abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208279955
Is het toegestaan om vandaag de dag te zeggen dat je geen kant wil kiezen in het conflict? Omdat Oekraïne en Rusland beide landen zijn met nogal wat problemen? Waarom moet ik kiezen voor de kant waar het Azov -bataljon vecht? Waarom moet ik kiezen voor Neo-nazi's?

Wat is het Azovbataljon dat vecht in Mariupol en wat heeft Poetin aan de ruïnes?

Ultranationalistisch bataljon heeft banden met neonazi's
Wat de groep vooral berucht maakt, is de extreemrechtse ideologie. Het bataljon werd opgericht door Andriy Biletsky, een voormalig politicus. Hij zei in 2010 onder meer dat Oekraïne bestemd was om de "witte rassen te leiden in een laatste strijd tegen inferieure rassen", citeert Al Jazeera.

De groep draagt openlijk neonazisymbolen. Zo is het eigen logo een zogeheten wolfsangel op een gele achtergrond, die ook werd gedragen door de Duitse SS in de Tweede Wereldoorlog.

https://www.nu.nl/spannin(...)de-ruines.html#nujij

Echte lieverdjes:

Italian Police Bust Azov-tied Nazi Cell Planning Terror Attacks

Italian police announced a series of raids against the neo-Nazi Order of Hagal organization. Accused of stockpiling weapons and planning terror attacks, the group has established operational ties to the Ukrainian Azov Battalion.

Five members of an Italian neo-Nazi organization known as the “Order of Hagal” were arrested on November 15th while an additional member remains wanted by authorities. He happened to be in Ukraine, fighting Russian forces alongside the Azov Battalion, which has been formally integrated into the Ukrainian military.

The “Hagal” members are accused of plotting terrorist attacks on civilian and police targets. A sixth member of the Hagal group, now considered a fugitive, is in Ukraine and embedded with the Azov Battalion, a neo-Nazi paramilitary group that has been incorporated into the Ukrainian National Guard.

Members of the Order of Hagal reportedly maintained “direct and frequent” contacts over Telegram with not just the Azov Battalion, but also the neo-Nazi Ukrainian military formations Right Sector and Centuria, “probably in the view of possible recruitment into the ranks of these fighting groups,” according to Italian media.

The police investigation was launched in 2019 and has included extensive computer searches and wiretapping; tactics which have revealed members of the group’s intent on carrying out violent acts in Italy.

https://www.globalresearc(...)rror-attacks/5799360

A photo of the Azov Battalion – a regiment of the National Guard of Ukraine - with a NATO flag, an Azov flag, and a Nazi flag.

(Bottom) The emblem of the Azov Battalion combines the Nazi Black Sun and the "Wolfsangel" symbol used by the Nazi Waffen-SS.

Meer info: https://threadreaderapp.com/thread/1605723038862827521.html

Nog meer info over 1 van hun leiders:

https://threadreaderapp.com/thread/1629719748773650434.html

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_208280170
Tikkeltje scherp om alle 43 miljoen oekrainers het bestaan van dat bataljon te verwijten. Zelfs de oorlogsmisdaden van de Russen sla je ermee plat.
pi_208280184
Je loopt een paar maanden achter met je Russische propaganda, sherrif.
pi_208280274
Ja, dat mogen we vinden.
Ik vind het allemaal political theatre.
Achter de schermen, VS en Rusland dikke vrienden zijn....zelfde met de Cold War en zogenaamde 'space race' gedoe.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_208280444
Ik wil geen kant kiezen, maar probeer in mijn TS alleen negatieve zaken over Oekraïne te noemen.

Zijn er geen neo nazi's in Rusland TS?
pi_208280466
Dat mag je allemaal vinden maar als er dan niemand meer met je wilt praten over wereldpolitiek moet je niet gek opkijken.
-nee-
pi_208280498
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
Tikkeltje scherp om alle 43 miljoen oekrainers het bestaan van dat bataljon te verwijten. Zelfs de oorlogsmisdaden van de Russen sla je ermee plat.
Ja vind je? Jij vindt het kunnen dat Neo-Nazi's worden geïntegreerd in de nationale strijdkrachten ipv dat ze worden opgepakt en in de gevangenis worden gezet voor het aanzetten tot haat?

De Oekrainers betalen momenteel het loon van het Neo-Nazi Azov bataljon via hun belastingen.

Wat zou jij doen als je in NL belasting betaalt en het leger een stel Neo-Nazi idioten een eigen officieel bataljon geeft?
pi_208280543
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:03 schreef Raw85 het volgende:
Je loopt een paar maanden achter met je Russische propaganda, sherrif.

De mainstream media heeft de afgelopen 10 jaar meer dan genoeg hierover bericht. VICE is zelfs nog langs geweest bij deze Neo-Nazi's met hun Hitlerjugend.

Je reactie is veelzeggend. Dit is geen propaganda, dit zijn duidelijk vaststaande feiten.
pi_208280577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je reactie is veelzeggend. Dit is geen propaganda, dit zijn duidelijk vaststaande feiten.
Dus omdat er één iemand op ageert is het gelijk een feit
Google is your friend, abuse your friends
pi_208280632
pi_208280669
BBC, 9 jaar geleden:

Neo-Nazi threat in new Ukraine: NEWSNIGHT

pi_208280692
pi_208280735
VICE News, 8 jaar geleden:

Under Fire with the Azov Battalion

pi_208280871
1. Iedereen wist dit al
2. Dat is ook al breed uitgemeten; er zijn inderdaad dubieuze groepen in Oekraïne. Dat geldt echter niet alleen voor Oekraïne.
3. Deze groeperingen zeggen weinig over ‘de Oekrainer’, als ‘de Oekrainer’ überhaupt al zou bestaan.
4. Hoewel het gaat om een dubieuze stroming snap ik dat in het geval van een invasie van Rusland iedereen die wil meevechten tegen de vijand van harte welkom is om mee te vechten, dat betekent echter niet dat heel Oekraïne bestaat uit nazi’s oid.
5. Zulke groeperingen zijn er (in grotere aantallen) ook in Rusland.

En verder: waarom hoor ik jou niet over de criminelen van Wagner? De moderne jihadstrijders van Kadyrov? Oh ja, omdat je alleen maar Russische propaganda komt droppen om hier de boel op te naaien tegen heel Oekraïne
pi_208280878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja vind je? Jij vindt het kunnen dat Neo-Nazi's worden geïntegreerd in de nationale strijdkrachten ipv dat ze worden opgepakt en in de gevangenis worden gezet voor het aanzetten tot haat?

De Oekrainers betalen momenteel het loon van het Neo-Nazi Azov bataljon via hun belastingen.

Wat zou jij doen als je in NL belasting betaalt en het leger een stel Neo-Nazi idioten een eigen officieel bataljon geeft?
Er zijn in Rusland ook genoeg neonazi's (ook die vechten) en dan vind je het dan weer geen probleem. Jij kiest dus wel een kant

Misschien proberen om niet alles op een hoop te gooien.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:46:44 #16
16715 Mylene
*schatje*
pi_208280895
Als Poetin problemen heeft met nazi's waarom huurt hij dan nazi's in? Waarom hoor ik jou niet over de Wagner groep?

quote:
What is the Wagner Group?

The Wagner Group is a private military company with ties to Russian white supremacist and neo-Nazi far-right extremists.

Why is it called the Wagner Group?

The origin of the name of the group is unclear. It is believed that the company was named after founder Dmitry Utkin’s old military call sign “Wagner.” Utkin, who reportedly has neo-Nazi sympathies, is said to have chosen that name in honor of the 19th-century German composer Richard Wagner. Adolf Hitler was an admirer of Wagner’s music, which he saw as the embodiment of the German nation.

Is the Wagner Group a neo-Nazi organization?

There’s a growing body of evidence connecting leaders and members of the Wagner Group to various neo-Nazi sympathies and movements, including Dmitry Utkin, who reportedly has several Nazi tattoos.

Wagner operatives frequently spray-painted swastikas and SS lightning bolts as graffiti. Many founding members of Wagner also belong to the Russian Imperial Movement, an ultra-nationalist and white supremacist group, which the U.S. State Department has declared a terrorist organization.

A neo-Nazi paramilitary group called Task Force Rusich, which has also been fighting in Ukraine and linked to the Kremlin, is closely aligned with the Wagner Group. The U.S. Treasury Department enacted sanctions against Rusich in September, saying it is “a neo-Nazi paramilitary group that has participated in combat alongside Russia’s military in Ukraine.”

What are the Wagner Group’s ties with the Russian government?

The Wagner Group operates in a legal gray area in Russia. Russian law forbids citizens from serving as mercenaries, but state-run companies can have private armed security forces.

Nevertheless, the group registered as a company in 2022 and opened a headquarters in St. Petersburg. The group’s leader, Yevgeny Prigozhin, has increasingly become more vocal in the public sphere about Wagner’s fighting prowess in Ukraine and purportedly has Russian President Vladimir Putin’s support.
bron

Ik kom van alles tegen over deze lui.

pi_208280959
twitter

Misschien heeft TS ook nog een mening over deze dappere Russische strijders?
pi_208280970
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn in Rusland ook genoeg neonazi's (ook die vechten) en dan vind je het dan weer geen probleem. Jij kiest dus wel een kant

Misschien proberen om niet alles op een hoop te gooien.
Ja? Hebben ze hun eigen bataljon met Neo-Nazi vlaggen en alles? Mogen ze ook van de overheid Hitler-Jugend dagen organiseren?

Moet je kijken hoe snel jij weer in die reflex schiet van "ja maar Rusland dan...."

De TT van dit topic is toch duidelijk of niet? Ik ben geen fan van Rusland, maar ga niet van mij verwachten dat ik mee ga doen aan "Oekraine goed, Rusland slecht".
pi_208280975
Je hebt het vooral over azov, wagner is geen haar beter. Dus ja je hoeft geen partij te kiezen, al lijk je dat wel te hebben gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2023 19:51:07 ]
pi_208281044
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:50 schreef Emmerdeur het volgende:
Je hebt het vooral over azov, wagner is geen haar beter. Dus ja je hoeft geen partij te kiezen, al lijk je dat wel te hebben gedaan.
Ik vind Oekraine en Rusland stom en dus heb ik een kant gekozen? :')
pi_208281155
Je mag beide stom vinden maar uit je posts blijkt dat je Oekraïne nét even wat stommer vindt.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:57:26 #22
16715 Mylene
*schatje*
pi_208281165
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja? Hebben ze hun eigen bataljon met Neo-Nazi vlaggen en alles? Mogen ze ook van de overheid Hitler-Jugend dagen organiseren?

Moet je kijken hoe snel jij weer in die reflex schiet van "ja maar Rusland dan...."

De TT van dit topic is toch duidelijk of niet? Ik ben geen fan van Rusland, maar ga niet van mij verwachten dat ik mee ga doen aan "Oekraine goed, Rusland slecht".
Je TT komt niet overeen met jouw gekleurde OP. Dan zou je ook Wagner nazi´s posten. Je kiest wel degelijk een kant, kom er gewoon voor uit knul.

Poetin heeft dus geen moeite met nazi's. Gewoon een lul verhaal.

Russian President Putin and his allies have continuously stressed on “de-Nazifying” Ukraine. Putin and his aides have reiterated that one of the main motives of Moscow’s “special military operation” is to “de-Nazify” Ukraine. As per Russian news website Meduza, “several avowed ultra-right nationalists are actually fighting on Moscow’s side” in Ukraine. German newspaper Der Spiegel reported in May that there are at least two neo-Nazi groups fighting against Ukraine. Putin Using “neo-Nazi” Fighters to “de-Nazify” Ukraine?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 7 maart 2023 @ 19:59:26 #23
485843 crew  Jippie
pi_208281211
Tijdelijk op slot ivm moderatie overleg of dit in BNW thuis hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')