https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
‘Je kan niet 2 reacties achter elkaar postem’quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:54 schreef Tijn het volgende:
Ja hallo @:hollandia02 als je dan het topic vol post, open dan ook even een nieuw deeltje, dank u.
Netjes hoor. Grote polarisatie tussen de stad en het buitengebied zegquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Opkomst Groningen 64% vorige keer 57.8
Klopt waar ik vroeger woonde in het Groene hart, ook een klein plaatsje is hetzelfde gaande. Je hebt gewoon een auto nodig wilt je iets bereiken buiten kantooruren. Dan heb ik het nog niet eens over voorzieningen die steeds slechter worden in dit soort dorpen/kleine stadjes. (Banken die weg gaan gemeente die samengevoegd worden en daardoor het gemeentehuis 10km verderop ligt enzovoort).quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, slechte zaak. Juist het feit dat Nederland niet zo extreem afhankelijk is van de auto is een van de mooie aspecten van dit land, maar dat help je mooi om zeep door het OV te verwaarlozen.
Nee, je moet even op "open nieuw deel" klikken. Is een van de linkjes onderaan in een gesloten topic.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:55 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
‘Je kan niet 2 reacties achter elkaar postem’
Dat deed en toen kreeg ik die melding, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, je moet even op "open nieuw deel" klikken. Is een van de linkjes onderaan in een gesloten topic.
Oh raar. Misschien omdat-ie inmiddels al was geopend door iemand. Nou ja, gelukkig is het goed gekomen door het goede werk van @koos_vriendloosquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:56 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat deed en toen kreeg ik die melding, dat bedoel ik.
Middelburg en Goes ookquote:Op donderdag 16 maart 2023 02:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eyyyy, eerste (gedeelde) PvdA overwinning
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |