abonnement Unibet Coolblue
pi_208375320
na vele jaren wateroverlast te hebben gehad heeft de woningbouwvereniging eindelijk actie ondernomen. Een blok van 5 huizen heeft men een geul gegraven van een 60cm diep en hier een drainagebuis ingelegd en worteldoek eromheen, Nu komt het; er is geen grind in gelegd maar normaal straatzand. Geen grof zand oid. Deze heeft men dan met een trilplaat ook nog een flink aangedrukt. bijna alle terassen zitten er weer in en men heeft deze op afschot gemaakt en idem dit met de tuin die op afschot naar de drainage loopt, Het zit er nu een aantal weken in maar we hebben nu bij alle huizen een sloot gekregen ter hoogte van de drainagebuis, in mijn optiek is de oorzaak het gebruik van normaal straatzand ipv grind.
Heeft iemand hier ervaring met een grindkoffer? De woningbouwvereniging en de aannemer zien het probleem niet ...

https://ibb.co/99cyPkH



[ Bericht 10% gewijzigd door Vonkenboer op 14-03-2023 19:12:21 ]
pi_208377311
Drainage buis loopt altijd zeer langzaam het is gewoon een lapmiddel.
pi_208377890
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Drainage buis loopt altijd zeer langzaam het is gewoon een lapmiddel.
Woningbouw, alles is een lapmiddel

Zelf uitgraven en grof grind storten? Dan heb jij er minder last van denk ik
pi_208393837
is die drain ergens op aangesloten waar het water weg kan lopen?

Aan de bagger te zien is dat keiachtige grond.
een grindkoffer helpt alleen als je hem aanlegt tot op de watervoerende laag (zand of grind)
pi_208394535
de drain is aangesloten op het riool , er is dus geen grind gebruikt, maar meer een soort scherpzand / metselzand.
Het lijkt in ieder geval niet op drainagezand. Verder hebben ze worteldoek over de grindkoffer gelegd en daarover ligt dan weer apegrond.
pi_208412078
ik heb ervaring met zand en al het water loopt direct weg omdat zand waterdoorlatend is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208412118
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:05 schreef spridgets het volgende:
de drain is aangesloten op het riool , er is dus geen grind gebruikt, maar meer een soort scherpzand / metselzand.
Het lijkt in ieder geval niet op drainagezand. Verder hebben ze worteldoek over de grindkoffer gelegd en daarover ligt dan weer apegrond.
wat is apegrond? :?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208422317
Persoonlijk zou ik hem ook vullen met grind. Maar zand is ook water doorlatend.
pi_208424371
Misschien zelf wat kuiltjes graven tot op het doek en die met zand of grind vullen?
  maandag 20 maart 2023 @ 12:10:41 #10
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_208464076
Je zou hier eerder aquaflow toe moeten passen.
Drainagebuis onderin leggen, daar grind/split op.
Aansluitend geotextiel eroverheen (waterdoorlatend doek) en dan kun je er zand op storten voor bijvoorbeeld straatwerk.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_208478427
hallo, bedankt voor alle reacties , probleem is dat het via de woningbouwvereniging loop en de aannemers door hun worden aangestuurd. De boel is inmiddels allemaal gestraad en graszoden gelegt, nu maar afwachten of het wat geholpen heeft...
pi_208503270
eergisteren is het terras gelegd en na wat regen stond de hele boel blank, binnen een uur een dikke 3m van laagste punt thv drain tot aan de achterdeur, ook bij de buren hetzelfde verhaal. Bij één van de buren is niks aan de hoogte van de tuin gedaan en daar loopt de drain ook langs en ook hier stond het vanmorgen blank. Deze drain kan kennelijk de hoeveelheid water niet aan. Aangezien het zou blijven regenen vannacht was het de keus mogelijk water in huis of een tijdelijk stop van de hemelwaterafvoer eruit trekken , met het laatste was het grootste deel van het water erg snel weg. nu afwachten wat de woningbouw gaat doen want zo gaat het niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')