abonnement Unibet Coolblue
pi_208424908
Ik heb nu een Bosch GSB 12V-35 accuscroevendraaier.
Daarnaast heb ik 2x 2.0ah accu's, en een "langzame" 3a lader.

Ik wil graag deze combi kopen, 1 snel (4a) lader, met 2x 3.0ah accu's. Die 3.0 accu's kunnen sowieso in die 4a lader.

Maar, kunnen de 2.0ah accu's ook in de 4a lader?

Ik lees namelijk in de amazon reviews dat dat slecht zou zijn voor de accu's. Maar bosch verkoopt de 3a lader niet eens meer nieuw, dus je lijkt weinig keuze te hebben.

En ja ik zou ook 2 3.0ah accu's kunnen kopen zonder lader, maar de combinatie is net zo duur inc lader, dus dan is het wel handig als ik straks alle 4 de accu's met 1 lader kan opladen.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Bedankt!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208425583
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:21 schreef DX11 het volgende:
Ik lees namelijk in de amazon reviews dat dat slecht zou zijn voor de accu's. Maar bosch verkoopt de 3a lader niet eens meer nieuw, dus je lijkt weinig keuze te hebben.
Een accu stoppen in een lader die daar niet voor bedoeld is is een risico op schade aan de accu. Een keuze heb je natuurlijk altijd dooe die accu's niet meer te gebruiken waarvoor geen lader meer is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208425821
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een accu stoppen in een lader die daar niet voor bedoeld is is een risico op schade aan de accu. Een keuze heb je natuurlijk altijd dooe die accu's niet meer te gebruiken waarvoor geen lader meer is.
Bosch adverteerd dus dat het wel kan. Alleen volgens de Amazon reviews is het een slecht idee. Daarom vroeg ik af wat daar van waar is (van Amazon dus)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208425843
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:43 schreef DX11 het volgende:

[..]
Bosch adverteerd dus dat het wel kan. Alleen volgens de Amazon reviews is het een slecht idee. Daarom vroeg ik af wat daar van waar is (van Amazon dus)
als de fabrikant zegt dat het kan dan ben ik wel benieuwd hoe ze hierbij komen en wat voor nadelen dit heeft. Vaak schrijven ze dit niet, maar meer dan de fabrikant geloven is er echter niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208426453
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als de fabrikant zegt dat het kan dan ben ik wel benieuwd hoe ze hierbij komen en wat voor nadelen dit heeft. Vaak schrijven ze dit niet, maar meer dan de fabrikant geloven is er echter niet.
Dit haal ik uit een review:

quote:
Personally, whenever possible, I prefer slow charging so as not to stress the batteries, to contain their temperature and to extend their life, even if the appropriate protections.
To do this, I have long been using 2 Bosch GAL 12-20 chargers (on Amazon with ASIN B07TMNK7Q5) that recharge with “only” 2 Amps.
The charging times are a little longer but the batteries thank you.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met de huidige 2.0a batterijen, bevallen erg goed. Ze zullen dan toch niet ineens veel slechter gaan worden?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208427252
https://www.amazon.de/gp/product/B07MF3B3VR

Deze toch maar besteld. Misschien blijf ik maar gewoon de 3a lader gebruiken voor de "oude" 2.0 batterijen dan voor de zekerheid.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208447443
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:14 schreef DX11 het volgende:
https://www.amazon.de/gp/product/B07MF3B3VR

Deze toch maar besteld. Misschien blijf ik maar gewoon de 3a lader gebruiken voor de "oude" 2.0 batterijen dan voor de zekerheid.
De 2.0Ah batterijen kunnen prima geladen worden met 4A, dat blijkt ook wel uit het feit dat ze die combinatie ook als set verkopen.

De reviewer heeft in zekere mate ook gelijk: als je een batterij gaat snelladen dan slijt deze in theorie sneller dan bij langzaam laden. Sneller slijten betekent dat hij eerder zal teruglopen in totale capaciteit.

Echter: dit soort accu's kunnen enkele honderden laadcycli aan. Zo lang je ze niet meermaals per week oplaadt denk ik niet dat je iéts gaat merken van 30% sneller of langzamer laden.
pi_208464199
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 09:09 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
De 2.0Ah batterijen kunnen prima geladen worden met 4A, dat blijkt ook wel uit het feit dat ze die combinatie ook als set verkopen.

De reviewer heeft in zekere mate ook gelijk: als je een batterij gaat snelladen dan slijt deze in theorie sneller dan bij langzaam laden. Sneller slijten betekent dat hij eerder zal teruglopen in totale capaciteit.

Echter: dit soort accu's kunnen enkele honderden laadcycli aan. Zo lang je ze niet meermaals per week oplaadt denk ik niet dat je iéts gaat merken van 30% sneller of langzamer laden.
Thanks. Ik laad echt 1x per 2 maanden ofzo. De 2.0 accu's zijn al heel erg goed. Maar de 3.0 zijn nu onderweg dus dat kan nooit kwaad. (Heb meerdere gereedschappen dus dan hoef je niet onderling te wisselen enz).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208470395
In dat geval kun je de accus en laders inderdaad prima door elkaar gebruiken. Belangrijkste voor het behoud van je accu's is dat je ze nooit langdurig leeg weg legt.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:45:49 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208478429
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:22 schreef DX11 het volgende:

[..]
Thanks. Ik laad echt 1x per 2 maanden ofzo. De 2.0 accu's zijn al heel erg goed. Maar de 3.0 zijn nu onderweg dus dat kan nooit kwaad. (Heb meerdere gereedschappen dus dan hoef je niet onderling te wisselen enz).
hoeveel accus denk je dan nodig te hebben. Twee is dan toch zat. Ik zou me om die twee oude geen zorgen maken. Als ze kapot gaan heb je nog twee nieuwe over.

ik heb zelf een festool, accu is met ruim een uur weer vol. In die tijd is mijn andere accu nog nooit leeg geweest. Meer dan twee accus heb ik dus nooit nodig gehad.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')