abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208296388
https://www.telegraaf.nl/(...)d-huishoudelijk-werk

Zoals de bron meld.

Een bijzondere overwinning voor een Spaanse vrouw op Internationale Vrouwendag. Een Spaanse rechtbank heeft haar ex-man namelijk veroordeeld tot het betalen van meer dan 2 ton als compensatie voor 25 jaar onbetaald huishoudelijk werk. Dat meldt i news.

Mevrouw Moral zei dat ze hoopte dat haar zaak zal dienen als een inspiratie voor andere vrouwen. „Ik ben met de media gaan praten omdat ik hoop dat vrouwen weten dat ze huishoudelijke taken kunnen claimen als je niet in gemeenschap van goederen getrouwd bent”, zei ze.

Wat is mijn klacht.

Stront hoer profiteert van haar exman.
Terwijl hij werkte en haar onderhoudt.
Vind zij dat ze recht heeft op loon om zijn huis en en kinderen te onderhouden.

En dan afvragen waarom ik singel bent.
En aan Wop seks doe ( wippen ontbijten en pleite )

Als een werkende man ben je ook niet meer veilig thuis
pi_208296427
Ok Melanie
pi_208296444
Geweldige doorbraak die hopelijk onbetaalde zorgtaken en huishoudelijk werk zichtbaarder zal maken in de toekomst. Voor veel mensen wordt iets pas zichtbaar als er een prijskaartje aan wordt gehangen. Misschien is dit de manier om mensen bewust te maken van de prijs die hangt aan al het werk dat onbetaald wordt uitgevoerd.
pi_208296487
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:59 schreef Avelie het volgende:
Geweldige doorbraak die hopelijk onbetaalde zorgtaken en huishoudelijk werk zichtbaarder zal maken in de toekomst. Voor veel mensen wordt iets pas zichtbaar als er een prijskaartje aan wordt gehangen. Misschien is dit de manier om mensen bewust te maken van de prijs die hangt aan al het werk dat onbetaald wordt uitgevoerd.
Dat moet je me nu even geen verklaren.
Als een gezin of getrouwd deel je de huishouden.

Als man werk je dan en betaal je alle kosten ook voor je vrouw.
Zoals maaltijd tot aan de auto en alles wat ze nodig heeft.

Dat is je inleg als man voor je gezin.

Als vrouw die niet werkt en thuis zit .
Lijkt mij normaal dat zij dan de taken neemt om het huis schoon te houden en de kinderen die je gezamenlijk neemt op te voeden tijdens zijn werk uren.

Het is anders als de vrouw deeltijd werkt of als ze net zo hard werk voor haar geld te verdienen
Dan ga ik er van uit dat gezamelijk de kinderen en de huishouden word gedaan .
En op die manier ook de kosten woorden gedeelt (meestal betaalt de man nog steeds van alles , maar goed dat daar gelaten dan )
pi_208296499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 00:05 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dat moet je me nu even geen verklaren.
Als een gezin of getrouwd deel je de huishouden.

Als man werk je dan en betaal je alle kosten ook voor je vrouw.
Zoals maaltijd tot aan de auto en alles wat ze nodig heeft.

Dat is je inleg als man voor je gezin.

Als vrouw die niet werkt en thuis zit .
Lijkt mij normaal dat zij dan de taken neemt om het huis schoon te houden en de kinderen die je gezamenlijk neemt op te voeden tijdens zijn werk uren.

Het is anders als de vrouw deeltijd werkt of als ze net zo hard werk voor haar geld te verdienen
Dan ga ik er van uit dat gezamelijk de kinderen en de huishouden word gedaan .
En op die manier ook de kosten woorden gedeelt (meestal betaalt de man nog steeds van alles , maar goed dat daar gelaten dan )
De jaren '50 willen hun mening terug. Mijn hemel, heb jij onder een hunnebed gelegen of wat?
  donderdag 9 maart 2023 @ 00:20:06 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208296533
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:49 schreef suijkerbuijk het volgende:

Zoals de bron meld.

Een bijzondere overwinning voor een Spaanse vrouw op Internationale Vrouwendag. Een Spaanse rechtbank heeft haar ex-man namelijk veroordeeld tot het betalen van meer dan 2 ton als compensatie voor 25 jaar onbetaald huishoudelijk werk. Dat meldt i news.

Mevrouw Moral zei dat ze hoopte dat haar zaak zal dienen als een inspiratie voor andere vrouwen. „Ik ben met de media gaan praten omdat ik hoop dat vrouwen weten dat ze huishoudelijke taken kunnen claimen als je niet in gemeenschap van goederen getrouwd bent”, zei ze.

Wat is mijn klacht.

Ben nu eerlijk Sijkerbuik, je doet helemaal niet aan seks…
The End Times are wild
pi_208296539
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 00:08 schreef Avelie het volgende:

[..]
De jaren '50 willen hun mening terug. Mijn hemel, heb jij onder een hunnebed gelegen of wat?
Dat is geen uitleg .

Dit is een belediging naar mij toe.

En ja ik zie het inderdaad zo ja.
En daar is zeker niks mis mee omdat ik duidelijk ook een optie geeft als gezamelijk werkende.
De taken zijn zo goed verdeelt tussen de man en vrouw

En zo moderne vrouw .
Die van alles wilt en de man met een zweep voor haar karretje spant.
En de kinderen dumpt op een kinderopvang.
Had ik zo de deur er uit getrapt en de koffers achter de hersens na gegooid.
En kinderen hadden dan bij papa gebleven.

Kinderen opvoeding doe je gezamelijk.
En als een van de twee ouders werkt dan ondersteunt de anderen partner in de anderen taken
En dat is een normalen manier van een gezin en huishouden .

Een van de reden dat ik geen Nederland trut wilt hebben.

Geef me dan maar een moslim vrouw of van mijn part uit Indonesië of Filipijnen.
Daar is inderdaad de vrouw die de kinderen opvoed en hun man ondersteunt.
Terwijl je werkt om alles te kunnen onderhouden.
pi_208296554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:59 schreef Avelie het volgende:
Hopen dat ze dan ook huur in rekening brengen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208296677
Dan wil ik dat de vrouw voortaan een fulltime baan heeft. Zodat ze niet de helft van de tijd kan zitten slabakken terwijl mijn werken haar zoveel jaar gratis onderhouden heeft terwijl ze op de bank sbs6 heeft zitten kijken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208296787
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 00:21 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dat is geen uitleg .

Dit is een belediging naar mij toe.

En ja ik zie het inderdaad zo ja.
En daar is zeker niks mis mee omdat ik duidelijk ook een optie geeft als gezamelijk werkende.
De taken zijn zo goed verdeelt tussen de man en vrouw

En zo moderne vrouw .
Die van alles wilt en de man met een zweep voor haar karretje spant.
En de kinderen dumpt op een kinderopvang.
Had ik zo de deur er uit getrapt en de koffers achter de hersens na gegooid.
En kinderen hadden dan bij papa gebleven.

Kinderen opvoeding doe je gezamelijk.
En als een van de twee ouders werkt dan ondersteunt de anderen partner in de anderen taken
En dat is een normalen manier van een gezin en huishouden .

Een van de reden dat ik geen Nederland trut wilt hebben.

Geef me dan maar een moslim vrouw of van mijn part uit Indonesië of Filipijnen.
Daar is inderdaad de vrouw die de kinderen opvoed en hun man ondersteunt.
Terwijl je werkt om alles te kunnen onderhouden.
En als je haar zat bent kan ze onder een brug gaan wonen? :D
pi_208297003
Is een 1 april garp :')
Ook in moeilijke tijden.
pi_208297151
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 02:49 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
En als je haar zat bent kan ze onder een brug gaan wonen? :D
Daar komt het meestal wel op neer. En dan lekker gaan klagen dat je zoveel alimentatie moet betalen en dat je je kinderen nooit meer ziet omdat ze naar haar familie is vertrokken in Cambodja.
pi_208297183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 00:27 schreef marsan het volgende:

[..]
Hopen dat ze dan ook huur in rekening brengen.
Kan deze dame dan ook elke seksuele handeling met de man in rekening gaan brengen? :')
pi_208298087
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 07:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kan deze dame dan ook elke seksuele handeling met de man in rekening gaan brengen? :')
Jazeker, want vrouwen houden niet van seks. :r
pi_208298247
Best een logische uitspraak toch?
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:58:48 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208298304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:38 schreef DerekB het volgende:

[..]
Als dat jouw ervaring is met vrouwen, denk dan even na over de gemene deler in al die interacties hè ;)
pi_208298310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als dat jouw ervaring is met vrouwen, denk dan even na over de gemene deler in al die interacties hè ;)
Sarcasme radar ging bij jou niet af zo te zien. :')
  donderdag 9 maart 2023 @ 10:02:40 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208298339
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:59 schreef DerekB het volgende:

[..]
Sarcasme radar ging bij jou niet af zo te zien. :')
Lieverd, daarom was de knipoog er :)
pi_208298638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 07:23 schreef Avelie het volgende:

[..]
Daar komt het meestal wel op neer. En dan lekker gaan klagen dat je zoveel alimentatie moet betalen en dat je je kinderen nooit meer ziet omdat ze naar haar familie is vertrokken in Cambodja.
Als een vrouw gewoon haar eigen broek op houdt is er niets aan de hand en hoeft er ook niet geklaagd te worden over zogenaamd 'minder verdienen'.

Daar hadden we laatst nog een kort maar krachtige discussie over, weet je nog?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208298667
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:38 schreef DerekB het volgende:

[..]
Een chefkok houdt ook van lekker eten en krijgt er toch ook voor betaald om te koken. 8-)
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 10:30:06 #21
441859 crew  Lenny77
pi_208298679
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:49 schreef suijkerbuijk het volgende:

Zoals de bron meld.

Wat is mijn klacht.

Kijk eens goed?
Die vrouw heeft dus 25j huishoudwerk gedaan, wss omdat ze destijds niet mocht of hoorde te gaan werken, of het was makkelijker zo. De vrouw doet immers het huishouden en de kinders, daar dient ze toch voor?
En dan gaan ze uit elkaar wat in dit geval wil zeggen dat deze vrouw recht had op niets, want geen gemeenschap van goederen. Ze heeft ook geen recht op uitkeringen want niet gewerkt en ze heeft een leeg cv want niet gewerkt en is ondertussen al ouder dus niemand wil haar zomaar nog aannemen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208298987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Kijk eens goed?
Die vrouw heeft dus 25j huishoudwerk gedaan, wss omdat ze destijds niet mocht of hoorde te gaan werken, of het was makkelijker zo. De vrouw doet immers het huishouden en de kinders, daar dient ze toch voor?
En dan gaan ze uit elkaar wat in dit geval wil zeggen dat deze vrouw recht had op niets, want geen gemeenschap van goederen. Ze heeft ook geen recht op uitkeringen want niet gewerkt en ze heeft een leeg cv want niet gewerkt en is ondertussen al ouder dus niemand wil haar zomaar nog aannemen.
Dat was haar keuze ook tijdens het instappen van een relatie of trouwen.
Daar is zij zelf mede verantwoordelijk voor.
De reden dat de man dit wilde was vermoedelijk voor zijn bedrijf.
Waar hij zich kapot aan werkt , niet verplicht is om te verkopen.

En een bijstandsuitkering is ook in die landen aanwezig namelijk.
Daar had ze gewoon recht op anders was ze nu een zwerver geweest .

Nee kinderen en een gezin is een keuze.
Die je op die moment maakt.
Als de relatie over is dan wilt dat niet zeggen dat je achteraf moet gaan zeiken er over.

Zoals ik al zeg
Zij deed de huishouden en kinderen.
Hij zorgt er voor dat zij al die tijd geld in haar zak had voor haar zelf , haar huishouden en kinderen .
Ze kon dus gewoon het geld gebruiken van haar werkende man .

Dus nee ze had er geen recht op omdat het een keuze was .

Nog even en dan als een man een vrouw wilt Moet hij haar gaan betalen omdat ze de huishouden doet en kinder verzorgt.
De wereld word echt met de dag achterlijker.

Dan kan je inderdaad zo Russisch kut gaan nemen.
Die doet alles voor je omdat de erfenis als jij dood bent zij krijgt.
Omdat je dat zo afspreekt.
Maar weet je wel waar je aan toe bent.

Mijn god je kan nog beter een vrouw gaan kopen in de buitenland in een 3e wereld land die aanbid je en zal nooit niet weg gaan lopen.

Dan zo stuk egoïstisch stront van een Europese vrouw die dadelijk dankzij deze geweldige nieuws rustige dit gaat flikken om haar ex man aan te pakken als wraak.
Wel ondertussen bij elkaar zijn werkend geld uit gaan geven

Wat ben ik blij dat ik singel bent.
Weer een rede dat ik geen vrouw hoeft nemen.
Bij betalen om een kut te gebruiken dan al deze onzin later in de toekomst achteraf.
pi_208299006
Als je kiest voor zo'n traditionele verdeling, moet je ook de rest traditioneel regelen. In gemeenschap van goederen trouwen, alles delen en bij scheiding ook alles door de helft. Beetje vreemd dat je wel verwacht dat iemand al het onbetaalde werk van je overneemt, maar dan zelf alle inkomsten houden van het betaalde werk dat je daardoor kunt doen.

Ik begrijp de uitspraak heel goed en hoop dat er in Nederland ook dit soort zaken komen, waardoor de positie van de partij die onbetaald werk verricht sterker wordt. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat mensen de traditionele verdeling willen, maar de ander niet financieel willen laten meedelen.

Maar je kunt niet en/en hebben (én een onbetaalde slaaf in je huis die jouw huishouden doet en je kinderen verzorgt en al je geld voor jezelf houden). Dat is niet fair.
pi_208299055
Niet eens met TS: Vrouw heeft haar altijd ingezet voor het huishouden, huis, kinderen etc en heeft in die tijd geen eigenwaarde (financieel) kunnen opbouwen. Dus is het niet meer dan logisch dat wanneer ze erg lang bij elkaar zijn geweest en uit elkaar gaan de man ook water bij de wijn mag doen.

Stel die man verdient in 20 jaar tijd een paar ton die hij investeert in zijn huis, bedrijf of weet ik veel. Dat geld is deels mogelijk gemaakt doordat de man niet thuis hoefde te zijn om te zorgen voor zijn huishouden.

Dus ja, ik snap het! Dat het niet leuk is voor de financieel verliezende partij is logisch.

:)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 11:14:56 #25
441859 crew  Lenny77
pi_208299063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:05 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dat was haar keuze ook tijdens het instappen van een relatie of trouwen.
Daar is zij zelf mede verantwoordelijk voor.
De reden dat de man dit wilde was vermoedelijk voor zijn bedrijf.
Waar hij zich kapot aan werkt , niet verplicht is om te verkopen.

En een bijstandsuitkering is ook in die landen aanwezig namelijk.
Daar had ze gewoon recht op anders was ze nu een zwerver geweest .

Nee kinderen en een gezin is een keuze.
Die je op die moment maakt.
Als de relatie over is dan wilt dat niet zeggen dat je achteraf moet gaan zeiken er over.

Zoals ik al zeg
Zij deed de huishouden en kinderen.
Hij zorgt er voor dat zij al die tijd geld in haar zak had voor haar zelf , haar huishouden en kinderen .
Ze kon dus gewoon het geld gebruiken van haar werkende man .

Dus nee ze had er geen recht op omdat het een keuze was .

Nog even en dan als een man een vrouw wilt Moet hij haar gaan betalen omdat ze de huishouden doet en kinder verzorgt.
De wereld word echt met de dag achterlijker.

Dan kan je inderdaad zo Russisch kut gaan nemen.
Die doet alles voor je omdat de erfenis als jij dood bent zij krijgt.
Omdat je dat zo afspreekt.
Maar weet je wel waar je aan toe bent.

Mijn god je kan nog beter een vrouw gaan kopen in de buitenland in een 3e wereld land die aanbid je en zal nooit niet weg gaan lopen.

Dan zo stuk egoïstisch stront van een Europese vrouw die dadelijk dankzij deze geweldige nieuws rustige dit gaat flikken om haar ex man aan te pakken als wraak.
Wel ondertussen bij elkaar zijn werkend geld uit gaan geven

Wat ben ik blij dat ik singel bent.
Weer een rede dat ik geen vrouw hoeft nemen.
Bij betalen om een kut te gebruiken dan al deze onzin later in de toekomst achteraf.
Wie zegt dat het haar keuze was om niet in gemeenschap van goederen te trouwen? We spreken over een hele tijd terug he? Toen was het allemaal anders geregeld en had je een pak minder inspraak als vrouw. Het is dan ook nog een ander land (Spanje), wie weet hoe het daar ging in die tijd.
En nou kan je wel zeggen dat hij hard gewerkt heeft en bla bla maar dat heeft zij ook. Zij heeft er voor gezorgd dat hij gewoon 100% zijn werk kan doen zonder om te kijken naar zijn eten, zijn zuivere kledij, zijn huis, zijn kinderen.
Je ziet al aan jouw antwoorden dat zijn werk wel waarde heeft maar het hare duidelijk niet. Als zij er niet was geweest dan zou hij het ofwel allemaal zelf moeten doen (waar hij geen tijd voor had als zware werker-want dat zeg jij) ofwel iemand inhuren om het te doen (en ja, dus betalen voor zijn kledij, zuiver huis en eten).

Maar he, zoek je maar lekker een vrouw uit de derde wereld. Ga er echter niet van uit dat zij niet weg zal lopen of geen eisen heeft.
Ik zou eerder het advies geven aan vrouwen: zorg dat je zelf werk hebt en zelf je boontjes kan doppen. Dan sta je niet met lege handen als het mis gaat.
Maak jezelf nooit afhankelijk van een ander! En deze raad telt voor beiden, zowel man als vrouw.

Ikzelf zou trouwens nooit zo een rechtszaak aanspannen.. maar ok, je weet niet precies hoe het is gegaan, wat er precies is gebeurd allemaal.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')