Uit armoede laten wij onze tuinman en butler tegenwoordig in een occasion rondrijden.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:32 schreef Gunner het volgende:
Ik hoop dat deel twee verschoond blijft van lieden die wakker liggen omdat ze niet meer rond kunnen komen omdat ze maar 1900 i.p.v 2000 euro per maand kunnen sparen.
Met zoveel dure dealers is het echter nooit al te moeilijk om niet rond te kunnen komen van het salaris of de uitkering.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:28 schreef DjDaano het volgende:
Laatste post. Als je met deze arbeids tekorten arm bent dan moet je wel ziek of lui zijn. Kan mij oprecht geen andere reden bedenken.
Jeetje wat heftig.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Uit armoede laten wij onze tuinman en butler tegenwoordig in een occasion rondrijden.
Nee, ik geef aan dat de term subjectief is. en ja dat iedereen die nog 5 keer per maand met man uit eten kan (is ongeveer 200 euro per keer) geen financiele problemen heeft en dan is er sprake van een luxe probleem.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je van me wilt. Mensen die hun vaste lasten niet meer kunnen betalen? Die hun kinderen van sport halen, die niets meer buitenshuis kunnen doen, die een kapotte wasmachine niet meer kunnen vervangen/repareren, geen buffer meer hebben? Zoiets? Want daar komt 'rondkomen' op neer, niet meer in de basisbehoeften kunnen voorzien. Als je nog kunt sparen en uit eten kunt, kun je ruimschoots in de basisbehoeften voorzien. Je ligt er wakker van omdat je een beetje luxe moet inleveren, niet omdat je tien euro hebt om twee weken van te eten.
Niet zo lullig hoor, ik lig ook regelmatig wakker omdat dat ik minder aan goede doelen kan geven momenteel.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:32 schreef Gunner het volgende:
Ik hoop dat deel twee verschoond blijft van lieden die wakker liggen omdat ze niet meer rond kunnen komen omdat ze maar 1900 i.p.v 2000 euro per maand kunnen sparen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zegt veel over jou als persoon.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:28 schreef DjDaano het volgende:
Laatste post. Als je met deze arbeids tekorten arm bent dan moet je wel ziek of lui zijn. Kan mij oprecht geen andere reden bedenken.
Leg het mij dan eens uit hoe het wel kan? Ik ben namelijk heel benieuwd.quote:
quote:Op maandag 6 maart 2023 15:46 schreef theunderdog het volgende:
Wat is nou de definitie hier van niet kunnen ''rond komen'?
quote:voldoende hebben (aan …), kunnen leven (van …)
= uitkomen (17)
•
met iets rondkomen
er genoeg aan hebben voor bep. behoeften
•
met levensbehoeften, voorraad van voedsel, drank enz. rondkomen
er genoeg aan hebben om in alles te voorzien
•
van een bep. bedrag kunnen rondkomen
er genoeg aan hebben om alle nodige uitgaven te bestrijden
•
ook zonder voorzetselbepaling hij kan nauwelijks rondkomen
hij heeft zo weinig inkomsten dat hij er nauwelijks van leven kan
Het idee schijnt bij mensen te leven dat bedrijven in deze tijden dan maar gewoon de eerste de beste halve tamme aannemen die zich bij ze komt melden. Dat is echt totaal niet waar.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:28 schreef DjDaano het volgende:
Laag- of ongeschoolde werknemers kunnen best gaan jobhoppen, maar zullen er netto weinig op vooruit gaan.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Leg het mij dan eens uit hoe het wel kan? Ik ben namelijk heel benieuwd.
6 op 10 Nederlanders zijn lui en ziek dan? Zijn mensen die fulltime een baan hebben als kapper, vuilnisman, barman, serveerster, ouderenverzorger lui?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Leg het mij dan eens uit hoe het wel kan? Ik ben namelijk heel benieuwd.
Nee, 30 procent komt 'meestal niet rond'quote:Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus zes op de 10 huishoudens verhongeren?
Precies, veel beroepsgroepen worden gewoon zwaar onderbetaald en komen door een jaar lang gierende inflatie nu steeds meer in de problemen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:51 schreef Momo het volgende:
[..]
6 op 10 Nederlanders zijn lui en ziek dan? Zijn mensen die fulltime een baan hebben als kapper, vuilnisman, barman, serveerster, ouderenverzorger lui?
Maar wat is concreet 'niet rondkomen'. Is dat maand over hebben aan het eind van je geld?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, 30 procent komt 'meestal niet rond'
Daar zijn denk ik tig definities voor te bepalen, maar het zal er op neerkomen dat ze niet voldoende salaris binnenkrijgen om alle vaste (maandelijkse) lasten te kunnen betalen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is concreet 'niet rondkomen'. Is dat maand over hebben aan het eind van je geld?
Ja, want als je zou je wel rondkomen. Kom je net rond, maar er is er niet veel ruimte meer: net rondkomenquote:Op maandag 6 maart 2023 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is concreet 'niet rondkomen'. Is dat maand over hebben aan het eind van je geld?
Denk meer dat dit de mensen zijn die voordat hun salaris komt op de rekening komt geen geld er meer op hebben staan op de rekening elke maand. Dat kan natuurlijk zijn omdat ze gokverslaafd zijn of houden van luxe sapjes, maar in de praktijk zullen hier ook veel mensen tussen zitten met een lager inkomen die niks geks doen met hun geld.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus zes op de 10 huishoudens verhongeren?
Ja, maar dan moet je weer gaan bepalen wat 'vaste lasten' dan zijn.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar zijn denk ik tig definities voor te bepalen, maar het zal er op neerkomen dat ze niet voldoende salaris binnenkrijgen om alle vaste (maandelijkse) lasten te kunnen betalen.
Ja, maar dat is toch rete vaag. Niet rond met wat? dat ze in het rood komen? of gewoon niet alles kunnen kopen wat ze zouden willen?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, 30 procent komt 'meestal niet rond'
- Wonenquote:Op maandag 6 maart 2023 15:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je weer gaan bepalen wat 'vaste lasten' dan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |