Dat is een aanname, het geen dat ik voorstel is nog geen poging tot gedaan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat helpt niet, want zodra elders iets over bnw wordt gezegd wordt daar hier schande over uitgesproken.
Kan je nou niet een keertje die persoonlijke aanvallen achterwege laten!?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 14:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je bent een beetje sneu bezig en iets aan het zoeken om te azijnpissen, ten tijden van Trump is de man voor vanalles uitgemaakt, ik kan me de benaming orange man nog goed herinneren. Wat betreft inhoud, deze madam is griezelig bezig, haar voorkomen werkt daarbij niet in haar voordeel. Ze kan ook zo op de bezemsteel.
Welke Fokker is ten tijde van Trump voor vanalles uitgemaakt?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 14:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je bent een beetje sneu bezig en iets aan het zoeken om te azijnpissen, ten tijden van Trump is de man voor vanalles uitgemaakt, ik kan me de benaming orange man nog goed herinneren. Wat betreft inhoud, deze madam is griezelig bezig, haar voorkomen werkt daarbij niet in haar voordeel. Ze kan ook zo op de bezemsteel.
Je heb t gelijk, niet echt nee. Echter vraag ik me toch sterk af of zeiken over iemand's uiterlijk dat wel is.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
Draagt dit nog iets bij aan de discussie
Of is het trollen om te trollen
Iedereen die iets positiefs over Trump te zeggen had.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke Fokker is ten tijde van Trump voor vanalles uitgemaakt?
Je doet nu of hij de enige is die dat doet, beetje jammer.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je heb t gelijk, niet echt nee. Echter vraag ik me toch sterk af of zeiken over iemand's uiterlijk dat wel is.
Nou ja, er wordt van beide kanten van alles richting de andere kant geroepen. Respectvol een andere mening accepteren is er niet meer bij.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iedereen die iets positiefs over Trump te zeggen had.
Erg jammer is het.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt van beide kanten van alles richting de andere kant geroepen. Respectvol een andere mening accepteren is er niet meer bij.
Eens.quote:
Ik krijg kippenvel als ik zielloze types als Kuipers hoor pratenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je heb t gelijk, niet echt nee. Echter vraag ik me toch sterk af of zeiken over iemand's uiterlijk dat wel is.
Dat is nog in overlegquote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:27 schreef _I het volgende:
Gaat het Covid topic nog open, of is dat gewoon klaar of zo?
En wat draagt deze opmerking bij aan de discussie hier?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:18 schreef StateOfMind het volgende:
En als ie dicht blijft kan men daar mooi weer een topic over openen dat het een complot is
Geen ene fokking moer, net zoals een hoop andere reacties hierquote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
En wat draagt deze opmerking bij aan de discussie hier?
Vooralsnog houden we gewoon beide forums in stand. Beide forums lopen goed, maar in BNW is de grens verlegd van discussiëren naar bekvechten. Dat moet veranderen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geen ene fokking moer, net zoals een hoop andere reacties hier![]()
![]()
Maar is het weer samenvoegen met TRU geen optie?
BNW is destijds afgesplitst van TRU, maar nu heb je 2 halfdode subfora.
Als je die weer samenvoegt is er iig wat meer toeloop en activiteit.
Maar goed, wat dit onderwerp betreft leken Danny en Yvonne destijds ietwat te duiken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe dan ook, ik vraag me vooral wat Fok nou wil met BNW. Zoals ik me herinner van lang lang geleden was het ooit bedoeld om samenzweringen te bespreken, maar het lijkt in de loop der tijd een soort van verhuld NWS2/POL2 te zijn geworden, maar dan met minder strikte discussieregels ... wat hem met name erin lijkt te zitten dat bronnen met slechte journalistieke reputatie doorgaans wat minder gewaardeerd worden in NWS/POL en hier wel. Daarnaast lijkt er wat ressentiment te zijn dat gebruikers hier zich vaak niet serieus genomen voelen daar (hier in BNW ook, maar minder), wat er vast toe leidt dat mensen zich verzamelen waar ze zich meer welkom voelen.
Daarbij heb je een groep mensen die zich opwerpen als "de" BNW'ers, met "BNW" meningen. Kennelijk zijn dat dan mensen die zich zien als vrijdenker, hoewel ze tegelijk vaak wel ongeveer in dezelfde hoek denken. Als er zoiets is als een bnw-mening, wat zijn die en is het dan bv. wel bedoeld om samenzweringen te bespreken die ik zelf dan mainstream vind (hoewel ik niet per se weet wanneer dat dan zo is), zoals bv. het twijfel zaaien over (de gevolgen van) klimaatverandering door de fossiele industrie, bouwfraude, de couppoging van Trump of moeten die gewoon in NWS/POL of wat denkt Fok! daar over?
Waar je denk ik voor moet waken is dat je geen echokamer wil creëren, want dat leidt tot groupthink en mogelijk radicalisatie, en dat je bij uitstek politieke discussie dus juist met elkaar wil hebben in plaats van gescheiden ruimtes zonder dat je daarop inboet qua redelijke discussieregels (wat in feite ook gewoon omgangsregels zijn voor wat serieuzere discussies imho - en dan doel ik niet alleen op redelijke bronnen (whatever dat zijn), maar ook eerder ingrijpen bij elkaar uitmaken voor wappie of msm-schaap, gezuig met "D666" en "Drumpf" aanpakken, etc).
Dat wilde je dus even kwijt...quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:56 schreef PSVCL het volgende:
Als je het over de duivel hebt..brrr
[ twitter ]
Post covid is natuurlijk gewoon vaccinatieschade, het vaccine is het virus.
Plaats dit hier aangezien het corona topic is gesloten.
Dat stamt uit de tijd dat ik hier niet postte...quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:34 schreef Raw85 het volgende:
Ik denk dat je als FOK!-admins/mods/users eerst eens aan moet geven wat je nou precies wil met BNW. Alleen dan kun je bespreken hoe je dat vervolgens wil bereiken met z’n allen.
Ik denk dat @:SnertmetChoco dat een tijdje geleden goed beschreef:
[..]
.
Valt best mee. Blijkbaar willen jullie daar een probleem van maken zodat je kan ingrijpen..quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vooralsnog houden we gewoon beide forums in stand. Beide forums lopen goed, maar in BNW is de grens verlegd van discussiëren naar bekvechten. Dat moet veranderen.
Waarom die sneer erbij..quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:13 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Valt best mee. Blijkbaar willen jullie daar een probleem van maken zodat je kan ingrijpen..
En wat bekvechten hoort er gewoon bij. In het VBL topic is het ook vaak bekvechten/banter tussen supporters onderling. Zo ook in NWS tussen links/rechts etc etc
Is geen sneer, maar een vermoedenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom die sneer erbij..
Je bevestigd zo toch alleen het punt dat sommige hier maken? En we modereren op links rechts gejankzak en dit is geen banter meer.
Het is de toon die de muziek maakt.. Dat speelt hier zeker mee.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Is geen sneer, maar een vermoeden
Ik zie namelijk nergens dat gebekvecht, iig niet zo extreem dat er moet worden ingegrepen.
BNW onderwerpen liggen nu eenmaal gevoelig, moet je een beetje op inspelen als mod.
Bah wat een lelijke uitspraakquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kunt dan wel jezelf een bnw rol aanmeten en tegen de meute ingaan om.. Nou ja, maar dwars te zijn omdat je voor jezelf besloten hebt dat je de tegenpartij bent.
In deze thread is net een bericht gepost over covid schade, waarbij de poster dat omdraait naar vaccinatieschade.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:58 schreef _I het volgende:
De omslag is gekomen toen bepaalde onderwerpen als "gevaarlijke misinformatie" werden gezien en overal actief verwijderd en geweerd werden. Dat heb ik al eerder gezegd, er is een verschil tussen de andere onderwerpen en diegene die aan deze verkettering onderworpen zijn.
Het heeft niet zo zeer met het forum of de mensen te maken, maar met de manier waarop de informatie door de maatschappij werd behandeld. Dit was de enige plek waar je sommige dingen kon zeggen, omdat je geen bronnen had om gesprekken mee te voeren op andere plekken. We hadden alleen vage bronnen die volledig tegen de stroom ingingen, want de nuance ontbrak.
Aangaande covid, veel mensen die met spanning naar de vaccinaties hebben gekeken, onzeker waren, denken dat ze zichzelf, of misschien anderen wel in gevaar hebben gebracht door hun onzekerheid te delen. En dan komen er nu druppelsgewijs zaken uit die toch wel degelijk aangeven dat er zaken gespeeld hebben, en nog steeds krijgen we de zwarte piet toegespeeld omdat we in een groep zitten met een dansleraar, reptielaanhangers en weet ik veel wie er nog meer onder de wappies geschaard worden.
Denk dat deze onderwerpen pas weer onbeladen worden, als alles achter de rug zou zijn. En voor vele van ons hoort covid bij de bankencrisis, energiecrisis, asielcrisis, great reset, 4e industriële revolutie... Moeilijk, moeilijk.
Dat is zo 2021, tegenwoordig is het Zelensky.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
Heeft iemand hier al Trump op de schuld gegeven van dit allen?
Het is vaccinatieschade. Kuipers draait het om.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
In deze thread is net een bericht gepost over covid schade, waarbij de poster dat omdraait naar vaccinatieschade.
Sorry Uncle, ik wil eerlijk zijn naar jou en de rest. Dan ga ik niet verbloemen wat ik denk.quote:
Waarvan aktequote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het is vaccinatieschade. Kuipers draait het om.
Ik heb al 3x aan wantie gevraagd waarom hij elders bnw belachelijk maakt en dan hier topics komt verzieken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens mod ik echt - altijd - als ik geklaag over bnw buiten bnw zie.
Euh …quote:maar ik zie er nooit tr's over.
