Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?quote:Op zondag 26 maart 2023 14:19 schreef Smart_ass het volgende:
Dank voor de reacties! Hier gaan alle nachtluiers die ik kan vinden maar tot en met maat 6. Overdag zit ze sowieso al een tijd in 7 (die kunnen ze blijkbaar wel in grotere maten maken
) maar dat zijn van die minder goed absorberende luierbroekjes. Heb die afgelopen nacht geprobeerd maar toen is ze doorgelekt tot en met de matrashoes aan toe haha. Argh wat irritant dit.
Ga dat inderdaad maar eens proberen. Was eerder geen succes maar er zit weinig anders op ben ik bangquote:Op zondag 26 maart 2023 14:25 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?
Of zijn die er ook niet bij jullie?
Volgens mij wisselt dat enorm. Bij de oudste ben ik daar pas mee begonnen toen hij al een paar maanden 3 jaar was. Met de jongste wil ik wel proberen in de zomer een poging te wagen. Maar als het niet lukt dan wacht ik er mee tot hij ook de 3 is gepasseerd.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede matenMaar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining
![]()
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om daarmee te beginnen?
Ik ben hier officieel nog een lurker, mijn J. is pas vanaf mei peuter![]()
Wij hebben het afgelopen zomer gedaan. Lopen ze toch wat makkelijker een paar dagen zonder luier/in blote bips en ongelukjes in de tuin zijn aanzienlijk makkelijker. Wij merkten aan Bas dat hij er.klaar voor was omdat verschonen steeds meer strijd werd.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede matenMaar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining
![]()
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om daarmee te beginnen?
Ik ben hier officieel nog een lurker, mijn J. is pas vanaf mei peuter![]()
Ooh ja, dat had ik ook met Thomas. Hij vindt het geweldig daar, terwijl ik thuis bijna zat te janken hahaha! En nu gaat hij alweer bijna naar de basisschool. De psz doet sinds deze week ook peuter-kleutermomenten. De peuters gaan vanaf 3,5 jaar 1 x in de week een moment meedraaien in de instroomgroep van de basisschool. Dan kunnen ze alvast kennismaken en wennen op de basisschool. Thomas was superenthousiast vandaag, hij had het alleen maar over de basisschool vandaag!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:49 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb mijn peuter voor het eerst gedropt op “school”. En ze huilde niet eens! Ze had er vooral heel erg veel zin in. Jeetje. Ik zit nu weer in de auto maar ik vind dit toch meer een dingetje dan ik dacht ofzo. Ze wordt zo groot!
Ooo klein mannetjequote:Op maandag 27 maart 2023 10:25 schreef douche-eendje het volgende:
Ik was net met mijn kabouter voor de laatste keer naar het consultatiebureau. 94,7 cm. 14,5 kilo. Vaccinatie zit erin, ogen werken goed en ook alle andere testjes probleemloos doorlopen.
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartjequote:Op maandag 3 april 2023 15:09 schreef Ceviche het volgende:
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed![]()
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
Ja dat is ook niet ideaal.quote:Op maandag 3 april 2023 15:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartje) maar ook daarmee zijn wat problemen omdat kinderen ook niet weten hoe ze het moeten benoemen.
Bas noemde de vierkant in eerste instantie driehoek en tijdens de test ging hij twijfelen en werd het een rechthoek.
Ze hebben wel met plaatjes hoor. Die zijn hier al genoemd. Mijn dochter had die plaatjes tot haar vierde, die harken werd het helemaal niets mee, ze snapte het gewoon niet.quote:Op maandag 3 april 2023 15:09 schreef Ceviche het volgende:
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed![]()
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |