abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 maart 2023 @ 22:05:02 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_208335480
* Dag 381 van de invasie
LIVE | Paus wil naar Oekraïne én Rusland: ’Deze oorlog doet me pijn’

Allen 'n goedenavond,

Met man en macht ondersteunt men wereldwijd op verschillende manieren Oekraïne, kan men intussen wel zeggen. :lijstje:
Het mag ook duidelijk zijn dat veel NL'ers daartoe ook hun eigen (soms financiële) steentje bijdragen om het getroffen land bij te staan. :s) :s) :s)
Gistermiddag tijdens een gezellige borrel B:)B & bites :9 in Haarlem :Y), spraken wij *) lovende woorden over diverse bekenden van ons die onder andere in de betere Haagse kringen rondgaan :s) :s) :s), met wie sinds jaar en dag een gulden samenwerking geschiedt *) en regelmatig wordt gegeten. :7~

Deze ambtenaren bezigen sowieso een vooruitstrevende job, en streven uiteraard met de nodige hobbels op de weg doelen na die in vrijwel eenieders belang moeten zijn, lijkt ons. :lijstje:
Ondanks de soms minder goede recensies zou daar weer oneindig veel positiefs tegenover staan. :z ''Onder auspiciën van Mark Rutte en de VVD :Y) :9 doet het kabinet al erg veel voor het land *), want de financiële voordelen vliegen voor de meest nuchtere en vindingrijke medelander als warme broodjes over de toonbank'', aldus ingewijden. :Y) En dat geldt ook voor de grote organisatie in Amsterdam waar ik :Y) rondga als één van de hoofdpersonen, en men behalve dagelijks professioneel management in het belang van de Nederlandse economie en masse de hakken in de grond geslagen heeft voor Oekraïne + ;( :'( in goede samenwerking met politiek Den Haag. *)

Wat kan ik zeggen? Want alsof het nog niet genoeg is aan barmhartige en tevens hartverwarmende acties door NL'ers voor Oekraïne die in diverse manieren in goede orde plaatsvinden :s) :s) :s), kwam ons *) recentelijk bij de wijn ter ore dat ook paus Franciscus als hoofd van de RKK zich zo langzamerhand tot op het bot geroerd voelt over het nare lot :'( van de meest getroffen inwoners door deze nutteloze oorlog. :o
En morgen zal hiervoor tijdens de wekelijkse rooms-katholieke mis in de Haerlemsche parochie O-) wederom de nodige aandacht zijn. :7~

Welnu: er zal morgenochtend in de kerk door jong *G* en oud B-) opnieuw gezamenlijk worden gebeden voor Oekraïne, maar in het bijzonder ook voor de paus. O-) Temeer omdat de kerkvorst zich straks op glad ijs begeeft ~:) door beide de landen te willen bezoeken met bestemming Kiev en Moskou. :s) :s) :s)
Tenslotte heeft hij als paus al bijna 10 jaar een missie, waaronder zijn streven om de goede vrede te dienen of andere problemen het hoofd te bieden. :lijstje: Denk bv aan het helpen van armen in de wereld :{ ;( maar ook aan het oplossen van wereldwijde misverstanden of kwesties die niet zelden gaan over wat er allemaal op het wereldtoneel speelt waarbij de Kerk zich zeer betrokken voelt. :lijstje: :s) :s) :s)

Behalve andere belangrijke zaken of perikelen krijgt het rechtzetten van valse beschuldigingen :{w en schuldvraagstukken omtrent onwelriekend :6 misbruik van de afgelopen 10-20 jaar ook nog volledige aandacht, waarbij de kerk ruiterlijk erkent in het verleden soms tekort te zijn geschoten in het beschermen van hun jeugdigen :{ waaronder zwakkeren. :'( + ;(
Temeer om dat ook eens de wereld uit te helpen :lijstje: en ware schuldigen alsnog het boetekleed aan te laten trekken om uiteindelijk de lucht aldaar eens te klaren ;) en op te frissen. *)

Het pauselijke voornemen om naar beide landen af te reizen blijft natuurlijk wishful thinking en slechts een 'gebaar', maar evengoed wij wensen Franciscus via de bekende sociale media uiteraard erg veel succes met z'n dappere maar vooral vredelievende poging om straks een dialoog los te krijgen tussen beide landen. :7~

Scjvb

++++

quote:
2 uur geleden in BUITENLAND

KIEV - De oorlog in Oekraïne duurt alweer ruim een jaar. Op de grond wordt hevig gevochten, vooral rond de vernietigde stad Bachmoet, waar de Wagner Groep inmiddels het centrum zou hebben bereikt. Maar in de rest van het land lijkt de situatie moervast te zitten. Volg de laatste ontwikkelingen in Oekraïne in dit liveblog.

Oekraïense militairen bij een geschut dat staat gericht op de vijand in Bachmoet.
Ⓒ ANP

Paul wil naar Oekraïne én Rusland
Paus Franciscus is bereid naar Oekraïne af te reizen, maar alleen als hij ook een trip naar Moskou kan maken. "Ik zal naar beide plaatsen gaan of naar geen van beide", zei het hoofd van de katholieke kerk zaterdag in een interview met de Argentijnse krant La Nacion.

Volgens de kerkvorst kan de oorlog tussen beide landen alleen worden beëindigd met een dialoog of concrete vredesinitiatieven. Het Vaticaan wil al langere tijd een bemiddelende rol spelen in het conflict en Franciscus sprak tegen La Nacion over het "verlangen om de vrede te dienen". De paus wilde afgelopen zomer al afreizen naar beide landen. Ook toen zei hij zowel Kyiv als Moskou te willen bezoeken.

In het interview gaf Franciscus aan dat hij de Russische leiders had gevraagd of hij op de tweede dag na de Russische invasie in Oekraïne naar Moskou mocht komen. Volgens hem werd zijn verzoek destijds door de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov met dankzegging afgewezen.

De paus liet opnieuw weten geraakt te zijn door de oorlog. "De oorlog doet me pijn, dat is wat ik wil zeggen. De oorlog doet me pijn."

© https://www.telegraaf.nl/(...)-oorlog-doet-me-pijn
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 11 maart 2023 @ 22:05:48 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208335505
Veel succes. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208335681
Gaat de paus alleen of neemt hij voor zijn eigen veiligheid alle paters, pastoors en broeders mee?
pi_208335807
Hij gaat meevechten? Wat een god _O_

pi_208336220
lastige is dat de paus juist niet erkend wordt als geestelijkleider in Rusland. Zij zien zich zelf als de rechtmatige opvolgers van het christendom, na het schisma in het romeinse rijk tussen oost en west (onze culturele historische verschillen komen door en lopen grotendeels langs deze lijn). de russen zien de roomse afscheiding als ketters.
pi_208336270
Zeker om wat ervaringen met kinderen uit te wisselen?
pi_208339374
Laat die clown alsjeblieft stoppen met denken dat hij relevant is. De paus is de religieuze equivalent van Thierry Baudet. Voorman van een club sprookjesgelovers.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_208339403
Die paus wilt een martelaar worden..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_208339605
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:23 schreef Multatilu het volgende:
Laat die clown alsjeblieft stoppen met denken dat hij relevant is. De paus is de religieuze equivalent van Thierry Baudet. Voorman van een club sprookjesgelovers.
Grappige is wel dat de Paus een hele hoge status heeft voor heel veel mensen in Europa en daarbuiten. Dus ja, op zich kan het geen kwaad dat hij een poging doet.

Al geloof ik niet dat hij met een paar gesprekjes de oorlog kan beëindigen!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 12 maart 2023 @ 08:20:45 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208339784
Misschien moet ie maar lekker naar Bachmut om te vechten tegen het NATO regenboogleger. Volgens paus Franciscus kan de Navo Poetin hebben ‘uitgelokt’
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208339797
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hij gaat meevechten? Wat een god _O_

[ afbeelding ]
Samen met iedereen die een Oekraïense vlag naast zn profielvlag heeft staan _O_
pi_208339872
Denkt deze Paus nou niet bij zo´n momen: 'Oekraine vecht voor haar bestaansrecht, men zit misschien wel niet te wachten op mijn geneuzel'?
pi_208339923
Alsof hij invloed heeft
  zondag 12 maart 2023 @ 08:50:59 #14
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_208339979
De enige goede paus is Sinterklaas
pi_208340047
In Rusland en Oekraïne laten de kindjes zich nog misbruiken. Denkt de paus.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208340194
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Samen met iedereen die een Oekraïense vlag naast zn profielvlag heeft staan _O_
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 12 maart 2023 @ 09:14:25 #17
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208340198
Zet maar ergens op een pleintje rond de Donbas.
pi_208340917
Net wat ze nodig hebben. Zo'n seniele oude christengekkie die ze gaat vertellen dat ze lief voor elkaar moeten zijn :')

Laat christendom alsjeblieft ver weg blijven bij dit soort conflicten. Ze hebben al genoeg ellende veroorzaakt.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')