VVD heeft luxe inderdaad en kan met beide hard onderhandelen om nu eens haar eigen beleid uit te voerenquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Zou BBB 25% van de stemmen hebben dan kan de coalitie er niet echt meer omheen werken.
Maar ze hebben nu nog keuze (uit voor hen 2 “kwaden”).
Maar dit is afgesproken door rechtse partijen en wordt uitgevoerd door rechtse partijen. Waar is de link dan met linksige types? En waarom vind je het nodig om dat zo te framen als de realiteit dus anders is?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg inderdaad. Maar die wil is er bij de linksige types in dit land niet, dus moeten en zullen we voldoen aan stikstofnormen.
En zo is het!quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik citeer even Van der Plas, zo sta ik er ook in.
Van der Plas: compleet gelul dat stikstofbeleid niet anders kan
BBB-leider Van der Plas reageert fel op uitspraken van minister Van der Wal (Natuur en Stikstof) dat het huidige stikstofbeleid van het kabinet gewoon door moet gaan, omdat we gebonden zijn aan internationale verdragen en rechtelijke uitspraken.
"Compleet gelul", zegt Van der Plas als ze aankomt bij een bijeenkomst van haar partij in Colmschate bij Deventer. "Alles kan veranderd, als je maar wil." Als voorbeeld noemt ze de avondklok tijdens de coronapandemie. Daar haalde de rechter aanvankelijk een streep door. "Maar binnen drie dagen was er een noodwet en kon het wel."
Dus als ik morgen naar Jupiter wil reizen dan kan dat?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
BBB-leider Van der Plas reageert fel op uitspraken van minister Van der Wal (Natuur en Stikstof) dat het huidige stikstofbeleid van het kabinet gewoon door moet gaan, omdat we gebonden zijn aan internationale verdragen en rechtelijke uitspraken.
"Compleet gelul", zegt Van der Plas als ze aankomt bij een bijeenkomst van haar partij in Colmschate bij Deventer. "Alles kan veranderd, als je maar wil." Als voorbeeld noemt ze de avondklok tijdens de coronapandemie. Daar haalde de rechter aanvankelijk een streep door. "Maar binnen drie dagen was er een noodwet en kon het wel."
Rare vergelijking wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus als ik morgen naar Jupiter wil reizen dan kan dat?
Als je niet snapt dat internationale verdragen boven nationale wetten gaan, dan is dat vast een goed argument.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vond hem ook niet heel sterk, maar ik vind niet dat alles kanquote:
Mischien moet je dan nog even naar de uitspraak kijken van de rechter en waarom hij de avondklok niet toestond? En waarom met een noodwet wel?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Er is helemaal geen internationaal verdrag die dat voorschrijft. Dit zijn eigen interpretaties van rechters, net zoals dat Shell NL iets moet doen tegen klimaatverandering van de rechter.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat internationale verdragen boven nationale wetten gaan, dan is dat vast een goed argument.
Omdat er geen klimaatprobleem is, neem ik aan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is helemaal geen internationaal verdrag die dat voorschrijft. Dit zijn eigen interpretaties van rechters, net zoals dat Shell NL iets moet doen tegen klimaatverandering van de rechter.
Gewoon debiel.
Zoals je het niet schrijft kunnen we ook terugblikken op de noodwet voor stikstof die door minister Bleker is gemaakt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je dan nog even naar de uitspraak kijken van de rechter en waarom hij de avondklok niet toestond? En waarom met een noodwet wel?
Mooi staaltje appels en peren vergelijken, natuurlijk, maar goed.
De factcheck zegt over deze bewering: onwaarquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is helemaal geen internationaal verdrag die dat voorschrijft. Dit zijn eigen interpretaties van rechters, net zoals dat Shell NL iets moet doen tegen klimaatverandering van de rechter.
Gewoon debiel.
quote:Dat Europa nooit heeft gezegd dat wij stikstof moeten reduceren om onze natuurdoelen te halen klopt als het over Natura 2000-gebieden gaat, maar om de natuurdoelen te halen die de Europese Unie ons voorschrijft kunnen we niet zonder stikstofreductie.
Die wet die niet stand hield bij de rechter uiteindelijk, bedoel je?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals je het niet schrijft kunnen we ook terugblikken op de noodwet voor stikstof die door minister Bleker is gemaakt.
Ach feiten, daar maken we gewoon een noodwetje voor en klaar! Alles opgelost!quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
De factcheck zegt over deze bewering: onwaar
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ze-gelijk~acbd8bec/
[..]
Volledig 'neutrale' factchecker die in dit artikel eigenlijk gewoon toegeeft dat er niets concreet in Europese wetten staat over stikstofreductie. Geen percentages, niets.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
De factcheck zegt over deze bewering: onwaarquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
In Overijssel en Drenthe ga ik uit van de BBB-VVD-CDA als coalitie, in Limburg wil de PVV misschien wel aanschuiven en in Flevoland PVV en JA21 om tot meerderheden te komen. (Normaal zou ik PVV niet zo snel bereid zien, maar dit is wel lekker rechts natuurlijk, dan zijn ze lokaal misschien tot wat meer bereid)quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt gewoon niet om ze heen. En dat betekent dat ze vast wel wat hun zin krijgen, dat bijvoorbeeld 2030 toch niet door gaat helaas. Maar het betekent ook gewoon dat BBB compromissen moet sluiten. Op Brabant misschien na is BBB+VVD+JA21+CDA nergens een meerderheid, BBB zal gewoon met PvdA, GL, D66, CU e.d. moeten samenwerken. En dus ook gewoon stikstofbeleid en klimaatbeleid uitvoeren.
Ik vind het wel grappig dat mensen niet doorhebben hoe uniek het Nederlandse beleid eigenlijk is. En maar verschuilen achter wetgeving.quote:
Dit inderdaad. Ik heb vrijwel mijn hele leven op het platteland gewoond en de omgeving steeds meer zien verslechteren door overbemesting en andere problemen die te wijden zijn aan de landbouw. Er moet wat dat betreft wat gebeuren. Lullig voor de boeren, het is hun schuld niet dat ze met een kluitje in het riet zijn gestuurd door de kabinetten van de afgelopen veertig jaar, maar het is tijd dat de leefomgeving meer tot rust komt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk normaliter zou ik het eens zijn met je maar dat schuiven doen we nu al 20 jaar en zie wat dat opgeleverd heeft.
Als je het nu naar 2035 schuift zit dezelfde meute rond 2028 weer te zeuren dat dat ook niet goed en te snel is.
Er is ook geen land met gelijkende ruimteproblematiek natuurlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat mensen niet doorhebben hoe uniek het Nederlandse beleid eigenlijk is. En maar verschuilen achter wetgeving.
Klopt, en wat er in richtlijnen al zou staan is geheel vrijblijvend en mag je zelf invullen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat mensen niet doorhebben hoe uniek het Nederlandse beleid eigenlijk is. En maar verschuilen achter wetgeving.
Lees het artikel anders even.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is ook geen land met gelijkende ruimteproblematiek natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |