abonnement Unibet Coolblue
  ESF Reporter zaterdag 11 maart 2023 @ 23:22:40 #226
87554 Cee
Welluk?
pi_208337106
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:05 schreef Spumonisal het volgende:
Onvermijdelijke winnaar dit, en denk ook op het ESF vrij onverslaanbaar? Wat dat betreft kan ik die grote voorsprong bij de bookies wel begrijpen en er is gewoon niet echt iets anders dat er ook maar bij in de buurt komt op dit moment. Ja Finland wellicht bij de televoting, maar juries zullen eerder voor Loreen gaan natuurlijk en daar zal ze het verschil gaan maken denk ik
Qua jury zal er ook wel het een en ander worden gegeven aan Spanje en Italië. Extra jammer dat de jury in de semi weg is omdat dan veel jury-friendly inzendingen zoals Nederland en Letland nu misschien blijven steken dus de spoeling voor hen wel dun wordt. Hopelijk weet men met al die dingen die dit jaar al zijn omgegooid ook een wat progressievere jury samen te stellen die wat buiten de lijntjes durven te kleuren. Dan zijn de verschillen tussen tele en jury ook een stuk minder groot.

Toont ook wel weer het vreemde van dit systeem, dat in de semi het volk het voor het zeggen heeft en in de finale het dus uiteindelijk af gaat hangen van hoe rijkelijk de jury Zweden nu weer gaat bedelen. En dat de vele televote inzendingen elkaar doordat ze met zo veel zijn, gaan kannibaliseren.
pi_208337129
Ben ik de enige die dit een ripoff vind van Euphoria? Had van Loreen toch wat beters verwacht
pi_208337438
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:22 schreef Cee het volgende:

[..]
Qua jury zal er ook wel het een en ander worden gegeven aan Spanje en Italië. Extra jammer dat de jury in de semi weg is omdat dan veel jury-friendly inzendingen zoals Nederland en Letland nu misschien blijven steken dus de spoeling voor hen wel dun wordt. Hopelijk weet men met al die dingen die dit jaar al zijn omgegooid ook een wat progressievere jury samen te stellen die wat buiten de lijntjes durven te kleuren. Dan zijn de verschillen tussen tele en jury ook een stuk minder groot.

Toont ook wel weer het vreemde van dit systeem, dat in de semi het volk het voor het zeggen heeft en in de finale het dus uiteindelijk af gaat hangen van hoe rijkelijk de jury Zweden nu weer gaat bedelen. En dat de vele televote inzendingen elkaar doordat ze met zo veel zijn, gaan kannibaliseren.
Ja, had er zelf ook niet voor gekozen. Is nogal scheef, en ja er gaan vast de nodige qualifiers lage jury scores ontvangen maar aan de andere kant wel blij dat er tenminste nog juries zijn bij de finale want 100% televoting is ook niet alles. Voor mij zeker niet tenminste. Dus weet ook niet welke kant het de komende jaren op gaat, maar vrees niet de goede
pi_208338231
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:01 schreef Momo het volgende:
Nouja ik zie vooral niet echt waarom bepaalde mensen zo enthousiast zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:12 schreef Viv het volgende:
Euphoria vond ik een dertien in het dozijn-nummer, snap nog steeds niet waarom iedereen daarmee wegliep destijds. :?

Tattoo is meer van hetzelfde, maar de staging is wel tof en ze heeft echt een dijk van een stem
, ze brengt het ook geloofwaardig qua emoties. Maar ik kan er zelf niet zoveel mee, zou het ook niet draaien op Spotify of zo.

Maar als ze wint, dan is het voordeel wel dat het volgend jaar in ons land is. :7

Dat voel ik dus bij deze inzending. En of ze nou een persoonlijke ervaring uit haar leven aan dit lied koppelt of dat ze zich inleeft in hoe het zou kunnen zijn, het maakt me niet uit. Ze brengt het lied op mij geloofwaardig over _O_ Dat "airy" zingen vind ik ook wat toevoegen aan de live versie. Studio versie is me te clean.

En tevens zit er voor mij ook wel een boodschap in @cornald :+

"All i want is to be loved" is dat niet wat we uiteindelijk allemaal willen?

In het begin ligt Loreen kwetsbaar onder (en tussen) zo'n enorme LED. Het zou een baarmoeder (gevoel van veiligheid) kunnen voorstellen waarin ze ligt. Ze lijkt er zelfs bijna naakt (kwetsbaar) in te liggen door die huidskleurige pak van haar. Ze ademt in de baarmoeder, dat hoor je ook terug. Langzaamaan groeit ze (het lied bouwt zich op, het LEDplafond gaat omhoog) en is ze krachtig genoeg om rechtop te gaan zitten en om haar verhaal te doen: Oh houd toch van mij! Ik heb er alles voor over om samen te zijn. We blijven verbonden, we zijn één.

Het nummer blijft zich opbouwen. We zien Loreen sterker worden. Ze durft nu echt op te gaan staan. Er komt zo'n enorme kracht vrij dat ze de pijn of iets dat haar onderdrukt van zich afduwt (ze duwt het LEDplafond van zich af, dit zorgt voor een bevrijdend beeld).

Vervolgens krijgen we een stukje (bridge) te horen dat een link legt met haar roots (Berberse symbolen die we zien, maar ook haar pak schijnt daar iets over te vertellen. Het wordt nu dus nog een stukje persoonlijker. Loreen lijkt in een open veld, ergens buiten, te staan. Helemaal alleen, bevrijd, in het maanlicht. Nog meer emotie wordt overgebracht door het kleiner te houden in dit deel van het lied. Ze is nu klaar voor de volgende stap: BAM! Daar is het laatste refrein en lijkt ze het uit te schreeuwen. Het komt van zo diep. Vuurwerk lijkt omhoog te schieten, het mag er uit (effect van de lampen achter haar op het podium) . All i care about is love, all i care about is love.

Gerda thuis zit nu jankend op de bank en gaat de maandag na het ESF weekend direct een tatoeage nemen met een Berbers symbool waarvan ze verder ook niet weet wat het betekent.
~The present is all there is~
pi_208338245
Hier nog even de uitslag voor mensen die het gauw willen inzien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~The present is all there is~
  ESF Reporter zondag 12 maart 2023 @ 00:39:45 #231
87554 Cee
Welluk?
pi_208338283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:42 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Ja, had er zelf ook niet voor gekozen. Is nogal scheef, en ja er gaan vast de nodige qualifiers lage jury scores ontvangen maar aan de andere kant wel blij dat er tenminste nog juries zijn bij de finale want 100% televoting is ook niet alles. Voor mij zeker niet tenminste. Dus weet ook niet welke kant het de komende jaren op gaat, maar vrees niet de goede
100% televote zou echt niet tof zijn. Dat gaat ook Zweden merken dan.
  ESF Reporter zondag 12 maart 2023 @ 00:40:24 #232
87554 Cee
Welluk?
pi_208338291
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:35 schreef grazz het volgende:
Hier nog even de uitslag voor mensen die het gauw willen inzien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De nummer 3 van de jury hier allerlaatste bij de tele met 1 schamel puntje. ;(
pi_208338298
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:34 schreef grazz het volgende:

[..]
[..]
Dat voel ik dus bij deze inzending. En of ze nou een persoonlijke ervaring uit haar leven aan dit lied koppelt of dat ze zich inleeft in hoe het zou kunnen zijn, het maakt me niet uit. Ze brengt het lied op mij geloofwaardig over _O_ Dat "airy" zingen vind ik ook wat toevoegen aan de live versie. Studio versie is me te clean.

En tevens zit er voor mij ook wel een boodschap in @:cornald :+

"All i want is to be loved" is dat niet wat we uiteindelijk allemaal willen?

In het begin ligt Loreen kwetsbaar onder (en tussen) zo'n enorme LED. Het zou een baarmoeder (gevoel van veiligheid) kunnen voorstellen waarin ze ligt. Ze lijkt er zelfs bijna naakt (kwetsbaar) in te liggen door die huidskleurige pak van haar. Ze ademt in de baarmoeder, dat hoor je ook terug. Langzaamaan groeit ze (het lied bouwt zich op, het LEDplafond gaat omhoog) en is ze krachtig genoeg om rechtop te gaan zitten en om haar verhaal te doen: Oh houd toch van mij! Ik heb er alles voor over om samen te zijn. We blijven verbonden, we zijn één.

Het nummer blijft zich opbouwen. We zien Loreen sterker worden. Ze durft nu echt op te gaan staan. Er komt zo'n enorme kracht vrij dat ze de pijn of iets dat haar onderdrukt van zich afduwt (ze duwt het LEDplafond van zich af, dit zorgt voor een bevrijdend beeld).

Vervolgens krijgen we een stukje (bridge) te horen dat een link legt met haar roots (Berberse symbolen die we zien, maar ook haar pak schijnt daar iets over te vertellen. Het wordt nu dus nog een stukje persoonlijker. Loreen lijkt in een open veld, ergens buiten, te staan. Helemaal alleen, bevrijd, in het maanlicht. Nog meer emotie wordt overgebracht door het kleiner te houden in dit deel van het lied. Ze is nu klaar voor de volgende stap: BAM! Daar is het laatste refrein en lijkt ze het uit te schreeuwen. Het komt van zo diep. Vuurwerk lijkt omhoog te schieten, het mag er uit (effect van de lampen achter haar op het podium) . All i care about is love, all i care about is love.

Gerda thuis zit nu jankend op de bank en gaat de maandag na het ESF weekend direct een tatoeage nemen met een Berbers symbool waarvan ze verder ook niet weet wat het betekent.
_O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208338343
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:35 schreef grazz het volgende:
Hier nog even de uitslag voor mensen die het gauw willen inzien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nou niet echt een monsterzege ala Kaarija. Zelfs geen landslide ala Alessandra.
pi_208338618
Optreden van de Melfest jury show op het officiële kanaal, zonder rookproblemen gelukkig:

pi_208339439
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het is nou niet echt een monsterzege ala Kaarija. Zelfs geen landslide ala Alessandra.
Iemand had gisteren toch al uitgelegd dat het wel zo was _O-

Edit: het was zelfs een reactie op jezelf toen je hetzelfde zei :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 21:58 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Kaarija had "maar" 85% van de jurystemmen en +/- 50% van de publiek.
Loreen heeft 92% van de stemmen.
pi_208339828
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Iemand had gisteren toch al uitgelegd dat het wel zo was _O-

Edit: het was zelfs een reactie op jezelf toen je hetzelfde zei :P
[..]

Alessandra kreeg ook minder jurystemmen procentueel gezien, 87%. En 30% van het publiek.
Tot we maandag de totaalstemmen krijgen weten we niet hoe Loreen het bij het publiek heeft gedaan maar in jurystemmen verslaat ze Kaarija en Alessandra.
(Al zal ze vast geen 50% van de stemmen hebben zoals Kaarija). :P
pi_208339843
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:28 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Alessandra kreeg ook minder jurystemmen procentueel gezien, 87%. En 30% van het publiek.
Tot we maandag de totaalstemmen krijgen weten we niet hoe Loreen het bij het publiek heeft gedaan maar in jurystemmen verslaat ze Kaarija en Alessandra.
(Al zal ze vast geen 50% van de stemmen hebben zoals Kaarija). :P
Nee, dat is nu nog lastig te zeggen. In dit systeem kan je met 10% van de stemmen in theorie ook 100% van de potentiële maximumscore bij de televoting pakken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208339867
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:34 schreef grazz het volgende:
Gerda thuis zit nu jankend op de bank en gaat de maandag na het ESF weekend direct een tatoeage nemen met een Berbers symbool waarvan ze verder ook niet weet wat het betekent.
_O- _O-
pi_208339952
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:28 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Alessandra kreeg ook minder jurystemmen procentueel gezien, 87%. En 30% van het publiek.
Tot we maandag de totaalstemmen krijgen weten we niet hoe Loreen het bij het publiek heeft gedaan maar in jurystemmen verslaat ze Kaarija en Alessandra.
(Al zal ze vast geen 50% van de stemmen hebben zoals Kaarija). :P
Ja en sowieso snap ik de vergelijking niet helemaal, want het is niet dat deze 3 bij elkaar in dezelfde voorronde in hetzelfde land ofzo zitten. :+

In Zweden hadden ze waarschijnlijk over Alessandra gedacht dat ze dat vorig jaar al van Klara hadden gehoord.
pi_208340035
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dat is nu nog lastig te zeggen. In dit systeem kan je met 10% van de stemmen in theorie ook 100% van de potentiële maximumscore bij de televoting pakken.
Ja, en ze hebben die appstemmen waarmee je vijf stemmen gratis weg kunt geven, wat ze volgens mij in Finland en Noorwegen niet hebben. Dus het is appels en peren vergelijken.

Als je alleen naar de koude cijfers kijkt heeft de Finse winnaar de grootste voorsprong op de nummer twee, daarna Kroatië en Duitsland.

Zweden - 28,26% voorsprong / 19,07% van totale punten
Spanje - 16,55% voorsprong / 19,56% van totale punten
België - 0,36% voorsprong / 17,82% van totale punten
IJsland - 46,39% voorsprong / 31,85% van totale stemmen (in eerste ronde)
Malta - 42,35% voorsprong / 20,90% van totale stemmen
Denemarken - 26,47% voorsprong / 43% van totale stemmen (van finaleronde)
Noorwegen - 68,84% voorsprong / 27,09% van totale stemmen
Finland - 254,61% voorsprong / 45,83% van totale stemmen
Tsjechië - 51,04% voorsprong / 57,51% van totale stemmen
Roemenië - 7,95% voorsprong / 14,32% van totale stemmen
Kroatië - 80% voorsprong / 24,05% van totale stemmen
Duitsland - 70,27% voorsprong / 25,71% van totale stemmen

Maar het zegt natuurlijk niet veel, ieder systeem is weer anders dus echt vergelijken kun je niet
pi_208340138
België blijft grappig _O-
  zondag 12 maart 2023 @ 11:37:26 #243
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208341759
Zie net het optreden van gisteravond terug, maar de zang was weer vrij matig.

edit: reprise was een stuk beter.
pi_208341819
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:34 schreef grazz het volgende:

[..]
[..]
Dat voel ik dus bij deze inzending. En of ze nou een persoonlijke ervaring uit haar leven aan dit lied koppelt of dat ze zich inleeft in hoe het zou kunnen zijn, het maakt me niet uit. Ze brengt het lied op mij geloofwaardig over _O_ Dat "airy" zingen vind ik ook wat toevoegen aan de live versie. Studio versie is me te clean.

En tevens zit er voor mij ook wel een boodschap in @:cornald :+

"All i want is to be loved" is dat niet wat we uiteindelijk allemaal willen?

In het begin ligt Loreen kwetsbaar onder (en tussen) zo'n enorme LED. Het zou een baarmoeder (gevoel van veiligheid) kunnen voorstellen waarin ze ligt. Ze lijkt er zelfs bijna naakt (kwetsbaar) in te liggen door die huidskleurige pak van haar. Ze ademt in de baarmoeder, dat hoor je ook terug. Langzaamaan groeit ze (het lied bouwt zich op, het LEDplafond gaat omhoog) en is ze krachtig genoeg om rechtop te gaan zitten en om haar verhaal te doen: Oh houd toch van mij! Ik heb er alles voor over om samen te zijn. We blijven verbonden, we zijn één.

Het nummer blijft zich opbouwen. We zien Loreen sterker worden. Ze durft nu echt op te gaan staan. Er komt zo'n enorme kracht vrij dat ze de pijn of iets dat haar onderdrukt van zich afduwt (ze duwt het LEDplafond van zich af, dit zorgt voor een bevrijdend beeld).

Vervolgens krijgen we een stukje (bridge) te horen dat een link legt met haar roots (Berberse symbolen die we zien, maar ook haar pak schijnt daar iets over te vertellen. Het wordt nu dus nog een stukje persoonlijker. Loreen lijkt in een open veld, ergens buiten, te staan. Helemaal alleen, bevrijd, in het maanlicht. Nog meer emotie wordt overgebracht door het kleiner te houden in dit deel van het lied. Ze is nu klaar voor de volgende stap: BAM! Daar is het laatste refrein en lijkt ze het uit te schreeuwen. Het komt van zo diep. Vuurwerk lijkt omhoog te schieten, het mag er uit (effect van de lampen achter haar op het podium) . All i care about is love, all i care about is love.

Gerda thuis zit nu jankend op de bank en gaat de maandag na het ESF weekend direct een tatoeage nemen met een Berbers symbool waarvan ze verder ook niet weet wat het betekent.
Ik vind het een zeer cynisch paint-by-numbers Eurovisienummer waar 6 man aan hebben meegeschreven die allemaal al honderden Eurovisienummers hebben geschreven. Totaal platgeproduceerd, ongeïnspireerd, tekstueel zwak, en die bridge slaat nergens op, behalve om het nog iets authentieks te geven (hoor je mijn Marokkaanse roots?) Het enige wat het nummer staande houdt is Loreen, dat zegt iets over haar talent als performer. Maar in mijn ogen zou het een teleurstellende winnaar zijn van Eurovisie, een flinke stap terug. Doe mij dan maar Finland.
pi_208342613
twitter
pi_208342660
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Iemand had gisteren toch al uitgelegd dat het wel zo was _O-

Edit: het was zelfs een reactie op jezelf toen je hetzelfde zei :P
[..]

Het was laat. Die procenten begrijp ik niet altijd :@
pi_208342852
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vind het een zeer cynisch paint-by-numbers Eurovisienummer waar 6 man aan hebben meegeschreven die allemaal al honderden Eurovisienummers hebben geschreven. Totaal platgeproduceerd, ongeïnspireerd, tekstueel zwak, en die bridge slaat nergens op, behalve om het nog iets authentieks te geven (hoor je mijn Marokkaanse roots?) Het enige wat het nummer staande houdt is Loreen, dat zegt iets over haar talent als performer. Maar in mijn ogen zou het een teleurstellende winnaar zijn van Eurovisie, een flinke stap terug. Doe mij dan maar Finland.
Ik moet je zeggen, het kan me allemaal geen drol schelen. Al hebben er 100 mensen aan meegeschreven. Heeft verder geen invloed op hoe ik het lied beleef. Voor mij is het ook wel Loreen die dit nummer maakt. Kan me eigenlijk niet zoveel schelen dat het geen tekstueel hoogstandje zou zijn (manier van zingen en overbrengen compenseert het voor mij), niet vernieuwend of inspirerend. Ik zelf houd van de "klassiekere" popliedjes die duidelijk zijn en niet zoals bijv. Israel, dat vaag is (want wat wil het nou zijn?), en in mijn ogen, te bedacht en geforceerd overkomt. Finland vind ik ook geweldig overigens ;)
~The present is all there is~
pi_208342926
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vind het een zeer cynisch paint-by-numbers Eurovisienummer waar 6 man aan hebben meegeschreven die allemaal al honderden Eurovisienummers hebben geschreven. Totaal platgeproduceerd, ongeïnspireerd, tekstueel zwak, en die bridge slaat nergens op, behalve om het nog iets authentieks te geven (hoor je mijn Marokkaanse roots?) Het enige wat het nummer staande houdt is Loreen, dat zegt iets over haar talent als performer. Maar in mijn ogen zou het een teleurstellende winnaar zijn van Eurovisie, een flinke stap terug. Doe mij dan maar Finland.
Kom op, dit gaat wel heel ver :') alsof Finland kwalitatief zo goed is, het is uniek en daar blijft het dan ook bij
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:39:01 #249
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208343054
Nja ik snap wel wat hij bedoelt, ik zou het een stap terug vinden in die zin dat het nogal 'been there done that' is. Weer Loreen met weer een vergelijkbaar iets.

Voelt dan toch als een beetje een verloren jaar, als we nu al bijna zeker kunnen zijn dat zij het wordt. Niet dat ik extreem fan ben van Finland, maar dan toch liever Finland.
Koel en donker bewaren
pi_208343070
Zoals Grazz ook al zei, al hadden er 500 mensen aan het lied gewerkt, dat maakt het niet minder indrukwekkend of minder authentiek naar mijn mening. Er zijn zat zelfgeschreven Eurovisie nummers geweest die ik 10 x niks vind
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')