Naja, mijn argument dat ik ze niet zie is bij nader inzien niet zo'n hele sterke. Al ben ik veel in nws te vinden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb al 3x aan wantie gevraagd waarom hij elders bnw belachelijk maakt en dan hier topics komt verzieken.
Maar dat is de enige op 1000 bnw posts waar hij niet op antwoordt.
[..]
Euh …
Het was geen verwijt naar een mod die onmogelijk elke post live kan volgen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Naja, mijn argument dat ik ze niet zie is bij nader inzien niet zo'n hele sterke. Al ben ik veel in nws te vinden.
Ja maar dat is dan persoonlijk voor mij … geen probleem, kan ik aan.quote:Ik begrijp echt wel dat het geduld van iemand op raakt als er telkens zo'n gevecht ontstaat.
Ten eerste is dat jouw mening, ten tweede vind ik dat dat onder het betreffende forum onderdeel hoort, en ik begrijp van Straatcommando dat daar op wordt gemodereerd.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb al 3x aan wantie gevraagd waarom hij elders bnw belachelijk maakt en dan hier topics komt verzieken.
Maar dat is de enige op 1000 bnw posts waar hij niet op antwoordt.
[..]
Euh …
Ik denk dat het al mis gaat bij het begrip 'externe users'.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het was geen verwijt naar een mod die onmogelijk elke post live kan volgen.
Het was een duidelijke verwijzing naar het hier constant aangehaalde probleem van externe users die hier bewust komen om de boel te verzieken.
Het is letterlijk bewijs maar volgens jippie komen ze hier netjes voor de discussie zolang ze niemand persoonlijk aanvallen … nee
[..]
Ja maar dat is dan persoonlijk voor mij … geen probleem, kan ik aan.
Maar het wordt nu bittere ernst nu blijkt dat hun gedrag mee bijdraagt aan de huidige negatieve sfeer in bnw waardoor er blijkbaar drastische maatregelen op spel staan, waarbij uiteindelijk wij bnw’ers weer gestraft worden. Wat eigenlijk het beoogde doel was, maar dat is weer ander issue
Iedereen zou hier zn eigen postgedrag onder de loep moeten nemen om een betere sfeer te creëeren, maar Wantie kiest evoor om laf in een hoekje te kruipenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ten eerste is dat jouw mening, ten tweede vind ik dat dat onder het betreffende forum onderdeel hoort, en ik begrijp van Straatcommando dat daar op wordt gemodereerd.
Tja, je zoekt ruzie, en daar ga ik niet in mee.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Iedereen zou hier zn eigen postgedrag onder de loep moeten nemen om een betere sfeer te creëeren, maar Wantie kiest evoor om laf in een hoekje te kruipen
Waarom nou weer deze laatste opmerking?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Iedereen zou hier zn eigen postgedrag onder de loep moeten nemen om een betere sfeer te creëeren, maar Wantie kiest evoor om laf in een hoekje te kruipen
Is gewoon ruzie zoeken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom nou weer deze laatste opmerking?
LOl...okquote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:34 schreef Raw85 het volgende:
Ik denk dat je als FOK!-admins/mods/users eerst eens aan moet geven wat je nou precies wil met BNW. Alleen dan kun je bespreken hoe je dat vervolgens wil bereiken met z’n allen.
Ik denk dat @:SnertmetChoco dat een tijdje geleden goed beschreef:
[..]
Maar goed, wat dit onderwerp betreft leken Danny en Yvonne destijds ietwat te duiken.
Maar je vond altijd dat je als "straatcomando" het bij het rechte eind had ...hoe is deze spiegel onstaan dan?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb me ook niet altijd even correct gedragen, toch heb ik altijd m'n nek uit gestoken voor BNW omdat ik vind en hoop dat het een plekje moet hebben op het forum.
Daar moet wel wat voor veranderen, maar ik weet niet of dat überhaupt kan. Waar ik bnw vroeger vooral vond opereren in grijs gebied (haarp, maanlanding, etc is ook hier de boel zo gepolariseerd dat her zwart of wit is. Dat komt enerzijds door users die hier alleen maar komen etteren maar aan de andere kant ook omdat bepaalde bnwers (net als de tegenpartij overigens) helemaal niet van plan zijn andere inzichten op te doen.
En waar de schoen wringt is dat veel dingen die ik lees echt gewoon niet waar zijn. Je kunt dan wel jezelf een bnw rol aanmeten en tegen de meute ingaan om.. Nou ja, maar dwars te zijn omdat je voor jezelf besloten hebt dat je de tegenpartij bent. Dit speelt heel erg in het oorlogstopic en covid topic, de rest vind ik meevallen en best okee lopen. Dit vergoeilijkt de reacties die ik soms lees echter niet.
Je zult je dus ook moeten beseffen dat, als je al kiest om tegen de stroming in te gaan, je weerstand gaat aantreffen.
Aan de andere kant zijn er ook wel zaken geweest die toch anders in elkaar bleken te steken dan "ons" verteld is. Maar ook hier was het grijs, en niet zwart of wit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |