abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208401578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:15 schreef Raw85 het volgende:
Ik zie alleen nog steeds niet zo voor me hoe BBB er nu voor gaat zorgen dat het huidige stikstofbeleid van tafel gaat. Uit de EU? Uitspraken van de rechter negeren?
Never mind dat de provincies dat beleid niet maken maar alleen moeten uitvoeren, eigenlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 maart 2023 @ 07:17:25 #227
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208401580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:15 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Oh, dat heb ik gemist. Even opzoeken. Had hij wel naar het nieuws gekeken?
Ik vroeg het me oprecht af. Het was echt heel....apart.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208401582
quote:
Ik zie alleen nog steeds niet zo voor me hoe BBB er nu voor gaat zorgen dat het huidige stikstofbeleid van tafel gaat. Uit de EU? Uitspraken van de rechter negeren?
dat weten ze zelf ook niet denk ik.
pi_208401584
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vroeg het me oprecht af. Het was echt heel....apart.
Duurde ook ¨slechts¨ 20 minuten :')
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 16 maart 2023 @ 07:19:53 #230
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208401595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:18 schreef Haags het volgende:

[..]
Duurde ook ¨slechts¨ 20 minuten :')
Hebben ze die al ergens online gegooid?

Al trok hij de uitslag niet in twijfel begreep ik, dat vind ik dan toch jammer
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208401599
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 06:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nederland gaat de stikstof waanzin afschaffen , we gaan weer bouwen aan onze toekomst
[..]

Ja leuk wensdenken, de rechter zal daar niet in meegaan. Die heeft niets te schaften met BBB.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2023 07:24:05 ]
pi_208401602
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Hebben ze die al ergens online gegooid?

Al trok hij de uitslag niet in twijfel begreep ik, dat vind ik dan toch jammer
Heb er niet echt naar gezocht eigenlijk. Vond dat stukje wat ik op tv zag eigenlijk wel meer dan genoeg.
Zonder wrijving geen glans
pi_208401605
quote:
Dat gaat ze dan ook niet lukken. Maar het voordeel wat ze hebben is dat ze een hele sterke lobby hebben. Voor de binnenlandse politiek heeft het op dat vlak al redelijk gewerkt. Of het op Europees niveau nog wat voor gaat stellen is punt 2. Met deze uitslag hebben ze in de Eerste Kamer in ieder geval een duidelijke stem waarmee de coalitie rekening mee moet houden.
pi_208401606
quote:
Inderdaad. Zoals veel Europese landen doen.
pi_208401609
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Never mind dat de provincies dat beleid niet maken maar alleen moeten uitvoeren, eigenlijk.
De rapporten over hie ze stikstof gaan verminderen van de provincies moeten 1 april al in eerste versie op het ministerie liggen, dat gaan de huidige gedeputeerden dus doen, niet de nieuwe want dan is er nog geen enkele formatie klaar. De regering gaat daarna geen verslechtering van die plannen accepteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208401621
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
De rapporten over hie ze stikstof gaan verminderen van de provincies moeten 1 april al in eerste versie op het ministerie liggen, dat gaan de huidige gedeputeerden dus doen, niet de nieuwe want dan is er nog geen enkele formatie klaar. De regering gaat daarna geen verslechtering van die plannen accepteren.
Dat weet ik, dat weet jij en ik vermoed dat de BBB dat ook weet wat dan de vraag oproept hoe de BBB gaat uitleggen dat ze het beleid moeten uitvoeren.

Normaliter zouden ze de PVV methode kunnen volgen door jezelf onmogelijk te maken zodat je alleen aan de zijlijn kan staan schreeuwen maar dat gaat nu niet lukken zo te zien

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2023 07:26:20 ]
  donderdag 16 maart 2023 @ 07:28:31 #237
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_208401643
Is er een landelijk overzicht van het aantal stemmen per partij (in %, niet in aantal zetels)?
are we infinite or am I alone
pi_208401667
Dit geeft aardig weer waar we staan:

quote:
Het lijkt alleen onmogelijk dat het kabinet de stikstofplannen overboord zet. Er is een lang proces aan vooraf gegaan, met bindende rechterlijke uitspraken, een bemiddeling door Johan Remkes, en grote politieke pijn. Het dossier mág niet vastlopen voor Rutte IV, want zonder een lagere stikstofuitstoot af kunnen er geen woningen worden gebouwd.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4159614
Nu zullen de 50+ groepen op het platteland vermoedelijk maling hebben aan mensen die een huis willen maar voor de beeldvorming heeft de BBB toch wel een probleem als ze dwars gaan liggen met stikstof.

In de 1e Kamer lijkt Rutte met deze uitslag niet een route te hebben voor een meerderheid (over links) maar er nu twee te hebben (links of via de BBB) en Rutte doet het al 12 jaar zonder meerderheid in de 1e Kamer.
pi_208401683
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:33 schreef Tijger_m het volgende:
Dit geeft aardig weer waar we staan:
[..]
Nu zullen de 50+ groepen op het platteland vermoedelijk maling hebben aan mensen die een huis willen maar voor de beeldvorming heeft de BBB toch wel een probleem als ze dwars gaan liggen met stikstof.

In de 1e Kamer lijkt Rutte met deze uitslag niet een route te hebben voor een meerderheid (over links) maar er nu twee te hebben (links of via de BBB) en Rutte doet het al 12 jaar zonder meerderheid in de 1e Kamer.
Ja, zolang met name CDA niet dwars gaat liggen is er in de Eerste Kamer geen probleem gelukkig. Die uitslag vind ik dan ook echt een opluchting. Maar het is wel lastig dat de uitvoerende provinciebesturen straks misschien wel moeilijk gaan doen, al kunnen die natuurlijk weinig tegen kabinetsbesluiten doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 07:38:04 #240
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208401687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou, de overleggen over het verminderen van stikstof bij de provincies lopen stroef. Ik ben benieuwd of ze zelfs 1 april halen,.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208401693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:38 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Nou, de overleggen over het verminderen van stikstof bij de provincies lopen stroef. Ik ben benieuwd of ze zelfs 1 april halen,.
Provincies als Groningen, Drenthe en Gelderland weet ik al zeker van dat de eerste versie er al ligt, het versturen is alleen over de verkiezingen heen getild. Heeft allemaal gewoon het nieuws gehaald. Bij Gelderland stond zelfs LTO achter het plan, dus BBB kan moeilijk dwarsliggen.
pi_208401703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:38 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ongetwijfeld maar veel opties heeft men niet, alle geitenpaadjes zijn inmiddels wel op slot gegaan
pi_208401707
quote:
Uit de EU zou betekenen dat de boeren hun landbouwsubsidie verliezen en handelsbarrieres opwerpen met hun grootste exportmarkt.
pi_208401710
quote:
nu al een shitshow
pi_208401715
CDA blijft trouwens nog de 4e partij in Gelderland en de gedeputeerde landbouw van het CDA was daar zo geliefd dat ik denk dat die man dus gewoon kan blijven zitten als hij wil.
  donderdag 16 maart 2023 @ 07:43:00 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208401719
quote:
Dat gaat niet lukken want dit is Europees geregeld
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208401744
quote:
84s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken want dit is Europees geregeld
kunnen de tractoren en demonstranten straks mooi bij het hoofdkantoor van de BBB terecht.
pi_208401758
BBB heeft trouwens deze campagne heel slim ingezet op "2035, niet 2030". Helemaal niet op het verdwijnen van de stikstofplannen. Als ze dan straks dus voor elkaar krijgen dat 2030 niet hard gaat worden, hebben ze in feite aan hun verkiezingsbelofte voldaan. Maar de harde lijn in 2035 blijft er dan liggen en dus moet er alsnog keihard worden gewerkt om die deadline te halen (2030 is volgens een aantal provincies nu al onhaalbaar, die mikken op 2032 ongeveer, die 3 jaar uitstel gaat dus niet veel schelen).
pi_208401770
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Uit de EU zou betekenen dat de boeren hun landbouwsubsidie verliezen en handelsbarrieres opwerpen met hun grootste exportmarkt.
Uit de EU is een economische ramp voor Nederland. Onze hele economie is ingericht op het lidmaatschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2023 07:54:27 ]
pi_208401788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, zolang met name CDA niet dwars gaat liggen is er in de Eerste Kamer geen probleem gelukkig. Die uitslag vind ik dan ook echt een opluchting. Maar het is wel lastig dat de uitvoerende provinciebesturen straks misschien wel moeilijk gaan doen, al kunnen die natuurlijk weinig tegen kabinetsbesluiten doen.
Die lopen er vanzelf wel tegenaan dat de rechter bouwplannen afkeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')