https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Nee volgens mij al ff niet meer toch ook niet bij vorige verkiezingenquote:
Doet alleen nog NOS Sport he (en met het Mes op Tafel).quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:40 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee volgens mij al ff niet meer toch ook niet bij vorige verkiezingen
Haha mallerd, dit is een oude foto en weet je op dat moment was er denk ik nog weinig gestemdquote:Op woensdag 15 maart 2023 16:41 schreef -Sigaartje het volgende:
Zeer lage opkomst in Schiermonnikoog zo te zien. Maar ze zijn wel heel snel dit keer.
Oude foto .....quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:41 schreef -Sigaartje het volgende:
Zeer lage opkomst in Schiermonnikoog zo te zien. Maar ze zijn wel heel snel dit keer.
Oh....quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:42 schreef Paul het volgende:
[..]
Haha mallerd, dit is een oude foto en weet je op dat moment was er denk ik nog weinig gestemd
Ik ook!quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh....
Ik moet trouwens nog. Ik ga zo.
Ik ben lid van de PvdA. Maar nu stem ik Groenlinks voor de provincie omdat ik voor de natuur ben en fel tegen de boeren.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:44 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik ook!
Stem PvdA voor een eerlijker Nederland, je zal er geen spijt van krijgen
PvdA is ook tegen boerenquote:Op woensdag 15 maart 2023 17:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben lid van de PvdA. Maar nu stem ik Groenlinks voor de provincie omdat ik voor de natuur ben en fel tegen de boeren.
PvdA wil geen nieuwe intensieve veehouderijen, maar wil wel ruimte laten voor uitbreiding van bestaande intensieve veehouderijquote:
Ok maar jouw partij is te extreem en meer vegetarische partij, dus denk ik too much for mequote:Op woensdag 15 maart 2023 17:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
PvdA wil geen nieuwe intensieve veehouderijen, maar wil wel ruimte laten voor uitbreiding van bestaande intensieve veehouderij
Maar de PvdA is niet groen. Is de natuur en klimaat voor jou niet belangrijk?quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:25 schreef Paul het volgende:
[..]
Ok maar jouw partij is te extreem en meer vegetarische partij, dus denk ik too much for me
PvdA is wel groen hoorquote:Op woensdag 15 maart 2023 17:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de PvdA is niet groen. Is de natuur en klimaat voor jou niet belangrijk?
[ afbeelding ]
Ik vind het niet groen genoegquote:
nou kan best zonder vlees , stukje kip daar blijft wel bij tegenwoordig , soms klein beetje gehakt door de spaghetti , maar dat is het welquote:Op woensdag 15 maart 2023 17:31 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik hou van een stukje vlees, maar het moet wel eerlijk zijn. En ik heb niet het gevoel dat er een eerlijk stukje vlees in de supermarkt ligt. Ik snap dat er oneerlijk is gehandeld door de regering en de banken in de jaren 90 en het is niet eerlijk dat de boeren hiervoor boeten, dat snap ik. Maar het ammoniakprobleem (het is geen stikstofprobleem het is een ammoniakprobleem) moet worden opgelost en hoe boeren zich de afgelopen maanden zich hebben gemanifisteerd, daar heb ik mijn hele buik van vol. Stelletje etters.
Ik ga regelmatig naar de landwinkel, maar daar hing laatst ook de vlag op de kop. Dus daar kom ik niet meer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou kan best zonder vlees , stukje kip daar blijft wel bij tegenwoordig , soms klein beetje gehakt door de spaghetti , maar dat is het wel
Ik vind GroenLinks matig vergeleken met PvdDquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |