abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208406580
Ik citeer even Van der Plas, zo sta ik er ook in.

Van der Plas: compleet gelul dat stikstofbeleid niet anders kan
BBB-leider Van der Plas reageert fel op uitspraken van minister Van der Wal (Natuur en Stikstof) dat het huidige stikstofbeleid van het kabinet gewoon door moet gaan, omdat we gebonden zijn aan internationale verdragen en rechtelijke uitspraken.

"Compleet gelul", zegt Van der Plas als ze aankomt bij een bijeenkomst van haar partij in Colmschate bij Deventer. "Alles kan veranderd, als je maar wil." Als voorbeeld noemt ze de avondklok tijdens de coronapandemie. Daar haalde de rechter aanvankelijk een streep door. "Maar binnen drie dagen was er een noodwet en kon het wel."
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:47:30 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208406583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt.

Zou BBB 25% van de stemmen hebben dan kan de coalitie er niet echt meer omheen werken.
Maar ze hebben nu nog keuze (uit voor hen 2 “kwaden”).
VVD heeft luxe inderdaad en kan met beide hard onderhandelen om nu eens haar eigen beleid uit te voeren :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208406593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waar een wil is, is een weg inderdaad. Maar die wil is er bij de linksige types in dit land niet, dus moeten en zullen we voldoen aan stikstofnormen.
Maar dit is afgesproken door rechtse partijen en wordt uitgevoerd door rechtse partijen. Waar is de link dan met linksige types? En waarom vind je het nodig om dat zo te framen als de realiteit dus anders is?
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:48:08 #229
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208406594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

BBB-leider Van der Plas reageert fel op uitspraken van minister Van der Wal (Natuur en Stikstof) dat het huidige stikstofbeleid van het kabinet gewoon door moet gaan, omdat we gebonden zijn aan internationale verdragen en rechtelijke uitspraken.

"Compleet gelul", zegt Van der Plas als ze aankomt bij een bijeenkomst van haar partij in Colmschate bij Deventer. "Alles kan veranderd, als je maar wil." Als voorbeeld noemt ze de avondklok tijdens de coronapandemie. Daar haalde de rechter aanvankelijk een streep door. "Maar binnen drie dagen was er een noodwet en kon het wel."
En zo is het!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 13:48:15 #230
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208406596
quote:

Dus als ik morgen naar Jupiter wil reizen dan kan dat?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208406604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dus als ik morgen naar Jupiter wil reizen dan kan dat?
Rare vergelijking wel.
pi_208406612
quote:

Als je niet snapt dat internationale verdragen boven nationale wetten gaan, dan is dat vast een goed argument.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 13:49:20 #233
pi_208406613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Rare vergelijking wel.
Ik vond hem ook niet heel sterk, maar ik vind niet dat alles kan
pi_208406614
quote:

Mischien moet je dan nog even naar de uitspraak kijken van de rechter en waarom hij de avondklok niet toestond? En waarom met een noodwet wel?

Mooi staaltje appels en peren vergelijken, natuurlijk, maar goed.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:50:12 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208406624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je niet snapt dat internationale verdragen boven nationale wetten gaan, dan is dat vast een goed argument.
Er is helemaal geen internationaal verdrag die dat voorschrijft. Dit zijn eigen interpretaties van rechters, net zoals dat Shell NL iets moet doen tegen klimaatverandering van de rechter.

Gewoon debiel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208406629
Een oppositiepartij, hoe groot ook, gaat dit kabinet niet dwingen een noodwet te schrijven. En het kabinet wil niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 13:51:09 #237
pi_208406636
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is helemaal geen internationaal verdrag die dat voorschrijft. Dit zijn eigen interpretaties van rechters, net zoals dat Shell NL iets moet doen tegen klimaatverandering van de rechter.

Gewoon debiel.
Omdat er geen klimaatprobleem is, neem ik aan?
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:51:09 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208406637
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien moet je dan nog even naar de uitspraak kijken van de rechter en waarom hij de avondklok niet toestond? En waarom met een noodwet wel?

Mooi staaltje appels en peren vergelijken, natuurlijk, maar goed.
Zoals je het niet schrijft kunnen we ook terugblikken op de noodwet voor stikstof die door minister Bleker is gemaakt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208406646
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gewoon debiel.
De factcheck zegt over deze bewering: onwaar

https://www.ad.nl/binnenl(...)-ze-gelijk~acbd8bec/

quote:
Dat Europa nooit heeft gezegd dat wij stikstof moeten reduceren om onze natuurdoelen te halen klopt als het over Natura 2000-gebieden gaat, maar om de natuurdoelen te halen die de Europese Unie ons voorschrijft kunnen we niet zonder stikstofreductie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208406653
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zoals je het niet schrijft kunnen we ook terugblikken op de noodwet voor stikstof die door minister Bleker is gemaakt.
Die wet die niet stand hield bij de rechter uiteindelijk, bedoel je?
pi_208406657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

[..]

Ach feiten, daar maken we gewoon een noodwetje voor en klaar! Alles opgelost!
pi_208406682
quote:

[..]

[..]

Volledig 'neutrale' factchecker die in dit artikel eigenlijk gewoon toegeeft dat er niets concreet in Europese wetten staat over stikstofreductie. Geen percentages, niets.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:54:08 #243
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208406684
quote:

[..]

[..]

https://www.binnenlandsbe(...)d-een-uniek-fenomeen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:54:44 #244
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208406695
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt gewoon niet om ze heen. En dat betekent dat ze vast wel wat hun zin krijgen, dat bijvoorbeeld 2030 toch niet door gaat helaas. Maar het betekent ook gewoon dat BBB compromissen moet sluiten. Op Brabant misschien na is BBB+VVD+JA21+CDA nergens een meerderheid, BBB zal gewoon met PvdA, GL, D66, CU e.d. moeten samenwerken. En dus ook gewoon stikstofbeleid en klimaatbeleid uitvoeren.
In Overijssel en Drenthe ga ik uit van de BBB-VVD-CDA als coalitie, in Limburg wil de PVV misschien wel aanschuiven en in Flevoland PVV en JA21 om tot meerderheden te komen. (Normaal zou ik PVV niet zo snel bereid zien, maar dit is wel lekker rechts natuurlijk, dan zijn ze lokaal misschien tot wat meer bereid)
Daar liggen dus wel serieuze opties over kneiterrechts, die zullen toch moeilijk gaan doen over stikstof en klimaat, vrees ik.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de waterschappen, die vrees ik nog meer eigenlijk :X
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:55:58 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208406711
Kunnen ze niet ook een noodwet schrijven dat we op alle fietspaden wind mee hebben? Wel zo fijn.
pi_208406715
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:55 schreef phpmystyle het volgende:

Ik vind het wel grappig dat mensen niet doorhebben hoe uniek het Nederlandse beleid eigenlijk is. En maar verschuilen achter wetgeving.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2023 13:57:15 ]
pi_208406716
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kijk normaliter zou ik het eens zijn met je maar dat schuiven doen we nu al 20 jaar en zie wat dat opgeleverd heeft.
Als je het nu naar 2035 schuift zit dezelfde meute rond 2028 weer te zeuren dat dat ook niet goed en te snel is.
Dit inderdaad. Ik heb vrijwel mijn hele leven op het platteland gewoond en de omgeving steeds meer zien verslechteren door overbemesting en andere problemen die te wijden zijn aan de landbouw. Er moet wat dat betreft wat gebeuren. Lullig voor de boeren, het is hun schuld niet dat ze met een kluitje in het riet zijn gestuurd door de kabinetten van de afgelopen veertig jaar, maar het is tijd dat de leefomgeving meer tot rust komt.
Incelfrikandel
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 13:57:30 #248
pi_208406737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig dat mensen niet doorhebben hoe uniek het Nederlandse beleid eigenlijk is. En maar verschuilen achter wetgeving.
Er is ook geen land met gelijkende ruimteproblematiek natuurlijk.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:57:35 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208406739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt, en wat er in richtlijnen al zou staan is geheel vrijblijvend en mag je zelf invullen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208406753
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er is ook geen land met gelijkende ruimteproblematiek natuurlijk.
Lees het artikel anders even.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')