abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 mei 2023 @ 01:22:49 #76
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209145049
Heeft het bijzonder goed gedaan!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209145597
Fantastisch resultaat en dik verdiend. En dat zeg ik als iemand die bij de nationale finale nog team Cherine was.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209146904
Even een beetje offtopic, maar ik las net dit.

“Eerste Moederdag”: Tom en Kato van The Starlings verwachten samen een kindje.
Kato en Tom van The Starlings verwachten samen een kindje. Dat liet het koppel zelf weten op hun sociale media. “Eerste Moederdag. #babyonboard #littlestarling", klinkt het verder nog bij de foto.

Hoe leuk!
pi_209147375
Enorm blij voor deze man en zijn team _O_ , volgens mij ook dik genoten van zijn Songfestivalavontuur
  zondag 14 mei 2023 @ 11:55:23 #80
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209147996
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 23:00 schreef Guanabana het volgende:
Ja dit kan natuurlijk niet.
Sorry, I stand corrected.
Koel en donker bewaren
  maandag 15 mei 2023 @ 16:34:36 #81
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209163673
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:32 schreef molloot200 het volgende:

Dit moet de finale halen. Zou ook zo’n leuke story arc zijn. Van iedereen die ziedend was dat hij de NF won, naar iedereen die het fantastisch vindt. Ik denk nog steeds dat België de goede keuze heeft gemaakt en dat ze met Gustaph hoger zullen eindigen dan ze met welke andere keuze uit die NF dan ook hadden gedaan.
U las het hier als eerste :P
  maandag 15 mei 2023 @ 17:02:42 #82
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209164046
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:34 schreef molloot200 het volgende:

[..]
U las het hier als eerste :P
Zeker weten kun je dat nooit tenzij België het ESF had gewonnen :P

Ik had alle drama in de voorrondes gemist maar vind het een prima nummer. Kwam bovendien beter uit de verf in de finale dan in de halve finale. Terecht hoog geëindigd.
  maandag 15 mei 2023 @ 17:20:01 #83
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209164226
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:02 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Zeker weten kun je dat nooit tenzij België het ESF had gewonnen :P

Ik had alle drama in de voorrondes gemist maar vind het een prima nummer. Kwam bovendien beter uit de verf in de finale dan in de halve finale. Terecht hoog geëindigd.
Naaah, ik denk niet dat 1 van de andere nummers echt hoger had gescoord. Alleen Gala misschien als de jurys dat echt waren gaan dragen en dat écht was gaan leven. Maar ook daarvoor verwacht ik in dit uiteindelijke veld een 11-15 plek.
pi_209164249
Zonder die extreem enthousiaste reactie van Nikkie was dit dus nooit gebeurd. _O-
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 18:21:34 #85
375570 crew  Cyan9
pi_209165073
Nikkie heeft er gewoon verstand van.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209165323
Het is wel een beetje een gotspe dat dit zo hoog is geëindigd. Sorry, maar dat zegt ook wel iets over de rest. Niettemin is het hem natuurlijk van harte gegund, en inderdaad, thanks to Nikkie :)
pi_209168565
Ik durf het bijna niet te zeggen maar die NF is in dit geval natuurlijk achteraf wel ergens goed voor geweest. Gustaph bleek qua presentatie en zang natuurlijk een prima act, waar we van Cherine waarschijnlijk ook tegenvallende vocals hadden gehad op het moment supreme als ze bijvoorbeeld intern was geselecteerd.

Nog even los van het feit dat het publiek natuurlijk liever The Starlings wilde :7

Deze man heeft wel een beetje mijn hart gestolen, samen met Kaarija en de mannen van Joker Out O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209168925
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar die NF is in dit geval natuurlijk achteraf wel ergens goed voor geweest. Gustaph bleek qua presentatie en zang natuurlijk een prima act, waar we van Cherine waarschijnlijk ook tegenvallende vocals hadden gehad op het moment supreme als ze bijvoorbeeld intern was geselecteerd.

Nog even los van het feit dat het publiek natuurlijk liever The Starlings wilde :7

Deze man heeft wel een beetje mijn hart gestolen, samen met Kaarija en de mannen van Joker Out O+
Ik zou je zonder moeite gelijk geven, als dit het resultaat was van een weloverwogen keuze in een goed georganiseerd NSF, dat verder weinig reden gaf voor debat. Maar daar was hier geen sprake van:

1. De voornaamste concurrent, de Starlings slaagden er niet in om uit een groep van twee liedjes het beste nummer te kiezen en kwamen in plaats daarvan met een vrij saai en repetitief alternatief.

2. Er was een belachelijk stemsysteem opgetuigd, zoals alleen Belgen dat kunnen. 15 juryleden en de televoters hadden allebei 780 punten te verdelen. Door een wonderlijke speling van het lot eindigde de complete top 4 binnen de 10 punten. Elk punt is 0,128% van de stemmen waard. Ik weet niet hoeveel stemmen er zijn binnengekomen, maar als het er 100.000 waren, heb je dus welgeteld 128 stemmen nodig voor elk punt.

3. Tijdens de show was er een ””””vak””””jury actief, die commentaar mocht geven na de liedjes. Met name de kritiek van Alexander Rybak op de Starlings was heftig, en beïnvloedend op de kijker, wat punten heeft gekost. Ook jurylid Nikkie Tutorials, die vindt dat het ESF bedoeld is om queers te celebraten, gaf een originele invulling aan haar taak.

4. Tijdens de show werkte de app niet of nauwelijks. Het kostte erg veel moeite om een stem er eindelijk door te krijgen, waardoor er vermoedelijk veel minder gestemd is dan voorzien. Met minder stemmen dan verwacht, heb je daar normaliter vooral last van als favoriet in de televoting, omdat de waarde van de stemmen van familie, vrienden, buren, collega’s, plaatsgenoten, enz. die iedereen krijgt zwaarder gaat wegen.

5. Aan het eind van de avond bleken jury en publiek niet op 1 lijn te zitten. De jury wilde nipt Gala, 1 punt voor Chérine, terwijl de televoters de Starlings wilden. Die werden het dus allemaal niet. Met één jurylid meer (Gala/Chérine) of minder (Starlings) was het vermoedelijk wel één van die drie geworden. Ook het wat merkwaardige puntensysteem van de jury met 4,5,6,7,8,10,12 punten, waardoor iedereen minimaal 60 punten pakt, die dus eigenlijk waardeloos zijn, had bij een normale verdeling, bijv. 0,2,4,6,8,10,12 waarschijnlijk tot een andere uitslag geleid. Sowieso zou het systeem dat in de meeste Oost-Europese NSF’s wordt toegepast, met een 0 t/m 12 punten van zowel jury als publiek een andere uitslag hebben gegeven. Met de voor de hand liggende 8-10-12 punten voor de beide Top 3’s, zou Gala hebben gewonnen.

6. En dan zat het in Liverpool ook niet tegen. Na als 8e te zijn gekwalificeerd uit de erg matige tweede semi, werd dit wat belegen liedje, dat vocaal niet echt briljant werd gebracht, erg rijkelijk beloond door de jury’s. Met zelfs 3x 12 punten. Dat is vaker dan Finland, Noorwegen en Frankrijk bij elkaar. Het was geen best ESF, dus wat jury-liefde is redelijk, maar dit sloeg een beetje door.

Met andere woorden, als je dit 100 keer precies zo doet, zou Gustaph misschien één keer winnen, en dat was precies wat er gebeurde, en in Liverpool werd hij tot verbazing van velen één van de helden van de show. Maar dit is meer het resultaat van een vlinder die met zijn vleugels klapte, en een enorme schokgolf teweeg bracht, dan dat het het logische gevolg is van een uitstekend georganiseerd NSF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209168941
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 23:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik zou je zonder moeite gelijk geven, als dit het resultaat was van een weloverwogen keuze in een goed georganiseerd NSF, dat verder weinig reden gaf voor debat. Maar daar was hier geen sprake van:

1. De voornaamste concurrent, de Starlings slaagden er niet in om uit een groep van twee liedjes het beste nummer te kiezen en kwamen in plaats daarvan met een vrij saai en repetitief alternatief.

2. Er was een belachelijk stemsysteem opgetuigd, zoals alleen Belgen dat kunnen. 15 juryleden en de televoters hadden allebei 780 punten te verdelen. Door een wonderlijke speling van het lot eindigde de complete top 4 binnen de 10 punten. Elk punt is 0,128% van de stemmen waard. Ik weet niet hoeveel stemmen er zijn binnengekomen, maar als het er 100.000 waren, heb je dus welgeteld 128 stemmen nodig voor elk punt.

3. Tijdens de show was er een ””””vak””””jury actief, die commentaar mocht geven na de liedjes. Met name de kritiek van Alexander Rybak op de Starlings was heftig, en beïnvloedend op de kijker, wat punten heeft gekost. Ook jurylid Nikkie Tutorials, die vindt dat het ESF bedoeld is om queers te celebraten, gaf een originele invulling aan haar taak.

4. Tijdens de show werkte de app niet of nauwelijks. Het kostte erg veel moeite om een stem er eindelijk door te krijgen, waardoor er vermoedelijk veel minder gestemd is dan voorzien. Met minder stemmen dan verwacht, heb je daar normaliter vooral last van als favoriet in de televoting, omdat de waarde van de stemmen van familie, vrienden, buren, collega’s, plaatsgenoten, enz. die iedereen krijgt zwaarder gaat wegen.

5. Aan het eind van de avond bleken jury en publiek niet op 1 lijn te zitten. De jury wilde nipt Gala, 1 punt voor Chérine, terwijl de televoters de Starlings wilden. Die werden het dus allemaal niet. Met één jurylid meer (Gala/Chérine) of minder (Starlings) was het vermoedelijk wel één van die drie geworden. Ook het wat merkwaardige puntensysteem van de jury met 4,5,6,7,8,10,12 punten, waardoor iedereen minimaal 60 punten pakt, die dus eigenlijk waardeloos zijn, had bij een normale verdeling, bijv. 0,2,4,6,8,10,12 waarschijnlijk tot een andere uitslag geleid. Sowieso zou het systeem dat in de meeste Oost-Europese NSF’s wordt toegepast, met een 0 t/m 12 punten van zowel jury als publiek een andere uitslag hebben gegeven. Met de voor de hand liggende 8-10-12 punten voor de beide Top 3’s, zou Gala hebben gewonnen.

6. En dan zat het in Liverpool ook niet tegen. Na als 8e te zijn gekwalificeerd uit de erg matige tweede semi, werd dit wat belegen liedje, dat vocaal niet echt briljant werd gebracht, erg rijkelijk beloond door de jury’s. Met zelfs 3x 12 punten. Dat is vaker dan Finland, Noorwegen en Frankrijk bij elkaar. Het was geen best ESF, dus wat jury-liefde is redelijk, maar dit sloeg een beetje door.

Met andere woorden, als je dit 100 keer precies zo doet, zou Gustaph misschien één keer winnen, en dat was precies wat er gebeurde, en in Liverpool werd hij tot verbazing van velen één van de helden van de show. Maar dit is meer het resultaat van een vlinder die met zijn vleugels klapte, en een enorme schokgolf teweeg bracht, dan dat het het logische gevolg is van een uitstekend georganiseerd NSF.
Helemaal mee eens hoor, dat het een soort perfecte storm was voor Gustaph. Het enige punt wat ik er mee wilde aangeven is dat men ieder geval wist dat hij het live kon brengen, daar was die NF dan nog wel goed voor :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 15-05-2023 23:35:39 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 17 mei 2023 @ 22:10:58 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209190666
pi_209191223
Het is zo'n sympathieke vent he O+

Ben echt blij voor 'm dat het allemaal zo heeft uitgepakt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 17 mei 2023 @ 23:02:33 #92
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209191300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:18 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ja maar Gustaph gaat toch laatste worden zaterdag :@
Throwback naar wat ik zei de woensdag vóór de nationale finale _O- _O- :D

Never nooit dat als iemand mij op die dag had verteld dat het 7e op het ESF zou worden dat ik diegene zou geloven :D
pi_209192588
Ik ben benieuwd of de Waalse omroep volgend jaar ook een nationale voorronde wil houden. De delegatieleider van RTBF op het songfestival was iig lid van de vakjury bij Eurosong.
  ESF Reporter donderdag 18 mei 2023 @ 22:27:45 #94
87554 Cee
Welluk?
pi_209201859
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2023 23:02 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Throwback naar wat ik zei de woensdag vóór de nationale finale _O- _O- :D

Never nooit dat als iemand mij op die dag had verteld dat het 7e op het ESF zou worden dat ik diegene zou geloven :D
Zijn ‘story arc’ is toch wel het tofste van ESF dit jaar. _O_
pi_209202644
Zo ja, ik weet nog dat ik dacht dat ze zo nooit de finale zouden halen. En dat wij gelukkig geen NF hadden en met een nummer van Duncan zouden komen, dus dat kon vast niet misgaan.
  ESF Reporter vrijdag 19 mei 2023 @ 00:38:35 #96
87554 Cee
Welluk?
pi_209203190
quote:
81s.gif Op donderdag 18 mei 2023 23:06 schreef Em31 het volgende:
Zo ja, ik weet nog dat ik dacht dat ze zo nooit de finale zouden halen. En dat wij gelukkig geen NF hadden en met een nummer van Duncan zouden komen, dus dat kon vast niet misgaan.
[ afbeelding ]
Ja, ik dacht nog “ach, arme Belgen, die gaan de komende maanden wensen dat ze ‘Ollanders zijn.”

Arrogante kaaskop gedachte weer hé. :')
pi_209204687
Deze man is gewoon puur hoe je de hele ESF-ervaring moet beleven, net zoals Kaarija en de mannen van Joker Out: Plezier maken, de hele ervaring opslurpen, veel andere mensen leren kennen etc. Dan kweek je ook zoveel sympathie, krijg je de gunfactor en was het ook veel minder erg geweest als het resultaat was tegengevallen.

Feitelijk dus alles wat Mia & Dion niet hebben gedaan/niet mochten doen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:42:16 #98
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209210570
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 09:40 schreef TheVulture het volgende:
Deze man is gewoon puur hoe je de hele ESF-ervaring moet beleven, net zoals Kaarija en de mannen van Joker Out: Plezier maken, de hele ervaring opslurpen, veel andere mensen leren kennen etc. Dan kweek je ook zoveel sympathie, krijg je de gunfactor en was het ook veel minder erg geweest als het resultaat was tegengevallen.

Feitelijk dus alles wat Mia & Dion niet hebben gedaan/niet mochten doen.
Dit dus.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209213367
Zojuist was Gustaph bij Jinek. Hij komt erg sympathiek en dankbaar over. :Y


En kennelijk haten de Cyprioten hem nu. :P
Hotapnyc
pi_209213788
Loic Nottet, Blanche en Gustaph... drie Belgische inzendingen die ik intens haatte werden respectievelijk 4e, 4e en 7e. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')