abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208517761
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
A. Ik zeg nergens dat het vergelijkbaar is met het daadwerkelijk slachtoffer worden van seksueel misbruik.
B. Het is nog steeds niet aan anderen om te bepalen dat mensen maar gewoon over hun angst heen moeten stappen.

En je kan nooit met 100% zekerheid stellen dat een man altijd onschuldig wordt bevonden als hij ook echt onschuldig is en er dus een valse aangifte gedaan is. Kans is minimaal, maar wereldwijd zijn er genoeg mensen die onterecht schuldig bevonden worden. Daarnaast....zelfs als er uit komt dat iemand onschuldig is... als je eenmaal bekend staat als een verkrachter dan verdwijnt die aanname niet opeens bij iedereen als de rechtbank op onschuldig uit komt.
1: Fijn.
2: Dat kan wel degelijk aan een ander zijn. Waarom dacht jij dat mensen naar een psycholoog gaan?
3: Ik had het over Nederland. Niet wereldwijd. Wereldwijd is de kans relatief groot dat je als verkrachtingsslachtoffer wordt veroordeeld .
pi_208517790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Fijn.
2: Dat kan wel degelijk aan een ander zijn. Waarom dacht jij dat mensen naar een psycholoog gaan?
3: Ik had het over Nederland. Niet wereldwijd. Wereldwijd is de kans relatief groot dat je als verkrachtingsslachtoffer wordt veroordeeld .
Agree to disagree dan maar.
pi_208520594
OM gaat in hoger beroep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208520599
quote:
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208520606
quote:
Wereldwijd is de kans relatief groot dat je als verkrachtingsslachtoffer wordt veroordeeld .
Veroordeeld tot een leven lang met een nare gedachtenis aan een nare gebeurtenis in je verleden?.
pi_208522516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Hoe klassificeer je een 'valse' aangifte dan? Want er zijn talloze aangiftes die niet tot een veroordeling of zelfs vervolging leiden. 'Vals' impliceert een kwade opzet. Wanneer een aangifte niet tot een zaak komt ga je dat heel moeilijk kunnen bepalen.
Zelfs als het tot een zaak komt.

Dat is nu precies mijn punt: je kan het niet weten. Want beide partijen hebben er alle belang bij om hun waarheid vol te blijven houden.
pi_208522776
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is wat degene waar ik op reageer claimt: het aantal gevallen 'zijn woord tegen het hare' als valse aangifte is enorm, zegt hij. Daar wil ik dan wel eens cijfers van zien. Volgens mij is het doen van aangifte nog steeds heel moeilijk, doen veel vrouwen het eerder niet dan wel, en is de kans dat een man wegens een 'zijn woord tgen het hare'valse aangifte veroordeeld wordt voor verkrachting echt zo klein.

Alles behalve 'enorm' dus.
Echter, zelfs zonder veroordeling kun je als verdachte heel veel problemen krijgen. Zie Borsato. Die is nog altijd niet veroordeeld. Tenminste, niet door de rechter. Wel door het overgrote deel van Nederland.
pi_208524434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Een man moet begrijpen dat de kans dat hij te maken krijgt met een valse aangifte behoorlijk klein is. En dat als hij er toch mee te maken krijgt, hij het juridisch altijd wint in een land als Nederland. ja, je gaat dan door een lastige tijd. Absoluut. En wat mij betreft wordt het doen van valse aangiftes nog veel harder aangepakt. Maar het is op geen manier te vergelijken met het daadwerkelijk slachtoffer worden van seksueel misbruik.

Heb je enig idee hoe een rechtszaak gaat? het doen van een valse aangifte, heb je vooral jezelf mee. Je hebt het dan echt over de meest labiele ter aarde, hoor.
Die kans zal inderdaad bijzonder klein zijn. En gecombineerd met het toch al lage (in de enkele cijfers) veroordelingspercentage in zedenzaken, lijkt een angst om onschuldig door een rechtbank veroordeeld te worden bijna irrationeel.

Maar volgens mij is het niet de rechtbank waar je dan bang voor hoeft te zijn. Uit de bekende gevallen van een valse aangifte, blijkt dat het vooral de veroordeling door derden is die een leven verwoest.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')