toekomst van Tesla zijn.quote:
En vandaag gaat AMG onderuit op dezelfde wijze......quote:Op maandag 3 april 2023 21:41 schreef blomke het volgende:
Wat is er met Aperam aan de hand? -4,5% en hoge volumes.
quote:This article analyses the financial stability risks of investment funds active in euro area commercial real estate (CRE) markets. It finds that real estate investment funds (REIFs) have grown significantly in the past decade, and have a large market footprint in several euro area countries where the outlook for CRE markets has deteriorated sharply. In addition, REIFs are exposed to liquidity risk when they offer frequent redemptions, which could affect the stability of CRE markets. REIFs should therefore be subject to a common and comprehensive policy framework to reduce the liquidity mismatch and risks to financial stability.
[...]
"Instability in the Reif sector could therefore have systemic implications for CRE markets, which could in turn affect the stability of the wider financial system (because of financial institutions’ direct exposure to CRE) and the real economy (for example, because of the effects on collateral values and lending)."
Hebben de banken daar niet heel veel geld in gestopt??quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:48 schreef J.B. het volgende:
The growing role of investment funds in euro area real estate markets: risks and policy considerations
https://www.ecb.europa.eu(...)1~4a07638376.en.html
De ECB ziet grote grensoverschrijdende besmettingsrisico's in investeringsfondsen in commercieel onroerend goed (Reifs). Deze investeringsfondsen maken inmiddels 40% uit van de commerciële onroerend goed markt, en dankzij de stijgende rentes hebben veel van die fondsen terugbetalingen al beperkt/gestopt. Eurolanden waar het risico het grootst is zijn Luxemburg, Ierland, Nederland en Portugal. De enorme groei van die fondsen is vooral veroorzaakt door de jarenlange belachelijk lage rente, het logisch gevolg daarvan is dat de huidige problemen op hun beurt worden veroorzaakt door de oplopende rente.
wat dat laatste betreft zou ik me toch eens wat meer gaan verdiepen in BYD als ik jouw was.quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is natuurlijk een goed punt. Dat zal sowieso de toekomst van Tesla zijn.
Uiteindelijk zal die ~30% marge die ze vorig jaar hadden sowieso niet houdbaar zijn.
Ze konden dat doen omdat alles wat geproduceerd werd, zonder problemen verkocht werd.
Tesla is sowieso 2 fabrieken aan het opschalen nu, die auto's moeten ze kwijt, dus je zal dan prijzen moeten gaan verlagen om nieuwe klanten aan te boren.
Het is natuurlijk geen geheim dat je meer klantenpotentieel hebt met een auto van $35.000 dan van $55.000.
Geen idee wat dat voor de concurrentie gaat doen, sommigen draaien een paar procent winst of zelfs verlies op EV's dus dan is er geen ruimte om mee te gaan in de verlagingen.
Oh ja, ik ben op de hoogte van wat BYD doet.quote:Op dinsdag 4 april 2023 11:58 schreef dop het volgende:
[..]
wat dat laatste betreft zou ik me toch eens wat meer gaan verdiepen in BYD als ik jouw was.
beide voldoen om verschillende redenen niet aan mijn beleggings criteria, maar moest ik nu kiezen zou ik niet alleen op Tesla mikken
dat is ook precies mijn bezwaar, al hoewel ik dat bezwaar zelf ook telkens opnieuw zal moet overwegen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
De enige reden dat ik daar niet óók in zit is omdat het Chinees is
Heeft dat ook niet te maken met allerlei fiscale regelingen die in Q4 nog gelden, maar in Q1 niet?quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Q1 is blijkbaar altijd een slecht kwartaal voor autoverkopen (slecht weer?), ook het kortste kwartaal qua dagen. YOY wel prima groei.
[ afbeelding ]
Dat kan ook invloed hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heeft dat ook niet te maken met allerlei fiscale regelingen die in Q4 nog gelden, maar in Q1 niet?
Denk aan onze bijtelling. Nu al jaren achtereen dat die bijtellingscategorieën minder gunstig worden.
Hangt van je situatie, wensen en budget af.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:38 schreef ludovico het volgende:
Zou je ons nou ook een E-auto aanbevelen of toch maar gewoon diesel?
(overigens heb ik een benzine waarvan ik verwacht dat die nog wel een jaar of 8 voor de deur staat, als 1e danwel 2e auto (3e, 4e, 5e).
Ik kom over x jaar in een situatie met voldoende zonnestroom.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je makkelijk op je oprit of voor de deur kan laden dan is dat een plus.
Als je thuis laadt betaalt je werkgever de stroom daarvoor neem ik aan? Zo is het vaak wel geregeld.quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kom over x jaar in een situatie met voldoende zonnestroom.
Maar eigenlijk zit ik dan op 0 vermogen en overzware hypotheek.
Dan zou ik evt lease-auto kunnen doen, die wordt vanwege de werkgever dan sowieso elektrisch.
Weet alleen niet of thuis laden dan geen diefstal van eigen portemonnee is....
E-auto op naam is denk ik net wat te zwaar, hoewel, die zijn er tegenwoordig ook variantje golf 2e hands...
Als ze dan genoeg betalen voor die stroom is het nog winstgevend ook.quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je thuis laadt betaalt je werkgever de stroom daarvoor neem ik aan? Zo is het vaak wel geregeld.
quote:Farmaceut Johnson & Johnson betaalt 8,9 miljard dollar (zo'n 8,1 miljard euro) in een zaak over mogelijk kankerverwekkend babypoeder. Het Amerikaanse bedrijf hoopt met die schikking onder tienduizenden rechtszaken uit te komen.
Johnson & Johnson (J&J) is verwikkeld in meer dan 40.000 rechtszaken over het talkpoeder, waarin asbest zou zitten. Duizenden vrouwen zouden daardoor eierstok- of asbestkanker hebben opgelopen. J&J hield altijd vol dat het talkpoeder niet schadelijk is.
Toch stopte de fabrikant eerder met de verkoop van de producten. Het medische bedrijf werd in de afgelopen jaren al eerder veroordeeld vanwege het talkpoeder en moest miljarden dollars aan schadevergoedingen betalen.
Uit onderzoek van Reuters in 2018 bleek dat J&J al tientallen jaren op de hoogte was van de mogelijk kankerverwekkende asbestsporen in het talkpoeder. Het Amerikaanse bedrijf zou wetenschappers betaald hebben om positief onderzoek over het product te publiceren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |