Albert Heijn heeft een steeds groter wordend assortiment aan verspakketten en ook andere supermarkten hebben een flink assortiment (Jumbo volgens mij in samenwerking met Conimex?)
![uUE9j5q.jpg]()
Het zijn pakketten met een recept en de meeste producten die daarvoor benodigd zijn (vooral groenten) zitten er in exact afgepaste hoeveelheden in. Qua prijs zijn ze meestal erg schappelijk en het bijkomende voordeel is dat er niets overblijft dat vervolgens in de prullenbak verdwijnt.
We hebben een thread over maaltijdboxen op dit forum, die maaltijdboxen worden thuisbezorgd in de juiste hoeveelheden met het recept er bij, voor veel mensen een uitkomst!
Eigenlijk lijken de verspakketten van de supermarkt daar wel een beetje op, al moet je er wél de deur voor uit en moet er meestal nog wel iets bij gekocht worden (zoals vlees), maar de verschillende ingrediënten en het recept worden je voorgeschoteld. Het zit dus een beetje tussen gewoon boodschappen doen en een maaltijdbox in.
Ik ben wel benieuwd wie wat heeft uitgeprobeerd en wat de ervaringen zijn
Zelf ken ik het curry madras verspakket van AH en die is erg lekker, al moet daar (zoals ik in de "wat eten en drinken we vandaag" thread al aangaf) wat mij betreft niet het hele pakje kokosmelk in, maar iets meer dan de helft, en moet het wat langer op het vuur dan op de verpakking staat, waardoor je ook veel beter kippendijfilet dan kipfilet kunt gebruiken.
Dit was het resultaat (met een brinjal pickle op de voorgrond, ook een aanrader, maar dat komt niet uit dat pakket

)
![gYPoBiA.jpg]()
Van een vriendin hoorde ik al eens dat het lasagne verspakket van AH ook heerlijk is, vooral door het bijgeleverde zakje kruiden, maar die ken ik zelf dus niet.
Zojuist vertelde Sunshine1982 dat ze vanavond het Mexicaanse burrito verspakket van AH gaat gebruiken vanavond, die ken ik ook al niet!
Ik ben erg benieuwd wat jullie intussen allemaal hebben uitgeprobeerd, misschien kunnen we dat voor elkaar eens op een rijtje zetten?
Wat was lekker en wat is niet voor herhaling vatbaar??
(en vergeet ook niet te vertellen bij welke supermarkt het vandaan kwam)
Disclaimer: niet mijn OP
[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-03-2023 10:27:50 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin