of;
"Maak je dr niet zo druk om"
Ik haat die zinnetjes Als ik tegen iemand spui waar ik me zorgen om maak of bang voor ben dan volgende in de meeste gevallen deze zinnetjes..Wat dus geen zak helpt! Want ik trek het me WEL aan en ik maak me er WEL druk om! Mn gevoelens kies ik immers niet...
Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
quote:Trek het je niet zo aan Karoltje, maak je niet zo druk
Op maandag 10 februari 2003 15:35 schreef karoltje het volgende:
"Ach joh trek het je niet aan"of;
Ik haat die zinnetjes
Als ik tegen iemand spui waar ik me zorgen om maak of bang voor ben dan volgende in de meeste gevallen deze zinnetjes..Wat dus geen zak helpt! Want ik trek het me WEL aan en ik maak me er WEL druk om! Mn gevoelens kies ik immers niet...
quote:iedereen wel denk ik
quote:Dat zeg ik altijd tegen iemand die vreselijk loopt te hoesten en het daardoor benauwd heeft/krijgt...
Ik haat die zinnetjes
Als ik tegen iemand spui waar ik me zorgen om maak of bang voor ben dan volgende in de meeste gevallen deze zinnetjes..Wat dus geen zak helpt! Want ik trek het me WEL aan en ik maak me er WEL druk om! Mn gevoelens kies ik immers niet...
*Zucht*
Als ik je vraag naar mij te luisteren en
jij begint mij adviezen te geven,
dan doe je niet wat ik je vraag.
Als ik je vraag naar mij te luisteren
en jij begint mij te vertellen,
waarom ik iets niet zo moet voelen
als ik het voel,
dan neem jij mijn gevoelens niet serieus.
Als ik je vraag naar mij te luisteren,
en jij denkt dat jij iets moet doen
om mijn problemen op te lossen,
dan laat je mij in de steek,
hoe vreemd dat ook mag lijken.
Misschien is dat de reden waarom
voor sommige mensen bidden werkt,
omdat God niets terug zegt en
hij geen adviezen geeft of
probeert om de dingen voor je te regelen
Hij luistert alleen maar en vertrouwt erop
dat je er zelf wel uitkomt.
Dus, alsjeblieft, luister alleen maar naar me en
probeer me te begrijpen.
En als je wilt praten,
wacht dan even en ik beloof je
dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren.
......................
Wat had ik dan moeten doen, muts?
Toen werd ik echt enorm kwaad...
quote:Precies! Zeg dan niks...toch?
Op maandag 10 februari 2003 17:36 schreef poebeertjuh het volgende:
Het lijkt mij dat als je je hart bij iemand uitstort, je het je al hébt aangetrokken... Dus dan is het advies 'trek het je niet aan' dus totaal overbodig!
"Verzet je maar een beetje"
"Je gaat toch wel aan het werk, hè?" (gelukkig de laatste maanden wat minder)
quote:Jups daar heb ik dus ook zo''n fucking!!! hekel aan en dan nog denken dat ze je kunnen helpen of het begrijpen/ beter weten!!!
Ik haat die zinnetjes
'geen hand vol maar een land vol'
'hij was toch niets voor jou'
'jij hebt zo weer een nieuwe'
pfff
het is allemaal waar maar op het moment zelf kan je er niet zoveel mee.
[Dit bericht is gewijzigd door saxx op 11-02-2003 00:00]
Het komt allemaal wel goed...op zich zal het best kloppen maar op het moment dat je in de put zit heb je er niks aan. En zo kun je er meer verzinnen
Deed bij mij de stoppen ook wel even doorslaan, hoewel het ongetwijfeld waar is. Zat er niet op te wachten
Herken het trouwens maar al te goed, mensen die altijd maar alles even op willen lossen. Het ergste is nog dat ik die neiging bij mezelf ook vaak terug zie, ik zal nooit zeggen dat iemand zich iets niet aan moet trekken, maar tips geven en oplossingen proberen te zoeken heb ik af en toe een irritant groot handje van... Het enige positieve is dat ik het weet van mezelf en me dan heel bewust wordt van de luisterfunctie die ik dat moment heb, de meeste mensen merken dus niet eens dat ik in gedachten als een debiel naar oplossingen loop te zoeken...
quote:Tsja.... lees het boek "Mannen komen van Mars, vrouwen doen hard hun best om ze terug te schoppen van venus" eens. Daarin wordt uitgelegd dat het voor mannen een instinctieve reactie is om zaken op te lossen. Voor vrouwen instinctief om zaken "te begrijpen". Één van der "regels der mannen" is dan ook: "Kom niet naar met toe met je verhalen als je niet op zoek bent naar een oplossing". Ofwel; mannen en vrouwen zullen elkaar, op dat gebied, nooit echt begrijpen.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:24 schreef Nyame het volgende:
Wat een mooi stukje tekst Mirage!Herken het trouwens maar al te goed, mensen die altijd maar alles even op willen lossen. Het ergste is nog dat ik die neiging bij mezelf ook vaak terug zie, ik zal nooit zeggen dat iemand zich iets niet aan moet trekken, maar tips geven en oplossingen proberen te zoeken heb ik af en toe een irritant groot handje van... Het enige positieve is dat ik het weet van mezelf en me dan heel bewust wordt van de luisterfunctie die ik dat moment heb, de meeste mensen merken dus niet eens dat ik in gedachten als een debiel naar oplossingen loop te zoeken...
De reactie "Och, trek het je niet zo aan" is dus echt een mannen reactie. Het is een oplossing, geen begrip......
Persoonlijk word ik niet blij van klotestreken, het blijft een ontluisterende ervaring waar ik weinig blijdschap voor kan opbrengen.
Misschien wel, maar ik stond op het punt om in huilen uit te barsten. Nu ik dat type komt dat punt ook weer erg dichtbij.
Tja, daar lig je dan te baden in je angstzweet
.
quote:Mijn reactie is eigenlijk hetzelfde. Ik ben er dan ook nog eentje die begint halverwege dan nog wel eens te praten. Helemaal onbeschoft, maar als ik het dan niet zeg dan ben ik het kwijt. Ook heel vervelend. En ja zoals jij zegt ik ben het mij ook wel bewust en voorkom het natuurlijk ook wel vaak, maar het is wel vervelend.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:24 schreef Nyame het volgende:
Wat een mooi stukje tekst Mirage!Herken het trouwens maar al te goed, mensen die altijd maar alles even op willen lossen. Het ergste is nog dat ik die neiging bij mezelf ook vaak terug zie, ik zal nooit zeggen dat iemand zich iets niet aan moet trekken, maar tips geven en oplossingen proberen te zoeken heb ik af en toe een irritant groot handje van... Het enige positieve is dat ik het weet van mezelf en me dan heel bewust wordt van de luisterfunctie die ik dat moment heb, de meeste mensen merken dus niet eens dat ik in gedachten als een debiel naar oplossingen loop te zoeken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |