abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208267440
Ik hoor negers heel vaak onder elkaar bezig over 'Neger' en 'Nigga'.
Ook in muziekteksten (weliswaar rapliederen) hoor ik dat woord ook heel vaak vallen. Terwijl er in onze contreien een keihard taboe op ligt.

Bij mij komt dan spontaan naar boven dat het woord 'neger' helemaal niet erg is om te gebruiken, vooral omdat donker gekleurde mensen het zelf constant in de mond nemen.

Waarom mogen wij als Europeaan dat woord eigenlijk niet gebruiken?
Wie heeft er beslist dat wij dat woord niet mogen gebruiken? Is het de blanke Europeaan die het 'erg' vond en dan maar zei dat we het niet moeten gebruiken?
Cindy De Vuyst
pi_208267460
Waarom zou het niet mogen?
Ik bezig het woord regelmatig, hoe zou je een neger anders moeten noemen. Zwartjoekel klinkt zo grof.
pi_208267477
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:24 schreef Centenbak het volgende:
Waarom zou het niet mogen?
Ik bezig het woord regelmatig, hoe zou je een neger anders moeten noemen. Zwartjoekel klinkt zo grof.
Neger vind ik inderdaad wel eerbiediger klinken dan zwartjoekel. Maar media verafschuwen het woord... Als je 'neger' zegt in een casual gesprek krijg je ook meteen een vreemde aanblik. Net zoals mensen die zich destijds niet lieten injecteren met het COVID-vaccin.

Maar dan hoor je zwarten onder elkaar wel constant 'neger' gebruiken. Precies 2 maten, 2 gewichten.
Cindy De Vuyst
pi_208267513
Eerst pakken ze Zwarte Piet al af en nu dit weer
  maandag 6 maart 2023 @ 17:29:33 #5
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_208267518
Ik heb geleerd dat dames het niet chic vinden als je het woord "neger" gebruikt.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_208267523
quote:
8s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:29 schreef Lijpe_Zwaan het volgende:
Eerst pakken ze Zwarte Piet al af en nu dit weer
Ja, de ene keer moet je 'zwarte' zeggen en de andere keer is het dan weer racistisch.
Zelf snap ik er nog de ballen van!
Cindy De Vuyst
pi_208267533
Mag donker nog wel of is dat ook racistisch?????
blablablabla
pi_208267567
haha ts is een pussy
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208267588
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:24 schreef Centenbak het volgende:
Waarom zou het niet mogen?
Ik bezig het woord regelmatig, hoe zou je een neger anders moeten noemen. Zwartjoekel klinkt zo grof.
Je zou ze nigger kunnen noemen. Zo noemen ze elkaar onderling in rap ook vaak.
  maandag 6 maart 2023 @ 17:37:51 #10
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_208267605
Criminelen mag nog wel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208267653
Al die verbasteringen mogen alleen onderling tussen mensen van kleur gebruikt worden, soortement van alleenrecht.

Probeer maar eens een donker persoon aan te spreken met een van de volgende woorden: nigga, nikker, neger, etc..

Maar ze mogen ONS alles noemen... haha
Just say hi!
pi_208267708
Elk RAL nummer tussen de 800 en 829 wel toegestaan?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 6 maart 2023 @ 17:49:32 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208267711
Om dezelfde reden dat homo’s flikkers noemen niet zo gewaardeerd wordt. Maar dat je iemand die je goed kent en die weet dat je het goed meent best flikker mag noemen. Hetzelfde met welk ander scheldwoord, onder elkaar is het soms prima, mits goed bedoeld en ontvangen. Verder is het not done.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 maart 2023 @ 17:50:37 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208267719
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:43 schreef Chandler het volgende:
Al die verbasteringen mogen alleen onderling tussen mensen van kleur gebruikt worden, soortement van alleenrecht.

Probeer maar eens een donker persoon aan te spreken met een van de volgende woorden: nigga, nikker, neger, etc..

Maar ze mogen ONS alles noemen... haha
Onzin.
Als ‘ze’ jou vanalles noemen ben je ook niet geamuseerd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208267760
En wat nou als je deels nicaraguan bent :P

https://youtube.com/shorts/QdnFnA-bqYI?feature=share
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208267789
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Onzin.
Als ‘ze’ jou vanalles noemen ben je ook niet geamuseerd.
Is dat zo? ik heb blijkbaar een dikke huid maar idd als ze mij dagelijks iets gaan noemen wordt ik er ook wel zat van, dan maakt het ook niet uit WELK woord. Maar als een woord door mijn 'witte' vrienden tegen mij gezegd wordt wie ben ik dan om te bepalen dat anderen dat niet tegen mij mogen zeggen tenzij ze WIT zijn? :@
Just say hi!
  maandag 6 maart 2023 @ 18:04:39 #17
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208267869
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:57 schreef Chandler het volgende:

[..]
Is dat zo? ik heb blijkbaar een dikke huid maar idd als ze mij dagelijks iets gaan noemen wordt ik er ook wel zat van, dan maakt het ook niet uit WELK woord. Maar als een woord door mijn 'witte' vrienden tegen mij gezegd wordt wie ben ik dan om te bepalen dat anderen dat niet tegen mij mogen zeggen tenzij ze WIT zijn? :@
Als je vrienden bent kan je nu eenmaal veel meer zeggen. Maakt niet zoveel uit welk kleurtje ze hebben.
Zo noem ik een vriend van mij met een kale knar regelmatig nazi boy en een vriendin van me slettebak. Maar zou een vreemde dat tegen ze zeggen zouden zowel zij als ik het niet waarderen.

Ken je elkaar is de sleutel dus. Een donkere vriendin van me is ook weleens uitgevaren tegen een donkere gast die haar nigger noemde. Wat dan ook gewoon asociaal is om te doen tegen iemand die je niet goed kent zonder de hoedanigheid van een grapje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208267918
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als je vrienden bent kan je nu eenmaal veel meer zeggen. Maakt niet zoveel uit welk kleurtje ze hebben.
Zo noem ik een vriend van mij met een kale knar regelmatig nazi boy en een vriendin van me slettebak. Maar zou een vreemde dat tegen ze zeggen zouden zowel zij als ik het niet waarderen.
Probeer dat eens bij je gekleurde vrienden met de woorden die al gegeven zijn; meeste zullen het NIET waarderen. (Ik heb wel een aantal getinte vrienden die ik alles kan noemen, zelfs dat, maar uit respect doe ik dat natuurlijk niet, helemaal niet als er vrienden van hun bij zijn....)

quote:
Ken je elkaar is de sleutel dus. Een donkere vriendin van me is ook weleens uitgevaren tegen een donkere gast die haar nigger noemde. Wat dan ook gewoon asociaal is om te doen tegen iemand die je niet goed kent zonder de hoedanigheid van een grapje.
Dat zou je denken, hoeveel getinte vrienden je ook hebt er zullen weinig tot geen het van je accepteren als je die woorden in de mond neemt, of het nu een grapje is of niet. Dat wij niet getinte daar minder problemen komt waarschijnlijk omdat er geen woorden zijn waar zoveel 'gewicht' op ligt! :)
Just say hi!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 18:09:54 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208267924
Omdat je dan het spelletje verliest :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208267937
ik schrik me rot, sinds wanneer mag je dat niet meer gebruiken? :o

Ik ben benieuwd naar mijn boetes.... tot wanneer gaat dit terug?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 6 maart 2023 @ 18:31:01 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208268151
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:08 schreef Chandler het volgende:

[..]
Probeer dat eens bij je gekleurde vrienden met de woorden die al gegeven zijn; meeste zullen het NIET waarderen. (Ik heb wel een aantal getinte vrienden die ik alles kan noemen, zelfs dat, maar uit respect doe ik dat natuurlijk niet, helemaal niet als er vrienden van hun bij zijn....)
[..]
Dat zou je denken, hoeveel getinte vrienden je ook hebt er zullen weinig tot geen het van je accepteren als je die woorden in de mond neemt, of het nu een grapje is of niet. Dat wij niet getinte daar minder problemen komt waarschijnlijk omdat er geen woorden zijn waar zoveel 'gewicht' op ligt! :)
Geen probleem om eerlijk te zijn. Zo begon het tussen mijn broer en mij al zeer vroeg. Toen hij me als kleutertje voor de gek hield en vertelde dat ik zo wit was door het drinken van melk en dat nog erger zou worden als ik meer melk zou drinken (ik heb twee weken geen melk gedronken voordat mijn moeder erachter kwam en het stopte). Zowel zijn vrienden als ik maken nog weleens geintjes die bij vreemden zeer ongepast zouden zijn.

Bij de Turkse mensen die ik ken mag ik prima Turken of moslim grapjes maken. Toen ik een tijd geleden bij een vriendin sliep maakte ik ook nog het ontzettende flauwe grapje of ze even kon lachen zodat ik wist waar ze was in het donker (ja, ja, alcohol maakt niet slim).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 maart 2023 @ 18:31:32 #22
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_208268160
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:31 schreef Elan het volgende:
Mag donker nog wel of is dat ook racistisch?????
Volgens mij wel. Je mag zwart, donker , bruin niet meer erkennen. Alleen nog iemand van kleur noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 06-03-2023 19:05:18 ]
Aan het typen...
  maandag 6 maart 2023 @ 18:35:37 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208268200
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:31 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Volgens mij wel. Je maar zwart, donker , bruin niet meer erkennen. Alleen nog iemand van kleur noemen.
De vraag is vooral waarom zou je?
Ik kom het in het dagelijks leven eigenlijk nooit tegen dat ik iemand moet benoemen op huidskleur.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208268295
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Om dezelfde reden dat homo’s flikkers noemen niet zo gewaardeerd wordt. Maar dat je iemand die je goed kent en die weet dat je het goed meent best flikker mag noemen. Hetzelfde met welk ander scheldwoord, onder elkaar is het soms prima, mits goed bedoeld en ontvangen. Verder is het not done.
Hou toch je waffel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 6 maart 2023 @ 19:04:55 #25
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_208268573


[ Bericht 100% gewijzigd door Gibson88 op 06-03-2023 19:05:03 ]
Aan het typen...
pi_208271810
Geen idee
U MAD?
pi_208271985
Ik mag alles zeggen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 7 maart 2023 @ 11:54:39 #28
16715 Mylene
*schatje*
pi_208275546
Mijn schoolleraar noemde mij vroeger pindarotsje. Toen ik het zo een keer vertelde aan een gast ook op verjaardag van een vriendin was het meteen oh wat erg voor je :D .
pi_208288976
Waarom zou je iemand neger willen noemen? Je noemt hem gewoon Jan of Kees of Uvuvwevwevwe Onyetenvewve Ugwemubwem Ossas, dus gewoon bij zijn naam. Je zou het toch ook niet leuk vinden als er steeds naar je verwezen wordt als die witte/blanke? Is gewoon respectloos. Je bent je huidskleur niet.
  woensdag 8 maart 2023 @ 17:47:14 #30
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208291217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:16 schreef Eenheid. het volgende:
Waarom zou je iemand neger willen noemen? Je noemt hem gewoon Jan of Kees of Uvuvwevwevwe Onyetenvewve Ugwemubwem Ossas, dus gewoon bij zijn naam. Je zou het toch ook niet leuk vinden als er steeds naar je verwezen wordt als die witte/blanke? Is gewoon respectloos. Je bent je huidskleur niet.
En als diegene nu in een groepje tussen 5 blanken staat, en je weet zijn naam niet?

Of andersom? Whiteboy.
pi_208291350
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 17:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En als diegene nu in een groepje tussen 5 blanken staat, en je weet zijn naam niet?

Of andersom? Whiteboy.
Draai het om, als diegene in hetzelfde groepje wit/blank is en je weet zijn naam niet? Dan ga je toch ook niet zeggen: ja die langpootmug daar, of die dikzak, of die vuurtoren daar. Is toch respectloos.
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:24:20 #32
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208294562
Ik ben blank en zeg gewoon neger of nigga.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:24:55 #33
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208294570
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 18:01 schreef Eenheid. het volgende:

[..]
Draai het om, als diegene in hetzelfde groepje wit/blank is en je weet zijn naam niet? Dan ga je toch ook niet zeggen: ja die langpootmug daar, of die dikzak, of die vuurtoren daar. Is toch respectloos.
Als de dikzak zichzelf een dikzak noemt, dan is het prima om diegene een dikzak te noemen.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_208385383
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
De vraag is vooral waarom zou je?
Ik kom het in het dagelijks leven eigenlijk nooit tegen dat ik iemand moet benoemen op huidskleur.
Als je praat over mensen waarvan je naam niet weet gebruik je wel vaker uiterlijk kenmerken om duidelijk te maken om wie het gaat, die kale, die roodharige, die dikke, dus tja, ook die neger dan.
  donderdag 16 maart 2023 @ 20:49:16 #37
240618 Micson
The lonely stoner
pi_208413535
Is hetzelfde als dat je je moeder geen kankerhoer mag noemen, maar dat zij probleemloos kankerjong tegen jou mag zeggen.

Er zit een bepaalde rang in mensen. Moeders staan hoger dan kinderen en negers staan hoger dan blanken. Dat moet je accepteren.
pi_208414100
mee eens dat ze het zelf ook niet meer moeten doen. niemand moet het nog doen.
pi_208508576
Wat mij betreft mag je alles zeggen maar als blijkbaar zoveel mensen het kwetsend vinden, waarom zou je dan?
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:27:02 #40
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208508821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:03 schreef DialMforMoney het volgende:
Wat mij betreft mag je alles zeggen maar als blijkbaar zoveel mensen het kwetsend vinden, waarom zou je dan?
Met name de negers zelf. Die het onderling wel mogen zeggen.

Woeptiewoep neger wat? 8)7
pi_208592947
Neger
Negerzoen
Negerlul
Negeren
pi_208593359
TS begrijpt het niet... dit valt onder de categorie Geuzennaam.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')